Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Malagurski se na Tviteru ubi da dokaže da znak STOP ovde nema funkciju jer u ZBS-u stoji da on stoji samo na raskrsnicama, a ne na pružnim prelazima.

Andrejin krst nije pominjao.

Što se mene tiče, pred pružnim prelazom se staje i gasi muzika u kolima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604873#p604873:3068jbcg je napisao(la):
Nikola '93 » 27 Feb 2019 06:44 am[/url]":3068jbcg]Izgleda da treba u auto skolama da se uvede objasnjenje sta znaci semafor prekriven crnom kesom za smece.
Nema potrebe.
Zna se kako izgleda i kako je obojen stub svetlosne signalizacije a kako izgleda i kako je obojen branik i polubranik na putnom prelazu.
Ovde su oni prekriveni što znači da ih faktički i nema i da se postupa po znaku STOP i "Andrejinim krstom".
Sve jasno kao dan.
 
Чак и да је рампа у функцији и да светлосна сигнализација ради, СТАЈЕ СЕ НА ЗНАК СТОП. Игнорисање знака СТОП мени уопште није јасно. Да ли возачи аутомобила толико мало цене сопствени живот? Да је пар изгубљених секунди у вожњи важније од целог живота?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604868#p604868:3hix1yug je napisao(la):
astrodule » Sre Feb 27, 2019 2:10 am[/url]":3hix1yug]Malagurski se na Tviteru ubi da dokaže da znak STOP ovde nema funkciju jer u ZBS-u stoji da on stoji samo na raskrsnicama, a ne na pružnim prelazima.

Andrejin krst nije pominjao.

Što se mene tiče, pred pružnim prelazom se staje i gasi muzika u kolima.
Malagurski negde čuje polu-informaciju i onda krene da tupi, samo je delimično u pravu ali zato što ne razume suštinu. STOP je nepotreban iz razloga što Andrejin krst preuzima njegovu ulogu. Andrejinim krstom se vozač drumskog vozila obaveštava da nailazi na ukrštanje sa prugom koja nije obezbeđena branicima ili polubranicima, te u tom slučaju treba da postupi u skladu sa Članom 100 ZoBS-a:
,,Na prelazu puta preko železničke pruge, vozač je dužan da propusti šinsko vozilo koje se kreće po železničkoj pruzi."

Međutim znajući kakvih kretena i neznalica ima za volanom STOP nije na odmet, jer samo dodatno obaveštava vozača šta mu je činiti.

Semafor i polubranik su prekriveni crnom folijom, što je takođe u skladu sa Članom 153 ZoBS-a:
,,Kada su na prelazu puta preko železničke pruge postavljeni branici ili polubranici, a uređaj za njihovu upotrebu nije ispravan ili se ne koristi, ti branici moraju biti uklonjeni ili na odgovarajući način prekriveni."

Kao što je rečeno, uređaj putnog prelaza je u fazi testiranja, dakle ne može biti uklonjen, kako bi se inače testirao. Zato je, kako Zakon kaže, prekriven na odgovarajući način.
 
https://www.blic.rs/vesti/hronika/tri-n ... ri/0x0k95d

TRI NAJJEZIVIJE ISPOVESTI MAŠINOVOĐA Siniša je u jednoj noći pregazio četiri tinejdžera, a Miroslav devojčicu koja se ZVALA KAO NJEGOVA ĆERKA

Svakog Svetog Jovana osetim istu jezu i tugu koja mi je razorila zdravlje. Posle te nesreće nisam više bio isti čovek iako znam da nisam odgovoran za njegovu smrt. Ipak, pod točkovima lokomotive, kojom sam ja upravljao, ugašena su četiri života. Nijedan od četvorice nije bio stariji od 17 godina.

Ovako, za "Novosti" počinje svoju ispovest mašinovođa u penziji Siniša Đorđević (63) iz leskovačkog sela Lipovica. Četvorica pripitih mladića pokušala su tog 19. januara 1997. godine da se "fićom" provuku između spuštenih polubranika na pruzi Niš-Skoplje. Trenuci mladalačke nepromišljenosti Siniši su zauvek promenili život. Iako mašinovođe ne snose odgovornost za smrt na šinama, Đorđević je sam sebi bio najstroži sudija. Danas je on ruina, preživeo je dva moždana udara, boluje od dijabetesa, hipertenzije, depresije... već tri godine je u invalidskoj penziji.

- Bilo je još gaženja, ali ovo mi je presudilo. Ne mogu da se pomirim sa njihovom smrću iako nema ni mrve moje krivice. Vozio sam brzinom manjom od propisne, nisam bio pod dejstvom alkohola, pokušao sam da zakočim, ali pri brzini od 98 kilometara na sat to je bilo nemoguće - kaže Siniša, koga te noći žitelji makedonskog sela Ilinden umalo nisu linčovali.

- Ne zameram im, čak sam im pisao i tražio njihovu dozvolu da im posetim grobove. Tri porodice su dale pristanak, ali nisam mogao da odem, to bi me sigurno dotuklo. Posle toga nikada više nisam mogao da sednem u lokomotivu - priča on.

Zato i razume mladog mašinovođu koji je pre dva meseca na pružnom prelazu u Donjem Međuvoru udario u autobus, u kojem je nastradalo sedmoro putnika. Vratio se nedavno na posao, ali sada radi u administraciji.

Pregazio devojčicu (2), nije spavao četiri noći

- Nisam spavao četiri noći kada sam lokomotivom potkačio devojčicu staru dve godine. Nije joj bilo spasa. Zvala se isto kao moja ćerka. Ne znam kako se to detence našlo pored pruge, ali mi je trebalo četiri godine da se vratim poslu mašinovođe - priča nam taze penzioner Miroslav Stojanović iz Živkova, koji je od 36 godina staža lokomotivom upravljao punih 26 godina.

- Svako od nas se snosi s tim kako ume. Sećam se da su nas kao mlade mašinovođe pripremali i govorili nam da nas čeka sve i svašta na pruzi, ali te na smrt niko ne može pripremiti.

I pored svega što je doživeo na radnom mestu, Miroslav i dalje veruje da je ovo jedno od najlepših zanimanja, a beg od stvarnosti nalazio je u sportu.

Mrtvog čoveka gledao u oči dok nije došla policija

- Ne želim da govorim o brojevima, svi su oni bili ljudi bez obzira na to da li su sami odlučili da dignu ruku na sebe ili nisu procenili situaciju, odnosno opasnost. Eto, ja pamtim jednog samoubicu negde u Makedoniji koji mi je mahnuo izdaleka, a onda se bacio pod lokomotivu. Što je najgore, ostao je da uspravno visi na lokomotivi sve dok nije došla policija. Maltene smo se "gledali u oči". A ubio se jer ga je žena varala, policija je pronašla oproštajno pismo - priča nam Dragan Stanković (56) iz Pečenjevca, koji je i sam bio u situaciji da i njemu život bude ugrožen.

- Naleteo sam na "finišera" teškog 35 tona koji se navodno zaglavio. Srećom, niko nije nastradao. Ma, dešavalo mi se da na mene nalete vozom dok prolazim pružnim prelazom. Kažu posle da nisu videli voz koji im je bio ispred nosa.

Stanović kaže da je na pružnom prelazu kod Niša, gde se pre dva meseca dogodila velika tragedija, i on imao nekoliko incidentata jer vozači prosto ignorišu upozorenje. Sa druge strane, Dragan hvali Pukovčane jer su vrlo oprezni kad je reč o ovom pružnom prelazu. A nije u njihovom poslu sve sumorno i crno, ponekad se "bliski" susreti završe i bez žrtava ako se ne računaju polomljeni traktori, motokultivatori, motocikli...

- Jedva sam spasao batina jednog nesrećnika koji se motokultivatorom zaglavio između šina. Nekako je preživeo udar lokomotive, ali malo je falilo da ga žena dokrajči, jer su motokultivator kupili pet dana pre sudara - priseća se Miroslav, dok Siniša pamti kako je uspeo da od sigurne smrti na traktoru spase seljake iz Dobrotina, babu i dedu i njihove dvoje unuka.

- Zvali su me u goste, ma pustite ljudi slavlje, život sve mi skratili - kaže Siniša.

Koze spasle čoveka sigurne smrti

Miroslav se uverio da su koze najinteligentnije životinje i da je kompliment kada nekog nazoveš tim imenom.

- Primetio sam stado koza na pruzi i učinio sam sve da zaustavim voz jer meni je žao i životinju da pregazim. Tek kada sam se približio primetio sam da na koloseku leži čovek. Prišao sam mu i on je zavapio da ga je pogodio infarkt pa sam alarmirao hitnu pomoć. Praktično su mu koze spasle život u svakom smislu jer teško da bi njega tako sklupčanog blagovremeno primetio - kaže Miroslav.

"Sveti Arhanđel" imao 16 gaženja

Među mašinovođamajedan kolega dobio je nadimak Sveti Arhanđel jer je imao 16 gaženja.

- Ne postoji rampa koja je sto posto sigurna i jednostavno moramo da shvatimo da je ljudski um gospodar života i smrti. Poštujte pružne prelaze jer ne kockate se samo sa svojim životima nego i našim, bez obzira na to što mi ne odgovaramo - kažu mašinovođe.

Teško je zaustaviti samoubice

- Kada neko reši da se ubije teško da ga neko može spasti. Uspeo sam da primetim jednu ženu koja je htela da se baci pod voz. Kada sam izašao iz lokomotive, da vidim kako je, htela je oči da mi iskopa što je ne nisam pregazio. Sklonili smo je s pruge i nastavili dalje. Posle dva sata sačekala je drugi voz i ostvarila svoj naum - kaže Siniša.
 
Daj bre, zaobidji sa ovakvim vestima. Kakve ima veze sa modernizacijom železnice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604880#p604880:3s7l0nwr je napisao(la):
stf » Sre Feb 27, 2019 8:21 am[/url]":3s7l0nwr]Чак и да је рампа у функцији и да светлосна сигнализација ради, СТАЈЕ СЕ НА ЗНАК СТОП.

Ne širite laži ili neznanje. Svetlosna signalizacija ima prvenstvo u odnosu na znak STOP.

Štaviše, vozač, koji bi naglo zakočio pred znakom STOP i stao, a da ispred sebe ima zeleno svetlo, bez obzira da li postoji znak STOP i time prouzrokovao sudar vozila iza sebe koje bi se zakucalo u njegovo vozilo, bi bio odgovoran za sudar. To bi na sudu bilo teško dokazati, ali zakon tako glasi. Naučite zakon, time se bavite i manite se politikanstva.
 
U Srbiji na pružnom prelazu ne verujem semaforu. Ako je dobra preglednost, poštovaću svetlo na prelazu, ali uglavnom neću pa makar se i neko zakucao u mene.
 
Ma nije sporno. Samo imaj na umu da u takvoj situaciji možeš da izazoveš saobraćajnu nesreću za koju bi bio odgovor po zakonu, a to nije onako kako ovaj pametnjaković navodi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605060#p605060:1adi243c je napisao(la):
astrodule » 27 Feb 2019 08:29 pm[/url]":1adi243c]Svestan sam ja zakona vrlo dobro, naročito kada ga kršim :)

Realno malo krsenja zakona s'vremena na vreme nije na odmet. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605056#p605056:32mxcov7 je napisao(la):
Propeler » 27 Feb 2019, 20:17[/url]":32mxcov7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604880#p604880:32mxcov7 je napisao(la):
stf » Sre Feb 27, 2019 8:21 am[/url]":32mxcov7]Чак и да је рампа у функцији и да светлосна сигнализација ради, СТАЈЕ СЕ НА ЗНАК СТОП.

Ne širite laži ili neznanje. Svetlosna signalizacija ima prvenstvo u odnosu na znak STOP.

Štaviše, vozač, koji bi naglo zakočio pred znakom STOP i stao, a da ispred sebe ima zeleno svetlo, bez obzira da li postoji znak STOP i time prouzrokovao sudar vozila iza sebe koje bi se zakucalo u njegovo vozilo, bi bio odgovoran za sudar. To bi na sudu bilo teško dokazati, ali zakon tako glasi. Naučite zakon, time se bavite i manite se politikanstva.

valjda uvek drzis bezbedno odstojanje ako onaj ispred naglo zakoci :(
 
Što se tiče naletanja uvek je kriv ovaj iza. Šta god da je radilo vozilo ispred.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605044#p605044:2frk51m5 je napisao(la):
Era » Sre Feb 27, 2019 7:28 pm[/url]":2frk51m5]Daj bre, zaobidji sa ovakvim vestima. Kakve ima veze sa modernizacijom železnice?
Alo bre, ko te drma bre ?


Prati razvoj radnje, pričalo se o nezgodama, nesrećama na drumskim prelazima. Ljudi se brinu za sebe a niko o mašinovođama i šta preživljavaju zbog nečije nepažnje, bahatosti i slično.
 
Nije tačno da je kriv uvek ovaj iza. Ne poznajete zakon.

Pri naglom kočenju čime se izaziva zakucavanje vozila iza, vozač koji je naglo zakočio može biti oslobođen krivice samo ako ima jasno opravdan razlog za kočenja, poput nailaženja na životinju na putu ili čoveka, akutni infarkt miokarda i slično. Ukoliko nema takvog opravdanja za kočenje, snosi krivicu. Kočenje pred zelenim svetlom naravno nije opravdano.

Takvi slučajevi u kojima treba dokazati da je vozač bezrazložno zakočio se retko dokazuju, jer vozač uvek može da izmisli da je video mačku na putu ili nešto slično, ali zakon je jasan.

Još jednom ponavljam, čitajte i učite pravila i zakone, a nemojte samo druge ljude kritikovati i nazivati neznalicama, jer time dokazujete suprotno.
 
Kriv je onaj ko nije prilagodio brzinu uslovima na putu.

Sudija je u većini slučajeva presuditi da je to ovaj iza jer pred raskrsnicu, tj, pružni prelaz, može svašta da se desi (izleti pešak, vozilo, voz), pa je zato prilagođena brzina ona koja dozvoljava da se u svakom trenutku zaustaviš tako da ne udariš ovoga ispred sebe.

Naravno, ko ima para može da dobije i drugačije tumačenje.
 
Član 38 našeg Zakona o bezbednosti saobraćaja kaže:
Vozač ne sme naglo da uspori vozilo, osim u slučaju izbegavanja neposredne opasnosti. Vozač koji znatno usporava vozilo dužan je da to učini na način kojim neće ugroziti, odnosno ometati vozače koji se kreću iza njega.

Uzgred, sve države sveta imaju zakone koji zabranjuju naglo kočenje na putu bez opravdanih razloga.
 
Imaju kao i što kod nas postoji član zakona

Član 82
Vozač mora da drži bezbedno odstojanje od vozila koje se kreće ispred njega, tako da može blagovremeno da uspori ili se zaustavi, ako vozilo ispred njega uspori ili se zaustavi.

i nijedan sudija neće da se bavi sa tim zašto je vozilo ispred stalo. Može da kaže da nije smanjivao brzinu i da ga je vozilo iza sustiglo ili bilo šta da kaže.
Pisao sam , opšte pravilo sudija je da vozilo koje se ne kreće ne može da izazove sudar, negodu ili bilo šta, gde god da se zaustavio, parkirao ili bilo šta.
Prosto. Sve se svodi da se drugi vozač nije uverio da može bezbedno da izvrši radnju, nije drže bezbedno odstojanje ili nije ustupio prvenstvo prolaza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605056#p605056:1qjos66z je napisao(la):
Propeler » 27 Феб 2019 08:17 pm[/url]":1qjos66z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604880#p604880:1qjos66z je napisao(la):
stf » Sre Feb 27, 2019 8:21 am[/url]":1qjos66z]Чак и да је рампа у функцији и да светлосна сигнализација ради, СТАЈЕ СЕ НА ЗНАК СТОП.

Ne širite laži ili neznanje. Svetlosna signalizacija ima prvenstvo u odnosu na znak STOP.

Štaviše, vozač, koji bi naglo zakočio pred znakom STOP i stao, a da ispred sebe ima zeleno svetlo, bez obzira da li postoji znak STOP i time prouzrokovao sudar vozila iza sebe koje bi se zakucalo u njegovo vozilo, bi bio odgovoran za sudar. To bi na sudu bilo teško dokazati, ali zakon tako glasi. Naučite zakon, time se bavite i manite se politikanstva.

Пошто ти пуцаш од знања, како то светлосна сигнализација прекривена црним џаком има предност у односу на знак СТОП?

Лично релативно често користим пружни прелаз у Умчарима који је опремљен рампама и без обзира на то, када год су рампе подигнуте, пред саму пругу станем и погледам лево десно. Јер, откуд ја знам да ли рампа ради?

Мени су фасцинантни људи који живе у Србији у којој мало шта функсионише и сви то знају и сви то критикују али се пред пружном прелазу понашају као да живе у Швајцарској ... то је одраз екстремног недостатка интелигенције. То су глупи људи. Њима треба одузимати возачку дозволу и забранити размножавање.
 
Taj pružni prelaz je proradio još koliko juče.
Veliki problem su krađe i uništavanje opreme. Toga nema u Švajcarskoj, niti bi mogla da podnese koliko se to ovde radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605151#p605151:1uom1oxn je napisao(la):
Žika » 28 Feb 2019 09:35 am[/url]":1uom1oxn]Taj pružni prelaz je proradio još koliko juče.
Potvrdjujem. Juče sam vozio i prošao tuda. Uvedena je lagana vožnja sa 30km/h tokom probnog rada tog putnog prelaza.
 
Da li se nego zna zašto je lagana vožnja kod one rasputnice kod garaže plavog voza? I pre i posle toga je brzina veća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605182#p605182:1829oxgb je napisao(la):
hiavata » 28 Feb 2019 12:23 pm[/url]":1829oxgb]Da li se nego zna zašto je lagana vožnja kod one rasputnice kod garaže plavog voza? I pre i posle toga je brzina veća.
Ne bi znao reći. Ima neke veze sa novougradjenim skretnicama,pošto je i na bloku 2 stanice Rakovica takodje uvedena lagana vožnja sa 20km/h.
 
Vrh