Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

direktor":qxim3tni je napisao(la):
1.Jedan od dva postojeca kolosjeka zadovoljava vec sad brzinu od 30 kmh za teretne vozove sto znaci da zadovljava za tramvaj
2.Drugi kolosjek i njegovo stavljanje u funkciju ne trazi neka velika sredstva
3.upitanju su laka vozila recimo katice iz berlina za normalni kolosjek
4.za elektrifikaciju izradu stanica it moze se konkuristi kod krave muzare zvane EU kod odgovarajucih fondova koji su prilicno veliki
5.to bi sve u svemu bio jedan fini lrt/tramvaj sa nekih 10 stanica
И то би био једна нова железничка линија која:
- Не би била компатибилна са постојећом трамвајском мрежом
- Не би била компатибилна са постојећом железницом
- Не би могла да се комбинује ни са једном
- Захтевала би изградњу депоа (уз запошљавање радника који би тамо радили)
- Захтевала би још један тип возила => скупље одржавање, делови

Све у свему, потпуно нерационално и неодрживо. Све ово би без проблема одрадио најобичнији трамвај са краком око Калемегдана за много мање пара и у старту и у експлоатацији, без ограничавања савског амфитеатра.

direktor":qxim3tni je napisao(la):
6.bio bi jedna brza veza jednog dana dva beogradska mora ade ciganlije i ade huje
- А коме то треба? Ваљда кад одеш на једно "море" нећеш да идеш на друго истог дана. И ако хоћеш, то ћеш да урадиш бајсом :)

Karlo del Ponte":qxim3tni je napisao(la):
@Михајло
На Новом Београду смо имали булеварчине изграђене пре солитера, које су чак и деценијама зврјале пусте, али су те булеварчине биле основна инфраструктура. У овом случају, знамо да повећањем друмских саобраћајница (чак и ако занемаримо прескупост, енергетску и еколошку неодрживост таквог планирања), направићемо још већи хаос у граду. Стога, боље је као окосницу приобалних развојних зона имати површински шински коридор ширине 8 метара, него булеварчину ширине 70-80 метара подједнаког капацитета.
Изградња савског амфитеатра неће да створи никакав хаос, једноставно он неће бити транзитна зона, поготово завршетком моста у Земуну. Да, повећаће се број људи који гравитира тој области због посла/становања, али ће се повећати и број улица које могу да приме саобраћај. Тренутно су Савска и Сарајевска сасвим довољне, уз још две паралелне улице, никаквог хаоса неће бити.

Како ће савски амфитеатар већим делом сачињавати највероватније пословни простори, јако мали број тих људи би заиста користио тај ваш лрт. Он једноставно не повезује густо насељене локације са савским амфитеатром.

Узгред, ово за ширину булевара је претерано, бар дупло. :)

Karlo del Ponte":qxim3tni je napisao(la):
Реконструкција ове двоколосечне пруге за потребе лаких градских железница кошта мање од милион евра по километру, јер нема измештања инсталација, откупа земљишта, градње скупих објеката (мостова, тунела).
Зар ово не би важило и за трамвај?

Karlo del Ponte":qxim3tni je napisao(la):
А по питању везе са Новим Београдом, директна веза са истим није нужда ни светиња. У великом граду, систем треба планирати да се што већи број кретања обави са највише једним преседањем, а са преклапањем директних аутобуских линија смо и направили оне силне конвоје у вршним сатима, када код Сајма по 10 аутобуса чека да уђе на подручје стајалишта. Наравно да поред сваког моста изузев Газеле треба да буде преседачко стајалиште.
Управо ово болдовано - треба испланирати систем, комплетно, за 30-40 година унапред. Зато треба у планове за метро и трамајску мрежу убацити савски амфитеатар, а не форсирати неки нови, потпуно одвојен ЛРТ систем само зато што је претходних 150 година туда ишао воз. Разумем носталгију, али мислим да је овде злоупотребљена.

А директну везу са најмногољуднијом општином свакако сматрам врло пожељном :)

Поздрав!
 
Михаило":kx7jh9nq je napisao(la):
direktor":kx7jh9nq je napisao(la):
1.Jedan od dva postojeca kolosjeka zadovoljava vec sad brzinu od 30 kmh za teretne vozove sto znaci da zadovljava za tramvaj
2.Drugi kolosjek i njegovo stavljanje u funkciju ne trazi neka velika sredstva
3.upitanju su laka vozila recimo katice iz berlina za normalni kolosjek
4.za elektrifikaciju izradu stanica it moze se konkuristi kod krave muzare zvane EU kod odgovarajucih fondova koji su prilicno veliki
5.to bi sve u svemu bio jedan fini lrt/tramvaj sa nekih 10 stanica
И то би био једна нова железничка линија која:
- Не би била компатибилна са постојећом трамвајском мрежом
- Не би била компатибилна са постојећом железницом
- Не би могла да се комбинује ни са једном
- Захтевала би изградњу депоа (уз запошљавање радника који би тамо радили)
- Захтевала би још један тип возила => скупље одржавање, делови

Све у свему, потпуно нерационално и неодрживо. Све ово би без проблема одрадио најобичнији трамвај са краком око Калемегдана за много мање пара и у старту и у експлоатацији, без ограничавања савског амфитеатра.
Директор је изнео своју визију решења, док смо у Удружењу љубитеља железнице предвидели компатибилан систем са железницама, али са лакошинским возилима. Потребна су улагања у возила и нови депо, али се систем надовезује на постојеће пруге.

Узгред, шта конкретно подразумевате под "ограничавање савског амфитетра". У централној зони би пруга имала трамвајски карактер према предлогу, и по вама би значило да су Вождовац, Звездара, Дорћол итд по сред среде пресечени непремостивом трамвајском препреком :kafa:
Михаило":kx7jh9nq je napisao(la):
direktor":kx7jh9nq je napisao(la):
6.bio bi jedna brza veza jednog dana dva beogradska mora ade ciganlije i ade huje
- А коме то треба? Ваљда кад одеш на једно "море" нећеш да идеш на друго истог дана. И ако хоћеш, то ћеш да урадиш бајсом :)
Извлачиш из контекста, и хваташ за реч. Између Аде и Аде се налазе: 1)попречне саобраћајне везе, преседања код мостова, 2)Сајам, 3)Будући пословно-стамбени центар, 4)Туристички центар, 5) Густо насељен Дорћол, недовољно за метро, а опет са преспорим и непоузданим уличним саобраћајем, 6)Будући пословно-стамбени центар, 7) Чвориште Панчевачки мост, 8) И на продужецима огромна приградска насеља.
Михаило":kx7jh9nq je napisao(la):
Karlo del Ponte":kx7jh9nq je napisao(la):
@Михајло
На Новом Београду смо имали булеварчине изграђене пре солитера, које су чак и деценијама зврјале пусте, али су те булеварчине биле основна инфраструктура. У овом случају, знамо да повећањем друмских саобраћајница (чак и ако занемаримо прескупост, енергетску и еколошку неодрживост таквог планирања), направићемо још већи хаос у граду. Стога, боље је као окосницу приобалних развојних зона имати површински шински коридор ширине 8 метара, него булеварчину ширине 70-80 метара подједнаког капацитета.
Изградња савског амфитеатра неће да створи никакав хаос, једноставно он неће бити транзитна зона, поготово завршетком моста у Земуну. Да, повећаће се број људи који гравитира тој области због посла/становања, али ће се повећати и број улица које могу да приме саобраћај. Тренутно су Савска и Сарајевска сасвим довољне, уз још две паралелне улице, никаквог хаоса неће бити.
1) Транзит је незнатан део друмског саобраћаја у Београду.
2) Тренутно се тек 20% посто транспорта путника обави аутомобилом, не због еколошке свести, него због ниског стандарда грађана и проблема паркирања у центру. И са свим тим, брзина и аутомобила и аутобуса пада на 5-15км/с у централним подручјима.
3) Ни у Савској ни Сарајевској станари не могу прозор да отворе од загађења :grand:
4) Савска и Сарајевска су прилично проходне, јер јужно и северно од њих капацитети за друмски моторни саобраћај су мањи него у њима. Најгоре је између Немањине и Цвијићеве. Друмски тунел је економски (и по много других критеријума) неоправдан, а рушење зграда у кругу двојке ради булевара већина грађана сматра неприхватљивим. (стварно не знам зашто :roll: )
5) Ако би цео СА био један велики паркинг, занемаримо загађење, и замислимо да улице могу да приме више аутомобила него што могу, то би било око 40.000 додатних паркинг места. То би значило само удвостручење паркинг места у ширем центру, дакле могућност до 40% аутомобилских кретања. Боље престати сипати воду у море, и не повећавати, него смањивати саобраћај возила на нафтни погон.
Михаило":kx7jh9nq je napisao(la):
Како ће савски амфитеатар већим делом сачињавати највероватније пословни простори, јако мали број тих људи би заиста користио тај ваш лрт. Он једноставно не повезује густо насељене локације са савским амфитеатром.
А шта су општине Раковица и Чукарица? Те предлог продужетка до Миријева, те Трећег Београда, јер је систем компатибилан? Те постојећи Дорћол, Сајам, нов развој подунавља и посавља? Имам необичан предосећај да ћу пре дочекати унуке, него метро између Панчевачког моста и Савског трга. Наспрам катастрофе, од и до сат времена у аутобусу 23 или аутомобилским застојима, постоји могућност да остане брзи превоз, који би се брзо изградио и све то заобилазио, са временом вожње 10-так минута.
Михаило":kx7jh9nq je napisao(la):
Узгред, ово за ширину булевара је претерано, бар дупло. :)
Нисам. Аутомобилски путник заузима 40-60 метара квадратних градских површина, а трамвајски/ЛРТ 3-7 метара квадратних.
Михаило":kx7jh9nq je napisao(la):
Karlo del Ponte":kx7jh9nq je napisao(la):
Реконструкција ове двоколосечне пруге за потребе лаких градских железница кошта мање од милион евра по километру, јер нема измештања инсталација, откупа земљишта, градње скупих објеката (мостова, тунела).
Зар ово не би важило и за трамвај?
Важи за трамвај, уколико би се користиле половне вињолове шине. Пољска, Мађарска, Румунија, Русија многи градови Немачке... Много градова захваљујући томе има врло јефтину трамвајску мрежу. Разлози за скупе колосеке су естетски, кретање друмских возила (непожељно за трамвајске системе), начин постављања инсталација. Мислим да би већина архитеката захтевала скуљи колосек на макар неким деловима мреже, због просторне целине. Иначе, од великих трошкова,свако би била потребна нова возила и депо, али све је то знатно јефтиније од аутомобила и аутобуса, када се сведе на путнички километар.

Михаило":kx7jh9nq je napisao(la):
Karlo del Ponte":kx7jh9nq je napisao(la):
А по питању везе са Новим Београдом, директна веза са истим није нужда ни светиња. У великом граду, систем треба планирати да се што већи број кретања обави са највише једним преседањем, а са преклапањем директних аутобуских линија смо и направили оне силне конвоје у вршним сатима, када код Сајма по 10 аутобуса чека да уђе на подручје стајалишта. Наравно да поред сваког моста изузев Газеле треба да буде преседачко стајалиште.
Управо ово болдовано - треба испланирати систем, комплетно, за 30-40 година унапред. Зато треба у планове за метро и трамајску мрежу убацити савски амфитеатар, а не форсирати неки нови, потпуно одвојен ЛРТ систем само зато што је претходних 150 година туда ишао воз. Разумем носталгију, али мислим да је овде злоупотребљена.

А директну везу са најмногољуднијом општином свакако сматрам врло пожељном :)

Поздрав!
Како да тумачим реч "Носталгија", као клевету, или спрдање, или...
Цео концепт предлога је брзо, јефтино, ефикасно, одрживо, јако брзо примењиво. Уз мало ширине у планирању, уљудно пројектовано и реализовано. Пракса у Србији је да се укидају пруге, а остављају обећања. Метро није ни започет, аутомобилска секта баца око на пругу да добије још коју траку, како би сипала још мало воде у море. Или још горе, "бизнисмени" да присвоје неки простор за своја чуда. Тај простор на којем је "150 година" та пруга је сачуван од свега тога. За сада немамо ни телепорт, ни летеће тањире, а чак и САД, где је аутомобилски лоби најјачи, обнављају путнички шински превоз тамо где су га укидали.
 
Да се надовежем,не знам на који начин би оваква возила нарушила урбану целину или одсекла њен део ?

2939510913_1_3.jpg


464.jpg


Заправо сигуран сам да би ефекти били супротини.Поред тога имамо и један веома занимљив детаљ.За овако нешто би врло лако добили политичку подршку јер би куповином цитадиса са 7 модула за ту приобалну линију намирили/скинули са грбаче Алстом,ЕУ,Ђиласа,Вукана Вучића,цео ЛРТ лоби... док би уз добро планирање те линије она постала још један аргумент ЗА метро у Београду који би се укрштао са овом линијом на неколико места.
 
Одлична прилика да видимо има ли форум консензус око кључног питања које се јако дуго провлачи ту и тамо, нарочито на темо и метроу.

ЛРТ систем је добродошао у Београд ако је смислен и продуктиван као што је ова предложна прича.
 
Fali nam jedan širi plan. Da se napravi neki nacionalni plan (zbog železnice), pa da se napravi jedan beogradski plan gde se sve lepo uklapa i onda možemo polako raditi na pojedinačnim stvarima, ovako se često dešava da se nešto ruši i gradi ponovo zato što neko nije uradio neki drugi posao na vreme...

Ovaj sistem nalik tramvaju koji ide duž save i dunava bi bio fantastičan! Čak bi mogao da se napravi još jedan takav sa druge strane save. Jednog dana i na drugoj obali dunava.. Išao bi lagano, i povezivao bi sve te tačke koje se prirodno ukrštaju sa trasom duž save. Brzina (osim na nekim deonicama) i ne treba da mu bude velika.
 
stf":2hhh3c9l je napisao(la):
Одлична прилика да видимо има ли форум консензус око кључног питања које се јако дуго провлачи ту и тамо, нарочито на темо и метроу.

ЛРТ систем је добродошао у Београд ако је смислен и продуктиван као што је ова предложна прича.
Lrt je ima priliku da se pokaže i nije uspeo ,tramvaji u Bg su spori i neefikasni i nemogu da predstavljaju kičmi javnog prevoza,ali sastavni deo svakako(inače sam ljubitelj tramvaja),Pa lrt lobisti nisu uspeli da in obezbede pravo prvenstva prolaza na ključnim tačkama,pa o čemu onda pričamo?
Ako bi se i zadržala pruga oko kališa ,opet Lrt? Zašto ne BGVoz? čije su pruge u sastavu ŽS,meni ovo više deluje kao očajnički pokušaj Lrt-ista.
 
@2012
ti ne čitaš lepo?
Poenta tramavaja na tvoj lokaciji je da može da se uklopi u nadzemni saobraćaj, a nije potreban toliki kapacitet kao neki MRT.

Takođe, koliko bi koštalo ukopavanje bilo čega na toj lokaciji?

I na kraju, tramvaj ne preseca površinu na način kao voz
 
Pa mi već imamo tramvaj do pristaništa,pa sad treba da ide drugi paralelno,ako kapiram?
 
2012":2z0nuxj1 je napisao(la):
stf":2z0nuxj1 je napisao(la):
Одлична прилика да видимо има ли форум консензус око кључног питања које се јако дуго провлачи ту и тамо, нарочито на темо и метроу.

ЛРТ систем је добродошао у Београд ако је смислен и продуктиван као што је ова предложна прича.
Lrt je ima priliku da se pokaže i nije uspeo ,tramvaji u Bg su spori i neefikasni i nemogu da predstavljaju kičmi javnog prevoza,ali sastavni deo svakako(inače sam ljubitelj tramvaja),Pa lrt lobisti nisu uspeli da in obezbede pravo prvenstva prolaza na ključnim tačkama,pa o čemu onda pričamo?
Ako bi se i zadržala pruga oko kališa ,opet Lrt? Zašto ne BGVoz? čije su pruge u sastavu ŽS,meni ovo više deluje kao očajnički pokušaj Lrt-ista.
ЛРТ се није показао у Београду, зато што не постоји. У Београду постоји средњевековни трамвај, само корак бољи од коњске запреге. Дугогодишње кочење развоја трамваја у БГ-у се ради смислено и са циљем, а то је да нам подметну ЛРТ као метро. Да је трамвај ефикасан као што може бити, не би могли да гурају ЛРТ.

Према томе, пре ће бити да сами ЛРТ лобисти коче трамвај у БГ.

На крају, ово никако не може бити "очајнички трзај" ЛРТ лобиста јер идеју су иницирали "тешкаши", а не видим да су ЛРТ лобисти дошли до фазе очајничких трзаја јер актуелни метро план и даље представља стероидни ЛРТ.

Све у свему, суштина је да ЛРТ није ни мало лоше решење ако се употреби на одговарајући и смислен начин.
 
Pa novi Caf tramvaji su zapravo Lrt vozila,zar ne? A ovo da su inicirali "teškaši" Laku železnicu je dobar vic...
 
CAF tramvaji su zapravo tramvaji.

Kada se u Beogradu prica o LRTu (Vukan Vucic i drugari) podrazumevaju su vozila standardnog koloseka sa upravljackom kabinom sa obe strane kompozicije (dakle okretnice nisu potrebne, kao sa tramvajima). CAF vozila su moderni klasicni tramvaji u tom smislu.
 
Mislim da je mnogo racionalnine tuda provući tramvaje nego neka lrt vozila. Pa tramvaji bi imali sličnu exploatacionu brzinu kap ta lrt vozila. A pri tome već postoji depo, ima višak vozila, jeftinija pruga. Zamislite trasu nove linije 11. Blok 45, most na adi, sajam, mostar, i dalje kroz SA trasom pruge sve do pančevca.

Mnogo racionalnije nego lrt.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
У смислу могућности интеграције система,унификације возних средстава и одржавања јесте рационалније.
 
У случају реализације Савског амф. шта се дешава са старим жел. мостом?
 
Karlo del Ponte":cfkn5d3q je napisao(la):
Директор је изнео своју визију решења, док смо у Удружењу љубитеља железнице предвидели компатибилан систем са железницама, али са лакошинским возилима. Потребна су улагања у возила и нови депо, али се систем надовезује на постојеће пруге.

Узгред, шта конкретно подразумевате под "ограничавање савског амфитетра". У централној зони би пруга имала трамвајски карактер према предлогу, и по вама би значило да су Вождовац, Звездара, Дорћол итд по сред среде пресечени непремостивом трамвајском препреком :kafa:
Ограничава у смислу да већ постоји траса у односу на коју би све морало да се пројектује/гради.

Karlo del Ponte":cfkn5d3q je napisao(la):
Михаило":cfkn5d3q je napisao(la):
direktor":cfkn5d3q je napisao(la):
6.bio bi jedna brza veza jednog dana dva beogradska mora ade ciganlije i ade huje
- А коме то треба? Ваљда кад одеш на једно "море" нећеш да идеш на друго истог дана. И ако хоћеш, то ћеш да урадиш бајсом :)
Извлачиш из контекста, и хваташ за реч.
Ово је била само шала :)

Karlo del Ponte":cfkn5d3q je napisao(la):
Између Аде и Аде се налазе: 1)попречне саобраћајне везе, преседања код мостова, 2)Сајам, 3)Будући пословно-стамбени центар, 4)Туристички центар, 5) Густо насељен Дорћол, недовољно за метро, а опет са преспорим и непоузданим уличним саобраћајем, 6)Будући пословно-стамбени центар, 7) Чвориште Панчевачки мост, 8) И на продужецима огромна приградска насеља.
1) Транзит је незнатан део друмског саобраћаја у Београду.
2) Тренутно се тек 20% посто транспорта путника обави аутомобилом, не због еколошке свести, него због ниског стандарда грађана и проблема паркирања у центру. И са свим тим, брзина и аутомобила и аутобуса пада на 5-15км/с у централним подручјима.
3) Ни у Савској ни Сарајевској станари не могу прозор да отворе од загађења :grand:
4) Савска и Сарајевска су прилично проходне, јер јужно и северно од њих капацитети за друмски моторни саобраћај су мањи него у њима. Најгоре је између Немањине и Цвијићеве. Друмски тунел је економски (и по много других критеријума) неоправдан, а рушење зграда у кругу двојке ради булевара већина грађана сматра неприхватљивим. (стварно не знам зашто :roll: )
5) Ако би цео СА био један велики паркинг, занемаримо загађење, и замислимо да улице могу да приме више аутомобила него што могу, то би било око 40.000 додатних паркинг места. То би значило само удвостручење паркинг места у ширем центру, дакле могућност до 40% аутомобилских кретања. Боље престати сипати воду у море, и не повећавати, него смањивати саобраћај возила на нафтни погон.
Већина ових ствари је већ повезана неким обликом железничког саобраћаја, био то трамвај или БГ воз. Ја се апсолутно слажем са вама да Београду треба још шинског превоза, али сматрам да је у овом случају много боље проширити трамвјаску мрежу и направити везу са постојећом код моста на ади, на 2-3 места у савском амфитеатру, код старог савског моста, код Бека, код дорћолског депоа, и на крају код богословије. Још један, велики круг трамвајске мреже и још много алтернатива за много поузданији трамвајски саобраћај. :vops:

MilisaV":cfkn5d3q je napisao(la):
Mislim da je mnogo racionalnine tuda provući tramvaje nego neka lrt vozila. Pa tramvaji bi imali sličnu exploatacionu brzinu kap ta lrt vozila. A pri tome već postoji depo, ima višak vozila, jeftinija pruga. Zamislite trasu nove linije 11. Blok 45, most na adi, sajam, mostar, i dalje kroz SA trasom pruge sve do pančevca.

Mnogo racionalnije nego lrt.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
Управо ово све време покушавам да кажем, много је рационалније проширити трамвајску мрежу од креирања новог система.
 
Koliko bi to bilo izvodljivo? Sadašnja petlja za novi most u opšte nije pravljena za takvo ukrštanje... moža bi bilo bolje da tramvaj prati do kraja Ade pa tamo negde da skrene ka postojećoj okretnici..
 
Михаило":1qfrry58 je napisao(la):
Karlo del Ponte":1qfrry58 je napisao(la):
Узгред, шта конкретно подразумевате под "ограничавање савског амфитетра".
Ограничава у смислу да већ постоји траса у односу на коју би све морало да се пројектује/гради.
Па управо саобраћајна и комунална инфраструктура МОРА да се направи, или барем зацрта пре изградње и једне зграде! Између Сајма и Старог савског моста имамо много подваријанти, како то да урадимо. Што се тиче "Дуплирања" шинских система, боље је да имамо два шинска система у истом делу центра града, него две загушене загађујуће булеварчине.

Надоградња ускоколосечног трамваја се може узети у разматрање, али у овом случају, желимо да развијемо БРЗУ лаку железницу, која би имала следеће карактеристике:
1) Средњу брзину 40-50км/с (од Сајма до Дорћола максимално 50км/с, ван насељених подручја, на ограђеним и денивелисаним трасама 70-100км/с)
2) Компатибилан са класичним железницама, директно повезивање на постојећих преко 300 километара пруга у Београдском округу
3) Могућност састављања ЛРТ возова дужине 100 метара, високоподна возила и високи перони, што је неподесно за улични систем.
4) Ни једно једино укрштање у нивоу са главним градским друмским артеријама. Ни једно заустављање ради пропуштања друмског саобраћаја
5) Шири профил возила, боље могућности за превоз бицикала и кабастог пртљага од ускоколосечног трамваја.
6) Остварује урбани ефекат у ширем подручју од садашњег трамваја, због веће брзине, а и надовезивања на железничку инфраструктуру.

Али, ово су шира разматрања, у којима постоји много подваријанти, суштина поруке, која се шаље јавности: Урбанизација приобалног појаса заснована на одрживом транспорту: шинском, бициклистичком, водном и пешачком, при чему се тежи задржавања постојећег коридора север-југ за шински транспорт. :gobb:

На форуму можемо расправљати о подваријантама, али суштина приче је борба за укључивање грађана и разлишитих стручњака у процес планирања града, борба против манипулације и медијских злоупотреба.
 
Karlo del Ponte":39on2cop je napisao(la):
3) Могућност састављања ЛРТ возова дужине 100 метара, високоподна возила и високи перони, што је неподесно за улични систем.
Ово ни по мени не би смело да се нађе уз обалу у центру града.
 
Karlo, bojim se da se ipak ne slažem sa ovim predlogom.
Pre svega jer to što si definisao kao železnička infrastruktura obesmišljava 'izlazak na reku' ako je u nivou, a nema šanse da ne bude preskupo ako nije u nivou.
 
a tačku 4 već imamo kod dorćola, pa smo svi svesni na šta to liči.....


ne verujem da će vam iko pružiti podršku za ovakve predloge.... i to uz samu obalu da idu vozovi od 100 metara.....
 
Verovatno do izlaska na reku proci ce više godina
dotle bi mogli da uspostavimo bar vikendom jednu liniju gradske železnice
Pančevački most - Beton hala - Sajam - NBGD
sa necim sto vec imamo a truli zabroravljeno kao na primer ovo:

Nenad":2k4kw315 je napisao(la):
. . . 09 Jun 2008 . . . Evo sta sve moze da se nadje u Savskom Amfiteatru: mogli bi i neki theme park da naprave, recimo, Indiana Jones ili tako nesto... :rolleyes:
 
Ko zna koliko bi trebalo i vremena i para da se ovo osposobi za redovnu upotrebu!
 
Vrh