Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koliko sam čuo od konduktera Srbija Voza, sa skretnicama su u sudskom sporu. Pošto je projekat dat Kinezima, firma koja je garant za skretnice je neka Bugarska firma, kako je rečeno. Postoji neki problem sa motorima i elektro sklopovima i skretnice prosto ne rade kako treba. Za sad se praktično manuelno koriste... Pošto nisu priznali i hteli da otklone problem završili su na sudu, a krajnju cenu plaćamo mi kao krajnji korisnici...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605071#p605071:27mhp76v je napisao(la):
Žika » Sre Feb 27, 2019 9:16 pm[/url]":27mhp76v]Što se tiče naletanja uvek je kriv ovaj iza. Šta god da je radilo vozilo ispred.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605044#p605044:27mhp76v je napisao(la):
Era » Sre Feb 27, 2019 7:28 pm[/url]":27mhp76v]Daj bre, zaobidji sa ovakvim vestima. Kakve ima veze sa modernizacijom železnice?
Alo bre, ko te drma bre ?


Prati razvoj radnje, pričalo se o nezgodama, nesrećama na drumskim prelazima. Ljudi se brinu za sebe a niko o mašinovođama i šta preživljavaju zbog nečije nepažnje, bahatosti i slično.

U ovom slučaju ti i tvoj ne primereni post.

Šta preživljavaju mašinovođe je dobra tema ali ne za pod forum "modernizacija železnice"

Temu pratim ali ovo što si postovao nikako ne pridonosi diskusiji kako tehnički povećati sigurnost na, oko pruge i na pružnim prelazima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605132#p605132:3p57x3r5 je napisao(la):
stf » Čet Feb 28, 2019 8:12 am[/url]":3p57x3r5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605056#p605056:3p57x3r5 je napisao(la):
Propeler » 27 Феб 2019 08:17 pm[/url]":3p57x3r5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604880#p604880:3p57x3r5 je napisao(la):
stf » Sre Feb 27, 2019 8:21 am[/url]":3p57x3r5]Чак и да је рампа у функцији и да светлосна сигнализација ради, СТАЈЕ СЕ НА ЗНАК СТОП.

Ne širite laži ili neznanje. Svetlosna signalizacija ima prvenstvo u odnosu na znak STOP.

Štaviše, vozač, koji bi naglo zakočio pred znakom STOP i stao, a da ispred sebe ima zeleno svetlo, bez obzira da li postoji znak STOP i time prouzrokovao sudar vozila iza sebe koje bi se zakucalo u njegovo vozilo, bi bio odgovoran za sudar. To bi na sudu bilo teško dokazati, ali zakon tako glasi. Naučite zakon, time se bavite i manite se politikanstva.

Пошто ти пуцаш од знања, како то светлосна сигнализација прекривена црним џаком има предност у односу на знак СТОП?

Лично релативно често користим пружни прелаз у Умчарима који је опремљен рампама и без обзира на то, када год су рампе подигнуте, пред саму пругу станем и погледам лево десно. Јер, откуд ја знам да ли рампа ради?

Мени су фасцинантни људи који живе у Србији у којој мало шта функсионише и сви то знају и сви то критикују али се пред пружном прелазу понашају као да живе у Швајцарској ... то је одраз екстремног недостатка интелигенције. То су глупи људи. Њима треба одузимати возачку дозволу и забранити размножавање.

Opet manipulativna laž. Nigde u citiranom postu niste pomenuli crnu kesu, čime ste pokazali i potpuno neznanje..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605276#p605276:1k6f9wsg je napisao(la):
Propeler » 28 Феб 2019 09:04 pm[/url]":1k6f9wsg]
Opet manipulativna laž. Nigde u citiranom postu niste pomenuli crnu kesu, čime ste pokazali i potpuno neznanje..

Ја говорим о коришћењу здравог разума а ти се бавиш неком бесмисленом анализом неких тамо прописа. Здрав разум који недостаје већини возача је далако важнији од тумачења неких прописа којима се на овој теми већина бави. Батали тумачење глупих прописа, укључи мозак, поштуј свој живот и никад ти се неће ништа лоше десити ни на једном пружном прелазу. Ако имаш мозак, не треба ти ни андрејин крст а камоли рампе ...

Да, толико је просто.
 
Juče je krenuo putnički saobraćaj Majdanpek - Požarevac. Vozovi Zaječar - Majdanpek su produženi do Požarevca. Vozno vreme Zaječar - Požarevac je skoro 5 sati. Juče su vozovi kasnili 2 i po sata, danas kasne oko 50 minuta za sad...
 
Google kaže Zaječar-Požarevac 162 km i 2 h i 55 minuta, duže ali brže autoputem 199 km i 2 h 20 minuta (poštujući ograničenja).
Ako se ide Zaječar-Majdanpek-Požarevac trasa drumom je duga 186 km i traje 3 h i 15 minuta.
Majdanpek-Požarevac drumom oko 105-6 km i potrebno vreme 1 h i 51 minuta.
 
пруга Мајданпек-Зајечар је у јако лошем стању. мислим да је Мајданпек-Бор 20 км/х целом дужином
 
Imam jedno laičko pitanje, dali je zaista potrebno da platforme odnosno peroni budu toliko dugački? Da li postoji šansa da se skrate? Ogromna površina, a znamo kakvo je održavanje kod nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605886#p605886:1jiee5t0 je napisao(la):
Trejsi » Ned Mar 03, 2019 10:13 pm[/url]":1jiee5t0]Imam jedno laičko pitanje, dali je zaista potrebno da platforme odnosno peroni budu toliko dugački? Da li postoji šansa da se skrate? Ogromna površina, a znamo kakvo je održavanje kod nas.

U vreme kad su projektovane te stanice bilo je putničkih vozova od 15-ak vagona. Uostalom i barac je do skoro znao leti da bude toliko dugačak.
 
Ne znam koliko su u zbiru dva Flirta u sinhronu, ni to nije tooliko kratka kompozicija.
 
Мислим да је један ФЛИРТ око 75 метара, значи два око150.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605894#p605894:1tkcafp3 je napisao(la):
WLABmz » 03 Мар 2019, 21:40[/url]":1tkcafp3]U vreme kad su projektovane te stanice bilo je putničkih vozova od 15-ak vagona. Uostalom i barac je do skoro znao leti da bude toliko dugačak.

Барац и сада лети буде 10 до 15 вагона
 
Modernizacija železnice :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GrVit1hGQwM[/youtube]
 
Лепа играрија немаца :) А ево и мало феноменалних фотографија наше модернизације, аутора Младена Жарковића :) https://www.instagram.com/p/BumPHN6Bvlv/
52426224_361129124615727_3283989794641148927_n.jpg

51951576_497519854111662_5069947624840973382_n.jpg

52332924_121830215617974_9065055860813416644_n.jpg


Надам се да ће Србија карго да офарба у ову шему и своје 441/444 и 461. :D
 
Дошљак":3auex94z je napisao(la):
Надам се да ће Србија карго да офарба у ову шему и своје 441/444 и 461. :D

Pre će da ih prodaju Rumunima kad istrče kilometre...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603697#p603697:11jtcv24 je napisao(la):
mvbg1 » Чет Феб 21, 2019 3:24 pm[/url]":11jtcv24]
...Vectron ima jaču instalisanu snagu u odnosu na "rumunku" ali nije sve u snazi.
Najveća mana ove lokomotive u odnosu na 461 je u atheziji,tj.nemogućnosti da to i isporuči na osovine. Vectron je aždaja na suvoj šini ali ogromni problemi nastaju kada krene kiša i glava šine postane klizava. Tada kreće mučenje. Ajde bože pomozi na ravničarskim prugama ali čim osete brdo katastrofa.
Dok šestoosovinska 461 ima da se popenje uz "masnu banderu".
Po meni TENT kineskinje su prava stvar. Potpuno ista tehologija kao kod Vectrona ali u šestoosovinskoj formi.
A što se tiče Rumunki i narodnog verovanja da "krši" prugu,na to ću se samo nasmejati.

Гледам да Вектрон локомотиве праве искључиво у Bo'Bo' варијанту. Хтео бих да питам, пошто ипак не могу да верујем да тај проблем није решен некако - а тиче се коришћења на мокрој шини и на на терасастом терену:

Није ли ово решење у тим случајевима: делује ми као систем за додавање песка под точкове како би се побољшала адхезија?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603745#p603745:11jtcv24 je napisao(la):
milos.tro » Чет Феб 21, 2019 6:01 pm[/url]":11jtcv24]
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606317#p606317:2hh6631i je napisao(la):
Прле » 05 Mar 2019 01:51 pm[/url]":2hh6631i]

Гледам да Вектрон локомотиве праве искључиво у Bo'Bo' варијанту. Хтео бих да питам, пошто ипак не могу да верујем да тај проблем није решен некако - а тиче се коришћења на мокрој шини и на на терасастом терену:

Није ли ово решење у тим случајевима: делује ми као систем за додавање песка под точкове како би се побољшала адхезија?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603745#p603745:2hh6631i je napisao(la):
milos.tro » Чет Феб 21, 2019 6:01 pm[/url]":2hh6631i]
file.php
Na fotki jeste prikazan "uredjaj za peskarenje" i on služi za povećanje athezije, ali...
U praksi vektroni se nisu pokazali nešto "u brdu" prilikom vlažne šine. To vam prenosim iskustva kolega iz Hrvatske i Nemačke jer ga ja nisam vozio.
Peskarenje pomaže ali ne u tolikoj meri.
Još kad pomislim koliko su ovi iz SK ažurni oko namirivanja peska u lokomotive nisam neki optimista.
 
Vučna sila direktno zavisi od težine same lokomotive, ako se rasporedi na više osovina biće manja. Opet 120 tona može više da povuče u odnosu na 78 tona.
 
Lokomotive su stvarno lepe. Ali sad kada naš kočijaš zasedne i za svoje radno vreme skruni kutiju cigareta u kabin(ima izuzetaka). Isto je tako u štadlerima. Prvo nisu pušili a potom su skontali kada se otvori prozor senzor neće da reaguje, pa mašinovođa puši. Nije svestan da se dim cigarete širi i u putnički deo gde se nepuši, pa stoga se lako oseti promena mirisa vazduha. Ali to je naše vaspitanje. Raščerupaće oni te lokomotive kao i štadlere. To je sufisticirana mašina za sufisticirane ljude i upravu, ne za balkance. Za nas su konji i volovi.

Što se tiče vuče...postoji termin "opterećenje kvačila". Ono zavisi od mnogo čega i do njega se dolazi proračunom i iz tabela uputsva 52.
Npr: na delu pruge Kar. Vinogradi-Čortanovci vozovi su se morali potiskivati ako prelaze određenu tonažu.
Pa tako 461 i 661 mogli su do 1300t, 441-000-500 do 1015t i 441-600-700 samo 850t sve preko toga mora još jedna lok tj. potisak. Te vrednosti se dobijaju proračunima u kojima učestvuje, serija lok, uspon i pad pruge na kome voz saobraća, kočina masa voza i lokomotive, opterećenje kvačila, maksimalna brzina po horizontali, maksimalna brzina pri najvećem padu itd... Mada mnogo zavisi i od samog iskustva mašinovođa...neki su izvlačili sa 461 preko 1400t, a neki se sa 1000 tona zakucaju i ni makac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606449#p606449:19rv15o1 je napisao(la):
Žika » Уто Мар 05, 2019 9:56 pm[/url]":19rv15o1]Vučna sila direktno zavisi od težine same lokomotive, ako se rasporedi na više osovina biće manja. Opet 120 tona može više da povuče u odnosu na 78 tona.

Хм, вучна сила зависи од снаге мотора за коју смо видели да Вектрон поседује. Од масе локомотиве може да зависи адхезија, али ако само погледамо у страну теренских возила видимо да кроз тешке путеве боље пролазе возила која имају више вучних осовина а не која имају више снаге. Већа снага је потребна да би се више терета повукло.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606434#p606434:19rv15o1 je napisao(la):
mvbg1 » Уто Мар 05, 2019 8:43 pm[/url]":19rv15o1]
Na fotki jeste prikazan "uredjaj za peskarenje" i on služi za povećanje athezije, ali...
U praksi vektroni se nisu pokazali nešto "u brdu" prilikom vlažne šine. To vam prenosim iskustva kolega iz Hrvatske i Nemačke jer ga ja nisam vozio.
Peskarenje pomaže ali ne u tolikoj meri.
Još kad pomislim koliko su ovi iz SK ažurni oko namirivanja peska u lokomotive nisam neki optimista.

Да ли можда знаш, имају ли Вектроне у Аустрији? Ја сам овако, лаички док сам се тамо налазио виђао Сименсе, али су то биле старије локомотиве, мада сам свестан да нисам све могао да видим.

Питање, да ли је СК завршио са набавкама? Можда су Вектрони а неке међународне пројекте, а за Црну Гору и друге терене су 461?
 
Ваљда су Вектрони за коридор 10 (за сада део БГ-Шид док се не среде и остали правци) па да пређу у Хрватску (у будућности и Мађарску и можда и Бугарску ако се електрификује тај крак коридора 10) и даље.
 
Vrh