Manjan":ursouxki je napisao(la):
mvbg1":ursouxki je napisao(la):
A koliko sam ja upucen,bice prvo dat na koriscenje vuci vozova Novi Sad.
Kad pre se dogovorise gde ce prvi?!
Sa kog nivoa je potekla ta informacija?
Suska se suska. :mrgreen:
Stadlerov sajt neprecizno kaze "Region Beograda". Ukoliko se Novi Sad zvanicno smatra satilitskim gradom Regiona Beograda onda da mada cisto sumnjam. Novi Sad fizicki i funkcionalno spada u Makro Region Beograda, ali u Region ne verujem. Mislim da kad spominju region misle na Beovoz.
Cela Srbija ima svega 24 RVR [as of 2012] od cega su 4 Beovoz i 9 BG:Voz. To je 8 van Regiona Beograda. Posto su 9 komada za BG:Voz remontovani logicno je da budu prebaceni elsewhere tako da unutrasnjost dobije 1 vise a da jos plus svi budu remontovani. Tako svih 21 komada bi trebalo da zavrse u Beogradu dok se ne raspise tender za gradske verzije [120km/h, 6 vagona, 2 vrata po strani po vagonu, bez WC-a, manje sedista, vise rasklopivih, sve 2. razred]. Kada stignu gradski ovi se salju dalje i RVR postaju istorija. Onda Srbija dobija umesto 9 remontovanih 21 Stadler. Kasnije bi bilo dokupljeno jos 9 provereno da bi se maksimalno izbacili vucni vozovi sa lokomotivama posto su veoma neefikasni kada vuku 1-2 vagona.
Kljucni problem sa postizanjem ovoga iznad je u tome sto remontovani RVR nisu u Regionalnoj konfiguraciji, odnosno sedista su losa za bilo sta van grada, odnosno nije InterCity konfiguracija. Nece valjda da stavljaju nova sedista? To bi bilo glupo ali kod nas je sve moguce. To se radi i u inostranstvu.
Medjutim, pored svega ovoga sledeci parametri mi bodu oci:
1) 1. i 2. razred
2) WC
3) 160km/h
4) jedna vrata po strani po vagonu
5) previse sedista, jednom recju Regionalna/InterCity konfiguracija
^^^Ovo moze da znaci da ce se koristiti ili za Beovoz linije i InterCity linije u Zoni BG, dakle BG-NS, BG-KG ili za prvo vreme i BG i Beovoz a kasnije dolaskom gradske konfiguracije da se prebace na InterCity.
Po svemu sudeci oni su narucili univerzalno vozilo koje se moze koristiti na bilo kojoj liniji u domacem saobracaju gde je elektrificirana pruga, ukljucujuci i BG:Voz. Ukoliko je ukupan broj RVR 2013 24 ili manje onda je 21 Stadler adekvatna zamena za sve RVR. Sto znaci da ce ih koristiti gde stignu. Bice da je ovo poslednje.
Sto se WC-a tice neki Svajcarski S-Bahn vozovi takodje Stadlerovi ga imaju ali kod nas ne verujem.