Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kad sam rekao u srpskom jeziku nemetam i rijec kao rijec nego sto takov razmisljanje nepostoji kod nas uvjek skupo komplikovano itd
 
Dok ti vozovi dođu biće sređene i neke pruge gde će oni moći da saobraćaju. A i bez toga, ima pruga pod žicom na kojima bi i danas mogli saobraćati.
 
Mnogo me nervira ta konstantna prica da vozovi koji treba da dodju nemaju po cemu da voze. Jeste,nemaju pruge gde bi mogli da razviju maksimalnu brzinu od 160km/h. Ali zbog cega oni ne bi mogli i sada da voze po prugama od Subotice preko Beograda do Nisa???
Zbog cega one ne bi mogle da voze od Beograda do granice sa Crnom Gorom??? Zbog cega ne bi isle do Sida???
Jesu li te garniture projektovane samo za voznju po ekstra utegnutim prugama???
Naravno da nisu!!! I zbog toga bi voleo da ih vidim i pre nego sto se pruge dovedu u projektovano stanje.
Svaki dan citam po raznim forumima i novinskim portalima komentare u kojima se spominju nase pruge i vozna sredstva.
Razumem ja i totalno podrzavam ideju da se sve pruge moraju dovesti do projetovanog stanja a na mnogim i povecati same brzine u odnosu na postojece stanje. Ali stvarno se najezim kada procitam nekakve nebulozne izjave tipa:
Sta ce nam novi vozovi kad su nam pruge u katastrofalnom stanju.
Ili izjave tipa:Sta??? Samo 160km/h??? A kako Japanci mogu trista???
Ili pregrst takvih genijalnih izjava.

Zato:FLIRT DOBRO NAM DOSAO

461 majka Mara.
 
Нови возови треба да се убаце на правце где железница нема много путника али има много потенцијала, да би путници са аутобуса прешли на возове. Као што се десило са случајем Вршца.

Не видим никакву рационалност убацити све нове возове на БГ воз који већ има путника и зарађује. Железница треба да привлачи нове путнике, а то ће моћи само новим возом.

А за БГ воз нек Београд да паре.
 
STF,ovaj 21 novi voz koji treba da dodje krajem sledece godine ni u snu nece videti BG:VOZ. Bice rasporedjeni sirom Srbije. A koliko sam ja upucen,bice prvo dat na koriscenje vuci vozova Novi Sad. Kako koji bude pristizao zamenjivace postojece putnicke vozove sa klasicnim garniturama (lokomotiva-vagoni). Postojece garniture RVR-ova koje sada rade na takozvanim "daljinskim" vozovima sa pristizanjem FLIRT-a ce biti prebacene za potrebe Beovoza.
Sto se tice kupovine novih garnitura za potrebe BG:VOZ-a,mislim da je tu mrka kapa. Ali nikad se ne zna sta nosi dan a sta noc,tako da videcemo kako ce se razvijati prica oko samog prosirivanja gradske zeleznice.

461 majka Mara
 
mislim da je neracionalno stavljati flirt da radi samo na liniji šid-bg. minimum treba da vozi do ljubljane....



p.s. može li neko od onih 20.000 zaposlenih na železnici da uzme šmrk i da malo zapere ono stepenište na stanici novi beograd?
 
Prvo, na zeleznici nema 20.000 zaposlenih nego cca 18.500. Drugo, u pitanju je regionalni niskopodni voz, a takav sasvim sigurno nece voziti do Ljubljane, i ne treba da vozi.

2012":1b5uywz9 je napisao(la):
Sve bi ih stavio na BGVOz,jer po ovakvim prugama po Srbiji bi bilo grote da se voze..mozda BG NS ali po izgradnji drugog koloseka.

Ti si bas jako pametan. Ako nisi znao - u Srbiji postoje pruge bolje od onih koje koristi BG Voz.
 
PA svi ce povezivati ostatak srbije sa bg /si/ni/su /ns /itd
 
Pa ako je namenjen za regionalni saobraćaj onda bi trebao da ide do ljubljane jer je to naš region.

A stepenište na stanici deluje kao da ga nisu prali od kad je napravljeno. Nažalost kiša ne može da dopre do njega.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Ne, pod regionalnim saobracajem ima se u vidu putnicki saobracaj u Srbiji, tipa BG-Sid, BG-NS-Subotica, BG-Nis, BG-Prijepolje. Za medjunarodne relacije trebaju intercity vozovi, kao npr. RailJet. Ovakvi vozovi kao sto je Flirt su namenjeni samo za gradsko-prigradski i regionalni saobracaj, u smislu koji sam naveo gore.
 
mi koliko se ja sećam smo bili jedna država.....

a ako ćemo voz da šaljemo na relaciju bg-šid bolje da ga nismo ni kupovali, dnevno postoje samo dva autobuska poloska za šid. što verovatno govori o potencijalu te linije..... 20.000 stanovnika i slaba privredna aktivnost.....


tako da 600 km po smeru za flirt nije ništa.
 
uostalom u vest iz komšilku se uvek vode pod region, tako da flirtovi treba da saobraćaju po regionu, srbija, hrvatska, makedonija, rumunija, bugarska...
 
У железничком саобраћају "регионални" возови могу да возе из Београда до Ваљева, Шапца, Новог Сада, Зрењанина, Вршца, Смедерева и Младеновца; никако до Љубљане.
 
mvbg1, баш тако! Велика је замена теза да ми немамо пруге по којима возови могу да иду; не, ми пре свега немамо возове. Резултат тога што железница није у стању да уопште понуди услугу јесте да олигопол аутобуских превозника бесомучно дере грађане - вожња аутобусом по цени се готово изједначила са трошковима аутомобилског превоза, што никад није било.

Иначе, ФЛИРТ неће ни моћи да вози на БГ:возу, јер су улази у воз нископодни, па не знам како би могао да пристане код Вука...
 
pošto taj flirt može da ide 160kmh, recite vi meni može li u njemu udobno da se putuje 2.30 h, taman do zagreba....


ako može udobno da se putuje, suludo je da ide samo do mesta koje sa svim selima ima oko 20.000 stanovnika.
 
Moze ali nece dati hr jer imaju neka pravila ugovori itd i kako mislis da stigne do zagreba za 2.30h kad je u najbolje vrijeme isao 3.20h cini mi se a danas plus imas i granice itd
 
Ма какав Загреб и Љубљана, Хрвати глуме лудимо са својом Вучом влакова и Инфраструктуром, од тога нема леба.
Пошто је стање катастрофа до размера плача, што се путничког саобраћаја тиче треба се концентрисати на санирање три пруге, БГ-Суботица, БГ-Ниш, БГ-ЦГ и обезбедити на њима постојане и квалитетне возове, да се коначно нормално повежу север и југ земље, и бог да нас види. Поред тога, наравно, ревитализација саобраћаја на осталим пругама колико се може, као што је урађено за Вршац.

Тако бисмо све веће градове имали колико-толико нормално међусобно повезане, и везу са светом преко Будимпеште, па када дођу боља времена онда и све остало по реду како иде.

јако сам срећан због нових гарнитура и надам се да ће се стање бар мало поправити.
 
Obrni okreni posle crnogoraca i bosanaca mi bližih od hrvata nemamo. Možda je trenutna situacija nepovoljna, ali otoplićemo mi odnose ponovo. Evo već se govori o međusobnom povlačenju tužbi. Sledeće na redu bi trebalo da bude ekonomska saradnja i zbližavanje.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Pobogu covece: shvati da voz na liniji BG-Sid ne opsluzuje samo Sid; od Beograda do Sida ima Nova Pazova, Stara Pazova, Indjija, Golubinci, Putinci, Ruma, Mitrovica, Martinci, Erdevik, Sid, ne racunajuci od stanice NBG do Bataje gde saobraca BG Voz. Ovaj pravac opsluzuje veci deo Sremskog okruga za vezu sa Beogradom, ostatak pruga BG-NS. To je stvar koja bi npr. studentima veoma mnogo znacila. Pogledaj na sajtu BAS-a koliko ima dnevno polazaka iz SM u BG i obrnuto.
 
staru i novu pazovu mogu da opslužuju i vozovi ka ns.


i sremska mitrovica je takođe mali grad. oko 40.000 ljudi sam grad, cela opština ima 80.000. a privreda nažalost uništena.


ja ne vidim u čemu je problem da se par štedlera odvoje, kad se steknu mogućnosti, za relaciju bg.zg. pa koliko mi to uopšte imamo elektrificiranih pravaca da nam treba 21 emv + rvr....
 
mvbg1":1ca3fxl8 je napisao(la):
A koliko sam ja upucen,bice prvo dat na koriscenje vuci vozova Novi Sad.

Kad pre se dogovorise gde ce prvi?! :)
Sa kog nivoa je potekla ta informacija?
 
Manjan":ursouxki je napisao(la):
mvbg1":ursouxki je napisao(la):
A koliko sam ja upucen,bice prvo dat na koriscenje vuci vozova Novi Sad.

Kad pre se dogovorise gde ce prvi?! :)
Sa kog nivoa je potekla ta informacija?

Suska se suska. :mrgreen:

Stadlerov sajt neprecizno kaze "Region Beograda". Ukoliko se Novi Sad zvanicno smatra satilitskim gradom Regiona Beograda onda da mada cisto sumnjam. Novi Sad fizicki i funkcionalno spada u Makro Region Beograda, ali u Region ne verujem. Mislim da kad spominju region misle na Beovoz.

Cela Srbija ima svega 24 RVR [as of 2012] od cega su 4 Beovoz i 9 BG:Voz. To je 8 van Regiona Beograda. Posto su 9 komada za BG:Voz remontovani logicno je da budu prebaceni elsewhere tako da unutrasnjost dobije 1 vise a da jos plus svi budu remontovani. Tako svih 21 komada bi trebalo da zavrse u Beogradu dok se ne raspise tender za gradske verzije [120km/h, 6 vagona, 2 vrata po strani po vagonu, bez WC-a, manje sedista, vise rasklopivih, sve 2. razred]. Kada stignu gradski ovi se salju dalje i RVR postaju istorija. Onda Srbija dobija umesto 9 remontovanih 21 Stadler. Kasnije bi bilo dokupljeno jos 9 provereno da bi se maksimalno izbacili vucni vozovi sa lokomotivama posto su veoma neefikasni kada vuku 1-2 vagona.

Kljucni problem sa postizanjem ovoga iznad je u tome sto remontovani RVR nisu u Regionalnoj konfiguraciji, odnosno sedista su losa za bilo sta van grada, odnosno nije InterCity konfiguracija. Nece valjda da stavljaju nova sedista? To bi bilo glupo ali kod nas je sve moguce. To se radi i u inostranstvu.

Medjutim, pored svega ovoga sledeci parametri mi bodu oci:

1) 1. i 2. razred

2) WC

3) 160km/h

4) jedna vrata po strani po vagonu

5) previse sedista, jednom recju Regionalna/InterCity konfiguracija

^^^Ovo moze da znaci da ce se koristiti ili za Beovoz linije i InterCity linije u Zoni BG, dakle BG-NS, BG-KG ili za prvo vreme i BG i Beovoz a kasnije dolaskom gradske konfiguracije da se prebace na InterCity.

Po svemu sudeci oni su narucili univerzalno vozilo koje se moze koristiti na bilo kojoj liniji u domacem saobracaju gde je elektrificirana pruga, ukljucujuci i BG:Voz. Ukoliko je ukupan broj RVR 2013 24 ili manje onda je 21 Stadler adekvatna zamena za sve RVR. Sto znaci da ce ih koristiti gde stignu. Bice da je ovo poslednje.

Sto se WC-a tice neki Svajcarski S-Bahn vozovi takodje Stadlerovi ga imaju ali kod nas ne verujem.
 
Prvo, Srbija uopste nema u saobracaju 24 garniture 412/416, trenutno je u saobracaju 19 garnitura, novosadska 105-106 je havarisana i ne zna se do kad ce biti van saobracaja.

Drugo, ko je uopste rekao da ce Srbija u blizoj ili daljoj buducnosti narucivati nove elektromotorne garniture? Da li ti znas nesto sto nama nije poznato, ako znas bilo bi lepo da podelis sa nama.

Trece, na sajtu ZS nedvosmisleno pise da su novi vozovi namenjeni za regionalni putnicki saobracaj. Ko hoce, moze da cita sta pise, ko nece, moze da nastavi da masta o tome da ce novi EMV dobiti BG Voz.

Cetvrto, ja uopste ne kapiram kako pojedince kao Express ili 2012 nije sramota da uopste pisete ovakve stvari. Po vama je sasvim OK da Srbija sve placa a da samo Beograd izvlaci korist. U kom vi svetu zivite, da li ste ikada izasli van prestonog grada?
 
Vrh