Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Može svašta da se nađe, a po meni je koncept kojem treba težiti u Srbiji tramvaj-voz koji bi unapredio i funkciju javnog prevoza unutar naših gradova. Time bi i gradovi imali veći interes da finansiraju regionalne linije, koje će uvek biti neisplative. Ali, za to treba još investicija.

U međuvremenu, na naše pruge je stigao novi kargo operater:

Eurorail Logistics, deo rumunske Grampet grupe, počeo da prevozi teret po srpskim prugama
Privatni rumunski operater stigao je na srpske pruge: Grampet grupa iz Bukurešta je saopštila da je njihova podružnica Eurorail Logistics d.o.o. Srbija, započela poslovanje.

Prvi njihov teretni voz prešao je put od Subotice do Surčina, da bi odatle nastavio put ka granici sa Rumunijom, gde ga preuzima kompanija Feroviar Român grupe.

- Ovo je prvorazredni transport, budući da isporučujemo i povezujemo porudžbine klijenata preko više zemalja, posebno Srbije, a ubrzo posle liberalizacije železničkog teretnog prevoza na ovom tržištu. Mi smo, zapravo, prvi rumunski privatni operator ove vrste prevoza koji posluje u susednoj zemlji - izjavio je ovim povodom Gruja Stoica , predsednik Grampet grupe - Feroviar Român grupe.

...

Izvor: eKapija
Link: https://www.ekapija.com/news/2319175/eu ... po-srpskim
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583472#p583472:q2fi5437 je napisao(la):
Igor » 23 Нов 2018, 08:01[/url]":q2fi5437]Na nova sam i mislio, sta proizvodjaci imaju u ponudi?

Штедлер је раније нудио РС1 и Алстом Корадију, али више нема тога. само половно, под условом да има
 
Ne znam da li se jos proizvodi ali ni Bombardier Itino nebi bio los.
 
Nisam ga nasao na sajtu Bombardiera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583306#p583306:1wr2l2yh je napisao(la):
Igor » 22 Nov 2018 02:49 pm[/url]":1wr2l2yh]Kakve su nam alternative šinobusima za manje opterećene pravce. Gledao sam onaj snimak Marka Žvaka i šteta je da DMV 711 ide praktično prazan iz Novog Sada do Zrenjanina. Kolika treba da bude popunjenost dmv-a 711 kako bi iole bio rentabilan.
...
Lično ne mislim da je 711 problem na ovoj liniji - naravo retko ko, ako uopšte iko, će se voziti Novi Sad - Zrenjanin, ali nakon krpanja pruge, voz je ovde sad isto brz, čak i brži od autobusa na relaciji Novi Sad - Kać -Budisava - Šajkaš - Vilovo - Lok - Titel. Kad pređe Tisu, verovatno isto važi za odlazak do Zrenjanina.

Tako da tu ima sasvim dovoljno potencijala da se voz popuni uz iole pristojan red vožnje. Još da ovi naši "otkriju" princip integrisanog prevoza, pa umesto dugačkih autobuskih prigradskih linija, koje se u špicu jedva izvuku iz grada, organizuju lokalne linije po Kaću, Budisavi, autobusku liniju Mošorin - Vilovo - Gardinovci, koja bi i Gradinovce i Mošorin dovukla do voza. Tako bi bilo bolje mogli bi da imaju lokalne vozače koji voze samo lokalnu liniju, ali bi voz morao da bude vrlo čest. Usklađen red vožnje (što za kratke autobuske linije nije problem). Preduslov je dobra pruga - što sad postoji - i dobar, redovan (da ne kažem taktni) vozni red - što sad ne postoji.

Jedina linija koja bi ovom prugom imala šanse da zaživi kao međugradksa na celoj deonici je Novi Sad - Pančevo (ako i kada bude sređen i taj deo pruge), jer direktna veza sada ni ne postoji (a sve zbog ludila koje su napravili sa novom dvokolosečnom prugom do Pančeva iz Beograda - odnosne neuvođenja prolaznih vozova kroz Beograd).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583484#p583484:79dwld1z je napisao(la):
Пантограф » 23 Nov 2018, 09:25[/url]":79dwld1z]Može svašta da se nađe, a po meni je koncept kojem treba težiti u Srbiji tramvaj-voz koji bi unapredio i funkciju javnog prevoza unutar naših gradova. Time bi i gradovi imali veći interes da finansiraju regionalne linije, koje će uvek biti neisplative. Ali, za to treba još investicija.

Slezem se u potpunosti da je tram-train buducnost prigradskog i medjumesnog javnog prevoza, posebno za gomilu lokalnih pruga po Vojvodini. Recimo bilo bi sjajno da se ponovo uvede tramvaj u Subotici, pa da postoji tram/train Subotica - Palic- Horgos, ili pak na drugu stranu do Sombora itd.

Jedini problem je tu sto bi i vecina lokalnih pruga morale biti elektifikovane, sto dovodi to toga da ce pre biti izmisljenja masina za teleportovanje nego u Srbiji da se pruge elekrifikuju, posto je ulaganje u zeleznicu decenijama bilo samo misaona imenica. Mogao bi ceo spisak da se napravi sta bi sve moglo ali na zalost to sve moze samo da se prebaci u sakciju BB radinice, kao mastarije.
 
Mislim da nam za te potrebe trebaju lakše manje dmv garniture.
 
Alstom pravi Coradia lint DMV garniture.

https://www.railwaygazette.com/news/tra ... racts.html

Treba videti da li još uvek nude ove kraće modele Coradia lint 27
LINT 27
The one-piece railcars have 315-kilowatt (422 hp) engines and a maximum speed of 120 km/h (75 mph). The train has 52 2nd class seats, eight 1st class 1 seats and 13 tip-up seats. Up to three cars can run together in multiple unit form.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alstom_Coradia_LINT
der-vt-203-hlb-95-841091.jpg

-the-alstom-coradia-lint-18998.jpg
 
ако нуде 41 и 54, онда нуде и 27. само што нисам видео на њиховом сајту. нашао сам и пољску PESA LINK

peas-link-db.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583651#p583651:3qix4mz7 je napisao(la):
milanche » 24 Nov 2018 10:57 am[/url]":3qix4mz7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583484#p583484:3qix4mz7 je napisao(la):
Пантограф » 23 Nov 2018, 09:25[/url]":3qix4mz7]Može svašta da se nađe, a po meni je koncept kojem treba težiti u Srbiji tramvaj-voz koji bi unapredio i funkciju javnog prevoza unutar naših gradova. Time bi i gradovi imali veći interes da finansiraju regionalne linije, koje će uvek biti neisplative. Ali, za to treba još investicija.

Slezem se u potpunosti da je tram-train buducnost prigradskog i medjumesnog javnog prevoza, posebno za gomilu lokalnih pruga po Vojvodini. Recimo bilo bi sjajno da se ponovo uvede tramvaj u Subotici, pa da postoji tram/train Subotica - Palic- Horgos, ili pak na drugu stranu do Sombora itd.

Jedini problem je tu sto bi i vecina lokalnih pruga morale biti elektifikovane, sto dovodi to toga da ce pre biti izmisljenja masina za teleportovanje nego u Srbiji da se pruge elekrifikuju, posto je ulaganje u zeleznicu decenijama bilo samo misaona imenica. Mogao bi ceo spisak da se napravi sta bi sve moglo ali na zalost to sve moze samo da se prebaci u sakciju BB radinice, kao mastarije.

Subotica - Palić - Horgoš -... - Segedin, gde sve vreme postoji tramvaj.

Inače, pogon i nedostatak elektrifikacije nisu tehnološki problem, u Nemačkoj već postoji hibridno rešenje (Citadis ili Bombardier, ne sećam se), pri čemu su šinska vozila na baterije još jedan moguć odgovor. A nije problem ni da dizel voz ide kroz grad kao tramvaj, kad već može dizel autobus I to već ima u Nemačkoj (Cvikau, ali to je mesto gde su pravili trabanta, pa su valjda navikli na izduvne gasove;).
 
чак и тако да иде трам-воз, мање избацује издувних гасова по путнику него аутобус
 
Руске дизел локомотиве/возови и нису баш репрезентантиван пример

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY[/youtube]

ево ДМВ из Цвикауа

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wMEFukO4tes[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=swLcrlhSQqQ[/youtube]

не бруји ништа више од просечног (нормалног) буса. чак ни не дими нешто страшно. тако нешто би могло да иде до Обреновца, старом ћирином трасом, тамо где је могуће, и да се у Београду заврши негде у центру, типа Савски трг
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583994#p583994:2w80667q je napisao(la):
Пантограф » 26 Nov 2018, 09:24[/url]":2w80667q]
Subotica - Palić - Horgoš -... - Segedin, gde sve vreme postoji tramvaj.

Inače, pogon i nedostatak elektrifikacije nisu tehnološki problem, u Nemačkoj već postoji hibridno rešenje (Citadis ili Bombardier, ne sećam se), pri čemu su šinska vozila na baterije još jedan moguć odgovor. A nije problem ni da dizel voz ide kroz grad kao tramvaj, kad već može dizel autobus I to već ima u Nemačkoj (Cvikau, ali to je mesto gde su pravili trabanta, pa su valjda navikli na izduvne gasove;).

Da zaboravih Segedin. Bilo bi sjajno. Ako postoje pristojne opcije sa baterijama ili neko hibridno resenje, recimo neko povoljno iz kine - sve su bolji sto se tice kvaliteta pogotovo u elektronici, onda bi to bilo super. Ni ovo iz Cvikau-a sto je okacio Dzoni uopste nije lose. To su ova vozila https://en.wikipedia.org/wiki/RegioSprinter Mozda mogu i polovna da se nabave povoljno
 
Pade mi na pamet jos jedna prekogranicna veza poput ove za Segedin. Bela crkva - Vrsac - Temisvar. Temisvar takodje ima tramvaj, pa bi isto mogao da bude tram - train koncept.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580107#p580107:1sal25qq je napisao(la):
plećko » 08 Nov 2018, 21:45[/url]":1sal25qq]ima li neko sveže slike sa ovog gradilišta...
Jel ima neka nova vest s ovog gradilišta..?
 
Мало су подигли ограничење од Ресника до Распутнице Г, рекао бих да је сада Vmax<>50км/час, нажалост, системи светлосне сигнализације не функционишу и даље што је разочаравајуће. Зна ли неко разлог?
Да ли неко зна да ли су ревиталзована разводна трафо постројења за напајање контактне мреже? Воз констатно спушта пантограф код оне у Кошутњаку. Надам се да ће се пројектом обједињеног жел. диспичерског центра добити и могућност даљинског управљања трафостаницама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584168#p584168:2q7pithf je napisao(la):
abrines » 26 Nov 2018 09:49 pm[/url]":2q7pithf]Мало су подигли ограничење од Ресника до Распутнице Г, рекао бих да је сада Vmax<>50км/час, нажалост, системи светлосне сигнализације не функционишу и даље што је разочаравајуће. Зна ли неко разлог?
Да ли неко зна да ли су ревиталзована разводна трафо постројења за напајање контактне мреже? Воз констатно спушта пантограф код оне у Кошутњаку. Надам се да ће се пројектом обједињеног жел. диспичерског центра добити и могућност даљинског управљања трафостаницама.
Ne spusta se pantograf na tom mestu vec se isključuje glavni prekidač jer se na tom mestu nalazi tzv.sekcionar. Mesto razdvajanja deonica koje se napajaju sa dve različite elektrovučne postanice.
Na prugama koje se napajaju naponom 25KV ta procedura je normalna i neizbežna.
 
Хвала на одговору, мислио сам да се то ради из безбедносних разлога због неке врсте неконтролисаног раста напона близу постројења.
 


jbt koja kolor sema........ sa strane izgleda lepo, minimalisticki, kao od lego kockica, ali celo i logo su :blah:
 
Vrh