Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

...i sude se sa IŽS zbog neispoštovanog kvaliteta i neispoštovanog roka radova na patrljak deonici Rasputnica G - Resnik.
E, vala, ako. Nadam se da će presuditi da moraju da poprave ono srnj. kod garaže Plavog voza, plus da dorade stanicu u Rakovici, koju su ostavili nedovršenu.
 
Ako pristanu na Railjet Mađari mogu da traže i vozni put preko Segedina, Kečkemeta i Cegleda. U tom slučaju ne mora okretanje pa gubitak vremena neće biti velik. Mnogo veći problem je što Srbija nije ni u EU a kamo li Šengenu.
 
Kakvo to okretanje "Railjetta" pominjete?
Videste li uopšte kako taj voz izgleda?
A to da će doći do Beograda... Jednog dana...?
 
Još jednom vam kažem, od izvora iz OBB-a zaduženog za pregovaranje u međunarodnom redu vožnje:

1) OBB ne planira Railjet dalje od Budimpešte ni u bližoj, ni u daljoj budućnosti.
2) MAV je jedan red vožnje eksperimentisao sa tranzitnim međunarodnim Beč - Beograd i Beč - Debrecen bez okretanja i ulaska u Keleti i od toga se odustalo zbog manje putnika. Dakle, svi tranzitni vozovi će ulaziti u Keleti.

Svaka dalja priča o tome je gubljenje vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732134#p732134:7pdcvhrw je napisao(la):
tragac » Pon Apr 27, 2020 4:23 pm[/url]":7pdcvhrw]Ako pristanu na Railjet Mađari mogu da traže i vozni put preko Segedina, Kečkemeta i Cegleda. U tom slučaju ne mora okretanje pa gubitak vremena neće biti velik. Mnogo veći problem je što Srbija nije ni u EU a kamo li Šengenu.

Koja je poenta ovoga ako modernizuju prugu preko Kiškoroša i Kiškunhalaša?

Sam-2":7pdcvhrw je napisao(la):
Kakvo to okretanje "Railjetta" pominjete?
Videste li uopšte kako taj voz izgleda?

Railjet može da menja smer kretanja. Ima vagon upravljačnicu sa suprotne strane od lokomotive.
 
Čoveče, jedno je okretanje, promena smera je nešto deseto...
Ovde se piše o kompaktnoj garnituri sa dve upravljačnice na krajevima..
To okretati???
Malo poznavanja terminologije bi bilo od koristi.
Railjet bi samo menjao smer bez promene lokomotivske vuče..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732136#p732136:21blpr60 je napisao(la):
Sam-2 » 27 Apr 2020 03:25 pm[/url]":21blpr60]Kakvo to okretanje "Railjetta" pominjete?
Videste li uopšte kako taj voz izgleda?
A to da će doći do Beograda... Jednog dana...?

Taj railjet je obican voz sa lokomotivom i Z1 vagonima, ono sto ce Srbija kupiti za BG-Su ce biti u najmanju ruku istog kvaliteta kao taj voz a mozda i bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732140#p732140:26pc1cfm je napisao(la):
Sam-2 » Pon Apr 27, 2020 4:37 pm[/url]":26pc1cfm]Čoveče, jedno je okretanje, promena smera je nešto deseto...
Ovde se piše o kompaktnoj garnituri sa dve upravljačnice na krajevima..
To okretati???
Malo poznavanja terminologije bi bilo od koristi.
Railjet bi samo menjao smer bez promene lokomotivske vuče..

Dobro, znaš da na forumu ne postoji pravilna terminologija - stanica, stajalište, okretanje, promena smera. Znaš na šta su mislili pod "okretanje"...
 
U svakom slučaju, Srbija Voz bolje da se baci u nabavku jednosistemskih lokomotiva za 160 km/h sa ETCS koje će interoperabilno sa MAV serijom 480 vući Euro City vozove na deonici Beograd - Budimpešta (u Budimpešti se menja smer za vozove koji bi produžavali za Beč ili Prag i preuzima druga MAV, OBB ili ČD lokomtiva) i nabavku novih vagona ili modernizaciju starih (Goša Z1 su propali, potrebna im je kompletna modernizacija), 1. klasa, 2. klasa i restoran sa klima uređajem, vakum toaletom, utičnicama i usb portovima, wi-fi i jedan vagon po kompoziciji sa prostorom za bicikle, ulazom i odeljkom za invalide i odeljkom za decu. To je standard koji se traži trenutno i standard je u srednjoj Evropi.

No, plašim se da će Srbija Voz sve nespremno dočekati, kao što je dočekao završetak remonta Beograd - Pančevo i još uvek čeka...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732138#p732138:2ca17lac je napisao(la):
WLABmz » 27 Apr 2020 03:29 pm[/url]":2ca17lac]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732134#p732134:2ca17lac je napisao(la):
tragac » Pon Apr 27, 2020 4:23 pm[/url]":2ca17lac]Ako pristanu na Railjet Mađari mogu da traže i vozni put preko Segedina, Kečkemeta i Cegleda. U tom slučaju ne mora okretanje pa gubitak vremena neće biti velik. Mnogo veći problem je što Srbija nije ni u EU a kamo li Šengenu.

Koja je poenta ovoga ako modernizuju prugu preko Kiškoroša i Kiškunhalaša?
Taj pravac bi isključivo služio za domaći saobraćaj i cargo (za koji im Kinezi zapravo i daju kredit, ono što rade naši je šlepanje uz taj cargo projekat). Eventualno za neki direktan voz za Budimpeštu bez ikakvih usputnih stajanja.
 
Kinezi daju kredit svakome ko kredit zatraži bez obzira na namenu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732147#p732147:18p07kad je napisao(la):
WLABmz » 27 Apr 2020 03:51 pm[/url]":18p07kad]U svakom slučaju, Srbija Voz bolje da se baci u nabavku jednosistemskih lokomotiva za 160 km/h sa ETCS koje će interoperabilno sa MAV serijom 480 vući Euro City vozove na deonici Beograd - Budimpešta (u Budimpešti se menja smer za vozove koji bi produžavali za Beč ili Prag i preuzima druga MAV, OBB ili ČD lokomtiva) i nabavku novih vagona ili modernizaciju starih (Goša Z1 su propali, potrebna im je kompletna modernizacija), 1. klasa, 2. klasa i restoran sa klima uređajem, vakum toaletom, utičnicama i usb portovima, wi-fi i jedan vagon po kompoziciji sa prostorom za bicikle, ulazom i odeljkom za invalide i odeljkom za decu. To je standard koji se traži trenutno i standard je u srednjoj Evropi.

No, plašim se da će Srbija Voz sve nespremno dočekati, kao što je dočekao završetak remonta Beograd - Pančevo i još uvek čeka...

Totalno je nelogično nabavljati lokomotive i vagone za 160 kad se gradi pruga za 200.

Ono sto treba da se nabavi su elektromotorne garniture za brzine od 200 sto je jedina logična nabavka.
I hvala Bogu tako nešto je i planirano.
 
Treba uzeti Stadler flirt 200 ili Stadler Smile ako u neku dalju budućnost planiramo da podignemo brzine do 250.
Može i Pendolino kao Poljaci, on bi bio pogodan za brzu prugu Beograd Niš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732152#p732152:1x9ys59f je napisao(la):
tragac » Pon Apr 27, 2020 5:05 pm[/url]":1x9ys59f]
Taj pravac bi isključivo služio za domaći saobraćaj i cargo (za koji im Kinezi zapravo i daju kredit, ono što rade naši je šlepanje uz taj cargo projekat). Eventualno za neki direktan voz za Budimpeštu bez ikakvih usputnih stajanja.

Ama zašto kada je ta pruga za 100-120 km/h, velikim delom jednokolosečna, a buduća modernizovana pruga kraća, u potpunosti dvokolosečna za 160 km/h?

spatiotecte":1x9ys59f je napisao(la):
Ono sto treba da se nabavi su elektromotorne garniture za brzine od 200 sto je jedina logična nabavka.

tragac":1x9ys59f je napisao(la):
Možda uzeti Talgo kao Bosanci?

spatiotecte":1x9ys59f je napisao(la):
Treba uzeti Stadler flirt 200 ili Stadler Smile

I onda nastaje problem sa homologizacijom u Mađarskoj i Austriji, kao što je problem sa ŽFBH Talgom, te on saobraća samo u BiH iako je prvobitno planirano da ide za Beč i Budimpeštu.

spatiotecte":1x9ys59f je napisao(la):
Totalno je nelogično nabavljati lokomotive i vagone za 160 kad se gradi pruga za 200.

Kako god, može i za 200 km/h, to je 10 minuta uštede u vremenu od Beograda do Subotice, odnosno Budimpešte, pošto Mađari neće ići preko 160 km/h.

Samo klasična garnitura lokomotiva+vagoni su sigurna investicija za međunarodni saobraćaj!

Klasične garniture dozvoljavaju interoperabilnost međunarodnih vagona gde se računaju i izjednačavaju vagon-kilometri jedne uprave na teritoriji druge i na taj način prebijaju dugovanja, a svaka uprava zarađuje od dela vozne karte - shodno cenovniku i broju km na svojoj teritoriji. Ukoliko recimo vagoni SV imaju više pretrčanih kilometra na teritoriji MAV nego vagoni MAV na teritoriji SV, MAV mora da prebije dug novcem - plati višak kilometra SV vagona na svojoj teritoriji u korist SV-a. Zato se uvek gleda da se vagon-kilometri što više izjednačei minimum dugovanja plati novcem. Takođe, ukoliko neka uprava ima neko dugovanje prema drugoj, vagon-kilometri su takođe način plaćanja. Vagoni nemaju potrebu za homologizacijom, već postoji standard RIC kojim se automatski omogućava saobraćanje vagona u međunarodnom saobraćaju, u graničnoj stanici se tokom carinskog pregleda to prekontroliše.

U slučaju EMV, potrebna je homologizacija (koja košta i traje) za svaku železničku upravu ponaosob, pa zatim, svaki kilometar koji SV EMV pređe na teritoriji Mađarske i Austrije MAV i OBB mora da plati SV-u za korišćenje. A oni prosto mogu da odbiju to - zašto bi plaćali kad imaju svoja vozna sredstva koja mogu da trče. Upravo se to dogodilo sa ŽFBH Talgom - HŽPP nije želeo da plaća ŽFBH-u trčanje Talga na svojoj teritoriji kad ima svoja vozna sredstva koja mogu da saobraćaju. Zato Talgo saobraća samo u BiH.

Postoji i druga opcija - a to je da Srbija Voz osnuje svoju kompaniju u Mađarskoj i svoju kompaniju u Austriji i onda vozi sopstveni voz do Beča gde Srbija Voz snosi troškove i zarađuje 100% od cene karte. Ali tu su troškovi preveliki, od osnivanja novog preduzeća u drugoj državi, dobijanja standarda, plaćanja zaposlenih lica u tim državama, po platama za te države, otvaranja sopstvenih kanala za prodaju karata itd...

Da li vam je sad jasno zašto je klasična garnitura lokomotiva+vagoni najefikasnija, najekonomičnija i najpouzdanija varijanta kada je međunarodni saobraćaj u pitanju?
 
spatiotecte":1iozxluy je napisao(la):
Treba uzeti Stadler flirt 200 ili Stadler Smile ako u neku dalju budućnost planiramo da podignemo brzine do 250.
Može i Pendolino kao Poljaci, on bi bio pogodan za brzu prugu Beograd Niš.
Snovi ne koštaju , a gde bi to podigli brzine na 250 na kom potezu...
Ispada sada da ćemo imati brze pruge od Grčke haha.

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
Ja doduše nisam čuo Ventilatora da je mlatarao kako će se iz Beograda za Beč voziti 4 sata, ali me ne bi čudilo.

A stvarno je vreme da, što se železnice tiče, izađemo iz te estradne, Željko Mitrović priče o brzim prugama. Mislim, Beč-Minhen je 4 sata, a mi maštamo o ekspresnim vozovima koji zaobilaze Budimpeštu, šta li...?! Pa niti je Beč Šangaj, a još manje je Beograd - Peking, pa da takvi vozovi postoje.

Na železnici nam treba stabilan i održiv napredak, a ne ove bajke. Treba nam dobar voz, za početak i jednom dnevno, i za Suboticu, i za V. Kikindu preko V. Bečkereka, i za Apatin preko Sombora. A ne samo za Suboticu... za pet puta više uloženog novca, za ime sveta!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732185#p732185:btpazwru je napisao(la):
dex87 » 27 Apr 2020 05:15 pm[/url]":btpazwru]
spatiotecte":btpazwru je napisao(la):
Treba uzeti Stadler flirt 200 ili Stadler Smile ako u neku dalju budućnost planiramo da podignemo brzine do 250.
Može i Pendolino kao Poljaci, on bi bio pogodan za brzu prugu Beograd Niš.
Snovi ne koštaju , a gde bi to podigli brzine na 250 na kom potezu...
Ispada sada da ćemo imati brze pruge od Grčke haha.

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk

Donji stroj, geometrija pruge, svi infrastrukturni objekti poput mostova i tunela su uradjeni za 250+, šine koje se ugradjuju su za 250+, brzina je samo spuštena na 200 zbog cene održavanja i odraza na cenu karte koju prosečni srbin ne može sebi da priušti u 2020oj, sto ne znaci da će biti slučaj 2035te ili 2040te, a vozna sredstva se nabavljaju za narednih 40-50 godina. A radni vek jedne brze pruge je 100 godina.

Sto se tiče grčke oni su otkrili električnu vuču 1997 godine.
I sve ovo sto imaju od pruga i voznih sredstava za 200 je platila EU, pola toga je propalo u medjuvremenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732200#p732200:367d868h je napisao(la):
Пантограф » Pon Apr 27, 2020 6:31 pm[/url]":367d868h]Ja doduše nisam čuo Ventilatora da je mlatarao kako će se iz Beograda za Beč voziti 4 sata, ali me ne bi čudilo.

https://www.blic.rs/biznis/vesti/od...o-beca-za-4-sata-vucic-investicija-od/ex1bccx


Inače, u gorepomenutom tekstu deonica Stara Pazova - Novi Sad košta 580 miliona evra. A u linku ispod iz 2014. godine ista deonica je trebalo da košta 300 miliona evra:

https://www.gradjevinarstvo.rs/vesti/9574/820/radovi-na-pruzi-stara-pazova-novi-sad-od-2015-godine

Dakle, povećanje sa 160 km/h na 200 km/h, koja donosi čitavih 3 minuta kraće vozno vreme na deonici Stara Pazova - Novi Sad je povećala cenu sa 300 na 580 miliona evra, gotovo duplo! Da li mislite da je struka ovo odobrila ili nečiji hir? Da li tih 3 minuta vrede čitavu rekonstrukciju pruge do Crne Gore?
 
Pet sati do Budimpešte je OK, četiri sata je odlično, sve ispod četiri je izuzetno. Pre početka rekonstrukcije putovalo se punih osam do Keletija.
 
Ma, četiri sata do Pešte je sasvim ostvarivo, ali nažalost, teško će da se uleti u šest sati do Beča, a to je neka granica do koje je voz konkurencija avionu (do tri sata ga tuče sa nulom).

Ali sve to ne treba da bude naš prioritet, to je samo jedna niša, koristi koje daje razgranat sistem železnice su neuporedivo veće.
 
Видим да има тих Рејлџетова и у Аустрији али и у Чешкој. То је друга фирма али користи исте стандарде?
 
Mogli bi i mi da pazarimo.

Kakve su cene šta kaže Siemens :)
 
Vrh