Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koja su to S i N kola? Za pocetak bismo mogli da iskoristimo visak vagona koji rdjaju godinama ispod kosutnjaka, na glavnoj zeleznickoj i na svakom zapustenom delu zeleznickih stajalista. Ono sto moze da se iskoristi treba popraviti a ono sto ne moze u staro gvozdje pa ce biti para makar nesto da se uradi. Isto tako postoje stotine kilometara pruge koje se ni ne koriste. A to je samo ono sto vidimo da je zapusteno a pripada zelesnicama srbije...
 
Х кола су специјална затворена кола, а С кола су равни отворени вагони
 
boca-ica":26tj82h7 je napisao(la):
da bi bilo idelano da se glavni kargo centar locira u Makisu,

Zar Makiš nije veliko vodo izvorište i nj. ne zagadjenost od posebnog značaja za Bg ?
Da li se slažeš da na takvim stanicama izlivanje iz cisterni jako opasnih materija nije retkost ?
:vops:
Ako bude para (čitaj kredita) bice u Batajnici u neposrednoj blizini novog nadvožnjaka preko pruge
ima ovde negde na BB pisano i sa mapama i skicom . . . :)

Preko Makisa kao velike ranzirne stanice, ako se ne varam, i sada prolaze kompozicije sa naftom, azotom i drugim tecnim opasnim/zapaljivim/ materijalima. Tako da tu cargo centar namenjen izvozu ne bi imao stetnih efekata na prirodnu okolinu, pogotovu sto Srbija ne proizvodi takve stvari. Pretezno je u pitanju voce, povrce, razni obojeni metali (limovi), tekstilni proizvodi i slicno. Ukoliko je tako nesto planirano u Batajnici ok, super :)

@Karlo, hvala na pojasnjenjima :)
 
"Simens" zainteresovan za otvaranje regionalnog servisnog centra za lokomotive u Srbiji

-Simens je izuzetno zainteresovan da učestvuje u realizaciji ruskog kredita za modernizaciju železnice u Srbiji, posebno kada je reč o signalno-sigurnosnim sistemima i kontaktnoj mreži. Tome će svakako doprineti i strateško partnerstvo ove međunarodne kompanije sa Ruskim železnicama. Pored toga, Simens je izuzetno zainteresovan da u Srbiji izgradi regionalni servisni centar za svoje lokomotive, koji bi radio za potrebe svih železničkih uprava u okruženju, kao i da se osposobi železnička pruga između Subotice i Bogojeva, kako bi se prevoz za potrebe njihove fabrike umesto kamionima obavljao železnicom, - zaključeno je na današnjem sastanku generalnog direktora „Železnica Srbije“ Dragoljuba Simonovića, sa rukovodstvom kompanije „Simens“ u Srbiji

http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/44232.html

Dragoljub Simonović, generalni direktor "Železnica Srbije": Železnica uvela otvorene antikorupcijske telefone i imejl
 
Vrucina.jpg
 
Udruženje ljubitelja železnice probilo se u mejnstrim medije. Juče je u "Večernjim novostima", u dodatku "Beogradske priče", koji uređuje novinar i pisac Zoran Nikolić, izašao tekst o "ćiri" za Obrenovac i obnovi železnice ka tom gradu, a od danas je na sajtu, na adresi:

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... a-za-cirom


Beogradske priče: Nostalgija za „ćirom“
Zoran Nikolić
Sećanja: Nekadašnja železnica je, s parnim lokomotivama, saobraćala do Obrenovca. U Beograd pre rata stizalo deset puta više putnika vozom, iako je grad bio pet puta manji
Romantika kod železničkog mosta
Parna lokomotiva koja je nekada tutnjala uskim kolosekom danas deluje kao sećanje na neki starovremenski film. Pa ipak, i danas postoji Udruženje ljubitelja železnice koje čuva sećanje na sve dobro što je nekad donosila veza ovim prigradskim prevozom, i još više, koje veruje da bismo po uzoru na „ćiru“ i danas mogli da rešimo mnoge probleme vezane za gradski prevoz u Beogradu.
- Gde god da je „ćira“ ukidan, meštani su ga gorko oplakali, a naselja koja su gubila pružnu vezu više nikada nisu imala isti život - kaže Karlo Polak, predsednik ovog udruženja. - Danas, 45 godina od kada je ukinuta pruga Beograd - Obrenovac, popravka na najvećem klizištu u Evropi izgleda kao zidanje Skadra na Bojani, vozila se sporo kreću po zagušenim ulicama, živi se sa problemima sa kojima se „ćira“ nikada nije susretao.
Mnogi koji su živeli uz prugu u ono vreme, sećaju se danas ove vrste prevoza, i posebno govore o staničnim zgradama, poput one, u Maloj Moštanici. Tvrde da su građene kvalitetno, gotovo u umetničnom stilu, i da ih se nijedna mudra država ne bi odrekla.

SELJAČKA MAJKA
Uz prugu je cvetala poljoprivreda, jer su seljaci „ćirom“ nosili sir, mleko i druge proizvode u grad. Zlatiborski seljaci nekada su nosili robu u Sarajevo i uveče se vraćali kući, drugi su bili okrenuti ka Beogradu... Svaka železnička stanica imala je lipu, a pod njom su uvek, u isto vreme, stari ljudi dolazili i palili lule. Po prolasku vozova nameštali su satove, jer su mogli da se oslone na njihovu tačnost, i uopšte, prolasci vozova obeležavali su ritam života.
Meštani Umke, Bariča i Male Moštanice nekada su živeli na brdima, da bi kasnije, zbog pruge, ta naselja polako „silazila“ bliže „ćirinom“ koloseku. Pričaju nam kako je „ćira“ ukinut oko Đurđevdana 1968. godine. Voz iz Sarajeva, koji je saobraćao ovom trasom, nekada je bio toliko pun da su putnici mesto tražili na krovu vagona. Postepeno ukidanje voza prvo je skratilo trasu samo do Čukarice, odakle je bilo veoma teško stići do grada, budući da je autobuski prevoz koji je trebalo da pokupi putnike bio vrlo loše organizovan.
Sećajući se legendarnog voza i svih prednosti koje su zbog njega imali, članovi Udruženja ljubitelja železnice veruju da bi i sada mogla da bude uspostavljena laka prigradska železnica trasom pruge kojom je nekada išao „ćira“.
- Na pruzi su oštrije krivine nego kod klasičnih železnica, a profil tunela između Umke i Male Moštanice je premali za današnje vozove - objašnjava saobraćajni inženjer Karlo Polak.
- Najveći deo zemljišta oko pruge je i dalje državno vlasništvo. Ostružnica, Umka, Mala Moštanica, Barič i Obrenovac su se i onako razvijali oko ove pruge, tako da bi laka železnica prolazila kroz centre tih naselja. Pruga bi, kasnije, trebalo da ide i uz samo Savsko jezero, pa bi i ljubitelji ovog dela Beograda dobili prevoz koji bi zadovoljavao i kapacitetom i kvalitetom. Na kraju, ovo bi i finansijski bio važan argument, jer laka železnica donosi i ekološku i ekonomsku opravdanost.
Možda sve ovo izgleda romantično, ali priča o onome što je železnica nekada donela možda i nije morala da odnese?
Najzad, najjači argument u korist železnice, Polak iznosi potpuno slikovito i mirno.
- Pre Drugog svetskog rata, beogradska železnička stanica imala je 45.000 putnika dnevno, gotovo desetostruko više nego danas. Podsećam, to je bio grad koji je imao pet muta manje žitelja. Inače, u većini gradova Evrope veličine našeg grada danas je sasvim prirodno da železnička stanica u strogom centru grada ima više od 100.000 korisnika.

SEĆANJA
Meštani naselja od Obrenovca do Beograda se i sada sa setom sećaju da su nekada odlazili u prestonicu i nosili mleko. Sada, kažu, „selo čeka da mleko dođe k njemu“. Dolaze otkupljivači i sve je mnogo teže.
Kada je „ćirina“ parnjača nekada prolazila pored ovdašnjih voćnjaka, seljaci su imali još jednu prednost: znali su da im mraz neće oštetiti rod, jer je dim iz parne lokomotive štitio krošnje voćki od velike zime.
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_f34MhAC7ns[/youtube]
Ја не могу да верујем да ће неко изазвати железничку несрећу и угрозити животе неколико стотина људи због пар шрафова за које не може добити апсолутно никакве паре :bash:
 
Poštovani forumaši i forumašice, u današnjem Blicu je izašla sledeća izjava:

Predlog Udruženja ljubitelja železnice stigao je i do prvog potpresednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića.

- Dobio sam poruku da nam ne treba "Beograd na vodi", da treba da ostane železnica tu gde je, kao što sam dobio bezbroj pisama sa porukom "Živeo hrast, i dabogda crkao Vučić i autoput". Tu ćemo imati ozbiljnu borbu, a to je borba svih ljudi koji žele napredak u Srbiji i ne žele da se učaure u prošlost, a mislim da ćemo tu bitku da dobijemo - rekao je Vučić.
U ovom slučaju potrebna mi je podrška svih vas.

Unapred se zahvaljujem onima sa stranačkim stavom, što će pomoći da odbranim struku tako što će ćutati.
 
Чекај, шта ви тачно хоћете? Да остане пар колосека или да се ништа не дира?
 
Наравно, да се штошта дира. И да остане лака градска ("трамвајолика") железница кроз СА (два колосека). Штајга остаје и по новом ГУП-у.
 
Иначе,Карло мишљења сам да сте управо због затуцаности целокупне јавности и безобразлука политичара морали спретније да изнесете овај предлог. Морали сте код новинара да инсистирате на томе да ни у једном наслову не пише на било који начин: "против измештања железнице",Морали сте да приложите неку илустрацију,мапу па и идиличну монтажу неког фенси трамваја,савршено травнате трамвајске баштице и дечице која трчкарају около.Тако се,на жалост, у данашњем друштву гура нека идеја и тако не бисте имали ни један негативан коментар.А тада ни жвалави гебелс не би могао овако да обмањује народ.

Жао ми је што вашем изласку у јавност није предходила конструктивна дискусија на ББ-у,посебно зато што сам увидео на оном окупу како с тобом дискусија може бити конструктивна.Бојим се да је последња добра прилика пропала.
 
Karlo treba ti novi odgovor za vucica sa renderom fensi tramvaja i tranatom basticom lrt linija od bgd dunav do obrenovca nakalemi neki fensi tramvaj pa odgovori vucicu i pomeni gup itd valjda ce ti novine objaviti
 
Сада је важно да брзо реагујемо, а изашли смо без рендера, само са мапом. Сада је прекасно за "Шта би било, кад би било".

Од свега што је било у медијима, ово је још и најбоље, само што је наслов мало неодговарајући.
http://www.e24.24sata.rs/issue.php?issue=24sata_210813

Тренутно, имамо кратко писмо Вучићу, у којем напомињемо да је био обманут преко медија, да се залажемо за другачији одрживи концепт, и да нудимо сарадњу.
 
Ako je iza svega postojala dobra namera,onda je morala da bude promišljenija,.
Ako je iza svega postojala namera da se na sporedna vrata u medijima napadne "Beograd na vodi,"a za šta mi članovi BB zapravo ne znamo,niti smo bili upoznati javno preko BB foruma,onda Vučić ima moju punu podršku.
Dugo smo se borili da na BB držimo politiku što dalje moguće ,iako smo suočeni sa stavovima raznih intersnih grupa ,čak i lobista.Najveći broj nas je sačuvao integritet,i nema nameru da bilo kome bude advokat,posebno kada u sve to nismo bili uljučeni,a sada se od nas očekuje neki stav ,zato što su neki od tih članova udruženja samo aktivni na forumu BB.To je moj stav.U ovoj priči BB nije nikako učestvovao,te savetujem uzdržanost.Hvala.
 
Ako je iza svega postojala namera da se na sporedna vrata u medijima napadne "Beograd na vodi,"a za šta mi članovi BB zapravo ne znamo,niti smo bili upoznati javno preko BB foruma,onda Vučić ima moju punu podršku.

Niko ovde nije napao na bilo koji nacin bilo kakvu gradnju u SA, samo sto eto... tako su ljudi jednostavno resili da protumace. A mediji su im u tome pomogli.
 
Ја заиста не разумем поенту ове акције. Та пруга је у таквом стању да би за било коју озбиљнију и поуздану употребу морала комплетно да се чупа и поново изгради. Самим тим, било какво "задржавање" пада у воду. Уз то, све теже и брже од трамваја захтева ограду и независност, самим тим сече град горе од било које градске саобраћајнице.

Даље, предлог о прављењу нове, лаке градске железнице је нереалан - постојећа инфраструктура захтева комплетну реконструкцију, веза са новобеоградском железничком инфраструктуром је уско грло које треба укинути, а не додатно га затрпавати, а повезивање Ресника и Железника се може одрадити само куповином гарнитура за БГ воз. Панчевачки мост је са Батајницом и Новим Београдом повезан много боље и брже него што би то било пругом кроз савски амфитеатар и око Калемегдана (БГ воз тутњи редовно). Веза те нове железнице са новим београдом би захтевала нови мост и денивелацију укрштања са постојећом пругом а улагати паре само да би се повезао савски амфитеатар (јер остало нема поенту) је потпуно бесмислено.

Најважније од свега - јако је дискутабилна траса пруге око калемегдана. Генерално многи планери на форуму имају тенденцију да пројектују пруге и метрое тако да споје две тачке најкраћом трасом, потпуно заборављајући да пруге тог типа морају да пролазе кроз градска језгра, да буду приступачне, да купе велики број људи. Једино тако се заиста користи пун капацитет железничког превоза. И у том смислу, пруга око калемегдана и кроз савски амфитеатар нема смисла.

У сваком случају, не требају нам половична решења, решења у којима користимо нешто само зато што постоји. Ваљда смо до сад научили на много примера колико је то погрешно. Савском амфитеатру треба трамвај и метро. Много паметније би било да се енергија уложи у то да се кроз с.а. провуче нека линија метроа, надземног или подземног, никако у нивоу.
 
Па ово и јесте предлог трамваја/ЛРТ-а у Савском Амфитетру.Ја подржавам ту идеју а о другим линијима таквог система искрен да будем,нисам ни размишљао нити мислим да су реалне.Слажем се да никакав систем која би нарушавао ту будућу урбану целину и приступачност обале не сме да постоји
 
Mihajlo
1.Jedan od dva postojeca kolosjeka zadovoljava vec sad brzinu od 30 kmh za teretne vozove sto znaci da zadovljava za tramvaj
2.Drugi kolosjek i njegovo stavljanje u funkciju ne trazi neka velika sredstva
3.upitanju su laka vozila recimo katice iz berlina za normalni kolosjek
4.za elektrifikaciju izradu stanica it moze se konkuristi kod krave muzare zvane EU kod odgovarajucih fondova koji su prilicno veliki
5.to bi sve u svemu bio jedan fini lrt/tramvaj sa nekih 10 stanica
6.bio bi jedna brza veza jednog dana dva beogradska mora ade ciganlije i ade huje
itd da kacim rendere
 
@Михајло

На Новом Београду смо имали булеварчине изграђене пре солитера, које су чак и деценијама зврјале пусте, али су те булеварчине биле основна инфраструктура. У овом случају, знамо да повећањем друмских саобраћајница (чак и ако занемаримо прескупост, енергетску и еколошку неодрживост таквог планирања), направићемо још већи хаос у граду. Стога, боље је као окосницу приобалних развојних зона имати површински шински коридор ширине 8 метара, него булеварчину ширине 70-80 метара подједнаког капацитета.

Реконструкција ове двоколосечне пруге за потребе лаких градских железница кошта мање од милион евра по километру, јер нема измештања инсталација, откупа земљишта, градње скупих објеката (мостова, тунела). Интересантан пример урбанизације оријентисане на лаку железницу је Конија. Године 1992 је пустила лаку железницу, буквално до пустара 20 километра од града, а данас је све око те пруге град.

А по питању везе са Новим Београдом, директна веза са истим није нужда ни светиња. У великом граду, систем треба планирати да се што већи број кретања обави са највише једним преседањем, а са преклапањем директних аутобуских линија смо и направили оне силне конвоје у вршним сатима, када код Сајма по 10 аутобуса чека да уђе на подручје стајалишта. Наравно да поред сваког моста изузев Газеле треба да буде преседачко стајалиште.
 
Karlo slike tog grada KONIJA nebi bile lose kad ga navodis kao primjer
 
Vrh