Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I meni se izgled originalnog Flirta svidja vise nego ono sto trenutno stoji okaceno na njihovom sajtu kao Flirt 3.
Kako ce isti stvarno izgledati videcemo.

Mada sam malo razocaran predlozenom kolor shemom za nas Flirt.
Vizuelni kod se ne menja.
Definise se jedan i taj se koristi.
Ovako imamo svaki voz druge boje.
Ruski dizel vozovi crveni, RVR su Plavi i ovi sivo-crno crveni.
Svaki sa razlicitom sarom totalno ne povezani. Kao da ne pripadaju istoj kompaniji.
Plus forsiranje ogromnog logo-a zeleznica Srbije na boku je malo je reci degutantno.
 
Мени се баш свиђа ова колор шема ни нашем флирту и поготово тај велики лого ЖС-а који мени изгледа сјајно на овако модерном возу. :) Али се слажем да нам не би шкодила унификација путничких вагна/возова,но то нам је најмањи проблем тренутно.
 
Ова шема с црвеном траком баш лепо делује.
Милим да је тешко унификовати тако различита возила као што су РВР и ови Флирти, у принципу није ни лоше мало разоноде, али би вагони рецимо стварно могли да се боје у неку препознатљиву колор-шему, пошто су по облику скоро исти.

Што се тиче седишта и ово је пристојно, лично бих волео некада да видим и неке смелије комбинације с мало живахнијим бојама унутра, као што раде у Француској или Португалији, али добро, тамо је ваљда други мајндсет, а вероватно је и додатни трошак.
 
Мркоњић: Сањам да француски ТЖВ јури српским пругама

БЕОГРАД (Танјуг) - Представници 12 француских предузећа понудили су данас учешће у реализацији пројеката у саобраћајној инфраструктури Србије, а министар саобраћаја Милитин Мркоњић је рекао да му је "сан да француски ТЖВ јури српским пругама".

Мркоњић је у Влади Србије, на састанку са Удружењем француских предузећа МЕДЕФ, рекао да би требало унапредити сарадњу између две земље у тој области и представио актуелне пројекте.

Министар је рекао да ће у наредном периоду, само у железнички Коридор 10 у Србији бити уложено око 4,5 милијарди евра, и да би на том железничком правцу возови тебало да се крећу брзинама од најмање 160 километара на сат.

Француска компанија Алмстом је понудила српској влади стручну помоћ у вези са изградњом брзих пруга.

Француска предузећа су такође заинтересована за градњу и за учешће у градњи аутопутева у Србији, а нарочито кроз модел јавно-приватних партнерстава, као и за улагања у српске луке и сарадњу у воденом и ваздушном саобраћају.

Састанку је присуствовао амасадор Француске у Србији, Франсоа Гзавије Денио.



Ово се поклапа с мојим сазнањима из Париза да Французи намеравају да нам увале старе Те-Же-Ве возове, пошто за своје железнице набављају нове, на два спрата. Лобирају на ту тему већ неколико година.
Испуњење овог Мркоњићевог сна (и сна француског железничког лобија) треба спречити, јер Те-Же-Ве једноставно нема тржиште у Србији, па би изградња пруга за 300 км/ч имала катастрофалне економске последице по нашу земљу.
 
TGV voz ne mora da ide 300 km/h, moze i sporije (sto i radi na delovim LGV mreze), medjutim apsurdno je kupovati takve vozove da bi vozili u najboljem slucaju na par delova (mozda ukupno 50-100 km) pruge mozda oko 180-200 km/h. Pa cak i da su polovni...bolje nabaviti za iste pare nove vozove koji voze do 160-170 km/h maksimalno...
 
између Брисела и Антверпена ТЖВ воз (тј. Талис, али је модел воза исти ПБА и ПБКА) иде испод 200 км/х, чак на неким деоницама и испод 100. али ипак, за нас је боље набавити возове који иду до макс. 200 км/х
 
Пантограф":tzxtbuy3 je napisao(la):
Мркоњић: Сањам да француски ТЖВ јури српским пругама

БЕОГРАД (Танјуг) - Представници 12 француских предузећа понудили су данас учешће у реализацији пројеката у саобраћајној инфраструктури Србије, а министар саобраћаја Милитин Мркоњић је рекао да му је "сан да француски ТЖВ јури српским пругама".

Мркоњић је у Влади Србије, на састанку са Удружењем француских предузећа МЕДЕФ, рекао да би требало унапредити сарадњу између две земље у тој области и представио актуелне пројекте.

Министар је рекао да ће у наредном периоду, само у железнички Коридор 10 у Србији бити уложено око 4,5 милијарди евра, и да би на том железничком правцу возови тебало да се крећу брзинама од најмање 160 километара на сат.

Француска компанија Алмстом је понудила српској влади стручну помоћ у вези са изградњом брзих пруга.

Француска предузећа су такође заинтересована за градњу и за учешће у градњи аутопутева у Србији, а нарочито кроз модел јавно-приватних партнерстава, као и за улагања у српске луке и сарадњу у воденом и ваздушном саобраћају.

Састанку је присуствовао амасадор Француске у Србији, Франсоа Гзавије Денио.



Ово се поклапа с мојим сазнањима из Париза да Французи намеравају да нам увале старе Те-Же-Ве возове, пошто за своје железнице набављају нове, на два спрата. Лобирају на ту тему већ неколико година.
Испуњење овог Мркоњићевог сна (и сна француског железничког лобија) треба спречити, јер Те-Же-Ве једноставно нема тржиште у Србији, па би изградња пруга за 300 км/ч имала катастрофалне економске последице по нашу земљу.

Tako je. Brzina od 160 km/h je više nego zadovoljavajuća, a ona je moguća u savremenim železnicama, bez posebnih ulaganja kojima bismo možda mogli da dođemo od Batajnice do Nove Pazove odakle bi Mrkonjićev TGV išao nešto sporije...
 
rešimo se prvo laganih vožnji od 30km/h pre nego što nastavimo sa sanjanjem
 
Gargoyle":3rtac21h je napisao(la):
rešimo se prvo laganih vožnji od 30km/h pre nego što nastavimo sa sanjanjem

a da se prvo resimo onih cekanja po 20 min da bi se dva voza mimoisla? :bash:
 
Mislim da je razlika u ulaganju za brzine do 160 u odnosu na 120 enormna. Potpuno su drugi standarni u pitanju. A mi smo jos daleko i od ove druge brzine, stoga ovo Mrkonjicevo lupetanje ui rangu Bacevicevog kanala do Grcke.
 
Јеси нешто другачији стандарди али у принципу све зависи од карактеристика терена. Пруга од Батајнице до Нове Пазове је способна за 160 км/ч, иако се тамо тренутно вози само 100 км/ч. У сваком случају није исто кад се гради у равном Срему и рецимо у југозападној Србији, у Срему је лако направити пругу за 160 или више.
 
djordje*******g":3uqcir3w je napisao(la):
Mislim da je razlika u ulaganju za brzine do 160 u odnosu na 120 enormna. Potpuno su drugi standarni u pitanju. A mi smo jos daleko i od ove druge brzine, stoga ovo Mrkonjicevo lupetanje ui rangu Bacevicevog kanala do Grcke.


U saobraćajnom i zakonskom smislu se radi o istoj kategoriji pruge, tj. o pruzi za srednje brzine.

160km/h nije nikakva strašna brzina. Još od 1989. je u upotrebi na hrvatskom delu pruge Beograd-Zagreb.

Naravno, postoji elementi pruge koji su ranije nabavljani, i koji ne podržavaju te brzine, kao što su skretnice, delovi kontaktne mreže, pružni prelazi.

Danas, sva ta oprema je uobičajeno za 160km/h.

Brzina od 120km/h je bila standard širom zemlje Srbije još pre 25 godina, a danas ...
 
ima li sanse da se npr voz koji ide iz subotice do bg protera do vuka ? mislim kad bude gotov prokop
iako bi ja voleo da stanica vuk bude glavna stanica u bg :) tj da su umesto prokopa napravili stanicu vuk kao glavnu :)
 
Pa kada se završi Prokop ,tada ćeš da presedneš elegantno na Bgvoz do Vuka..nema potrebe da ide do Vuka.. :kafa:
 
nisi razumeo sta sam hteo da kazem :) mislio sam da su imalo razmisljali pa da su umesto dve stanice koje kostaju Boga oca napravili jednu tipa vuk jel je u samom centru grada i povezana je sa svim delovima da bi bilo isplativije i efikasnije mada sad je kasno za to :) ps kako napreduje prokop :) ?
 
Tender za prokop će biti u julu ili početak avgusta,novac je tu što je najvažnije..već je objavljen poziv na sajtu žs.
 
2012":3c80pdh3 je napisao(la):
Tender za prokop će biti u julu ili početak avgusta,novac je tu što je najvažnije..već je objavljen poziv na sajtu žs.

Pa ne bih se bas slozio da je najvaznije sto je novac obezbedjen.

Moram da (nevoljno) citiram Dinkica:
Govoreći o neiskorišćenim kreditima, on je naveo da u saobraćajnoj infrastrukturi od 1,7 milijardi evra ugovorenih od 2006. do 2012. godine nije povučeno 1,4 milijarde.

Mi smo sada u takvoj situaciji da nismo u stanju ni projekte da uradimo, da organizujemo posao, fale nam strucni ljudi na svim mogucim pozicijama i nivoima. Sveli smo se na nivo Afrike, jer moraju da nam dodju stranci sve da nam urade i naprave. Mi jednostavno vise nista nismo u stanju.
 
Imamo mi strucnjake, ali nisu sinovi ili kumovi ministara da bi dobili posao. Nasi strucnjaci pola Afrike izgradili a u Srbiji kao ne mogu. Nece zato sto se tender namesta tako da strane firme imaju prednost jer se tako uzimaju pare. Mi imamo strucnjake, ali isto tako imamo lopove na vrhu drzave!
 
Kada je zeleznica u pitanju imamo CIP ,koji je ipak regionalno najjaci,projekat Prokopa je odradio CIp inace ne bi ni bilo tendera..
 
Hteo sam da pitam one koji su upuceni, da li Zeleznica Srbije ima nesto poput glavnog kargo centra, gde se vrsi skladistenje, sortiranje, utovar i spajanje vise cargo vagona razlicitih kompanija namenjenih izvozu? Gledao sam strukturu izvoza http://siepa.gov.rs/sr/index/podrska-izvozu/izvoz-u-brojkama/2012.html , i cinimi se da bi najlogicnije bilo da Zeleznica Srbija u saradnji sa Privrednom komorom sklopi neki dogovor da organizuje recimo po 3 x nedeljno vozove za Rusiju i Nemacku, pa da onda razlicite kompanije samo zakupljuju odredjen broj vagona kojim im treba. Na taj nacin, mislim da bi se dobio jeftiniji i organizovaniji transport nego da svaka firma ponaosob salje po kamion dva nedeljno.
Moje neko misljeje je da bi bilo idelano da se glavni kargo centar locira u Makisu, jer ne treba puno ulaganja, uglavnom ima izgradjenu infrastrukturu, pa bi tu recimo stizali vozovi iz zapadne Srbije sa vocem, iz drugih krajeva sa tekstilom,zitaricama, sokovima i td, tu bi se vagoni spajali, i vrsili utovar sa kamiona za kompanije koje su u blizini.To je nesta poput putnickog prevoza na redovnim linijama, samo bi se ovde zakuplivali vagoni umesto sedista. Time bi i Zeleznica i firme bile na dobitku. E sad, da li tako nesta vec postoji ili je mozda u planu?
 
da bi bilo idelano da se glavni kargo centar locira u Makisu,

Zar Makiš nije veliko vodo izvorište i nj. ne zagadjenost od posebnog značaja za Bg ?
Da li se slažeš da na takvim stanicama izlivanje iz cisterni jako opasnih materija nije retkost ?
:vops:
Ako bude para (čitaj kredita) bice u Batajnici u neposrednoj blizini novog nadvožnjaka preko pruge
ima ovde negde na BB pisano i sa mapama i skicom . . . :)
 
Bliži se izrada nadvožnjaka preko pruge, naše tangente u blizini Ž.Stanice Ovča
Da li je to dobra prilika da se ista stanica modernizuje za buduce potrebe BG šinskog saobracaja :)
 
boca-ica":3evgkb1p je napisao(la):
da bi bilo idelano da se glavni kargo centar locira u Makisu,

Zar Makiš nije veliko vodo izvorište i nj. ne zagadjenost od posebnog značaja za Bg ?
Da li se slažeš da na takvim stanicama izlivanje iz cisterni jako opasnih materija nije retkost ?
:vops:
Ako bude para (čitaj kredita) bice u Batajnici u neposrednoj blizini novog nadvožnjaka preko pruge
ima ovde negde na BB pisano i sa mapama i skicom . . . :)
Нови члан форума Кикирики011 је отворио тему (Интермодални терминал) о овоме: viewtopic.php?f=21&t=3061
 
milanche":h5teipqi je napisao(la):
Hteo sam da pitam one koji su upuceni, da li Zeleznica Srbije ima nesto poput glavnog kargo centra, gde se vrsi skladistenje, sortiranje, utovar i spajanje vise cargo vagona razlicitih kompanija namenjenih izvozu? Gledao sam strukturu izvoza http://siepa.gov.rs/sr/index/podrska-izvozu/izvoz-u-brojkama/2012.html , i cinimi se da bi najlogicnije bilo da Zeleznica Srbija u saradnji sa Privrednom komorom sklopi neki dogovor da organizuje recimo po 3 x nedeljno vozove za Rusiju i Nemacku, pa da onda razlicite kompanije samo zakupljuju odredjen broj vagona kojim im treba. Na taj nacin, mislim da bi se dobio jeftiniji i organizovaniji transport nego da svaka firma ponaosob salje po kamion dva nedeljno.
Moje neko misljeje je da bi bilo idelano da se glavni kargo centar locira u Makisu, jer ne treba puno ulaganja, uglavnom ima izgradjenu infrastrukturu, pa bi tu recimo stizali vozovi iz zapadne Srbije sa vocem, iz drugih krajeva sa tekstilom,zitaricama, sokovima i td, tu bi se vagoni spajali, i vrsili utovar sa kamiona za kompanije koje su u blizini.To je nesta poput putnickog prevoza na redovnim linijama, samo bi se ovde zakuplivali vagoni umesto sedista. Time bi i Zeleznica i firme bile na dobitku. E sad, da li tako nesta vec postoji ili je mozda u planu?
Размишљаш логично, али одавно је логика протерана са железнице. Недостатак инвестиција, и неозбиљно схватање железнице од стране политичке елите су тек један део проблема. Много већи проблем су погрешни људи на кључним местима у железници! Већина шпедитера избегава железницу, и поред ниже превознине, зато што не постоји систем испоруке на време. Чак и ако би се увело неколико маршрутних возова, са тачно одређеним редом вожње, такав посао је потребно уговорити са углавном државним оператерима из других земаља. Укидање монопола државних железница, и продор приватних оператера није исти у свим земљама, и углавном државни оператери стављају јако пуно камења под точкове конкуренцији. Најздравији пословни модел је један воз (брод, камион, авион) једна компанија, а железнице су прилично далеко од тога, премда под присилом Европске Уније, попушта бахата надмоћ политике "нит пас коску глође, нит је другом даје" везане за државне оператере на пругама по Европи.

Други проблем је структура парка теретних кола, где је велики недостатак Ѕ и Н кола, која су данас најзначајнија за превоз робе (изузев расутих терета). Много, много тога је потребно урадити да би удео превоза робе железницом повећали са 13% на неких, рецимо 30-40%, како је било у СФРЈ.
 
Vrh