Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zar ne postoji na stanici otpravnik vozova da kaže da je sigurno da se krene? Onaj sa crvenom kapom i lizalicom?
 
Не зато што је то стајалоште а не станица. Нека пракса коју сам ја приметио јесте да изађе железничар из воза и да сигнал руком машиновођи да је безбедно да крене.
 
A što se železničar vozi u vozu? Zbog ovoga ili radi i nešto drugo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734281#p734281:3qqyillp je napisao(la):
Дошљак » Sat May 02, 2020 5:58 pm[/url]":3qqyillp]Особље воза.
I dalje nisam razumeo šta mu je redovan posao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733905#p733905:dbx1ui4x je napisao(la):
Пантограф » Fri May 01, 2020 1:44 pm[/url]":dbx1ui4x]Za putničku železnicu u Srbiji, tj. za omogućavanje direktnih vozova iz Beograda (Niša, NS) do svih krakova mreže, ovo je rešenje:

https://www.railway-technology.com/projects/bombardier-talent-3-battery-train/

Koliko sam ranije čitao, autonomija baterija je do 100km, u idealnom slučaju (da ga majstor zaleti na napon, a onda da vozi nekom optimalnom brzinom). Realno je nekih 40 km. Postoje i neka "last mile" rešenja za elektro lokomotive sa kapacitativnim baterijama ili sa dizelom (1 motor od oko 300kW), što se primenjuje za kargo, da prevoznik direktno odveze par vagona na industrijski kolosek.

Ovde kod nas bi možda bi zanimljiv Kruševac i Sombor.
Realno mislim da je jeftinije napraviti KM nego kupovati ove skupe vozove. Npr. od Stalaća (gde je jedinica napajanja) do Kruševca ima 16km ili tako nešto.
 
Pa, ne, nije rentabilno elektrifikovati svaku prugu, jer bi onda sve pruge u razvijenim zemljama bile elektrifikovane, a nisu. Lapovo - Kragujevac - Kraljevo mislim da treba svakako, za Kraljevo - Stalać ne znam baš. Ajde, neka je do Kruševca. U svakom slučaju, ovakav voz omogućava da elektrifikuješ manje, a negde bi mogao i da pripomogneš postavljanjem punjača.

A, ako nećemo novu tehnologiju, imamo nešto stariju - štaviše, isti model praktično već koristimo u Srbiji, pa bi nam ovo bio najmanje zahtevan poduhvat. A veliki dobitak:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_755
 
Ljudi, kondukter voza proverava da li su svi putnici ušli ili izašli i daje znak mašinovođi da voz može da krene.

direktor":3pwackn3 je napisao(la):
Mislim da jedino svajcarska ima 98% pruga pod zicom ...

Dostigli su u Švajcarskoj 100%. Jedina druga železnica u svetu koja ima 100% elektrificiranih linija je, gle iznenađenja, Jermenija! Gruzija je takođe imala 100% elektrificiranosti do izgradnje pruge Kars (Turska) - Ahalkalaki (Gruzija). Nova pruga Kars - Ahalkalaki je standardnog koloseka (ostatak mreže u Gruziji je širokog koloseka). Turske lokomotive dolaze do Ahalkalakija tako da nema potrebe za elektrifikacijom jer ni sa turske strane nije elektrificirano. Ostale države osim Gruzije, koje imaju jako visok procenat elektrificiranosti su sa gotovo 100% Luksemburg i Crna Gora, a zatim Bugarska, Švedska, Belgija, Holandija. Tu su i Monako i Lihtenštajn sa 100%, ali to ne računam jer oni nemaju svoju železnicu, već železnice drugih zemalja prolaze kroz njih. No, kao što vidite iz ovih podataka procenat elektrifikacije može, ali i ne mora da bude pokazatelj razvijenosti železnice u nekoj državi.
 
Cg fali krak ka AL i neki stanicni i industriski kolosjeci
Mislim da bi to da oce mogli po malo da pokriju zicom i utegnu dio po dio barske pruge i da dograde ono sto nikad nije zavrseno ...
 
To direktore! Pa kad obnovimo barsku prugu, da uvedemo međunarodni voz 'Skenderbeg', Beogradi - Titogradi - Tirana, sa direktnim kolima za Drač!
 
Pruga u albaniji to je nepoznanica da li to uopste postoji ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734577#p734577:1cnlmktw je napisao(la):
direktor » Ned Maj 03, 2020 2:16 pm[/url]":1cnlmktw]Pruga u albaniji to je nepoznanica da li to uopste postoji ...

Postoji. Albanija je poslednja u Evropi po stanju pruga, a Srbija pretposlednja. A imaju i nešto zajedničko - u obe zemlje su nedavno srušene glavne železničke stanice u glavnim gradovima.
 
https://w3.srbvoz.rs/SvWn/FileUploa...e i modernizacije putnickih kola po part..pdf

2.Обуставља се поступак јавне набавке услуге редовне оправке и модернизације
путничких кола у отвореном поступку - набавка бр. 160/2019 за Партију 2 – Услуга
редовне оправке и модернизације путничких кола.

Planirana modernizacija 5 A, 1 ABm i 2 salon vagona za koju je raspisan tender u januaru je obustavljena.
 
U poslednjim izmenama i dopunama Izveštaja o mreži IŽS od 23. marta (4 dana posle najavljenog otvaranja levog koloseka Beograd Centar - Stara Pazova 19. marta) kao novi rok za završetak levog koloseka Beograd Centar - Stara Pazova je dat 15. april. Taj rok je probijen, što je već četvrti rok za tu fazu radova koji je probijen, a radovi na levom koloseku Beograd Centar - Stara Pazova su daleko od gotovih. Rok za celokupan završetak pruge Beograd Centar - Stara Pazova je II kvartal 2021.

S obzirom da su radovi na levom koloseku započeti 5. jula 2018. godine, od kog je prošlo 22 meseca, a rok za završetak radova na celoj pruzi, tj. oba koloseka je 36 meseci od početka radova, a radovi ni na levom koloseku se ne naziru da su blizu završetka, čini se da će krajnji rok za završetak modernizacije pruge Beograd Centar - Stara Pazova biti debelo probijen...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734754#p734754:2l4wawvp je napisao(la):
direktor » Ned Maj 03, 2020 10:17 pm[/url]":2l4wawvp]Imaju opravdanje u virusu dobro im doslo ...

Kakvo opravdanje, kad je levi kolosek trebao biti gotov pre proglašavanja vanrednog stanja i ograničenja kretanja, pritom sve vreme kokodaču kako se radovi odvijaju i u uslovima vanrednog stanja?
 
Što je najgore, mogu da rade šta hoće, opravdanje im ni ne treba pošto narod, a ni kvazinovinare železnica ni ne zanima,...
 
Pa da raskrinkaju kakve su nesposobne vlasti u Srbiji poslednjih (bar) 100 godina?

Krenuo putnički saobraćaj.
:bubanj:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734907#p734907:3fr2cfkt je napisao(la):
Pendolino » Pon Maj 04, 2020 2:18 pm[/url]":3fr2cfkt]

Krenuo putnički saobraćaj.
:bubanj:

Potpuno beznačajno. Krenulo 3500 autobusa i 35 vozova - vozovi su na nivou statističke greške... :blah: :violina:
 
Satelitska snimka izgradnje brze pruge kod Čortanovca od 24.04.2020.
Obratite pažnju na novi dio pruge od tunela prema Beški

8dOaDyY.jpg
 
Vrh