Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Posto je O veliki svecano otvorio stanicu Prokop jos januara 2016 godine posle 40 godina izgradnje stanice, i od tada (dve godine) se radi jos uvek neka medjufaza neke faze, imaju li nameru da rade nesto konkretno ove godine, ili ce opet samo keramicke plocice negde da zalepe? Dobro i lepljenje plocica je u nas kapitalni projekat...

deo govora te 2016.
"Vučić: Završićemo "Prokop" godinu dana ranije - 2018.
Iako je rok za kopletan završetak stanice 2019. godine, Vučić je rekao da će ona biti zavšrena godinu dana ranije.
Srbija, kaže premijer, ima jasan plan i jasnu viziju za budućnost i niko neće moći da je zaustavi na tom putu."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603637#p603637:13il85la je napisao(la):
stf » 21 Feb 2019 08:36 am[/url]":13il85la]Ако је до јуче превоз опасног терета ишао по ободу строгог центра града на ушћу две реке, како је то било безбедније од истог тог терета који се вози испод центра града тунелом?

Мислим, са аспекта:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603624#p603624:13il85la je napisao(la):
Zuma » 21 Феб 2019 04:19 am[/url]":13il85la]rizika trovanja dela Beograda
To sam već objasnio. Zbog toga što ako cisterna sa nekim otrovom ili zapaljivom tečnošču iskoči iz šina na otvorenoj pruzi, pri maloj brzini se neće desti ništa strašno, samo će se prevrnuti na stranu, ali će ostati cela. Ali ako se to ISTO desi u tunelu, cisterna će već pri vrlo malom nagibu svojim gornjim delom udariti u neravne betonske zidove i čelične šine raznih držača koji su ubetonirani u zidove tunela. Betonske izbočine i razni čelični profili u zidovima tunela će trenutno rasparati zidove cisterne i osloboditi opasni sadržaj (zbog ogromne akomulirane energije teretnog voza u pokretu koji NE MOŽE trenutno da stane, zid cisterne će se vući duž neravnog betona), dok će se udarac i destrukcija jedne cisterne brzo preneti na susednu (zato što ni ona ne može da se pomeri ni malo u stranu bez da ONA takođe ne udari u zid). Znači, tako će zbog nedostatka prostora za veće bočno pomeranje vagona izvan šina, nova cisterna TAKOĐE odmah udariti u zid i TAKOĐE biti pocepana. Pa dobijamo mehanizam lančane reakcije i sukcesivne totalne destrukcije (a ne samo iskakanja iz šina neoštećenih cisteni kao na otvorenoj pruzi) koja se prenosi duž kompozicije. Ključ uvećanog problema je dakle da u tunelu ima veoma malo praznog prostora svuda oko zidova cisterne, tj i susedna cisterna ODMAH, i pri malom nagibu udara u nešto, i takođe biva pocepana. Dodatno, tokom tog cepanja metala i trenja čelika o neravni beton nužno se pojavljuje obilje varnica koje odmah pale prosuti sadržaj ako je on zapaljiv, što kreira otrovne gasove koji izlaze naviše u grad kroz sve ventilacione otvore tunela.

Ukratko, havarija pri maloj brzini na otvorenoj pruzi je obično bezopasna jer cisterne to najčešće mogu da izdrže. Ali ISTA takva havarija u tunelu obavezno cepa cisternu, proizvodeći lančanu rekaciju koja problem drastično uvećava i prenosi dalje, a istovremo pali sadržaj čitavog niza tako iscepanih cisterni. Tj havarija opasnih materija u tunelu se skoro obavezno pretvara u katastrofu. Pa tek onda dolazimo do još goreg aspekta ovog problema, a to je da se opisane daleko teže posledice tunelske havarije u našem slučaju ne dešavaju negde gde nema nikoga, nego u sred grada sa jedno milion ljudi unaokolo, i kasnijom potrebom EVAKUACIJE dela Beograda. Razlika je drastična. Dok su cisterne išle oko Kalmegdana to je bilo na otvorenoj prruzi, a ne u tunelu, pa je, iako i tada opasno, ipak bilo DALEKO MANJE opasno.

Ili u slikama. Kad cisterna iskoči iz šina na otvorenoj pruzi, obično se desi samo ovo

file.php


ili ovo:

file.php


Ako ako se cistrena samo MALO odvoji od šina i počne da se naginje OVDE (pogledjte šta sve ima u zidovima)

file.php


ona ne može samo da padne na stranu jer ima VEOMA MALO prostora od zidova cisterne do betona i čelika koji je ubetoniran u njemu.
 
по мени је боље да продају 461 и замене их Вектронима. ем су Вектрони вишесистемски, па могу да возе и ван Србије, ем имају више снаге него 461 (6.4 MW против 5.1 MW). и још су нове
 
Zuma":sbct8bcc je napisao(la):
Kad cisterna iskoči iz šina na otvorenoj pruzi, obično se desi samo ovo

To se desi kad voz ide 10 ili 20 km/h i iskoči na raspaloj pruzi. Da iskoči pri većoj brzini ili još gore naleti na kamion na putnom prelazu posledice bi bile mnogo gore. Pruga kroz vračarski tunel je u neuporedivo boljem stanju i neuporedivo bolje se održava nego li Niš - Zaječar.

Zuma":sbct8bcc je napisao(la):
To sam već objasnio. Zbog toga što ako cisterna sa nekim otrovom ili zapaljivom tečnošču iskoči iz šina na otvorenoj pruzi, pri maloj brzini se neće desti ništa strašno, samo će se prevrnuti na stranu, ali će ostati cela. Ali ako se to ISTO desi u tunelu, cisterna će već pri vrlo malom nagibu svojim gornjim delom udariti u neravne betonske zidove i čelične šine raznih držača koji su ubetonirani u zidove tunela. Betonske izbočine i razni čelični profili u zidovima tunela će trenutno rasparati zidove cisterne i osloboditi opasni sadržaj (zbog ogromne akomulirane energije teretnog voza u pokretu koji NE MOŽE trenutno da stane, zid cisterne će se vući duž neravnog betona), dok će se udarac i destrukcija jedne cisterne brzo preneti na susednu (zato što ni ona ne može da se pomeri ni malo u stranu bez da ONA takođe ne udari u zid). Znači, tako će zbog nedostatka prostora za veće bočno pomeranje vagona izvan šina, nova cisterna TAKOĐE odmah udariti u zid i TAKOĐE biti pocepana. Pa dobijamo mehanizam lančane reakcije i sukcesivne totalne destrukcije (a ne samo iskakanja iz šina neoštećenih cisteni kao na otvorenoj pruzi) koja se prenosi duž kompozicije. Ključ uvećanog problema je dakle da u tunelu ima veoma malo praznog prostora svuda oko zidova cisterne, tj i susedna cisterna ODMAH, i pri malom nagibu udara u nešto, i takođe biva pocepana. Dodatno, tokom tog cepanja metala i trenja čelika o neravni beton nužno se pojavljuje obilje varnica koje odmah pale prosuti sadržaj ako je on zapaljiv, što kreira otrovne gasove koji izlaze naviše u grad kroz sve ventilacione otvore tunela.

Ukratko, havarija pri maloj brzini na otvorenoj pruzi je obično bezopasna jer cisterne to najčešće mogu da izdrže. Ali ISTA takva havarija u tunelu obavezno cepa cisternu, proizvodeći lančanu rekaciju koja problem drastično uvećava i prenosi dalje, a istovremo pali sadržaj čitavog niza tako iscepanih cisterni. Tj havarija opasnih materija u tunelu se skoro obavezno pretvara u katastrofu. Pa tek onda dolazimo do još goreg aspekta ovog problema, a to je da se opisane daleko teže posledice tunelske havarije u našem slučaju ne dešavaju negde gde nema nikoga, nego u sred grada sa jedno milion ljudi unaokolo, i kasnijom potrebom EVAKUACIJE dela Beograda. Razlika je drastična. Dok su cisterne išle oko Kalmegdana to je bilo na otvorenoj prruzi, a ne u tunelu, pa je, iako i tada opasno, ipak bilo DALEKO MANJE opasno.

Molim te mi navedi studiju koja potvrđuje tvoju tvrdnju. Ili je to samo tvoja pretpostavka?
 
Има СК доста 461, око 40 чини ми се. Нису оне још за бацање, мада могу те које треба да се ремонтују да се замене за Вектроне и то постепено, по 8 комада на сваке две године.
 
Vectroni em su snažniji em tu snagu zahvaljujući modernoj elektronici dobro isporučuju preko samo 4 osovine, naspram 6 kod 461, koja baš zbog 6 osovina više "troši" prugu u zavojima, tako da tu i Infrastruktura ima razloga za radovanje. Generalno ako mogu fazno da pozamenjuju 461 tim bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603675#p603675:15hhyljd je napisao(la):
Дошљак » 21 Феб 2019, 12:05[/url]":15hhyljd]Има СК доста 461, око 40 чини ми се. Нису оне још за бацање, мада могу те које треба да се ремонтују да се замене за Вектроне и то постепено, по 8 комада на сваке две године.


па то и мислим. оне које су за ремонт, нека продају, а оне које још могу да терају нека терају, па да их постепено мењају када им дође време за ремонт
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603681#p603681:3kjffkl2 je napisao(la):
miki_ns » 21 Feb 2019 12:27 pm[/url]":3kjffkl2]Vectroni em su snažniji em tu snagu zahvaljujući modernoj elektronici dobro isporučuju preko samo 4 osovine, naspram 6 kod 461, koja baš zbog 6 osovina više "troši" prugu u zavojima, tako da tu i Infrastruktura ima razloga za radovanje. Generalno ako mogu fazno da pozamenjuju 461 tim bolje.
Naravno sve ovo što si napisao je jedna totalna zabluda širokih narodnih masa.
Vectron ima jaču instalisanu snagu u odnosu na "rumunku" ali nije sve u snazi.
Najveća mana ove lokomotive u odnosu na 461 je u atheziji,tj.nemogućnosti da to i isporuči na osovine. Vectron je aždaja na suvoj šini ali ogromni problemi nastaju kada krene kiša i glava šine postane klizava. Tada kreće mučenje. Ajde bože pomozi na ravničarskim prugama ali čim osete brdo katastrofa.
Dok šestoosovinska 461 ima da se popenje uz "masnu banderu".
Po meni TENT kineskinje su prava stvar. Potpuno ista tehologija kao kod Vectrona ali u šestoosovinskoj formi.
A što se tiče Rumunki i narodnog verovanja da "krši" prugu,na to ću se samo nasmejati.
 
Mogli bi neku 461 da "prodaju" SV-u za barsku prugu... Ali ako budu prodavali koliko sluha nemaju osećam da će otiću i Despotiju ili Kombinovani..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603707#p603707:1t8khusb je napisao(la):
hiavata » 21 Feb 2019 01:45 pm[/url]":1t8khusb]Mogli bi neku 461 da "prodaju" SV-u za barsku prugu... Ali ako budu prodavali koliko sluha nemaju osećam da će otiću i Despotiju ili Kombinovani..
Bolje i njima da odu nego pod brener.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603674#p603674:ki8vbm3m je napisao(la):
WLABmz » 21 Feb 2019 11:58 am[/url]":ki8vbm3m]
To se desi kad voz ide 10 ili 20 km/h i iskoči na raspaloj pruzi. Da iskoči pri većoj brzini ili još gore naleti na kamion na putnom prelazu posledice bi bile mnogo gore.
Tačno, što je veća brzina to su manje šanse da cesterna posle havarije očuva integritet i ne procuri. Zbog toga je sa opasnim teretom u njima opasan svaki udes, pa i onaj na otvorenoj pruzi. Ali je za svaki određeni tip udesa verovarnoća bitno gorih posledica istog takvog udesa daleko veća ako se on desi u tunelu, zato što cisterna tada svuda oko sebe ima betonske zidove i čelične profile u njima, a ne slobodan prostor sa strana i gore, a mekanu zemlju na dole, koja će da amortizuje deo udarca a zatim bezopasno i relativno postepeno da disipira kinetičku energiju kretanja. Naravno, pri manjm brzinama kretanja kompozicije.

Pruga kroz vračarski tunel je u neuporedivo boljem stanju i neuporedivo bolje se održava nego li Niš - Zaječar.
Tačno, ali to samo smanjuje verovatnoću havarije ispod proseka koji smo nažalost videli na toj pruzi (koji je toliko ogroman da je zatvorena), a ne elminiše mogućnost da se havarija desi (jer je to u praksi nemoguće). Ako se takve nesreće redovno dešavaju i u Evropi, sa njihovim standardima održavanja, odgovornosti radnika i železnice, i količinom novca, onda će se sigurno desiti i kod nas. Ovde su zbog lokacije pruge i tunela problem ogromne posledice kad se to desi, pa se toliko veliki rizik zbog toga izbegava ako je to ikako moguće. A kod nas je bilo moguće.

Molim te mi navedi studiju koja potvrđuje tvoju tvrdnju. Ili je to samo tvoja pretpostavka?
To je moja pretpostavka, međutim jednostavno ne vidim kako može biti pogrešna pošto nisu u pitanju kompleksni proračuni ili logika, pa bar tu nikakva studija nije ni potrebna. Ako se nešto težine 60 tona kreće brzinom od recimo 40km/h i isklizne iz šina na mestu gde nije ni MOGUĆE ništa drugo sem direktnog udara u neku izbočinu ili metal u betonskom zidu tunela, onda je sasvim logično da metalni zid cisterne to ne može izdržati. Momenat kretanja tolike mase i praktično momentalno usporenje na betonu proizvodi previše velike sile da bi cisterna mogla ostati cela i hermetički zatvorena. Svi imamo mnogo iskustva sa posledicama sudara na ulicama da ne bi imali prlično dobar osećaj kako se metal automobila sve više i više gužva pri većim brzinama i većim masama. A tu su u pitanju obično svega 2 tone koje treba trenutno zaustaviti, a ne 60 tona.

Dakle, cisterna kad jednom u tunelu iskoči iz šina NEMA GDE sem da veoma velika masa direktno udari u neki betonski usek, izbočinu ili čeličnu konzolu u tunelu. Nikakva studija tu nije potrebna. Retko će se desti da i posle toga ostane hermetički zatvorena.



Koje sve neravnine, izbočine i prepreke postoje u zidovima tog tunela možete videti ovde:

https://www.youtube.com/watch?v=K3jw4jSSGME&t=2931
 
A svecani docek novih lokomotiva poslije 30 i kusur godina da li je spremno i obuceno novo osoblje za upravljanje i odrzavanje istih ...na koji period ce ici na remont i kod koga...
 
Da li je spermno i obuceno novo osoblje na upravljanje i odrzavanje novih lokomotiva?

Ma nije sta ti je, vozice ih i odrzavace ih moja baba.
 
Kako je mašinovođi bez bočnih prozora ? Ovo mi izgleda kao u tunelu.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603660#p603660:v8t9mqff je napisao(la):
Zuma » 21 Феб 2019 10:52 am[/url]":v8t9mqff]
To sam već objasnio.

Не ниси објаснио него по обичају натежеш аргументе као пекар тесто за гибаницу. Постао си ко Миша Бркић - експерт за све, од архитектуре Стамбол капије до превоза опасног терета железницом.

Једна од неколико хаварија у низу са цистерном се десила на прузи Ниш-Зајечар баш на улазу у тунел где се десило исклизнуће у зони портала и ударање цистерне у ивицу портала тунела - и није се десило никакво распарање цистерне. Те цистерне нису од алуминијума па да се цепају тако лако. Потребна је екстремна сила за тако нешто.

Уосталом, исклизнућа се дешавају због стања пруге а стање пруге у Врачарском тунелу је пристојно.
 
Zuma, imaj u vidu da se tuneli koriste za prevoz opasnih tereta oduvek i u celom svetu. Ne treba razglabati o bezbednosti železničkog osoblja, jer ono s njim mora da živi, htelo ne htelo. Ovde je problem što je tunel ispod grada, ali, nisam baš siguran da bi eksplozija dole ugrozila živote ljudi na Vračaru i Zvezdari.

E, sad, već sam pisao, a može da se potraži po ovim urbnističkim časopisima koji su sad dostupni onlajn, u originalnoj verziji beogradskog čvora po varijanti Prokop bilo je predviđeno da teretne kompozicije idu iz dedinjskog u vračarki tunel, čija veza je upravo i bila optimizovana za prevoz tereta, jednokolosečna. Kasnije se pojavio argument sa opasnim teretima, a veza je u međuvremenu projektovana kao putnička i dvokolosečna. Varijanta "Prokop" usvojena je (manjinom glasova) bez pomena da mora da se gradi most kod Vinče (u suprotnom, teško da bi dobila podršku). Posledice te podvale "lobija betona i čelika", tj. elite građevinske elite SR Srbije, u sadejstvu sa bezumljem aktuelnih političara, osećamo i danas.

Što se mene tiče, prevoz tereta kroz gradski tunel nije dobro trajno rešenje - mislim da treba graditi most kod Batajnice ili kod Smedereva - ali jednako ne smatram ni da je u potpunosti neprihvatljivo (naravno, dok se obavlja u doba dana kad u podzemnim objektima čvora nema civila).
 
иако се слажем са мостом код Смедерева, треба да додам да пруга Ковин-Владимировац не постоји на добром делу трасе. ово је стање у самом Ковину

 
Može da se obnovi.

Ali, ja bih tu gradio novu prugu Kovin - Pančevo, jer bi ona bila korisna i za putnike: glavni regionalni voz u zemlji vozio bi na liniji Vrbas - Novi Sad - Beograd - Pančevo - Kovin - Smederevo - Požarevac.

Ako ćemo pronalaziti najbolju ulogu našem prolaznom čvoru, to je ta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603793#p603793:3pjdjle1 je napisao(la):
spatiotecte » Чет Феб 21, 2019 7:51 pm[/url]":3pjdjle1]Da li je spermno i obuceno novo osoblje na upravljanje i odrzavanje novih lokomotiva?

Ma nije sta ti je, vozice ih i odrzavace ih moja baba.

Причао ми је бабин брат који је био машиновођа у ЈЖ а после у ТЕНТ, да су прве серије електролокомотива 441 крајем 60их биле у очајном стању пошто је особље било углавном са парне вуче преобучено на електро, па су многи имали страх од струје и прекидаче дирали са дршкама од метле.
 
слажем се, трасом Панчево-Старчево-Баваниште-Ковин. али, с обзиром да одлуке доносе малоумници, од тога нема ништа
 
To je tacno,jedan masinovodja je na taj nacin i poginuo...

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603895#p603895:2fbkicy8 je napisao(la):
Дошљак » 22 Feb 2019 12:05 pm[/url]":2fbkicy8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603793#p603793:2fbkicy8 je napisao(la):
spatiotecte » Чет Феб 21, 2019 7:51 pm[/url]":2fbkicy8]Da li je spermno i obuceno novo osoblje na upravljanje i odrzavanje novih lokomotiva?

Ma nije sta ti je, vozice ih i odrzavace ih moja baba.

Причао ми је бабин брат који је био машиновођа у ЈЖ а после у ТЕНТ, да су прве серије електролокомотива 441 крајем 60их биле у очајном стању пошто је особље било углавном са парне вуче преобучено на електро, па су многи имали страх од струје и прекидаче дирали са дршкама од метле.

Da li je moguce da smo 1970te bili toliko zatucani?
Pa zar te masinovodje nisu imali struju i prekidace u kuci?
Prica deluje kao urbana legenda. Razumem da je bila 1910ta ali ovo bas i ne pije vodu.
 
И мене је прича баш непријатно изненадила. Али то су били људи навикли на старе парне машине са полугама и лопатом. Било је и ложача који су преквалификовани за машиновође електролокомотива.
 
Vrh