Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602854#p602854:19of3jhl je napisao(la):
Dusko » 18 Feb 2019 10:19 am[/url]":19of3jhl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602793#p602793:19of3jhl je napisao(la):
Zuma » Ned Feb 17, 2019 9:48 pm[/url]":19of3jhl]10% od "jako mnogo" je i dalje, bar, "mnogo".
Koji crnih proizvoda pa još iz i Albanije. Na Balkanu se slabo šta proizvodi a još manje ide železnicom.
Od prevoza koji se ovde označavaju kao sporni mogu biti samo oni iz pančevačke industrije i eventualno iz MSK iz Kikinde.
Ne znam da li sad ide sirećetna kiselina iz Kikinde za Bar. Ona bi mogla dobro da naparfemiše tunele. :)
To je redak prevoz a i MSK je na izdisaju.
Mora da se šališ. Postoji trend da se prljave i opasne industrije izmeštaju u manje razvijene delove Evrope. Zatim, i kad taj ekološko-ekonomski faktor ne bi postojao, proizvodi nižeg nivoa prerade i sa manje ugrađenog znanja, dakle manjeg profita, a to su pogotovo sirovine, polako migriraju tamo gde je cena radne snage manja jer se tako nečim više skoro ne isplati baviti u visoko razvijenim oblastima. Pa onda postoje ogromne morske luke u Solunu i Istambulu, gde se razne egzotične sirovine i još gore hemikalije iz svih krajeva sveta pretovaruju na železnicu. Zatim Albanija ima svoje bušotine i izvozi naftu, a mislim da ima i nekoliko petrohemijskih kompleksa. Grčka takođe ima svoje hemijske komplekse, isto kao i Turska koja je sada za jeftine proizvode nešto kao Evropska Kina. Tačno je da nas dobar deo ovog saobraćaja zabilazi, što brodovima što železnicom kroz Bugarsku i Rumuniju, ali ukupni obim ovog transporta je tako veliki da svejedno preostane sasvim dovoljno opasnih materija koje prolaze železnicom kroz Srbiju jednostavno zato što je tuda put najkraći i što naše cene nisu velike. Šta misliš kako bi inače bilo moguće održavati PROSEČAN tempo kroz Vračarski tunel od OSAM KOMPOZICIJA sa opasnim materijama DNEVNO?
 
Albanija i petrohemija ha ha ha ha i ono sto su imali unistili su 1997 a i zeljeznica im je tu negdje ...
 
Ne šalim se. Ozbiljan sam. Iz Istanbula imaš dva kontejnerska voza dnevno koji nekad imaju izmenjive sudove u kojima
su hemikalije, od toga jedan ode na Rumuniju, drugi na Beograd. Iz Turske se sve vozi kamionima i brodovima (do Trsta pa na vozove)
Učešće železnice u prevozu tamo je zanemarljivo. Mora biti ispod 1 %.
Iz Albanije se ništa ne izvozi železnicom, Albanija železnicu praktično i nema, ni iz CG, ni iz Makedonije. Sve je to železnička pustinja.
Kao što rekoh jedino što se vozi su goriva. Ta priča što si napisao i što je Brkić tamo izneo nema blage veze s mozgom.
 
Ja se oslanjam na podatke iz medija i na sopstveno iskustvo jer sam ranije, tokom šetnji kroz Savski amfitetar, veoma često lično viđao strane železnićke cisterne sa natpisima fabrika izvan Srbije, a neke i slikao. Ako mediji lažu o velikom prometu onda i ova tvrdnja o tome nije tačna, ali to svakao treba proveriti a ne olako otpisati. Naprimer, kaže se ovo:

Dnevno kroz centar Beograda osam opasnih vozova
Kroz železničku stanicu Vukov spomenik odnosno "Vračarski tunel" svakodnevno prolazi prosečno dvadesetak teretnih vozova. Od tog broja, prosečno dnevno sedam do osam teretnih železničkih vozova kroz tunel "Vračar" i stanicu "Vukov spomenik", koja je stanica i za beogradski javni prevoz BG voz, transportuje opasne materije.
http://mondo.rs/a1166110/Info/Ekonomija ... ereta.html

file.php

file.php
 
Recimo, to je samo jedan primer. Viđao sam i natpise na stranim cisternama (naprimer na stanici Topčider) gde se spominje i metanol i još neki u brzini teško čitljivi, ali bar naoko zlokobni nazivi. Pri tome zabrinjava obim tog transporta. Sad me mrzi da tražim tačnije podatke, ali neka železnička cisterna sadrži 40 tona opasne hemikalije i neka ima samo 30 cisteni u kompoziciji, pa je to već 1200 tona. Ako prosečno prolazi osam takvih kompozicija sa opasnim materijama, ne računajući ostali teretni saobraćaj, to je već oko 10.000 tona opasnih hemikalija kroz Vračarski tunel DNEVNO (ustvari za 4 sata). Uzevši u obzir da se tvrdi da je to prosek, nisam baš siguran da čitava domaća hemijska industrija ima takav obim dnevne proizvodnje, pa i po tome tu mora biti jedan deo stranog transporta (takođe po pravcu Rumunija <--> Bosna, Hrvatska, itd).

No priča o poreklu robe je u suštini nebitna. Ima je previše u tunelu u centru Beograda ma odakle da je. A tu ne bi smela biti. U opisu Beogradskog železničkog čvora se jasno odvja putnički saobraćaj i teretni saobraćaj, a Vračarski tunel je bio namenjen samo PUTNIČKOM saobraćaju. To se u CIP-ovoj prezentaciji jasno kaže:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h81r1IMe1Qw[/youtube]
 
Da postoji pruga Smederevo - Kovin ne bi bilo problema. Naravno, ne bi ih bilo da je urađena varijanta sa mostom kod Vinče, ali ovo je jedno 10 puta jeftinije i lakše.
 
Naravno. I most Batajnica - Padinska skela je deset puta jeftiniji i lakši, ali, verovatno baš zato i nije u planu.
 
Заборавио сам синоћ да окачим ове слике са радова на НБГ насипу. Све љубитеље ГП МБА РМН ће обрадовати њихово присуство на овом градилишту. Очигледно су укључени у већину пројеката на железници, ја сам их виђао и у руским пројектима везаним за железницу.
 
У јефтиним решењима нема простора за уграђивљње. Мени се чини да би мостови Падинска скела-Батајница и Смедерево-Ковин били кориснији и исплативији од обилазнице са мостом преко Винче и кружењем теретне пруге око Панчева.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602723#p602723:1uu0tgyu je napisao(la):
laki72 » 17 Феб 2019, 16:14[/url]":1uu0tgyu]Miša Brkić je običan manipuoator kao i većina "analitičara" .
Stav koji je izneo je nešto što smo ovde na BB pročitali mnogo ranije (u vreme razmatranja same ideje o "poklanjaju SA i gradnji "projekta od nacionalnoga interesa" BnV), još u vreme kad "instant ekspert" nije imao pretpostavku da vozovi uopšte prolaze kroz Beograd.

Kao i većina manipulatora, sada je procenio da je tema dovoljno aktuelna i da bi mogao da se "ogrebe" o tu popularnost.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Миша Бркић - дежурни Данасов "стручњак" за све
 
Na koliko različitih tema ti pišeš na Beobuildu? Kako bi dakle, u duhu doslednosti, nazvao onaj deo članstva ovog foruma koji se usuđuje da iznese eksplicitno mišljenje na više različitih Beobuild tema?

Ne volim ad hominem napade, to užasno degradira čitavu javnu scenu, pa čak i pokušaje vođenja inteligentnih razgovora svodi na neku tužnu karikaturu iz trećeg sveta.
 
Čovek je rekao da dizel lokomotive vuku teretne vozove ispod grada, što nije tačno! Elektrolokomotive ih vuku do Pančeva, gde preuzima dizel.
 
Inače, remont Rasputnica G - Resnik još uvek u potpunosti nije gotov. Na snazi je lagana vožnja od 20 km/h na putnom prelazu kod stajališta Kijevo (nije mi jasno zašto, rampa radi, kolosek je u redu), zatim ograničena brzina preko skretnica u stanici Rakovica u smeru Resnika kao i preko novih skretnica u bivšoj stanici Košutnjak. U Rakovici i Resniku i dalje traju radovi na šminkanju. U Rakovici su zatvoreni 2. i 3. kolosek trenutno, fale oznake za koloseke (napisano je kredom na stubovima). Peroni u Rakovici i Resniku su katastrofalno urađeni! Kijevo i Kneževac ne znam, ali pretpostavljam da nije ništa bolje. U Rakovici su ugrađene fontane za pijaću vodu, koje još nisu u funkciji.
 
On je novinar, a ne ekspert ili prorok. To jeste njegova greška (boldovano), ali u kontekstu donekle razumljiva pošto je takav zaključak sugerisan nepostojanjem elektrifikacije na zaobilaznoj pruzi. Jer, gde je taj detalj o zameni lokomotiva u Pančevu objavljen pre nego što je on upozorio na ceo problem tunela? Pogotovo što je vrsta vuče tek periferni deo osnovnog problema. Mada se slažem da je deo u zagradama trebalo da proveri ili izbaci pošto nije od velikog značaja za priču čija je suština opasnost od, nužno drastično većih posledica havarije u tunelu u odnosu na otvorenu prugu, pri čemu bi se to desilo baš u sred milionskog grada.

Koliko sam na brzinu uspeo da proverim tajming, 1. Febuara je zatvoren saobraćaj ka Novom Sadu, a 5. Februara je Brkić objavio tekst u Danasu u kome između ostalog stoji sledeće, i tek su ONDA usledila nešto opširnija saopštenja iz železnice. Da li bi tih dodatnih informacija bilo da on nije napisao taj tekst? Pri čemu i dalje ne znamo od čega se tačno sastoji ta toliko poboljšana procedura koja očigledno opravdava rizik ovih razmera.

Od petka, 1. februara, sva ta silesija gotovih proizvoda i sirovina s Bliskog i Dalekog istoka, među kojom ima i materija opasnih po bezbednost i život građana, da bi stigla u Evropu, mora da prođe kroz tunel „Vračar“ ispod centra Beograda. I da nastavi alternativnim putnim pravcem Pančevo-Orlovat-Rimski Šančevi-Novi Sad i dalje za Budimpeštu. Pruga na tom alternativnom pravcu je, po rečima ministarke Zorane Mihajlović, rekonstruisana. Preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“ saopštila je da to omogućava povećanje brzine sa 30 na 60 km/h i povećano opterećenje sa 18 na 22,5 tona po osovini, što bi trebalo da obezbedi „nešto veći“ protok saobraćaja. Ta pruga, međutim, nije elektrificirana pa će na njoj (uključujući i tunel „Vračar“) morati da saobraćaju dizel lokomotive. Prema jednom železničkom Pravilniku od prošlog leta dizel lokomotive mogu da saobraćaju kroz tunel, ali samo „u hladnom režimu“, odnosno sa ugašenim motorom. Zašto?

Da li će tunel „Vračar“ biti sposoban da prihvati toliki teretni saobraćaj u tako kratkom vremenu (od ponoći do pet sati ujutru) ili će taj period morati da se produži? I kako će se to „psihološki“ odraziti na putnike?

To se za sada ne zna. A trebalo bi da se sazna.

https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... -beograda/
Inače, sem Brkića i partije Zelenih, oglasilo se i neko društvo sa Vračara:

Blic: Vračarci traže OBUSTAVU PREVOZA OPASNIH MATERIJA ispod njihovih domova
https://www.blic.rs/vesti/beograd/vraca ... va/kpkktcr

 
Шта се то данас дешавало на прузи, БГ2 воз је каснио цео дан. Прво је у Ресник каснио да се постави ујутру, па је каснио 15 мин у старту, дс би у Раковици чекао још 15-20 и на крају је возио левом цеви кроз Врачарски тунел тако да смо на Вуку изашли на колосеку који је намењеб за возове из правца Панчевца.
 
To nije neko drustvo
Drugo brkic se nije informiso o osnovnim cinjenicama
Nije prikupio validne tacne lako provjerljive informacije
 
treba isto kao dole u jaseniku da zaprete da ce blokirati prugu nocu kad nema putnickih kompozicija, sa alavom lenjom stokom mozes samo na lakat
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603273#p603273:15235sem je napisao(la):
Zuma » 19 Феб 2019, 19:19[/url]":15235sem]On je novinar, a ne ekspert ili prorok

е ту је цака, јер се он представља као експерт. тј. пише текстове као експерт. и да се надовежем

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603205#p603205:15235sem je napisao(la):
Zuma » 19 Феб 2019, 15:38[/url]":15235sem]Na koliko različitih tema ti pišeš na Beobuildu? Kako bi dakle, u duhu doslednosti, nazvao onaj deo članstva ovog foruma koji se usuđuje da iznese eksplicitno mišljenje na više različitih Beobuild tema?

ово је форум, није средство јавног информисања. и наше писаније овде нема исту тежину као писаније гореспоменутог, јер, поновићу, ово није средство јавног информисања
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603469#p603469:1p5funs1 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Feb 20, 2019 2:17 pm[/url]":1p5funs1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603205#p603205:1p5funs1 je napisao(la):
Zuma » 19 Феб 2019, 15:38[/url]":1p5funs1]Na koliko različitih tema ti pišeš na Beobuildu? Kako bi dakle, u duhu doslednosti, nazvao onaj deo članstva ovog foruma koji se usuđuje da iznese eksplicitno mišljenje na više različitih Beobuild tema?
ово је форум, није средство јавног информисања. и наше писаније овде нема исту тежину као писаније гореспоменутог, јер, поновићу, ово није средство јавног информисања
I opet , ovde se bolje informišem za neke stvari , nego u sredstvima javnog informisanja. :)
 
Brkić se razume u železnicu ko Mara u kriv q***.
 
"
Iako konstantno pišemo negativne vesti (ISTINU), jedna pozitivna vest u moru tužnih je da Srbija Kargu polako pristižu nove elektro lokomotive najnovije generacije Simens Vektron.

Prve dve se očekuju sutra da uđu Srbiju...
Kupljeno je 16 lokomotiva, od toga će 8 koji su kupljeni prvim ugovorom stići u narednim danima.
Prve nove elektro lokomotive za otvorenu prugu u Srbiji posle skoro 4 decenije!

*Da dodamo da time što je drugim ugovorom kupljeno još 8, znači da trenutno Srbija Kargo izdvojene pare za remont 461 lokomotiva je preusmerio u tih novih 8, pa ostaje upitno da li će se za remonte 461 lokomotiva tražiti novac na drugoj strani ili će one biti prodavane i povlačene iz upotrebe uz buduću kupovinu dodatnih elektro lokomotiva novije generacije....

Foto : Cristian Blumestin, Srbija Kargo Vektroni reži iz Minhena za novu domovinu, uslikano u Austriji )"
izvor.zeleznice u srbiji
 
Ne mogu da verujem za šta ste se vi zakačili kod jedne vesti ovakvog značaja: Kakav je novinar koji ju je napisao. Da li je moguće da ovoliko ljudi ne ume da razlikuje šta je važno, a šta nije? Neko uleće u sobu i viče da je požar, a ostali mu kažu da bi pristojan čovek prvo kucao na vrata pre nego što uđe?

Pa dobro šta je on po vama trebalo da radi? Da ćuti zato što nije ekspert? Zato što bi MOGAO da pogreši? Zašto vi, koji sudeći po ovakvim ocenama njegovih sposobnosti očigledno znate više od njega niste SAMI napisali neki tekst za novine, pa onda to ne bi morala da radi ova neznalica? Ili zašto to nisu uradili veliki mediji, ili, nedaj bože, nadležni? Pa taman da ima prosečno obrazovanje i stručno znanje iz Romska mahale, ako pokušava da obavesti javnost onda bar u tome daleko više vredi od svih drugih koji znaju više od njega ali ćute.

I druga stvar. Jeste u nečemu pogrešio, koliko je ta greška ovde značajana? To bi takođe trebalo da znaju oni koji zbog nečega nemaju baš ništa da kažu o suštini njegovog teksta, ali zato imaju puno o njemu i o tome da je pogrešio. Jer iz činjenice da njegov tekst odmah ladno otpisujete navodeći samo tu jednu grešku i ništa više, proizilazi da je ona dovoljna da poništi glavnu vrednost onoga o čemu piše. Drugim rečima, pošto kompozicije kroz tunel vuku električne lokomotive, a ne dizelke kao što je rekao, to bi po vama značilo da sada nema opasnosti pošto je njegov tekst upozorenja netačan samo u tome. Usput, koliki je procenat svih havarija uzokovan vrstom lokomotive, tj vrstom vuče ... tačnije, da li je dizel motor lokomotive sa punim rezervoarom nafte u njoj u pogonu ili nije, pošto je to u ovom tunelu jedina razlika između Brkićeve "fatalne greške" i stvarne situacije? Smešno, zar ne? Tako da zaista neće biti da je to ovde jedini ili čak izdaleka glavni problem.

Ne znam da li je u OVAKVOM ličnom izboru šta će te komentarisati u vesti o nepoznatom nivou rizika trovanja dela Beograda u pitanju neznanje ili namerno skretanje pažnje na nebitno, ali su ovakve reakcije skoro apsurdne.
 
Zuma vecu tezinu ima drusto za ulepsavanje vracara za koje ti nisi znao ...
Problem je bricu jer previse puta do sad napisao tekst sa poluinformacijama ...
 
Ако је до јуче превоз опасног терета ишао по ободу строгог центра града на ушћу две реке, како је то било безбедније од истог тог терета који се вози испод центра града тунелом?

Мислим, са аспекта:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603624#p603624:1anoyhx6 je napisao(la):
Zuma » 21 Феб 2019 04:19 am[/url]":1anoyhx6]rizika trovanja dela Beograda
 
Vrh