[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604662#p604662:2zl88ics je napisao(la):
WLABmz » 26 Feb 2019 10:28 am[/url]":2zl88ics]
Zuma":2zl88ics je napisao(la):
Nisi pogledao Duletov video čiji sam link postavio
Opet
pretpostavljaš...
Inače bih morao da mislim da si ga video, ili čak bio u tunelu, a da ipak tvrdiš nešto što nije tačno. Mislio sam da je ovo ljubaznija i manje konfliktna formulacija.
Zuma":2zl88ics je napisao(la):
Ti si ovde nacrtao kao da su zidana ispupčenja, što nije slučaj. To su obične metalne konstrukcije koje su u odnosu na težinu kompozicije + silu kretanja kao flis papir. Već ti je već rečeno.
To je samo brza i gruba skica da ne bih gubio JOŠ vremena na ovu priču. Ta ispupčenja na skici su metal, ali me je mrzelo da to za koristim dve različite linije i dve različite boje da bih na skici i vizuelno razdvojio linije za metal i beton. Izgledalo je da to ne bi bilo vredno dodatnog truda. Pretpostavio sam da će čitaoci ionako prvo pogledati video da bi se upoznali sa time šta zaista ima na zidovima na tunela, a onda će već valjda i sami shvaiti šta na mojoj skici predstavlja betonski zid, šta je udubljena betonska niša, a šta metal koji štrči iz zida.
Što se tiče "flis papira", već sam objasnio fizičku osnovu zašto je to pogrešno: ogromna masa i inercija kompozicije nema nikakve veze a time "ko je jači" i ko "će da popusti", nego SAMO relativni odnos čvrstine metalnih profila u zidu i zida cisterne. I to ne jednog profila u zidu, nego niza profila jednog za drugim naspram zida jedne cisterne koje ih redom "skida" slabeći sve više, čak i kad je taj zid cisterne deblji od profila. A ako nije jači, onda će ga već prvi profil u zidu oštetiti.
Zuma":2zl88ics je napisao(la):
Udubljenja nisu ispod nivoa i nisu jedini problem.
Udubljenja
nisu celom visinom vagona. Vagon ne bi upao u nju kao što ti crtkaš.
I znači sad ja moram ponovo da crtam da bi ti video da smanjena visina niše ipak nije dovoljna zaštita? Srećom, to sam ionako već uradio pošto mi je takva primedba odmah pala na pamet, pa sam na crtežu i sam morao da proverim da li sam u pravu. Iskopao sam tačne dimenzije Zaes modela cisterne i prečnik tunela. On bi, bar po reportaži na Beobuildu, trebao da bude 7,5m. Pa kad se proporcionalno ucrta jedno u drugo, lako se vidi da između cisterne i zida tunela ima sasvim dovoljno mesta da on može ne samo da se dovoljno nakrivi i zakači otvor betonske niše (naravno, tek kad iskoči iz šina, ali se to u ovoj priči podrazumeva), nego i da POTPUNO PADNE na stranu, i da se zatim na boku kliza po dnu tunela. Dakle, nije nikakav problem da točkovi iskliznu iz šina, odu malo na levo, da se cisterna onda nakrivi na stranu na kojoj tada ima više mesta, dakle na desno (ili se recimo njen gornji deo odbije na desno od zakrivljenog svoda levog zida), i da tada njen gornji deo počne da pada, zakači ulaz u nišu, i bude totalno sasečen. Ili će prosto da se rotira na sve strane, jer i to ima mesta, dok ne naleti na nišu.
Što se tiče dve uparene metalne ploče koje vire, iz slike nije jasno vidljivo koliko su one tačno debele, ali su profilisane i time ojačane da pruže priličan otpor udarcu po BOČNOJ strani, dakle DUŽ metalne ploče, a NE po njenoj sredini i normalno na ravan ploče. Pa sem ako su ploče ZAISTA veoma tanke i slabe, ovako savijene će da deluju kao nož na zid cisterne. U zavisnosti od debljine, deo ovih metalnih profilisanih ploča u zidu će verovatno u početku zaista biti ošišan, ali njih ima jako PUNO. Nalaze se u nizu jedna iza druge i zid cisterne mora da ih skine sve redom, pa je veoma moguće da će se pre ili kasnije toliko deformisati, ili pući, da sadržaj cisterne počne da se izliva. Takođe, ispod ovih ploča postoje i neki blokovi, verovatno takođe od betona, o koje će cistrena takođe udarati, bilo točkovima (što će je odbaciti naviše ka držačima "živog" napojnog voda), bilo telom kad padne na stranu. Plašim se da je verovatnoća da sve ovo prođe bez posledica, na svakom vagonu koji iskoči posle prvog, ipak prilično mala.
Pogledajte prilog 1