Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604431#p604431:13t2khft je napisao(la):
spatiotecte » Pon Feb 25, 2019 9:10 am[/url]":13t2khft]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604390#p604390:13t2khft je napisao(la):
WLABmz » 24 Feb 2019 11:56 pm[/url]":13t2khft]a kontaktna mreža na deonici Stara Pazova - Novi Sad se radi za 160 km/h iako se pruga radi za 200 km/h.

Kontaktnu mrezu cine stubovi i zica za napajanje struje i sve je to isto za 160, 200 ili 300, samo se zateze vise u odnosu na zeljenu brzinu.

Nije baš tako jednostavno. Primer - kad je rađena modernizacija Batajnica - Golubinci za 160 km/h pre 10-ak godina brzina je ostala 100 km/h na deonici Golubinci - Nova Pazova i 120 km/h na deonici Nova Pazova - Golubinci samo iz jednog razloga - kontaktna mreža nije menjana. Po tvojoj tvrdnji trebali su samo da je zategnu. Pa što nisu? :kafa:

Po toj logici mogu i skinutu kontaktnu mrežu sa Beograd Glavne koja je za vmax 40 km/h da zategnu za 300 km/h i teraj TGV .. :lool:
 
Pa podrazumeva se nova kontaktna mreza naravno.
Slaba tacka kod brzih pruga i jeste kontaktna mreza jer pantograf pri velikoj brzini moze da je iscupa a to zatezanje sluzi prvenstveno zbog reverberacije pantografa koji usled prolaska voza je zaljuja i stvara talas koji funkcionise kao sinusoida (ide gore dole) i ne sme da ide sporije od samog voza jer bi gubio kontakt tj napanjanje povremeno.

Zatezanje sluzi da zica manje ljulja i da talas ne sustigne pantograf.

Evo i slike koja opisuje taj fenomen, gore obican voz, dole TGV.

accident-tgv-catenaires-danger-ina.jpg
 
Kad bi zid tunela bio savršeno gladak, možda. Ali nije gladak. Ima udubljenja, izbočine, a njega su ubetonirani najrazličitiji čelični držači. Zid vagona koji se češe o zd tunela će veoma brzo udariti u neki od tih useka ili izbočina pa će to biti direktni udarac pod uglom od skoro 90 stepeni. Crtao sam to, a videli ste i sliku i video unutrašnjosti Vračarskog tunela gde je lako videti šta sve ima po zidovima. A čak i kad je ugao manji, tako velika masa se ne odbija lako i brzo, pošto ima ogromnu inerciju. Dakle kontakt se nastavlja, javljaju se varnice i vatra, itd.

file.php
 
Udubljenja nisu toliko česta i obično su ispod nivoa vagona, tzv niše. Da li si realan da misliš da će se voz od više stotina tona odbiti o metalne elemente u tunelu kao o betonski zid? Proći će kroz njih kao kroz papir. Pa sigurno si video kako se rasprsne natovaren kaminon pod udarom voza, a kamo li metalni elementi koji ne teže više od par stotina kila.
 
Nisi pogledao Duletov video čiji sam link postavio. Udubljenja nisu ispod nivoa i nisu jedini problem. Evo kako to izgleda u tunelu Vračar.

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 1

Pogledajte prilog 2
Kao da imaš turpiju ili seriju čeličnih noževa ubetoniranih u zid (sa postoljima), plus povremena udubljenja kao sklonište za radnike. Puna cisterna ima recimo 60 tona i zato fantastičnu inerciju, ona ne menja pravac kretanja tako lako, pa će dugo nastaviti da se struže o zidove tunela. Ne može se tek tako brzo odbiti od njih i uspraviti kao ping pong loptica, a i kad se najzad odbije dočeka je drugi zid i njegove neravnine i metalne konzole, pa ponovo prvi zid, itd, sve dok se na trenje ne istroši sva energija kretanja, i njena, ali i ČITAVOG PUNOG VOZA IZA NJE (>1000 tona?) koja ovu prvu cisternu koja direktno udara o čelične držače i niše u zidu i dalje gura napred. Sve to neće da stane tek tako brzo. A svo to vreme "čelo" cisterne udara direktno u ivice svakog od ovih Г metalnih profila u zidu, i to pod uglom od 90 stepeni na BOK PROFILA u zidu (tako je daleko otporniji na udarce). Pa je pitanje šta će biti jače, koji je gvožđe deblje i bolje profilisano, neki Г i L profil u zidu ili debljina zida cisterne (dok ga ne dočeka betonska niša u zidu)? A i ako u prvom udaru pobedi, tj bude jači i deblji zid cisterne i ostane ceo, to samo znači da ga malo dalje čeka sledeći Г i L metalni "nož" u zidu, pa opet sledeći, pa dokle zid cisterne izdrži da ostane ceo, a verovatno neće dugo. Ili možda zbog deformacija tela i dalje cele cisterne popusti samo ventil na njoj, što je takođe dovoljno. Onda se sve što je u njoj prosipa napolje, u sred čitavog okeana varnica koje proizvodi ovo cepanje metala. Kolike misliš da su šanse da u takvim uslovima, u kompoziciji od recimo 30 ili 40 punih cisterni, ceo voz najzad stane, a da svaka od njih OSTANE CELA i nepropusna? A ako se jedna zapali, ogroma toplota koja nema gde da ode (jer je zemlja veoma dobar izolator) će pre ili kasnije upaliti sledeću cisternu koja možda i nija pukla. I tako počinje lančana reakcija paljenja cisterni, sve dok ne izgore SVE, bez obzira da li su bile oštećene ili nisu. Pa možemo samo da se nadamo da se neće zapaliti.
 
Kompozicija bi na kraju zaista "ošišala" sve te profile u zidu, ali to "šišanje" mora da odradi zid čeone cisterne, pa će on tom prlikom ON stradati. Ogromna težina kompozicije tu nije bitna, jer kad se sudare jedno i drugo gvožđe, nebitno je odakle dolazi sila, više će biti deformisano ono koje je tanje i ono koje ima oblik manje otporan na deformaciju. Ali će se deformisati oba, a profila u zidu ima mnogo, dok je zid čeone cisterne samo jedan, i on stalno, ponovo i ponovo, trpi udarce na istom mestu. Pa će na kraju da popusti (ako to ne uradi i prvi put).

Takođe, po iskakanju iz šina jedne cisterne, iskoćiće iz šina i mnoge iza nje, pa će ONE takođe da počnu da stružu o zidove. Jedna će da popusti i istoči recimo zapaljivo gorivo, a onda, kad se od tolikih varnica upali, postaje svejedno da li su sve ostale cisterne ostale cele (a sumnjam da će biti).
 
Tek sam sada slučajno video da je Miša Brkić još 13. februara odgovorio na reagovanje iz Železnica na njegov prvi tekst. Ne bih ga ponovo citirao da se tu ne pojavljuje još jedna blago rečeno čudna informacija:

Povodom informacije preduzeća "Infrastruktura železnice Srbije" (Danas, 9. februar)
Koji su to uslovi otvorili tunel?

....
I još jedan izuzetno važan detalj iz „Reagovanja“ u kome se kaže da „su stvoreni uslovi da se transport opasnih materija odvija kroz tunel Vračar“.

A koji su to konkretni uslovi stvoreni?

I kako su ti uslovi mogli da budu stvoreni kad, prema priznanju „Infrastruktura železnice Srbije“ od pre neki dan (TV N1, 7. 2. 2019), još nije završena naručena StudijaDefinisanje uslova za saobraćaj vozova sa dizel vučom i saobraćaj vozova za prevoz opasnih materija kroz tunel Vračar i ostale objekte na području Beogradskog železničkog čvora“? Kako Beograđani mogu biti sigurni u bezbednost tunela „Vračar“ kad još nisu definisani uslovi, a preduzeće „Infrastruktura“ tvrdi da su uslovi stvoreni?
https://www.danas.rs/dijalog/reakcije/k ... ili-tunel/
 
Zuma":sxndojyk je napisao(la):
Nisi pogledao Duletov video čiji sam link postavio

Opet pretpostavljaš...

Zuma":sxndojyk je napisao(la):
Udubljenja nisu ispod nivoa i nisu jedini problem.

Udubljenja nisu celom visinom vagona. Vagon ne bi upao u nju kao što ti crtkaš.

Zuma":sxndojyk je napisao(la):

Ti si ovde nacrtao kao da su zidana ispupčenja, što nije slučaj. To su obične metalne konstrukcije koje su u odnosu na težinu kompozicije + silu kretanja kao flis papir. Već ti je već rečeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604630#p604630:gzz85k3h je napisao(la):
Zuma » 26 Феб 2019, 01:35[/url]":gzz85k3h]Tek sam sada slučajno video da je Miša Brkić još 13. februara odgovorio na reagovanje iz Železnica na njegov prvi tekst. Ne bih ga ponovo citirao da se tu ne pojavljuje još jedna blago rečeno čudna informacija:

Povodom informacije preduzeća "Infrastruktura železnice Srbije" (Danas, 9. februar)
Koji su to uslovi otvorili tunel?

....
I još jedan izuzetno važan detalj iz „Reagovanja“ u kome se kaže da „su stvoreni uslovi da se transport opasnih materija odvija kroz tunel Vračar“.

A koji su to konkretni uslovi stvoreni?

I kako su ti uslovi mogli da budu stvoreni kad, prema priznanju „Infrastruktura železnice Srbije“ od pre neki dan (TV N1, 7. 2. 2019), još nije završena naručena StudijaDefinisanje uslova za saobraćaj vozova sa dizel vučom i saobraćaj vozova za prevoz opasnih materija kroz tunel Vračar i ostale objekte na području Beogradskog železničkog čvora“? Kako Beograđani mogu biti sigurni u bezbednost tunela „Vračar“ kad još nisu definisani uslovi, a preduzeće „Infrastruktura“ tvrdi da su uslovi stvoreni?
https://www.danas.rs/dijalog/reakcije/k ... ili-tunel/

пошто много волиш да се хваташ за дежурног Данасовог стручњака за све, ево ти још један његов текст, јер је сада и стручњак за дипломатију
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604662#p604662:2zl88ics je napisao(la):
WLABmz » 26 Feb 2019 10:28 am[/url]":2zl88ics]
Zuma":2zl88ics je napisao(la):
Nisi pogledao Duletov video čiji sam link postavio
Opet pretpostavljaš...
Inače bih morao da mislim da si ga video, ili čak bio u tunelu, a da ipak tvrdiš nešto što nije tačno. Mislio sam da je ovo ljubaznija i manje konfliktna formulacija.

Zuma":2zl88ics je napisao(la):
Ti si ovde nacrtao kao da su zidana ispupčenja, što nije slučaj. To su obične metalne konstrukcije koje su u odnosu na težinu kompozicije + silu kretanja kao flis papir. Već ti je već rečeno.
To je samo brza i gruba skica da ne bih gubio JOŠ vremena na ovu priču. Ta ispupčenja na skici su metal, ali me je mrzelo da to za koristim dve različite linije i dve različite boje da bih na skici i vizuelno razdvojio linije za metal i beton. Izgledalo je da to ne bi bilo vredno dodatnog truda. Pretpostavio sam da će čitaoci ionako prvo pogledati video da bi se upoznali sa time šta zaista ima na zidovima na tunela, a onda će već valjda i sami shvaiti šta na mojoj skici predstavlja betonski zid, šta je udubljena betonska niša, a šta metal koji štrči iz zida.

Što se tiče "flis papira", već sam objasnio fizičku osnovu zašto je to pogrešno: ogromna masa i inercija kompozicije nema nikakve veze a time "ko je jači" i ko "će da popusti", nego SAMO relativni odnos čvrstine metalnih profila u zidu i zida cisterne. I to ne jednog profila u zidu, nego niza profila jednog za drugim naspram zida jedne cisterne koje ih redom "skida" slabeći sve više, čak i kad je taj zid cisterne deblji od profila. A ako nije jači, onda će ga već prvi profil u zidu oštetiti.

Zuma":2zl88ics je napisao(la):
Udubljenja nisu ispod nivoa i nisu jedini problem.
Udubljenja nisu celom visinom vagona. Vagon ne bi upao u nju kao što ti crtkaš.
I znači sad ja moram ponovo da crtam da bi ti video da smanjena visina niše ipak nije dovoljna zaštita? Srećom, to sam ionako već uradio pošto mi je takva primedba odmah pala na pamet, pa sam na crtežu i sam morao da proverim da li sam u pravu. Iskopao sam tačne dimenzije Zaes modela cisterne i prečnik tunela. On bi, bar po reportaži na Beobuildu, trebao da bude 7,5m. Pa kad se proporcionalno ucrta jedno u drugo, lako se vidi da između cisterne i zida tunela ima sasvim dovoljno mesta da on može ne samo da se dovoljno nakrivi i zakači otvor betonske niše (naravno, tek kad iskoči iz šina, ali se to u ovoj priči podrazumeva), nego i da POTPUNO PADNE na stranu, i da se zatim na boku kliza po dnu tunela. Dakle, nije nikakav problem da točkovi iskliznu iz šina, odu malo na levo, da se cisterna onda nakrivi na stranu na kojoj tada ima više mesta, dakle na desno (ili se recimo njen gornji deo odbije na desno od zakrivljenog svoda levog zida), i da tada njen gornji deo počne da pada, zakači ulaz u nišu, i bude totalno sasečen. Ili će prosto da se rotira na sve strane, jer i to ima mesta, dok ne naleti na nišu.

Što se tiče dve uparene metalne ploče koje vire, iz slike nije jasno vidljivo koliko su one tačno debele, ali su profilisane i time ojačane da pruže priličan otpor udarcu po BOČNOJ strani, dakle DUŽ metalne ploče, a NE po njenoj sredini i normalno na ravan ploče. Pa sem ako su ploče ZAISTA veoma tanke i slabe, ovako savijene će da deluju kao nož na zid cisterne. U zavisnosti od debljine, deo ovih metalnih profilisanih ploča u zidu će verovatno u početku zaista biti ošišan, ali njih ima jako PUNO. Nalaze se u nizu jedna iza druge i zid cisterne mora da ih skine sve redom, pa je veoma moguće da će se pre ili kasnije toliko deformisati, ili pući, da sadržaj cisterne počne da se izliva. Takođe, ispod ovih ploča postoje i neki blokovi, verovatno takođe od betona, o koje će cistrena takođe udarati, bilo točkovima (što će je odbaciti naviše ka držačima "živog" napojnog voda), bilo telom kad padne na stranu. Plašim se da je verovatnoća da sve ovo prođe bez posledica, na svakom vagonu koji iskoči posle prvog, ipak prilično mala.

Pogledajte prilog 1
file.php

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604679#p604679:vo0rkka0 je napisao(la):
mvbg1 » 26 Feb 2019 11:21 am[/url]":vo0rkka0]Iz nekog razloga ne mogu da postavim video pa sam morao ovako.
U njemu se vidi da vagon cisterne nisu bas tako nezne kao sto Zuma misli i tacno se vide mesta gde su one ojacane.
https://www.youtube.com/watch?v=TuUji-OldAk&t
To su najnoviji modeli vagona. U Americi i Kanadi je bila velika povika zbog velikog broja fatalnih iskakanja i nesreća sa prevozom nafte pa su na kraju morali da zabrane proizvodnju jednog uobičajenog starog modela cisterne kao izrazito opasnog. A ovi koji voze po našim prugama, recimo ovaj Zaes, je napravljen u fabrici vagona u Kraljevu još negde 80-tih godina za vreme Jugoslavije. Fabrika je danas u stečaju i valjda više i ne postoji. Duboko sumnjam u moderne bezbednosne zaštite u domaćim vagonima cisternama od pre 40 godina. Plus što te zaštite nisu baš protiv udaranja u beton. I na videu je prikazana samo prevrnuta cisterna na livadi.
 
Vectroni za Kargo jesu li dovuceni ili su sami sebe dovezli, kakva je praksa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604708#p604708:zgoszmr3 je napisao(la):
Igor » 26 Feb 2019 01:09 pm[/url]":zgoszmr3]Vectroni za Kargo jesu li dovuceni ili su sami sebe dovezli, kakva je praksa.
Vectroni su sami(svojim pogonom)došli do Madjarske granice gde ih je preuzela lokomotiva DB schenker i prevukla u Suboticu. Iz Subotice do Bgd ranžirne prevučeni u sastavu teretnog voza.
 
I ako je formalno vozac izvesno pogresio ovde vec imamo situaciju da je rampa podignuta semafor prekriven a voz prolazi u punoj brzini bez zaustavljanja. Voleo bih da cujem kako je moglo do ovoga da dodje da se voz nije zaustavio na neispravan pruzni prelaz.
 
po meni u toj situaciji je apsolutno sva ogovornost na zeleznicama, pa nek oni nalaze krivca medju radincima i masinovodjama

to je kao da neko pravi betonski most, i dok se nije jos skroz stegao, kaze "vidite gotov je" i pusti ga u saobracaj, podignuta rampa znaci "prodji slobodno bezbedno je", a onaj ko laze za to treba da odgovara
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604812#p604812:3uwd54qc je napisao(la):
Igor » 26 Feb 2019 09:23 pm[/url]":3uwd54qc]I ako je formalno vozac izvesno pogresio ovde vec imamo situaciju da je rampa podignuta semafor prekriven a voz prolazi u punoj brzini bez zaustavljanja. Voleo bih da cujem kako je moglo do ovoga da dodje da se voz nije zaustavio na neispravan pruzni prelaz.
Evo ovako...
Ovaj putni prelaz se nalazi južno od železničke stanice Mladenovac. Od kada je pruge Beograd-Niš on je bio obezbedjen znakom STOP i "andrejinim krstom",što dalje znači da vozovi nisu u obavezi da staju na takvom prelazu.
Pre određenog vremena(15-20 dana) su krenuli radovi na postavljanju svetlosne signalizacije i polubranika na ovom p.p.
Putni prelaz zvanično nije uključen u rad i vozovi i dalje ne dobijaju nalog za obavezno zaustavljanje pred njim.Otud i pokriveni svetlosni znaci i polubranici na njemu. Što dalje znači da signalizacija na ovom putnom prelazu nije bila neispravna jer je faktički i nema.

Tako je bilo i prilikom ovog vandrednog dogadjaja kada je ovaj lik udario u dolazeći voz( a ne voz njega).
Svi se ponovo hvataju ZOBS-a i procedure prilikom nailaska na putni prelaz koji je obezbedjen branicima i polubranicima,a niko da mi odgovori na već više puta postavljeno pitanje:ŠTA ZOBS KAŽE O PROCEDURI VOZAČA PRILIKOM NAILASKA NA PUTNI PRELAZ KOJI JE OBEZBEDJEN SAMO ZNAKOM "STOP" I "ANDREJINIM KRSTOM"????
Kolega čist ko suza,a ovaj debil za volanom neka bude zahvalan bogu što je ostao živ.
 
Spreman sam da prihvatim odgovor ali ne i taj stav pogotovo ne u ovom slucaju kada se voz nije zaustavio pre pruznog prelaza o cemu smo nedavno diskutovali. Mogao je i da se zaustavi i da usled slabe preglednosti nastavi i da na njega naleti ovaj ili bilo koji drugi voz koji se nije zaustavio pred prelaz usled internih procedura.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604832#p604832:3g68i115 je napisao(la):
Igor » 26 Feb 2019 10:19 pm[/url]":3g68i115]Spreman sam da prihvatim odgovor ali ne i taj stav pogotovo ne u ovom slucaju kada se voz nije zaustavio pre pruznog prelaza o cemu smo nedavno diskutovali. Mogao je i da se zaustavi i da usled slabe preglednosti nastavi i da na njega naleti ovaj ili bilo koji drugi voz koji se nije zaustavio pred prelaz usled internih procedura.
Igore,koje interne procedure?
Na tom prelazu nikada se vozovi nisu zaustavljali.
Preglednost odlična. Da je pogledao pre nego je krenuo da predje primetio bi voz sigurno.
O5 kažem,p.p nije uključen u sistem,svetlosna signalizacija prekrivena,znako STOP i Andrejin krst kao kuća. Ne znam šta još da napišem.
Po toj logici vozovi bi trebali stati na svim prelazima u državi bili oni obezbedjeni na ovaj ili onaj način.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604825#p604825:2bwgqxh2 je napisao(la):
mvbg1 » Uto Feb 26, 2019 9:59 pm[/url]":2bwgqxh2]
Tako je bilo i prilikom ovog vandrednog dogadjaja kada je ovaj lik udario u dolazeći voz( a ne voz njega).

I ovo voz udario u auto ??? Ispada kao da je voz šetao levo desno da namerno udari u auto ili bilo šta drugo.
 
d044b574c1f015225ed1738631933d33.jpg


Čekajte bre ljudi, jel kod nas ljudi pri obuci i polaganju vozačkog ispita uče značenje SAOBRACAJNIH ZNAKOVA?
e8ee77f6b0091deda4d5d4978946daff.jpg


Hajde da budemo objektivni.
Činjenica jeste da je infrastruktura očajna, da su neretko pružni prelazi na pogrešnim, vrlo nebezbednim mestima, ali nije sve crno belo, niti je sve do železnice.

Nebrojeno puta sam kod nas prisustvovao obilaženju polubranika, uguravanju ispod rampe koja se spušta i sličnim budalaštinama...

Ovo na snimku je jedna od takvih.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Vrh