Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa nabavili su Talgo i Bosna, i Rusija. Dok je u Rusiji taj voz pun pogodak, šta se desilo u Bosni? Znaš koliko treba pameti da bi se shvatilo da Sarajevo nije izbliza ni Nižnji Novgorod, a kamoli Moskva... Onoliko.

Po pravilu, kad se odlučuje o železnici, na ovim prostorima nedostaje i taj apsolutni minimum sive mase.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732636#p732636:1amgyzdk je napisao(la):
Прле » Uto Apr 28, 2020 3:33 pm[/url]":1amgyzdk]Мени делује да је за нас боље решење да имамо вучну локомотиву мултисистемску, и обичне вагоне чији ремонт неће избацити композицију из употребе.

Koji će nam đavo multisistemska lokomotiva kad će ići samo na jednom sistemu? Treba nam jednosistemska lokomotiva sa paletom 1600 mm i 1950 mm.

Realno za 100 miliona evra bi se moglo uzeti 10 AC Vectrona i 40 novih putnčkih vagona. Što bi za početak bilo dovoljno za otvaranje pruge ka Budimpešti, a posle gledati za dalje po potrebi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732611#p732611:2a1ogaj8 je napisao(la):
WLABmz » 28 Apr 2020 01:01 pm[/url]":2a1ogaj8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732605#p732605:2a1ogaj8 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Apr 28, 2020 1:34 pm[/url]":2a1ogaj8]Srbi u Beču imaju platežnu moć da sebi priušte putovanje Railjet vozom do Beograda i taj voz bi bio prvenstveno namenjen njima.

Još da vidim i to čudo! Umesto gastarbajterskih buseva za 15 evra do Beča sa odvrnutim turbofolkom odjednom će da plaćaju kartu 200 evra u biznis klasi i 70 evra u standard klasi i da jedu bečku šniclu u vagon restoranu za 15 evra...Gastojet... :lool: ...ne budi smešan!

spatiotecte":2a1ogaj8 je napisao(la):
morale bi Austrija i Madjarska da podignu brzinu svoje pruge na nivou srpskih zeleznica kako bi se spustilo vreme putovanja izmedju Beograda i Beča.

:lool: :lool: :lool: 'ajde da mi sačekamo da te "srpske železnice" završe tu prugu koja je na nivou iznad Austrije i Mađarske, jer sad je na nivou Albanije.

spatiotecte":2a1ogaj8 je napisao(la):
Srbija će dovesti brzu prugu do granice i ispunila je svoj deo obaveze, da su i austrija i madjarska uradili kao i Srbija onda bi se zaista putovalo od Beograda do Beča za manje od 6 sati.

Koja bre obaveza? Nisam znao da Mađari i Austrijanci imaju obavezu prema 300 000 Srba u Beču... :laugh:

Ako si putovao kolima od Beča do Beograda video bi da na granici Srbije da ti gastarbajteri voze audijeve mercedese i Bmw-e, nije to sirotinja koju ti predstavljas. A kad bi imali bržu alternativu u vidu brzog voza verujem da bi je koristili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732648#p732648:1xrllp44 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Apr 28, 2020 3:54 pm[/url]":1xrllp44]

Ako si putovao kolima od Beča do Beograda video bi da na granici Srbije da ti gastarbajteri voze audijeve mercedese i Bmw-e, nije to sirotinja koju ti predstavljas. A kad bi imali bržu alternativu u vidu brzog voza verujem da bi je koristili.

Ti koji voze Audije, Mercedese i BMW-e iste te Audije, Mercedese i BMW-e vozikaju po Srbiji i uglavnom ne idu za Beograd i ne idu svi iz Beča već samo manji deo, tako da ako sednu na voz niti imaju šta da vozikaju po Srbiji, niti imaju kako da se prebace od Beograda do svog sela.
 
Teško je napraviti konkurentan avio i železnički prevoz sa Bečom, autobusi i minibusi imaju prednost što voze po malim mestima. Ako treba da ideš vozom ili avionom pa onda da dodatno organizuješ prevoz od Beograda do npr. Svilajnca, glavna prednost aviona - brzina - otpada. Slično je i sa vozom, mada mislim da će tu biti veći problem što ljudi nemaju naviku da se voze vozom a iskreno sumnjam da će u skorije doba železnica biti organizovana dovoljno pristojno da bi je ljudi koristili na tim relacijama.

Što se tiče poslovnih ljudi i turizma, upotrebljiva linija za Beč bi bila verovatno bila korisna u Vojvodini, jer bi vreme putovanja bilo poredivo sa avionom.
 
Voz može preuzeti dobar deo putnika drumskih prevoznika onda kada bude bio brži od njih, uz sličnu cenu karte. Realno vreme putovanja Beograd - Budimpešta sa brzinom 160 km/h i graničnom kontrolom je 4:15, a Beograd - Beč 7:20, što je dosta brže nego drumskim prevoznicima.
 
Хајде прво да нормализујемо саобраћај по Србији, да имамо директан воз до Крагујевца, Зрењанина, Краљева, Смедерева, Пожаревца, Неготина...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732675#p732675:1wi30iwh je napisao(la):
Дошљак » 28 Apr 2020, 16:45[/url]":1wi30iwh]Хајде прво да нормализујемо саобраћај по Србији, да имамо директан воз до Крагујевца, Зрењанина, Краљева, Смедерева, Пожаревца, Неготина...
Od cele današnje rasprave je ovo ubedljivo najrazumniji komentar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732689#p732689:1gamlwdx je napisao(la):
DzonTravolta » Tue Apr 28, 2020 4:20 pm[/url]":1gamlwdx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732675#p732675:1gamlwdx je napisao(la):
Дошљак » 28 Apr 2020, 16:45[/url]":1gamlwdx]Хајде прво да нормализујемо саобраћај по Србији, да имамо директан воз до Крагујевца, Зрењанина, Краљева, Смедерева, Пожаревца, Неготина...
Od cele današnje rasprave je ovo ubedljivo najrazumniji komentar.
Slažem se, ali te stvari ne isključuju jedna drugu. U trenutku kad bude gotova pruga do Budimpešte, voz ka Budimpešti i/ili Beču može da se organizuje. Ako ne bude gotova pruga do Negotina u tom trenutku, to nije razlog da se ne pravi linija do Beča. Osim ako nije u pitanju novac kojeg nema za obe stvari u isto vreme.
 
Slažem se, ali malo je smešno da se polažu nade u brzu prugu do Budimpešte (te priče o brzoj liniji za Beč su plodovi fantazije), a pritom ne postoje neke linije, koje su pre koliko 10-20 godina postojale (Beograd-Kraljevo, npr.).
 
Da mi imamo prugu koja ima svuda realnih 80kmh i 100kmh na 200km kritičnih pravaca, sa domaćim najobičnijim vagonima, to bi bilo više nego super.

Mene zato i nervira ovo ulaganje milijardi a rezultati će biti nikakvi. Za mnogo manje tj za sasvim razumne pare smo mogli da postignemo ovo što sam napisao a to bi ljudima mnogo više značilo.
 
Брза пруга до Будимпеште је да ме простите жвака за сељака, чисто да се каже да имамо брзу пругу. Директни возови ка свим местима и правцима где постоји могућност да се организују је реална потреба потенцијалних корисника железнице. Срамота је да нема директних возова до Смедерева и Пожаревца макар већ се рачуна на преседање. Воз је на многим правцима сведен на ниво сеоске локалне линије, док аутобуси покријаву сва могућа места и тиме гуше воз у старту. Наш народ се гнуша преседања. То треба имати на уму.
 
Seti se da nema direktnog voza do PANČEVA (barem ne onako kako bi trebalo).
I da dodam, SVAKI narod se gnuša presedanja.
Znatno širi primer je zašto koncept A380 u avijaciji nije uspeo: Zato što je podrazumevao presedanje u nekoliko većih hub-ova, dok je Boeing forsirao Dreamliner sa direktnim linijama, et voila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732728#p732728:2qdtev3j je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Apr 28, 2020 6:35 pm[/url]":2qdtev3j] pritom ne postoje neke linije, koje su pre koliko 10-20 godina postojale (Beograd-Kraljevo, npr.).

Do Kraljeva od raspada SFRJ nikad nije bilo više od 1 do maksimalno 2 voza dnevno iz Beograda i nikad nije ni bilo putnika zbog toga. To zaista nije privlačno putnicima jer bi morali da se prilagođavaju vremenima polaska voza, koja su uglavnom bila nebulozna, a putuje se duže nego autobusom kojeg ima svaki čas.

Дошљак":2qdtev3j je napisao(la):
Срамота је да нема директних возова до Смедерева и Пожаревца макар већ се рачуна на преседање.

Trenutno je remont pruge Jajinci - Mala Krsna koji po ugovoru treba da bude gotov na leto što je 80% pruge do Požarevca/Smedereva. Videćemo posle toga da li će taj pravac doživeti sudbinu Pančevačkog...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732771#p732771:eo2hzttf je napisao(la):
WLABmz » 28 Apr 2020, 19:31[/url]":eo2hzttf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732728#p732728:eo2hzttf je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Apr 28, 2020 6:35 pm[/url]":eo2hzttf] pritom ne postoje neke linije, koje su pre koliko 10-20 godina postojale (Beograd-Kraljevo, npr.).

Do Kraljeva od raspada SFRJ nikad nije bilo više od 1 do maksimalno 2 voza dnevno iz Beograda i nikad nije ni bilo putnika zbog toga. To zaista nije privlačno putnicima jer bi morali da se prilagođavaju vremenima polaska voza, koja su uglavnom bila nebulozna, a putuje se duže nego autobusom kojeg ima svaki čas.
Jesi li baš siguran da nije bilo zainteresovanih? Ja sam išao u dva navrata, 1993. i početkom 2000.
Prvi put je bio dupke pun, s tim što smo išli zaobilaznim pravcem preko Jagodine i Ćićevca.
Drugi put smo išli preko Batočine (sa sve zamenom lokomotive), moja familija bila sama u kupeu. Do zla boga smo se razvlačili, ali je bilo putnika.

Garantujem da bi linija Beograd-Kragujevac-Kraljevo, sa Putinkama, imala putnika. Dva polaska, dva polaska.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732776#p732776:32xwpbe3 je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Apr 28, 2020 7:35 pm[/url]":32xwpbe3]
Garantujem da bi linija Beograd-Kragujevac-Kraljevo, sa Putinkama, imala putnika. Dva polaska, dva polaska.

Ja ti garantujem da ne bi, dok dužina putovanja ne bude barem jednaka autobuskom i ne bude bar 4 polaska dnevno. Pa išao je pre par godina prazan popodnevni voz iz Beograda za Kraljevo prekom Valjeva, Požege i Čačka...evo ti rezultat:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bUAwAPfSwt8[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732776#p732776:1l2zv01y je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Apr 28, 2020 6:35 pm[/url]":1l2zv01y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732771#p732771:1l2zv01y je napisao(la):
WLABmz » 28 Apr 2020, 19:31[/url]":1l2zv01y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732728#p732728:1l2zv01y je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Apr 28, 2020 6:35 pm[/url]":1l2zv01y] pritom ne postoje neke linije, koje su pre koliko 10-20 godina postojale (Beograd-Kraljevo, npr.).

Do Kraljeva od raspada SFRJ nikad nije bilo više od 1 do maksimalno 2 voza dnevno iz Beograda
Jesi li baš siguran da nije bilo zainteresovanih? Ja sam išao u dva navrata, 1993. i početkom 2000.
Prvi put je bio dupke pun, s tim što smo išli zaobilaznim pravcem preko Jagodine i Ćićevca.
Drugi put smo išli preko Batočine (sa sve zamenom lokomotive),


U vreme nazadnih komunista bilo je na relaciji BG-KV , 4 para DIREKTNIH vozova.
1. Banjac-kruzni voz na relaciji Bg, Mladenovac,Lapovo, Kraljevo, Vrnj. banja,Stalac, Jagodina,M.Krsna, Bg.
2. Banjac VIKEND kruzni (petkom, subotom, nedeljom) Bg,M.Krsna, Lapovo, Jagodina, Kraljevo, Lapovo,Mladenovac, Bg.
3. Poslovni brzi voz Kosovo express, Bg, Lapovo, Kraljevo, raska, Kosovo polje.
4. Nocni brzi voz za Prizren/Pec ...(spavaca kola itd.)

U vikend -Banjac se petkom i nedeljom ulazilo uz pomoc kasike za cipele :lool: , oba voza za kosovo su bila uvek dupke puna.
Redovni (svakodnevni) Banjac je oscilirao sa popunjenoscu, zavisno od doba godine i dana u nedelji.
Ovome dodajem jos 4 putnicka voza Lapovo-Kraljevo koji su imali vezu sa presedanjem u Lapovu sa unutrasnjim brzim i medjunarodnim
vozovima u tranzitu..

Po meni bi bilo dovoljno vratiti oba kruzna Banjca. Oni su vozili trasu osmice ali u kontra-smerovima. :kk:
 
Velika stvar bi bila kada bi se Lapovo - Kragujevac - Kraljevo i Stalać - Kruševac - Kraljevo remontovali i elektrifikovali. Tada bi se otvorile mnoge mogućnosti za putnički saobraćaj u tom regionu. Evo, remontovali su Lapovo - Kragujevac za 100 km/h i to je odlično, ali nije dobro iskorišćeno od strane Srbija Voza. Pitam se da li bi neki privatni operater u putničkom železničkom saobraćaju opstao kod nas. Evo ima u Rumuniji već nekoliko privatnih operatera u putničkom saobraćaju koji se drže. Zašto ne bi moglo kod nas? Očigledno je da Srbija Voz nema dovoljno kapaciteta, a ni volje za razvijanje putničkog saobraćaja u celoj Srbiji.
 
Skucane su stotine milione u BG-PA. Vrhunac je bio zamena nadvožnjaka iznad auto-puta zbog čega je automobilom bilo skoro nemoguće stići do Pančeva mesecima. Razlog zamene: podržava samo brzine do 80kmh, mora da podržava 120. A on se nastavlja na Pančevački most koji 120 neće podržati dokle god ga neko ne sruši, i ne napravi novi most. A kad ga bude rušio, rušiće ga po prirodi posla sve zajedno sa tim nadvožnjakom. I zato ja ovde javno tvrdim i mogu da se kladim u 1000e - iako sam laik - da preko tog nadvožnjaka bukvalno nikada neće preći jedan jedini voz tom brzinom.
 
Да кажемо да је на БГ-ПА инфраструктура одрадила своје, проблем је у Србија возу што је неспособан да уведе обичан воз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732820#p732820:3q24j8qm je napisao(la):
Sam-2 » Tue Apr 28, 2020 7:28 pm[/url]":3q24j8qm]
2. Banjac VIKEND kruzni (petkom, subotom, nedeljom)
samo petak i nedelja. Jeste bio uvek prilično pun, pogotovo u dane kada je brzi iz Skoplja bio prepun

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732820#p732820:3q24j8qm je napisao(la):
Sam-2 » Tue Apr 28, 2020 7:28 pm[/url]":3q24j8qm]

Po meni bi bilo dovoljno vratiti oba kruzna Banjca. Oni su vozili trasu osmice ali u kontra-smerovima. :kk:

Jutarnji Banjac je bio vazda poluprazan. Bilo je uvek zanimljivo voziti se njime jer je pogotovo tokom leta išao sa muzejskim kolima. Sećam se jednom jednog predratnog vagona sa WC-om na sredini hodnika. Ali ona smaranja u Lapovu i Kraljevu. Ne hvala.

Nekada ranije je išao i onaj ekspres za Atinu via Kosovo polje.

Kratka je to relacija, a vozovi su užasno spori. Pogotovo sada kad postoji autoput i sa Šumadijske strane i do Kragujevca.
 
Hvala na ispravci - nije vozio subotom.
I prevideo sam nocni Acropolis expres, Minhen-Atina, koji je originalno isao preko Nisa, a poslednjih 10 g. prebacen na Kosovo polje..
Vagon sa cenifom posred vagona su bili polovnjaci iz Austrije, tipa Spanten.
Vrlo bucni i neudobni vagoni, stari tada vec 40 godina. Svi su iskljuceni. Jedan se dugo pomaljao iz korova oko lozionice u Lapovu.
Ispred lozionice stoji jedan od retkih sacuvanih vagona tipa "X", Pafawag.
Provericu njegov status-jal muzej, jal rostiljanje..
 
sredio sam ti linkove
:kk:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732835#p732835:50tei9d2 je napisao(la):
milos.tro » Tue Apr 28, 2020 7:46 pm[/url]":50tei9d2]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HI9xaZg5iZw[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HpUxcN6a7aY[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IhmWz0D2tdk[/youtube]
 
Vrh