Železničar
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 23.11.2008.
- Poruke
- 623
- Pohvaljen
- 957
Da krenem redom.
Pogrešno sam se izrazio. Lokalni prevoz će pre svega biti interesantniji lokalnim samoupravama, što je i danas slučaj ali bez sluha u ŽS. Ne verujem da će kod nas biti privatnih operatera u putničkom saobraćaju jer su ulaganja veća nego na lokalnom a to se i ne isplati sa ovakvim prugama. Kada se pruge srede možda i bude nešto ali tipa RailJet Beč - Budimpešta.hazard":hcwvhjp4 je napisao(la):Izvinjavam se, samo preleteh :bash: ajde ljudi internet etiketa kaze da se glavni stvaru u clanku duzem od 10 redova moraju boldovati
Btw zasto je prevoz na lokalnom nivou isplativiji za privatizaciju nego medjugradski prevoz (recimo BG - Nis)? Je li to zbog loseg stanja pruge?
Npr., zar nije u Francuskoj TGV (mozda cak vrlo) profitabilan dok se lokalni vozovi (TER) zesce subvencionisu od strane lokalnih vlasti? Mislim, isto kao sto drzava subvencionise javni (autobuski) prevoz na lokalnom nivou dok se privatnicima isplati da voze autobuse na medjugradskim linijama.
Železnice Srbije tj. država i jesu vlasnik zemljišta na kom je pruga. Oko pruge postoji pojas od, čini mi se, 5 metara koji pripada ŽS. Kao što u tekstu i piše ŽS će dobiti vlasništvo nad zemljištem gde su pruge. Ostaje da se preispita odluka o drugim zemljištima van pružnog pojasa i železničkih stanica, ma šta god im to značilo.shmeksi":hcwvhjp4 je napisao(la):Da li treba iz teksta da razumem da će Železnice Srbije postati vlasnici dela zemljišta u Savskom amfiteatru na ovaj način?
Privatni operateri, koje se i ovde spominju, su pre svega prevoznici tereta. Kombinovani transport je firma koja se bavi prevozom robe a ne putnika. Opet ponavljam, da je teretni prevoz daleko isplativiji. Putnički uglavnom zahteva subvencije jer su ulaganja velika. Kod nas može doći do privatizacije ali se gleda da prvo dođu privatni operateri. Neko ko ima svoje lokomotive i vozove zakupiće trasu voza po kojoj može da vozi za čega naravno plaća naknadu.Siniša":hcwvhjp4 je napisao(la):Izvinjavam se zbog ovoga, zao mi jehazard":hcwvhjp4 je napisao(la):ajde ljudi internet etiketa kaze da se glavni stvaru u clanku duzem od 10 redova moraju boldovati
Iskreno ne znam sta da kazem u vezi ovog predloga o privatizaciji. Na jednoj strani imamo Veliku Britaniju s privatnim operaterima gde je zeleznicki saobracaj jako los. S druge strane, Japan ima takodje privatne operatere (i privatne pruge) i sve savrseno funkcionise. Drugo, Francuska, koliko je meni poznato, ima iskljucivo drzavnu zeleleznicu bez privatnih operatera i odlicno radi.