Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Надам се да је тако, руску деоницу нисам видео уживо.
 
Ovde je uloženo mnoooogo više para nego na predhodno remontivanim deonicama, čudilo bi me da voz ne ide 200 jer je to ipak nešto o čemu su toliko trubili da bi izgubili svaki kredibilitet kad ne bi ispalo tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730345#p730345:39iqtnrb je napisao(la):
tragac » 22 Apr 2020 03:37 pm[/url]":39iqtnrb]Nije bitno. Bitno je da kad završe budu obećane Vmax i da to potraje, da ne bude slučaj kao na 'obnovljenim' deonicama BB pruge.
Šta fali sa remontom pruge Beograd Bar?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730365#p730365:2fli9xfq je napisao(la):
spatiotecte » Wed Apr 22, 2020 5:17 pm[/url]":2fli9xfq]Ovde je uloženo mnoooogo više para nego na predhodno remontivanim deonicama, čudilo bi me da voz ne ide 200 jer je to ipak nešto o čemu su toliko trubili da bi izgubili svaki kredibilitet kad ne bi ispalo tako.

Ovi su izgubili kredibilitet još pre par godina.
 
Eisenbahnpioniere Save Belgrad 1941 Lok Lokomotive Dampflok Eisenbahn Bahn
https://www.ebay.com/itm/Eisenbahnpioni ... SwLB5eoeDK
s-l1600rrdf.jpg
 
Ратни мост чији темељи на обалама и даље постоје поред старог железничког?
 
U jednom trenutku zamalo da imamo dva mosta ...steta sto to nije odradjeno radnim akcijama ....
 
I još jedan dokaz u nizu da gradimo pravu brzu prugu, zvanično je ova deonica u izgradnji upisana kao high speed line na Open street view što nas svrstava u mali broj zemalja sa brzom železnicom.
0c9bfb60e9ead6a47d3e274fd205d13b.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731062#p731062:r91k60dz je napisao(la):
Вожд » Pet Apr 24, 2020 5:48 pm[/url]":r91k60dz]
Eisenbahnpioniere Save Belgrad 1941 Lok Lokomotive Dampflok Eisenbahn Bahn
https://www.ebay.com/itm/Eisenbahnpioni ... SwLB5eoeDK

Na prethodnoj fotografiji , koju je postavio Vozd, je most "generala Willa" sagradjen 1915-6. od strane KuK inzinjeraca.
Desno se vidi segment originalnog mosta iz 1883/4 kojeg je nasa vojska minirala 1914. To je 1. deo do sumadijske strane.
Od 1920 do 1941 tu je stajao "reparacioni" most lucnog tipa. Taj, lucni most ce biti miniran aprila 1941..
Most 1921.jpg


Napisana godina 1941 je pogresna.
Verovatno iz razloga bolje prodaje :o
Da je snimak iz vremena WW-2, u pozadini bi se videla fabrika hartije, obrisi BIGZ-a, mozda i lozionice levo.
 
Хвала пуно за ове информације Сам-2. Тај аутстроугарски мост су после окупатори срушили у повлачењу? И зна ли се зашто су после 2. рата стари мост обновили у оригиналном издању уместо међуратног лучног?
 
Mađari potpisali sporazum sa Kinezima o finansiranju svoje deonice (23. okrug Budimpešte do Kelebije), nigde nisam našao vrednost ali piše da će 15% da finansiraju iz sopstvenih sredstava, ostalo Kinezi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731160#p731160:18cgl66k je napisao(la):
Дошљак » 24 Apr 2020 08:20 pm[/url]":18cgl66k]Ратни мост чији темељи на обалама и даље постоје поред старог железничког?

Da li su to ovi temelji? Uvek sam se pitao da li je ovde trebao da bude još jedan most ili je već postojao.

DSCF4264-Copy.jpg


DSCF4265-Copy.jpg
 
Nemci su za vreme II svetskog rata želeli da reše usko grlo prelaza preko save i tada su počeli da grade paralelni most.
Ideja je bila da cela deonica bude dvokolosečna.
1941. godine su napravili "provizorijum" kako bi uspostavili saobraćaj preko save, a već 1942. su počeli da grade "trajni" most.
Prilikom povlačenja oba mosta (današnji stari železnički) i paralelni, čije ostatke vidimo su oštetili.
Nove vlasti su od ta dva oštećena mosta napravili jedan koji danas zovemo "stari železnički most".

Imam negde tekst i slike iz knjige "Istorija železnica Srbije" CIP. gde je sve detaljno objašnjeno.
 
Rusi možda i završe na vreme, a Kinezi ovim tempom ako završe 2025. biće dobro...Još ništa se nije uradilo na nabavci vozova za brzinu od 200 km/h, pa čak ni unapređenje postojećih za 160 km/h. Nasi Stadleri koji mogu 160 km/h nemaju ETCS, dakle ne mogu 160 km/h bez propisnog SS uređaja za tu brzinu, a 441-6xx/7xx mogu do 140 km/h. Nabavka novih garnitura i lokomotiva se nije pomerila sa mrtve tačke. Potrebno je barem 2-3 godine od početka procesa nabavke do stizanja nove garniture, pa onda ispitivanje i dobijanje licence. Takođe, nakon završetka građevinske izgradnje pruge potrebno je jedno vreme ispitivanja SS uređaja da bi se dalo zeleno svetlo za veće brzine.
 
Ништа чудно за наше услове. Мада не би ме чудило да чекају завршетак целе пруге до Суботице пре него ли крену у набавку адекватних возних средстава за велике брзине.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731397#p731397:3dkty110 je napisao(la):
WLABmz » 25 Apr 2020 03:34 pm[/url]":3dkty110] Nasi Stadleri koji mogu 160 km/h nemaju ETCS, dakle ne mogu 160 km/h bez propisnog SS uređaja za tu brzinu
O5 lupiš i ostaneš živ.
Naši EMV serije 413 a.k.a" Štadleri" imaju ugrađen auto stop uređaj za brzine do 160km/h.
Ja stvarno više ne znam odakle ti ideje da lupetaš kao Maksim.
Ako nešto ne znaš, slobodno pitaj prvo u PM i odgovoriću ti, pa tek onda piši post čoveče.
To što si prošao jednom kao putnik kroz Rusiju ne znači da si popio svo znanje ovoga sveta.
Ja kad nešto ne znam, pitam ljude koji to znaju(i nije me sramota) a ne lupam da ne bi ispao smešan.
received_1392295544147341.jpeg

Ne znam da li se na fotografiji vidi dobro,
EMV serije 413 ima tri režima rada auto stop uređaja.
I to:
Režim 1. Za brzine do 120km/h
Režim 2. Za brzine do 100km/h
I onaj ključni režim "E", za koji ti TVRDIŠ da ne postoji na našim Flitrovima, a koji se odnose na brzine do 160km/h.

P.S. Čoveče osvesti se malo, ne mrači toliko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731357#p731357:1y1iyop3 je napisao(la):
NS arhitekt » Sub Apr 25, 2020 1:36 pm[/url]":1y1iyop3]Nemci su za vreme II svetskog rata želeli da reše usko grlo prelaza preko save i tada su počeli da grade paralelni most.
Ideja je bila da cela deonica bude dvokolosečna.
1941. godine su napravili "provizorijum" kako bi uspostavili saobraćaj preko save, a već 1942. su počeli da grade "trajni" most.
Prilikom povlačenja oba mosta (današnji stari železnički) i paralelni, čije ostatke vidimo su oštetili.
Nove vlasti su od ta dva oštećena mosta napravili jedan koji danas zovemo "stari železnički most".

Imam negde tekst i slike iz knjige "Istorija železnica Srbije" CIP. gde je sve detaljno objašnjeno.

Kako ti rece, "provizorni most" je nizvodni, resetkastog tipa i nije imao prave nosece stubove u vodi.
Uzvodni lucni most su nemci popravili sa ispravnim lukovima i dodatim ravnim rasponima Kohn iz svojih rezervi.

Nakon WW-2, nizvodni (nemacki) most je izvadjen iz vode, popravljan, i postavljen na UZVODNE stubove.
To je situacija koju i dan- danas gledamo i pogresno nazivamo originalnim mostom. :lol:
Situacija krajem 1945/5.
IMG_20200425_164254.jpg
 
@mvbg1, u pravu si za Flirta, moja greška. Ali to je 160 km/h i to su samo Flirtovi. Za 200 km/h nemamo šta da vozi, a i ne vidim da su se nešto pretrgli u nameri da nabavljaju...All in all 160 km/h je i više nego dovoljno za naše uslove. Ne znam čime SV planira da vuče međunarodne nakon remonta, pošto sa 441-6xx/7xx neće moći preko 140 km/h.
 
Dal ćemo uopšte imati prugu za 200? Čak i ako je budemo imali, moraćemo da sačekamo Mađare da urade to isto kako bi bilo neke koristi od 200 kmh a oni su tek ove nedelje potpisali ugovor u kom je sve skriveno zbog nacionalnog interesa pa tako i Vmax....tek kad to bude videćemo kako ćemo, dal će se ista kupovati ili će se zakupljivati ÖBB Railjet (što obzirom na obim saobraćaja svih vidova između Beograda i Beča i nije tako nerealno).
 
Imaćemo prugu za 200 na sat, a Mađari će svoj deo, koliko se zna, graditi za 160 (kao što je trebalo i mi da učinimo).
 
Kad gradis za 160 ograničen si na 160 zauvek jer pruga nije denivelisana. Kad gradis za 200, za 10, 15 godina ceš lako moci da podignes brzinu na 230, 250 mozda i više.

Ogromna je to razlika. Ovaj put smo pametno odigrali.
 
Da li neko od učesnika foruma zna zbog čega se na deonici za 200km/h ugrađuju robusni cevasti stubovi umesto dosadašnjih rešetkastih nosača kontaktne mreže?
Identični rešetkasti nosači kontaktne mreže se nalaze na prugama Solun - Atina, u Sloveniji, Italiji....
Naravno konzole su prilagođene sistemu i brzini, ali nema logike da uvodimo novi tip opreme koja kod nas nije atestirana. Time samo poskupljujemo izgradnju i održavanje.
 
Vrh