Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732912#p732912:2rbjt4w9 je napisao(la):
wk_ » Uto Apr 28, 2020 10:45 pm[/url]":2rbjt4w9]Skucane su stotine milione u BG-PA. Vrhunac je bio zamena nadvožnjaka iznad auto-puta zbog čega je automobilom bilo skoro nemoguće stići do Pančeva mesecima. Razlog zamene: podržava samo brzine do 80kmh, mora da podržava 120. A on se nastavlja na Pančevački most koji 120 neće podržati dokle god ga neko ne sruši, i ne napravi novi most. A kad ga bude rušio, rušiće ga po prirodi posla sve zajedno sa tim nadvožnjakom. I zato ja ovde javno tvrdim i mogu da se kladim u 1000e - iako sam laik - da preko tog nadvožnjaka bukvalno nikada neće preći jedan jedini voz tom brzinom.

Nisu stotine miliona već 90 miliona dolara, što je mnogo s obzirom šta je urađeno. Stari kolosek nije ni diran na kome je bila brzina 100 km/h pre remonta, toliko je i ostala, čak je na levom koloseku do Ovče 80 km/h, a na novom koloseku je brzina 100 km/h.

Pritom taj nadvožnjak o kome pričaš je na jednom koloseku 100 km/h brzina, a na drugom koloseku je ostao stari nadvožnjak preko koga je ograničena brzina 50 km/h, kao i na oba koloseka na Pančevcu. Da ne pričam da se dešavaju kvarovi signala kod Ovče i Pančeva pa se tada brzina spušta na 30 km/h.
 
Наравно да се гнушаш преседања ако ће ти због кашњења бити потребно још 2 сата да сачеакш други превоз. Да постји неки такт и да нема изостајања, не би то толики проблем био, поготову ако је време упоредиво, цена присупачније и мање пешке има да се иде.
 
Rekonstrukcija pruge Jajinci - Mala Krsna

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RNjd9fiSYng[/youtube]


Radovi na rekonstrukciji pruge Svrljig - Knjaževac

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NA-VHES5tkE[/youtube]
 
Hvala nije moglo da se postavi,desavalo mi se ranije pnekad :kk:
 
Zašto se šine spajaju na ovaj način, a ne varenjem? Reč je o deonici Niš-Zaječar

Screenshot 2020-04-30 at 10.40.11.jpg
 
Zato što je cela ta deonica odrađena ko od bede. Kad već imaš pare za nešto ili ga radiš najbolje moguće celom dužinom ili ga ni ne radi. Od Knjaževca do Zaječara uradiće se tek oko 10km pruge navodno kada bude bila u sabraćaju. Kakvo je stanje drvenih pragova bilo očajno zamislite tek kakvo je sada kad već 14 meseci ni jedan voz nije prošao sve se rasušilo i zinulo od radosti. Čak i kad sve završe do Zaječara ostatak ka Negotinu i Prahovu je problematičan bukvalno sedi i čekaj kad će cisterne ili koturi limova da ti poiskaču. :bash:
 
Rekonstrukcija pruge Subotica - Senta


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e_T_hZlp0R4[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733629#p733629:2fxb0qhe je napisao(la):
Tikvica » 30 Apr 2020 05:00 pm[/url]":2fxb0qhe]


Zašto je platforma stajališta ovako niska?
Ili mi se to samo čini sa slike...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733517#p733517:1xdrkybp je napisao(la):
rvr » Čet Apr 30, 2020 12:07 pm[/url]":1xdrkybp]Zato što je cela ta deonica odrađena ko od bede. Kad već imaš pare za nešto ili ga radiš najbolje moguće celom dužinom ili ga ni ne radi. Od Knjaževca do Zaječara uradiće se tek oko 10km pruge navodno kada bude bila u sabraćaju. Kakvo je stanje drvenih pragova bilo očajno zamislite tek kakvo je sada kad već 14 meseci ni jedan voz nije prošao sve se rasušilo i zinulo od radosti. Čak i kad sve završe do Zaječara ostatak ka Negotinu i Prahovu je problematičan bukvalno sedi i čekaj kad će cisterne ili koturi limova da ti poiskaču. :bash:
Aj nemojte se gubiti uvek i svugde u svetu se ovako spajaju sine, posle ide ekipa koja ih vari.
 
Grade ovu polovinu stajališta Tošin Bunar već dve godine, a toliko su ga fušerski uradili da ja nemam reči... :rant:

1) Stubovi kontaktne mreže na sred perona. Pa mogli su portale da stave na tom delu...
2) Koliko vidim od stubova kontaktne mreže nema teoretske šanse da se postavi nastrešnica, dakle biće golo...
3) Dužina perona - na ovo će stati samo jedan Gorbačov ili Flirt, dakle duple garniture u špicu, putnici - studentski dom u blizini - jok!
4) Pomerali su stajalište jer je na izlasku iz tunela (to je samo u Srbiji problem izgleda) i jer je u krivini - koliko vidim stajalište je i dalje u krivini!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733712#p733712:1qs258u0 je napisao(la):
Pendolino » Čet Apr 30, 2020 10:14 pm[/url]":1qs258u0]od ponedeljka se vraća putnički saobraćaj (postepeno).

Bez klima uređaja i ventilacije. Veće će zdravstvene probleme putnici imati od ustajalog vazduha i vrućine u vozovima u kojima se ne otvaraju prozori (Štadler, Metrovagonmaš i Z1 vagoni) nego od potencijalne zaraze od korone zbog kojeg je zabranjena upotreba klime i ventilacije. Još samo da zabrane otvaranje prozora tamo gde se mogu otvoriti, jer ako ne umremo od korone umrećemo od promaje, najvećeg srpskog neprijatelja... :laugh:
 
Evo fotki od 30.4.2020. sa prelaza u Zemun Polju...

ka Batajnici
3svBOgo.jpg



ka Zemunu
HrPGIH6.jpg


I sad je slomljen i drugi polubranik...
s5NMcyB.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733687#p733687:3kqpz7by je napisao(la):
Dalmatinac » Čet Apr 30, 2020 8:05 pm[/url]":3kqpz7by]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733517#p733517:3kqpz7by je napisao(la):
rvr » Čet Apr 30, 2020 12:07 pm[/url]":3kqpz7by]Zato što je cela ta deonica odrađena ko od bede. Kad već imaš pare za nešto ili ga radiš najbolje moguće celom dužinom ili ga ni ne radi. Od Knjaževca do Zaječara uradiće se tek oko 10km pruge navodno kada bude bila u sabraćaju. Kakvo je stanje drvenih pragova bilo očajno zamislite tek kakvo je sada kad već 14 meseci ni jedan voz nije prošao sve se rasušilo i zinulo od radosti. Čak i kad sve završe do Zaječara ostatak ka Negotinu i Prahovu je problematičan bukvalno sedi i čekaj kad će cisterne ili koturi limova da ti poiskaču. :bash:
Aj nemojte se gubiti uvek i svugde u svetu se ovako spajaju sine, posle ide ekipa koja ih vari.
U celom mom postu najmanji je problem to ali dobro. Najvise se gubim zbog toga sto se otegla rekonstrukcija i sto ce se od Knjaževca do Zaječara od blizu 40km pruge raditi sada tek malo preko 10km, a ostatak navodno pod saobraćajem. U prilogu imate ilustraciju stanja pragova na toj deonici iz leta 2018 dok su još išli vozovi. Lep pozdrav.

W3Y7UT3.jpg

jgvpsal.jpg
 
Koje tupadžije ove Hrvati, što bi pravili svoje kada možemo da kupimo od strateških prijatelja?
 
Пре свега нису упропастили своју производњу шинских возила за разлику од наших генијалаца.
 
Ево како теку радови на изградњи вијадукта у селу Бешка - део брзе пруге од БГ ка Будимпешти
ceab37186d8efc566980bb40e0126b5a.jpg

699ae47ebaa919a2e2f5efb8d9a35c89.jpg



Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
Za putničku železnicu u Srbiji, tj. za omogućavanje direktnih vozova iz Beograda (Niša, NS) do svih krakova mreže, ovo je rešenje:

https://www.railway-technology.com/projects/bombardier-talent-3-battery-train/

Dakle, do Vrbasa na struju, pa do Sombora na baterije. Isto i za Kraljevo, Kruševac, Kuršumliju, Despotovac, Zrenjanin, Šabac...

To znači i drastično povećanje atraktivnosti putničke železnice u Srbiji - ova tehnologija je prilika za njen uzlet.

Srbija bi, baš zato što ima povelike potrebe za ovakvim vozovima, mogla da pokrene njihovu proizvodnju, naravno, u saradnji sa nekim stranim proizvođačem. Posle bi moglo da bude i za izvoz, jer, jasno je da je ovo budućnost - ne isplati se elektrifikovati svaku prugu, a presedanjem se gube putnici (autobusi voze direktno).

To, naravno, sve u slučaju kada bi postojala osmišljena industrijska politika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733506#p733506:3hzlztw9 je napisao(la):
gishko » 30 Apr 2020 10:43 am[/url]":3hzlztw9]Zašto se šine spajaju na ovaj način, a ne varenjem? Reč je o deonici Niš-Zaječar


file.php
Šine se na ovaj način spajaju tokom svake rekonstrukcije, modernizacije ili izgradnje potpuno nove pruge. Ništa sporno ovde nema.
Tek kada se odradi mašinska regulacija i kolosek dovede u projektovano stanje, na red dolazi varenje šinskih sastava.
Lepo se na ovoj fotki vidi da su pružna polja tek postavljena i da završni tucanik još uvek nije nanesen.
 
Ajde sad realno zašto su uopšte pomerili stajalište Tošin Bunar kad su mogli da srede staro stajalište i Prokop je u krivini gde je logika?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734052#p734052:3cz8vobr je napisao(la):
And7rey » Pet Maj 01, 2020 10:33 pm[/url]":3cz8vobr]Ajde sad realno zašto su uopšte pomerili stajalište Tošin Bunar kad su mogli da srede staro stajalište i Prokop je u krivini gde je logika?

Navodno zbog bezbednosnih razloga - izlazak voza iz tunela u krivini u velikoj brzini, što nema logike, jer je planirano da će brzina biti na tom delu 120 km/h - do sad je bila 80 km/h, a pre par godina 100 km/h. Još sa ovako kratkim stajalištem, mašinovođe treba da pogode u milimetar sa 120 km/h da stanu.
 
Био је смртни случај када су човека зачила врата од БГ воза за ногу и вукла до НБГ. Уистину човек је био пијан, ваљда су била два друга или кума у возу, али машиновођа није могао да види сва врата на ретровизору због кривине. Мада мислим да је могло стајалиште да се пројектује да буде на надвожњаку преко Тошиног бунара, таман би стајалишту могло да се приступи са обе стране улице што би олакшало преседања између воза и аутобуса. Нажалост, овако је стајалиште добило веома гору локацију у односу на претходну из угла путника.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734052#p734052:cqrqg4rb je napisao(la):
And7rey » 01 May 2020 09:33 pm[/url]":cqrqg4rb]Ajde sad realno zašto su uopšte pomerili stajalište Tošin Bunar kad su mogli da srede staro stajalište i Prokop je u krivini gde je logika?

Princip je da se kod novoprojektovanih stanica i stajališta izbegava da one budu u krivini iz bezbednosnih razloga. Ako je stajalište u krivini između perona i vagona se javlja jaz. Što je krivina manjeg radijusa to je jaz veći. Drugi je razlog što kod konkavnih krivina mašinovođa nema dobru preglednost.
 
Vrh