Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604283#p604283:1bj3cz2j je napisao(la):
tzoran1 » Ned Feb 24, 2019 4:49 pm[/url]":1bj3cz2j]"Opasni materijal prolazi kroz Vračarski tunel od 0 do 5 časova. U ostalo vreme je zabranjeno i takav materijal ne prolazi van tog vremena!"

Znaci nesrece se desavaju samo od 5-24 h. u periodu od 00 do 05 se ne desavaju pa je tada bezbedno prevoziti opasne materije ispod Beograda? Svasta cu da procitam ovde.

Svakako bezbednije nego kroz centar Niša, ili Pančevo ili Suboticu itd. Dajte manite se pretpostavki neupućenih ljudi da je opasnije prevoziti opasni teret kroz tunel nego van njega.
 
Verovatno zato sto se tamo pruge remontuju malo cesce od jednom u 40-50-60 godina (recimo ono parce pruge od Nisa do Zajecara) pa i tih 400 dnevnih vozova nisu problerm.
Bas me zanima sta je Centralna komisija za isleđenje vanrednih događaja napisala da je uzrok iskliznuca ili je istraga jos u toku...

"Meštani Jasenovika, međutim, upozoravaju da se na toj deonici „stalno dešavaju nesreće“, ocenjući da je najveći problem stara, oštećena i zapuštena pruga koja nikada nije rekonstruisana. Na pojedinim mestima na pruzi kod ovog sela mogu se videti oštećene šine i skoro potpuno istruleli pragovi. Prema dostupnim podacima, pruga na toj relaciji je većim delom izgrađena pre Prvog svetskog rata, a neke njene deonice nisu sanirane šest decenija" :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604242#p604242:162gb5c6 je napisao(la):
Zuma » Ned Feb 24, 2019 1:05 pm[/url]":162gb5c6]Problem je što bi otrovni gasovi izašli kroz ventilacione otvore i ulaze/izlaze tunela, a tečnosti otišle dublje u zemlju.

Ako se naprimer zapali kompozicija sa naftom, količina zagušljivog i toksičnog dima koja se MORA osloboditi da bi sagorelo nekoliko stotina tona nafte je toliko velika da bi ti gasovi prekrili priličan deo Beograda iznad tunela. Za njih bi bilo svejedno da li požar iznad ili ispod zemlje, oni iz tunela MORAJU da izađu napolje, pa će svakako pronaći svaku rupu koja vodi naviše. Ako nije u pitanju požar nego havarija kompozicije sa otrovnim i isparljivim tečnostima, recimo amonijakom, situacija je ista. Čovek se guši ako udahne samo malo amonijaka u nekoj flašici. Šta misliš da bi se desilo sa neverovatnom količinom od desetak pocepanih železničkih cisterni amonijaka? Ni njegova isparenja ne bi ostala ispod zemlje. Šta bi ih zadržalo u tako malom prostoru tunela? A ako nije u pitanju ni požar, ni isparljiva tečnost, ni komprimovani gasovi u cisterni, nego samo otrovna ali neisparljiva tečnost, ona bi potonula nadole i zagadila podzemne vode (što bi se verovatno desilo i u onim prvim slučajevima).

Ključ problema je dakle što tunel i njegovi betonski zidovi POJAČAVAJU efekte iskliznuća cisterna iz šina pa oštećuju i oslobađaju sadržaj iz VIŠE cisterni nego u slučaju iskliznuća na livadi bez okolnih prepreka, a tada te povećane količine oslobođenih gasova, otrova ili tečnosti nikako ne bi ostale u tunelu, kao što kažeš, pošto on ni gasove ni tečnosti apsolutno ne može zadržati na mestu udesa, već oni izlaze tačno tamo gde ima jako mnogo ljudi, dakle ili na površinu ili u rezervoar vode koju pijemo.

Da bi stekli bar približan utisak o veličini eksplozije i koliko se mnogo gasova oslobađa posle paljenja kompozicije sa sirovom naftom, pogledajte ovo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NPN8jvKl_wA[/youtube]


zuma, generalno se slazem sa tobom oko vecine stvari, ali mislim da za naftu preterujes, probaj da napunis flasu 80% benzinom, i ubacis sibicu, nece se ni zapaliti, jer nema dovoljno kiseonika, isto tako u tunelu nema dovoljno kiseonika da gori sva ta nafta, verovatno ne bi izgorelo vise od 1% prosute kolicine, ali, zbog manjka kiseonika bi se oslobodio ugljen monoksid, koji je ekstremno toksican, samo par grama ubije coveka, i potpuno bez mirisa, tako da ni to nije naivna situacija
 
Da živim na Vračaru i drugim delovima grada iznad Vračarskog tunela, a treba spomenuti da kompozicije sa opasnim materijama moraju proći i kroz Dedinjski tunel, što znači da isto važi i za Dedinje, ja bih bio ozbiljno zabrinut. Jer ako su u Jasenoviku morali da evakuišu i ljude i domaće životinje prilikom podizanja iskliznulih cisterni sa amonijakom
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/s...terni-sa-amonijakom-pocela-u-cik-zore/6cnh6bh
http://www.rts.rs/page/stories/sr/s...naredjena-nova-evakuacija-sela-jasenovik.html
onda definitivno imamo ogroman rizik da se u slučaju bilo kakve havarije desi katastrofa sa ogromnim brojem ljudskih žrtava u samom centru milionskog grada. Nek samo jedan vagon sa amonijakom isklizne i izlije se njegov sadržaj u Vračarskom tunelu, u roku od samo nekoliko minuta imali bi oblak amonijaka u samom centru grada. U krugu od par stotina metara od ventilacionih otvora tunela imali bi tolike koncentracije amonijaka da bi sva živa bića u toj zahvaćenoj oblasti bila potrovana u roku od nekoliko minuta.
Mi imamo potencijalnu krizu epskih razmera, i to može da se desi svake noći od 00 do 05 h, i najmanje što bi grad, država, bilo ko od nadležnih organa, trebalo da uradi pod hitno, je da podeli ljudima u rizičnoj zoni gas maske i počne sa vežbama evakuacije. Ili još bolje, da ukinu prolaz vozova sa opasnim materijama kroz tunele ispod Beograda što pre.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604309#p604309:1fevzre8 je napisao(la):
tzoran1 » Ned Feb 24, 2019 6:17 pm[/url]":1fevzre8]Verovatno zato sto se tamo pruge remontuju malo cesce od jednom u 40-50-60 godina (recimo ono parce pruge od Nisa do Zajecara) pa i tih 400 dnevnih vozova nisu problerm.
Bas me zanima sta je Centralna komisija za isleđenje vanrednih događaja napisala da je uzrok iskliznuca ili je istraga jos u toku...

"Meštani Jasenovika, međutim, upozoravaju da se na toj deonici „stalno dešavaju nesreće“, ocenjući da je najveći problem stara, oštećena i zapuštena pruga koja nikada nije rekonstruisana. Na pojedinim mestima na pruzi kod ovog sela mogu se videti oštećene šine i skoro potpuno istruleli pragovi. Prema dostupnim podacima, pruga na toj relaciji je većim delom izgrađena pre Prvog svetskog rata, a neke njene deonice nisu sanirane šest decenija" :bash:

Pruga kroz tunele ispod Beograda nije stara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604308#p604308:t4bmhgof je napisao(la):
WLABmz » Sun Feb 24, 2019 6:13 pm[/url]":t4bmhgof]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604283#p604283:t4bmhgof je napisao(la):
tzoran1 » Ned Feb 24, 2019 4:49 pm[/url]":t4bmhgof]"Opasni materijal prolazi kroz Vračarski tunel od 0 do 5 časova. U ostalo vreme je zabranjeno i takav materijal ne prolazi van tog vremena!"

Znaci nesrece se desavaju samo od 5-24 h. u periodu od 00 do 05 se ne desavaju pa je tada bezbedno prevoziti opasne materije ispod Beograda? Svasta cu da procitam ovde.

Svakako bezbednije nego kroz centar Niša, ili Pančevo ili Suboticu itd. Dajte manite se pretpostavki neupućenih ljudi da je opasnije prevoziti opasni teret kroz tunel nego van njega.

Pri koncentraciji 2-9% nekog od gasova tipa metan butan propan u zatvorenom prostoru (recimo tunelu) pa njegovom paljenju bi ekspolozija tako protreslo BGD da bi se svi secali toga. Ne daj Boze da se tako nesto desi!
@Dusko
Pominjanje tog iskliznuca je samo ilustracija o nasem generalnom odnosu prema svemu sto moze biti opasnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604313#p604313:b8dec10d je napisao(la):
roland » Ned Feb 24, 2019 6:30 pm[/url]":b8dec10d]
Mi imamo potencijalnu krizu epskih razmera, i to može da se desi svake noći od 00 do 05 h, i najmanje što bi grad, država, bilo ko od nadležnih organa, trebalo da uradi pod hitno, je da podeli ljudima u rizičnoj zoni gas maske i počne sa vežbama evakuacije. Ili još bolje, da ukinu prolaz vozova sa opasnim materijama kroz tunele ispod Beograda što pre.
Apsolutno se slažem s tobom. Nadam se da se ovakav scenario nikada neće dogoditi, ali rizik je zaista ogroman. Odgovorna i savesna vlast ne bi dozvolila nešto ovako u centru milionskog grada. Ali vidimo da je Beograd na vodi projekat od izuzetnog značaja za aktuelnu vlast u Srbiji, i svi ovi potezi su očigledno iznuđeni.
 
"Divnog" li prizora, dva vatrena stuba u planini, po 50 metara visine svaki.


To znači da je po čitavoj dužini taj tunel bio u plamenu. Treba li onda da zamislimo bar četri vatrena stuba duž trase Vračarskog tunela (dva ulaza, Karađorđev park, Vukov spomenik), uz nadu da nema još i nekih posebnih ventilacionih otvora za koje ne znamo? Kroz svaki od tih otvora bi ulazio svež kiseonik za vatru, a tuda bi i izlazili usijani i zagušljivi, a eventualno i otrovni gasovi. Zimi, kad nad Beogradom nema vetra, teško se diše i zbog običnih ložišta po kućama, a nad celim gradom nedeljama visi sloj zagađenog vazduha. Kakav bi dakle vazduh nad gradom bio ako za kratko vreme moraju da izgore stotine tona neke zapaljive materije - a recimo nema vetra? Pa zatim, pošto se u svakoj pojedinoj od ovih novinskih vesti, bez obzira odakle je, pominje i obavezna evakuacija, ako povučemo evakuacioni krug od recimo 1 km oko svakog otvora Vračarskog tunela, to već obuhvata dobar deo čitave centralne zone grada. Ne mogu ni da zamislim logistički košmar, ekonomske i druge posledice evakuacije središnog dela Beograda, plus možda i dela niz vetar, ako ga bude.

Dakle, kad se priča o posledicama MORA se uzeti u obzir da one mogu biti i prilično velike. Jer meni baš tu mogućnost sugerišu povećane opasnosti havarije u tunelu i mnoštvo ljudi u centru velikog grada. Ne mora da znači da će se nesreća desiti. Nadajmo se da neće, a očigledno je i da verovatnoća za to nije velika izražena u nekom apsolutnom brojčanom iznosu. Međutim ona postoji (a pogotovo ako na objektivne tehničke okolnosti dodamo i naš opšti Srpski javašluk u sferi organizacije, recimo tajanstvene železničke špeditere poput onog anonimne Bugarske državljanke, ostavku direktora železnice i slično), pa odgovorni planer u glavnom i najvećem gradu Srbije prosto MORA i to uzeti u obzir. Zbog toga je svakako relevantno pitanje zašto je uopšte odlučeno da je ovakav rizik prihvatljiv i, ako je već zbog nečega odlučeno, koje su to tačno ekstremne mere opreza preduzete da se speče ekstremne posledice? Pošto bi to uvek trebalo da ide u paru. Ne može se samo reći, kao što je kod nas rečeno: "Trust me, I know what i'm doing" kao Sledge Hammer u njegovoj čuvenoj uzrečici. To u ovom posebnom slučaju nije dovoljno.
 
Preterujes sa tim Zumo, ne postoji takva opasnost da ce pola grada da se ugusi u amonijaku ili da ce da budu pozari ili sta vec.

Samo siris strah bez veze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603605#p603605:eq9g6gni je napisao(la):
milos.tro » Čet Feb 21, 2019 1:15 am[/url]":eq9g6gni]"
file.php

Iako konstantno pišemo negativne vesti (ISTINU), jedna pozitivna vest u moru tužnih je da Srbija Kargu polako pristižu nove elektro lokomotive najnovije generacije Simens Vektron.

Ajd da to uparimo sa ovim lepim slikama rekonstrisanog dela pruge:

Ka Indjiji:
38ce0254f1b816c75f10951cc3d22ed8.jpg

Ka Staroj Pazovi:
8bc09156dc40e6c3fc0a9ac895e6000c.jpg

c95516ec44432c645b853a466f2c93bb.jpg

Ivor: NSBuild

Mada sada rizikujem da privucem pojedine forumase koji svaku dobru vest nanjuse ko ajkule sa velike udaljenosti pa brze bolje zacrne sve. :)
 
E da je železnica brza kao na zapadu, pa nikad ne bi seo u autobus niti u avion.
Svaku kvalitetnu investiciju pozdravljam, lopovluk nikad.
 
Rekonstrukcija Stara Pazova - Inđija je trebala da bude završena u decembru prošle godine. A na slici nije rekonstruisana deonica već postavljen kolosek. Da bi deonica bila rekonstruisana po projektu, tu bi bila kontaktna mreža i signalizacija i njom bi prošao voz brzinom od 220 km/h (projektovanih 200 km/h + 10%). Pritom signalizacija najsloženiji deo nove pruge, a kontaktna mreža na deonici Stara Pazova - Novi Sad se radi za 160 km/h iako se pruga radi za 200 km/h.
 
Nigde ja nisam rekao da ĆE da se poguše, pošto ne vidim kako bilo ko bez ozbiljne računarske simulacije može napamet sa sigurnošću reći kakve će posledice biti. Nego su neki eksplicitno tvrdili ili da se ništa neće desiti, ili da će ako se i desi posledice biti male i da svakako ostaju lokalizovane na unutrašnjost tunela, pa pokušavam da ukažem na niz mehanizama koji bi MOGLI uticati na to da posledice budu teže i da se osete na širem prostoru, kao i na praktična iskustva u stvarnim nesrećama sa iskakanjem iz šina. Pa pošto su i takve posledice MOGUĆE i pošto u sred Beograda ima PUNO ljudi, onda je bila potrebna i posebna odgovornost pri odlučivanju o ovakvoj trasi opasnih transporta, a posle odluke i POSEBNE mere da se rizik smanji. O čemu bi javnost trebala da zna mnogo više nego što sada zna. Pošto je već i samo evakuacija dela Beograda veoma velika stvar, makar i ne bilo drugih posledica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604390#p604390:33pi2647 je napisao(la):
WLABmz » Pon Feb 25, 2019 12:56 am[/url]":33pi2647]Rekonstrukcija Stara Pazova - Inđija je trebala da bude završena u decembru prošle godine. A na slici nije rekonstruisana deonica već postavljen kolosek.

U pravu si. Hteo sam naknadno da ispravim post i budem precizniji oko "rekonstruisanog", jer sam pretpostavio da ce uslediti komentar ovakve sadrzine, ali sam zakasnio :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604390#p604390:3vt5syr4 je napisao(la):
WLABmz » Sun Feb 24, 2019 11:56 pm[/url]":3vt5syr4]... a kontaktna mreža na deonici Stara Pazova - Novi Sad se radi za 160 km/h iako se pruga radi za 200 km/h...
Pametnom dosta :violina:
 
@zuma
Drago mi je da si konačno prestao da se pozivas na kvazi eksperta opšte prakse.
Prvo zato što bi on trebao da se poziva na tvoje postove sa BB

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Pa dobro, ali morao sam da reagujem kad se odjednom pojavilo njih četvoro koji su, od svega pametnog što su mogli da kažu na sadržaj TAKVOG značaja, izabrali da kažu samo to kako je on sumnjiva osoba! Ne smemo da podržavamo takvu vrstu diskusije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604217#p604217:1y0sx2ik je napisao(la):
Zuma » 24 Феб 2019 12:26 am[/url]":1y0sx2ik]ukinuta pruga koja NE IDE kroz tunel pre nego što je bila spremna obilazna pruga koja bi izbegla tunel za prevoz opasnih materija. Time je povećan javni rizik a pri tome ne znamo dovoljno da bi procenili da li su i kako su tačno povećane i bezbednosne mere koje bi eventualno neutralisale tako povećani rizik, ako je to uopšte moguće uraditi.

Парадоксално је да је по град и по Београђане превоз опасних материја кроз Врачарски тунел безбеднији него површински око Калемеграна.

Прво, јер је пруга у тунелу у неупоредиво бољем стањуЖ;
Друго, јер су евентуалне хаварије на површини строгог центра града на обали две међународне реке са далеко шђирим последицама од хаварија у тунелу.

Теретне композиције не иду великом брзином, и исклизнуће у тунелу се завршава са чешањем вагона о ивицу тунела док би се исклизнуће на површини завршило са далеко већим последицама, што фотографије које си сам постављао недвосмислено показују.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604390#p604390:2z4o7p3q je napisao(la):
WLABmz » 24 Feb 2019 11:56 pm[/url]":2z4o7p3q]a kontaktna mreža na deonici Stara Pazova - Novi Sad se radi za 160 km/h iako se pruga radi za 200 km/h.

Kontaktnu mrezu cine stubovi i zica za napajanje struje i sve je to isto za 160, 200 ili 300, samo se zateze vise u odnosu na zeljenu brzinu.
 
Brinu li koga možda stanovnici na rubu grada? Njima sve ove godine iznad glava prolazi sve i svašta i to po ovakvom koloseku. :)
Za sad nije bilo većih incidenata čini mi se.
46482733014_a79a5b9467_c.jpg
 
Stf,
nije stanje pruge jedini razlog havarija. Zašto bi baš posle nekoliko iskakanja iz šina bilo zaprećeno da bi nekim prevoznicima mogle biti oduzete licence? Zašto su samo jednom od njih tamo iskakali vagoni? Ako su svi vozili po istoj pruzi? Stanje vagona, održavanje cisterni, zamor materjala, organizacija rada i odgovornost raznih učesnika u prevozu, itd, sve to utiče. A ni druge spomenute stvari nisu tačne. Naprimer, svi smo videli koliko različito izgleda lim automobilske karoserije posle tri vrste udesa (recimo pri sličnim brzinama):

1. kad da samo izleti sa puta i možda se pri tome prevrne (što bi odgovaralo izletanju vagona sa šina na praznoj livadi)
2. kad se sudari sa drugim automobilom, pa od tačke kontakta obadva nastave slobodno i neometano kretanje dok se ne zaustave trenjem o zemlju
3. kad automobil ima direktan udarac u betonski zid koji ostaje nepomičan

Treći slučaj je daleko najgori jer, za razliku od prvog slučaja gde automobil ne udari u ništa, i drugog gde prepreka odleti na stranu posle udara, u trećem je slučaju zid NEPOMIČAN, pa se i automobil mora zaustaviti u mestu. Sva energija kretanja tada mora da se isprazni baš tu, "u mestu", i potroši na savijanje lima karoserije, jer nema gde drugde da ode i bude potrošena. Auto posle toga izgleda kao zgužvana harmonika. Kad umesto mase od 2 tone nekog automobila u beton udari 60 tona pune železničke cisterne (30 x više), a pri tome još nema jakog čeličnog H profila šasije automobila da na sebe primi silu, nego samo lim same nagnute cisterne koji prima udarac, ona će proći gore od automobila. A u najmanju ruku će da procuri iako zbog bitno manjih udarnih sila možda ne bi procurela ako bi samo iskočila iz šina negde izvan tunela i prevrnula se, bez udaranja u nešto tako čvrsto kao beton ili gvožđe.

Zbog toga su drugi spomenuti faktori manje bitni. Jedini spas je da kompozicija kroz tunel ide zaista sporo (i da je neko stalno nadgleda) ili da se nikakav udes uopšte i ne desi. Međutim teško da iko može garantovati ovo drugo, a i ovo prvo je veliko pitanje da li je realno očekivati pri ovolikom saobraćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604453#p604453:21qzb84s je napisao(la):
Zuma » Pon Feb 25, 2019 11:11 am[/url]":21qzb84s]
3. kad automobil ima direktan udarac u betonski zid koji ostaje nepomičan

Mešaš babe i žabe. Kako može direktno zabijanje pod pravim uglom pri velikoj brzini da se poredi sa češanjem o zid tunela pri maloj brzini? Ti poistovećuješ udarac lakog automobila pod uglom od 90 stepeni i češanje ojačane cisterne od 60 tona o zid tunela pod uglom od možda 5 ili 10 stepeni maks. Čak, zid tunela pomaže da se vozilo koje je ispalo iz šina ne prevrne. Zbog toga je vračarski tunel bezbedniji nego recimo bežanijski, jer ima posebne cevi za svaki kolosek.
 
Vrh