Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Na slici 5 od 8 naručenih :D


Serbia_Cargo_Siemens_Vectron_Railcolornews.jpg
 
Koja je Vmax ove lokomotive?
Sta se desava sa Kinezima u Kostolcu jesu li u upotrebi?
Sta je sa stedlerom koji je iskocio na probnoj voznji?
Ima li ista novo vezano za navodni projekat pravljenja srpskih lokomotiva za velike brzine?
 
Fake news , sto bi reko cika Tramp

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/kada- ... za/krf33zw

Ako je negde u svetu objavljena informacija da je u Srbiji iskočio iz šina voz koji se kretao manje od 20 kilometara na sat, verovatno je dočekana kao lažna ili satirična. Ali vest je istinita i govori o jadnom stanju srpskih pruga.

Iako bi mnogi koji ne poznaju prilike na srpskim prugama pomislili da je autor te vesti možda progutao jednu cifru iz broja koji označava brzinu kretanja voza, ta informacija je verodostojna i bez grešaka, a jedini njen povoljan deo je da nema stradalih i povređenih. Incident se dogodio na pruzi Despotovac-Markovac kada je na putnom prelazu između Svilajnca i Grabovca, prekjuče oko 17.30, iz šina iskliznulo nekoliko vagona teretnjaka koji je prevozio agregatni kamen. Mašinovođa je izjavio da je vozio manje od 20 kilometara na sat.



Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
 
Ништа чудно, дешавало се често на Шабац-Зворник пре ремонта.
 
Pruga Markovac-Svilajnac-Despotovac-Resavica je u tako lošem stanju da je prava sreća da vozovi ne ispadaju sa šina svaki dan. Pruga koja je pravljena na šljaci bez i grama tucanika. Pa kada padne malo jača kiša sve se omekša i svi uslovi za iskliznuća su tu.Čak i kada je gradjena korišćen je polovan materijal. Kad svemu tome dodamo višedecenijsko neulaganje dobija se ovo što sad imamo.
Deonica od Markovca do Svilajnca je u malo boljem stanju zbog Termoelektrane ali je i tu brzina 20km/h.
 
Реформа железнице са поделом на 3 предузећа на делу. И увек ме је интересовало зар није могуће уградити неку комуникацију између диспечера и машиновођа у возовима?
 
Jel neko od postovanih zeleznicara zna koje herbicide su korisceni sa strane Jugoslavenskih Zeleznica. Trazim podatak, a mislim da je mozda ovako moguce ga dobiti. Znam da su Zeleznice radili po sekcijama, interesuje me sekcija Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585739#p585739:1squtyxy je napisao(la):
Дошљак » 03 Dec 2018 12:08 pm[/url]":1squtyxy]Реформа железнице са поделом на 3 предузећа на делу. И увек ме је интересовало зар није могуће уградити неку комуникацију између диспечера и машиновођа у возовима?
Ovde podela preduzeća nema nikakvu ulogu. Na Barskoj pruzi od kada je napravljena i puštena u saobraćaj RDV(radio dispečerska veza) postoji na delu od Resnika do Požege.A od Požege do Vrbnice( državna granica sa CG) komunikacija dispečera(otpravnika vozova) i voznog osoblja se obavlja putem pružnih telefona ugradjenih kod glavnih signala i onih koji su postavljeni duž pruge na tačno odredjenim mestima koje su označena.
Većina dizel vučnih vozila nema ugradjen Radio Dispečerski Uredjaj(RDU) tako i zadnje nabavljeni dizelmotorni vozovi serije 711 od kojih je jedan učestvovao u ovom VD-u. Što znači da je pruga i bila pokrivena signalom RDV-a ništa se ne bi moglo uraditi.
Zahvaljujući brzom i pravovremenom intervencijom TK dispečera iz Požege koji se setio da putem mobilnog telefona može stupiti u kontakt sa masinovodjom je sprečena ogromna tragedija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585235#p585235:8rsk8nny je napisao(la):
Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39[/url]":8rsk8nny]Koja je Vmax ove lokomotive?

ови модели за Карго су 160 км/х

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585235#p585235:8rsk8nny je napisao(la):
Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39[/url]":8rsk8nny]Sta se desava sa Kinezima u Kostolcu jesu li u upotrebi?

у употреби су

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585235#p585235:8rsk8nny je napisao(la):
Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39[/url]":8rsk8nny]Sta je sa stedlerom koji je iskocio na probnoj voznji?

мислим да возе сви Штедлери

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585235#p585235:8rsk8nny je napisao(la):
Dalmatinac » 01 Дец 2018, 00:39[/url]":8rsk8nny]Ima li ista novo vezano za navodni projekat pravljenja srpskih lokomotiva za velike brzine?

тај пројекат је постојао?
 
DVA VOZA DIREKTNO IŠLA JEDAN NA DRUGI Ko je odgovoran za nezapamćenu DRAMU NA SRPSKOJ PRUZI
Šta je umalo dovelo do tragedije na barskoj pruzi, kada su se u mestu Uzići između Požege i Užica u istom koloseku zadesila dva voza koja su direktno išla jedan na drugi, i ko je odgovoran za taj incident, još nije poznato.Tragedija izbegnuta za nekoliko sekundi

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/dva-v ... oj/nmq606k
 
Ne može, a neće ništa biti poduzeto dok jednom nedaj bože voz ne iskoči iz šina i padne u provaliju i desi se neka tragedija.
Hvale se tu kako su obnovili 200 km pruga, pa će još 300 bla bla, što je najbolje oni kada uzmu da rade prugu npr. od Šapca do Loznice od 70km oni poprave 30-40 km onih najgorih dionica, ostalo ne pipnu i onda kažu eto obnovili smo 70 km pruge, pokvareno do srži, laganje konstantno.
Zašto se ne obnavlja opasna dionica pruge od Užica do Crne Gore, jednostavno zato što tu niti jedan kilometar pruge nevalja i moralo bi se vaditi o kompletno rekonstruisati svih 120 km ili koliko već ima, plus mostovi itd, zato što ns toj pruzi nije moguće od 120km rekonstruisati 30 za 2 mjeseca pa reći eto obnovili smo 120 kilometara pruge bla bla
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585492#p585492:2u2lbomp je napisao(la):
milanobelgrade » 02 Dec 2018 10:12 am[/url]":2u2lbomp]Fake news , sto bi reko cika Tramp

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/kada- ... za/krf33zw

Ako je negde u svetu objavljena informacija da je u Srbiji iskočio iz šina voz koji se kretao manje od 20 kilometara na sat, verovatno je dočekana kao lažna ili satirična. Ali vest je istinita i govori o jadnom stanju srpskih pruga.

Iako bi mnogi koji ne poznaju prilike na srpskim prugama pomislili da je autor te vesti možda progutao jednu cifru iz broja koji označava brzinu kretanja voza, ta informacija je verodostojna i bez grešaka, a jedini njen povoljan deo je da nema stradalih i povređenih. Incident se dogodio na pruzi Despotovac-Markovac kada je na putnom prelazu između Svilajnca i Grabovca, prekjuče oko 17.30, iz šina iskliznulo nekoliko vagona teretnjaka koji je prevozio agregatni kamen. Mašinovođa je izjavio da je vozio manje od 20 kilometara na sat.



Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
Мислим да неки овде нису добро учили српски језик, да умеју да користе израз "не знам" уколико одређену материју не познају. Или је ту реч испрао алкохол преддрагсторским филозофима, који су већи Анштајни од Анштајна.

Железница је систем којим се управља по врло строгим правилима и ни у којој процедури не постоје песничке слободе. У то спадају и процедуре привременог и трајног смањења брзине. Ограничења брзине од 30 на сат и мање се прописују уколико је стање пруге такво да постоји опасност од испадања вагона из колосека услед претераних деформација шине, пуцања шине, размицања прагова... И зауставни пут и ударна сила су сразмерни приближно квадрату брзине, тако да су и једно и друго 25 пута већи при брзини 100км/с у односу на 20км/с. Одређена железничка возила попут вагона цистерни имају центар масе јако високо, тако да управо такви вагони лакше испадају из шина на лошој прузи. Конструкција вагона је тако робусна да при брзинама до 20км/с малтене никада не долази до већих оштећења самих вагона, а из преврнутих цистерни ништа не цури.

Односно, ниска брзина је уведена у сврху непрекидања саобраћаја, и минималних штета у случају искакања из шина уз чување људских живота.

Свака већа брзина захтева свој систем стандарда, и подједнако је у систему строгих процедура. За разлику од друма, брзину не одређује татин син у скупим колима, нити мајстор који је мало више попио. Потпуно је погрешно посматрати тим очима не само пругу, него и било коју иоле озбиљну ствар на свету.
 
Карло, нисам скапирао да ли се мени обраћаш са овим критикама али само као инфо, текст је пренет из Блица, линк је изнад текста.
 
Zanimljiv projekat i mapa svih pružnih koridora u svetu:
https://www.openrailwaymap.org/

Iako neki sigurno znaju za ovo od ranije, ali delim na forumu za slučaj da nije tako. Meni je svakako olakšalo snalaženje gde je šta kod nas od pruga. Verujem da su jedino planirane rute ponegde možda sporne, s'obzirom da su ucrtane i tramvajska i potencijalne metro i dodatna železnička infrastruktura, ali fokus mi je bio na postojećem za pretragu, pa nisam proveravao validnost svega (pogotovo onoga što se "gradi" decenijama, ali samo na papiru).


edit: Vidim da se već pominjalo, ali ja nisam više često na forumu, pa sam prevideo (a pretragu uradih tek pošto sam postovao link: https://www.google.com/search?q=site%3A ... railwaymap tj. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... OGyn-lTkOb)
Svakako, nadam se da ne smeta link :)
 
Sta znaci ova izjava Sinise Malog da se u budzetu za 2019 nalazi stavka kupovina vozova!
 
Veoma značajan dan za srpsku železničku industriju - uništenu od države, obnovljenu od veštog poslovnog čoveka:

Otvorena prva fabrika u MIND parku Kragujevac - AMM Manufacturing proizvodi delove za šinska vozila

U industrijskom kompleksu MIND park u Kragujevcu 7. decembra je otvorena prva fabrika - AMM Manufacturing, koja proizvodi delove za šinska vozila, a u vlasništvu je Bratislava Milanovića.

Na otvaranju fabrike predsednik Srbije Aleksandar Vučić je istakao to što je u novom pogonu zaposleno 260 radnika, pored 600 već zaposlenih u pogonu Siemensa.

U okviru MIND parka poslovaće nemački Siemens, koji je početkom februara preuzeo preduzeće Milanović inženjering iz Kragujevca.

Izgradnja tog industrijskog kompleksa Bratislava Milanovića počela je aprila ove godine na površini od 150 hektara, i nalazi se na lokaciji Sobovica-Lužnice, 12 kilometara od Kragujevca.

Do sada je završena prva fabrika MIND grupe gde se obradjuje alumiijum, a počela je izgradnja druge, za obradu čelika, koja treba bude zavšena marta 2019.

U septembru je počela izgradnja fabrike Siemens, gde je će taj nemački investitor od jula 2019. godine proizvoditi tramvaje.

U izgradnji je i prva poslovna zgrada, koja bi trebalo da bude završena u avgustu 2019.

Industrijski kompleks u Kragujevcu je proglašen "projektom od nacionalnog značaja". Imaće i dečije obdanište, polikliničko-dijagnostički centar, sportske terene i multifunkcionalnu halu, kao i - aerodromsku pistu...

Vučić je dodao da je "zamolio gradonačelnika Beograda" da tramvaje iz kragujevačke fabrike najpre kupi glavni grad Srbije.


- Biće to naši tramvaji. Iz svih fabrika ovde će izlaziti šinska vozila, tramvaji, vagoni, a nadamo se i lokomotive. To će uticati na neuporedivo bolju budućnost Šumadije i cele Srbije - rekao je Vučić.

Izvor: eKapija
Link: https://www.ekapija.com/news/2334228/ot ... -delove-za
 
Мало је озбиљнија прича пошто се ради о приватној фирми.
 
Bice od ovoga nesto.

Kladim se u gajbu piva da ce prvi simens tramvaji iz kg biti na ulicama bg-a u
2020... i to u znacajnijem broju.

Ko prihvata opkladu ?

Sent from my Ektra using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586761#p586761:1kuvcx8p je napisao(la):
milanobelgrade » 07 Dec 2018 10:51 am[/url]":1kuvcx8p]Карло, нисам скапирао да ли се мени обраћаш са овим критикама али само као инфо, текст је пренет из Блица, линк је изнад текста.
Написао си конкретно:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585492#p585492:1kuvcx8p je napisao(la):
milanobelgrade » 02 Dec 2018 10:12 am[/url]":1kuvcx8p]Fake news , sto bi reko cika
Iako bi mnogi koji ne poznaju prilike na srpskim prugama pomislili da je autor te vesti možda progutao jednu cifru iz broja koji označava brzinu kretanja voza, ta informacija je verodostojna i bez grešaka, a jedini njen povoljan deo je da nema stradalih i povređenih.
Одговорио сам на то конкретно. Можда сам био и преоштар, али сам против напамет извлачења закључака на основу податка као што је брзина. Чак и код друмског саобаћаја је при удару пешака брзином 20 на сат вероватноћа тешких повреда мање од 50%, а од 40км/с па навише је већином смрт. И у најразвијенијим земљама се далеко више искакања из шина дешава при маленим него при већим брзинама.
 
Ne može. Meni je preksinoć voz za Užice stao u Požezi i bez preteranih objašnjenja rečeno da ne ide dalje, nema para da pošalju autobus, snalazite se.
arapski investitor":2z9j6jhc je napisao(la):
moze li dan da prodje bez havarije na barskoj pruzi?

Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
 
Vrh