Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559871#p559871:1vr3ax91 je napisao(la):
WLABmz » 17 Aug 2018 11:12 am[/url]":1vr3ax91]Uz takt BG voza na 15 minuta efektivno možemo imati od 4 (bez preticanja BG voza) do 8 (sa preticanjem BG voza) parova međugradskih vozova na sat po smeru. Ako bi računali da vozovi idu od 5 ujutru do ponoći, to je 76-152 parova vozova po smeru dnevno.

Uz takt BG voza na 30 minuta, efektivno možemo imati od 8 (bez preticanja BG voza) do 10 (sa preticanjem BG voza) parova međugradskih vozova na sat po smeru. Ako bi računali da vozovi idu od 5 ujutru do ponoči, to je 152-190 parova vozova po smeru dnevno.

Ovo je zasnovano na tome da međugradski vozovi u Beogradu staju samo u Novom Beogradu, Beograd Centru i Rakovici na pravcu sever-jug i obrnuto.

A sa taktom BG: voza za Batajnicu na 15 minuta, i sa taktom planiranog BG:voza za Surčin na 15 minuta, plus, sa vozovima za Šid (Loznicu), kao i sa svim vozovima sa južnog pravca koji kao krajnju destinaciju imaju Beograd, tj. Zemun (ako se čvor koristi kako je predviđeno, njihove trase se na deonici kroz Beograd preklapaju sa vozovima koji kreću iz Beograda ka severu/zapadu) - koliko onda prostora ostaje za saobraćaj na našoj state of the art pruzi za 200 km/h?

Sa taktom od 7,5 minuta po smeru, još dva koloseka od Prokopa do Zemuna lako prolaze studiju opravdanosti (dakako, bilo je bolje da se ostavi veza ka Beograd glavnoj, da se koloseci dupliraju samo do NB, pa da voz za Surčin, tj. aerodrom ide iz Savskog amfiteatra - verujem da se ni kupci stanova u Beogradu na vodi ne bi bunili ako bi mogli da skoknu od kuće do aviona).

Dodatni koloseci otvaraju i mogućnost da voz za Batajnicu ide na 10 minuta i, čak, češće, čime se eliminiše potreba za direktnim autobuskim linijama ka Beogradu i iz Batajnice, i iz Zemun polja (i iz Surčina), čime bi se uštedeo i solidan novac. O urbanističkim (socijalnim, ekonomskim, razvojnim) efektima povezivanja predgrađa "metrolikim" vozom i da ne pišemo.
 
Vi govorite o vozovima koji ne postoje, nešto kao i pruga Beograd - Pančevo. Pa da se danas dogovore Beograd i Pančevo da ide BG voz do Pančeva ne bi imalo šta da vozi. A to je samo Pančevo. Gde su Šidovi, Loznice, Novi Sadovi, Vršci, Mladenovci, Lazarevci, Valjeva i ostalo? Znati li vi koliko stotina vozova mora da se nabave za iole pristojniji red vožnje u normalnom taktu? I sa trenutnim redom vožnje, vozna sredstva su vrlo knap, a vremenom, ako se vozna sredstva ne obnavljaju njihov broj se samo smanjuje. Nabavka novih voznih sredstava je podjednako dugotrajan proces kao i modernizacija pruge. U zemljama sa strategijom je nabavka vozova i izgradnja pruge proces koji ide zajedno. Za tu relaciju ne postoji ni plan nabavke vozila niti plan proširivanja pruge. Tako da o čemu pričamo? 4 koloseka bez nabavke novih vozova je potpuno bacanje para u prazno. To mora biti isključivo zajednički proces. S tim u vezi, garantujem vam da u sledećih 20 godina 2 koloseka će biti sasvim dovoljna. Daj bože da jednog dana bude potrebno 4 koloseka, jer ako bude potrebno, lako će se izgraditi..
 
Pa, ovo je forum "kako bi trebalo", a ne forum "kako neće biti, jer u našim institucijama sede nesposobni, inertni, nenaučeni i potkupljivi ljudi".

I pruga ovog ranga kakva se gradi ka severu bez nabavke vozova je bacanje para u prazno, i to bez presedana u svetu.
 
Kako god, ali treba imati dve činjenice u glavi:

1) Dvokolosečna pruga na deonici Beograd Centar - Batajnica može da pruži višestruko bolji gradski i međugradski saobraćaj vozova nego trenutno i dovođenje saobraćaja ni nivo iznad njenog kapaciteta je poprilično neostvarivo u narednih nekoliko decenija, prvenstveno iz ekonomskih razloga.
2) Pruga Beograd - Budimpešta se modernizuje prvenstveno zbog teretnog saobraćaja, a ne putničkog kako je predstavljeno javnosti u Srbiji.
 
Wlab ti si pesimista, u tvojim postovima nikad nista ne moze.
Pricas kao da Srbija voz nece nikad nabaviti nove vozove.
Pa naravno da ce u jednom trenutku da nabave nove vozove i za BG voz i za novu prugu do Budimpeste.
Cemu takav pesimizam?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559903#p559903:cyes3ps1 je napisao(la):
WLABmz » 17 Aug 2018 01:01 pm[/url]":cyes3ps1]Kako god, ali treba imati dve činjenice u glavi:

1) Dvokolosečna pruga na deonici Beograd Centar - Batajnica može da pruži višestruko bolji gradski i međugradski saobraćaj vozova nego trenutno i dovođenje saobraćaja ni nivo iznad njenog kapaciteta je poprilično neostvarivo u narednih nekoliko decenija, prvenstveno iz ekonomskih razloga.
2) Pruga Beograd - Budimpešta se modernizuje prvenstveno zbog teretnog saobraćaja, a ne putničkog kako je predstavljeno javnosti u Srbiji.

1) Kad smo kod ekonomskih razloga, za mnogo manje para nego da gradiš "grinfild" metro liniju po osi istok-zapad, sigurno za pola milijarde evra manje, možeš da dobiješ liniju BG:voza sa taktom između Zemuna i Vukovog spomenika od 7,5, ili čak 6 minuta. A to je metro-takt. Onda za tu "razliku" u visini ulaganja možeš da prioritetno gradiš metro za Banovo brdo (naravno, preko Prokopa).
I tako za desetak godina možeš da pokriješ dobar deo grada i najvažnije pravce (podrazumeva se krak za Karaburnu i Višnjičku banju) šinskim sistemima.
Uz paralelno unapređenje tramvajskog saobraćaja, poprilično sam siguran da, u ekonomskom i razvojnom smislu, ne postoji superiorniji scenario razvoja Beograda.
A da se troši neki novac za investicije mora, jer, to je logika savremene makroekonomije - ne može sve u potrošnju - drugim rečima, i bankrotirana Grčka gradi ko blesava. Samo je pitanje u šta ko ulaže.

2) Ne gradi se dvokolosečna pruga za 200 km/h zbog teretnog saobraćaja. Teretni vozovi kretaće se 120 km/h. Da bi pruga tako visokog standarda bila ekonomski održiva i smislena, potreban je izuzetno veliki saobraćaj, znatno veći od ovog koji danas imamo. Ipak nismo u SAD, pa da kargo može da "zadovolji" takav kapacitet.
 
Kolega @ Rile :sesir: .... BAHATOST je Srpski brend- i u saobracaju ali i komunikaciji...

A ovo je novo..
 
spatiotecte":2ks8swwu je napisao(la):
Wlab ti si pesimista, u tvojim postovima nikad nista ne moze.
Pricas kao da Srbija voz nece nikad nabaviti nove vozove.
Pa naravno da ce u jednom trenutku da nabave nove vozove i za BG voz i za novu prugu do Budimpeste.
Cemu takav pesimizam?

Srbija Voz hoće nabaviti nove vozove. Evo, razmišlja se o nabavci dodatnih 15 do 20 elektromotornih garnitura. Planira se da one stignu 2022. godine. To je BEDNO! Na nivou zemlje veličine Luksemburga. Da bi bi postojala potreba za 4-kolosečnu prugu od Novog Beograda do Batajnice treba nabaviti najmanje 200 novih elektromotornih vozova. Znači, ako nabavljaju po 20 novih vozova na svakih 5 godina što je optimističan scenario, 200 će nabaviti za 50 godina, a tad će već pola nabavljenih izaći iz upotrebe, znači nikada neće ni trebati 4-kolosečna pruga. To nije pesimizam, to je realnost zasnovana na praćenju dešavanja u železnici u poslednjih dvadeset godina. Pa još se 2001. godine pričalo o tome kako će kroz par godina ceo Koridor X biti za 160 km/h. A koja je sad godina, a u kakvom je stanju železnica? Nikad gorem! Ništa se nije promenilo u praksi, samo se melje i melje, a na terenu stanje sve gore i gore. Da li si ti svestan kolioko vanrednih događaja ima na prugama Srbije? Pa ne prođe 2-3 dana, a da neki voz ne iskoči iz šina i to uglavnom na Koridoru X. To što većina tih stvari ne završi u medijima, ne znači da se ne dešavaju. Nijedan, ali nijedan remont pruge od 2000. godine do danas nije urađen do kraja po projektu. U svim projektima se kasni po najmanje godinu dana, a u nekim i po 10 godina!

Пантограф":2ks8swwu je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559903#p559903:2ks8swwu je napisao(la):
WLABmz » 17 Aug 2018 01:01 pm[/url]":2ks8swwu]Kako god, ali treba imati dve činjenice u glavi:

1) Dvokolosečna pruga na deonici Beograd Centar - Batajnica može da pruži višestruko bolji gradski i međugradski saobraćaj vozova nego trenutno i dovođenje saobraćaja ni nivo iznad njenog kapaciteta je poprilično neostvarivo u narednih nekoliko decenija, prvenstveno iz ekonomskih razloga.
2) Pruga Beograd - Budimpešta se modernizuje prvenstveno zbog teretnog saobraćaja, a ne putničkog kako je predstavljeno javnosti u Srbiji.

1) Kad smo kod ekonomskih razloga, za mnogo manje para nego da gradiš "grinfild" metro liniju po osi istok-zapad, sigurno za pola milijarde evra manje, možeš da dobiješ liniju BG:voza sa taktom između Zemuna i Vukovog spomenika od 7,5, ili čak 6 minuta. A to je metro-takt. Onda za tu "razliku" u visini ulaganja možeš da prioritetno gradiš metro za Banovo brdo (naravno, preko Prokopa).
I tako za desetak godina možeš da pokriješ dobar deo grada i najvažnije pravce (podrazumeva se krak za Karaburnu i Višnjičku banju) šinskim sistemima.
Uz paralelno unapređenje tramvajskog saobraćaja, poprilično sam siguran da, u ekonomskom i razvojnom smislu, ne postoji superiorniji scenario razvoja Beograda.
A da se troši neki novac za investicije mora, jer, to je logika savremene makroekonomije - ne može sve u potrošnju - drugim rečima, i bankrotirana Grčka gradi ko blesava. Samo je pitanje u šta ko ulaže.

2) Ne gradi se dvokolosečna pruga za 200 km/h zbog teretnog saobraćaja. Teretni vozovi kretaće se 120 km/h. Da bi pruga tako visokog standarda bila ekonomski održiva i smislena, potreban je izuzetno veliki saobraćaj, znatno veći od ovog koji danas imamo. Ipak nismo u SAD, pa da kargo može da "zadovolji" takav kapacitet.

1) BG voz saobraća po trasi koja nikad nije predviđena za takav takt, niti postoji potreba za BG voz sa taktom ispod 15 minuta. To nije metro! Trasa BG voza zaobilazi najveće tokove putnika - centar Beograda, centar Novog Beograda, centar Zemuna. Cena dodavanja još po dva koloseka od Zemuna do Pančevačkog mosta bi bila ista kao gradnja jedne linije metroa, zbog toga što se moraju bušiti novi tuneli, graditi novi most itd. Pritom gabarit metroa je mnogo manji nego klasične železnice, kompozicije su lakše i imaju bolje karakteristike ubrzavanja i kočenja. Zar ne misliš da je bolje onda napraviti liniju metroa od Zemuna preko centra Novog Beograda, centra Beograda, Vukovog spomenika do Ustaničke nego duplirati koloseke BG voza?

2) Tokovi putnika na pruzi Beograd - Budimpešta nisu ni približni da bi se opravdala gradnja pruge od 200 km/h. U praksi će biti 160 km/h, a na 200 km/h će se dugo čekati. Jedini razlog gradnje pruge za 200 km/h je Zorana Mihajlović. U Mađarskoj se gradi za 160 km/h, što je bio i prvobitan plan kroz Srbiju. Međutim, zbog Zorane Mihajlović će se ulupati dodatne pare za 200 km/h i na kraju se neće stvoriti uslovi za 200 km/h, već će vozovi moći da idu maksimalno 160 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559926#p559926:339j7aeg je napisao(la):
WLABmz » 17 Aug 2018 03:11 pm[/url]":339j7aeg]
spatiotecte":339j7aeg je napisao(la):
Wlab ti si pesimista, u tvojim postovima nikad nista ne moze.
Pricas kao da Srbija voz nece nikad nabaviti nove vozove.
Pa naravno da ce u jednom trenutku da nabave nove vozove i za BG voz i za novu prugu do Budimpeste.
Cemu takav pesimizam?

Srbija Voz hoće nabaviti nove vozove. Evo, razmišlja se o nabavci dodatnih 15 do 20 elektromotornih garnitura. Planira se da one stignu 2022. godine. To je BEDNO! Na nivou zemlje veličine Luksemburga. Da bi bi postojala potreba za 4-kolosečnu prugu od Novog Beograda do Batajnice treba nabaviti najmanje 200 novih elektromotornih vozova.

Mislim da se postavlja i pitanje koga bi ti toliki vozovi vozili? Ja ne videh krcat voz jos od 1990. Narod navikao da se klacka kao sardina u busu i to mu super.

Realno se sa novim vozovima i ovim nekakvim rekonstrukcijama tek polako okrece klatno na drugu stranu. Dok sad ljudi ponovo skapiraju da mogu da idu vozom 'mesto busom proci ce jos decenije. A do tada postoji milion nacina kako ce se rasteretiti zeleznicki cvor - dal' paralelnim metro linijama, dal' pametnijom signalizacijom, dal' prepakivanjem polaznih stanica dodatnih medjugragskih vozova na obod grada....

Kad bismo stigli do dve smislene metro linije i tri linije Bg:Voz-a sa taktom od 15min - Beograd bi saobracajno napredovao 2 veka u odnosu na sadasnje stanje! I od toga je onda lako postepeno rasti sa po dodatnih 1-2km metroa godisnje...

Pantografe, mislim da BG:Voz sa taktom od 7.5min na relaciji Zemun-Vuk umesto 2. linije metroa i nije neko fenomenalno resenje jer mashi ogroman deo grada - sto poslovnog sto rezidencijalnog. Pogotovu rezidencijalnog!
 
WLAB ne znam kako mozes da kazes da je zeleznica nikad bila gora kad se upravo desava suprotna stvar.

U poslednjih 20 godina do 2014te je bila praksa da se renovira po 7-8 km pruge godisnje, sto je bilo smesno.
Sada smo usli u investicioni ciklus obnova pruga i modernizacije pruga, nikad nije toliko para ulozeno u zeleznicu u poslednjih 25 godina kao do sad.
Ja zaista ne znam kako ti ne mozes da vidis to.
Ili nemas pojima o zeleznici pa lupas takve gluposti ili nisi koristio zeleznicu 90ih i ranih 2000ih da bi pricao kako nije nikad bilo gore. Ja ne kazem da je sad sve idealno, daleko od toga, mnogo toga nije u redu ali pored ruskih i kineskih kredita i izgradnjom pruge za 200, reci da je stanje nikad gore je u najmanju ruku nezahvalno.
O stadlerima i prugama za 200 si 90ih samo mogao da sanjas. To je danas realnost Srbije, probudi se iz svog zna i shvati da se stvari polako menjaju na bolje, Srbija ipak napreduje nema razloga da se pljuje modernizacija koja je u toku.

I shvati vec jednom da se ta nova pruga za 200 gradi za narednih 100 godina tako da ce se voziti po njoj 200, ne brino nista, iuopste nije tacno da razlika izmedju 160 i 200 je ogromna, to jednostavno nije tacno. Gurate lazne informacije, i nema to veze sa Zoranom vec je postojao projekat za 250 iz vremena SFRJ, samo su iskoristili postojeci projekat i to je to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559938#p559938:mejp5zlg je napisao(la):
spatiotecte » Pet Avg 17, 2018 6:03 pm[/url]":mejp5zlg]WLAB ne znam kako mozes da kazes da je zeleznica nikad bila gora kad se upravo desava suprotna stvar.

U poslednjih 20 godina do 2014te je bila praksa da se renovira po 7-8 km pruge godisnje, sto je bilo smesno.
Sada smo usli u investicioni ciklus obnova pruga i modernizacije pruga, nikad nije toliko para ulozeno u zeleznicu u poslednjih 25 godina kao do sad.
Ja zaista ne znam kako ti ne mozes da vidis to.
Ili nemas pojima o zeleznici pa lupas takve gluposti ili nisi koristio zeleznicu 90ih i ranih 2000ih da bi pricao kako nije nikad bilo gore. Ja ne kazem da je sad sve idealno, daleko od toga, mnogo toga nije u redu ali pored ruskih i kineskih kredita i izgradnjom pruge za 200, reci da je stanje nikad gore je u najmanju ruku nezahvalno.
O stadlerima i prugama za 200 si 90ih samo mogao da sanjas. To je danas realnost Srbije, probudi se iz svog zna i shvati da se stvari polako menjaju na bolje, Srbija ipak napreduje nema razloga da se pljuje modernizacija koja je u toku.

I shvati vec jednom da se ta nova pruga za 200 gradi za narednih 100 godina tako da ce se voziti po njoj 200, ne brino nista, iuopste nije tacno da razlika izmedju 160 i 200 je ogromna, to jednostavno nije tacno. Gurate lazne informacije, i nema to veze sa Zoranom vec je postojao projekat za 250 iz vremena SFRJ, samo su iskoristili postojeci projekat i to je to.

Spatio, da li se ti uopšte voziš vozom? Stanje nikad nije bilo gore! Pare su uložene, ali nijedan remont nije urađen propisno. Pogledaj ovih 6 deonica iz Ruskog kredita što su rađene. Na svakoj postoji problem sa putnim prelazima, gde ih većina ne radi, a signalizacija jako često prosto crkne i voz mora da ide 30 km/h zbog toga. Na remontovanoj deonici u koju su ulupane desetine miliona evra. Uložilo se para više nego ikad, a stanje gore nego ikad. Mani me sa tim šta je na papiru, šta se pročita u novinama, šta se čuje na TV-u, šta se vidi na google earthu. Izađeš na teren i izneveruješ koji javašluk. Isto koliko i 2001. i 2007. i 2014. i 2018. Samo što je stanje sve gore. Održavanje pruga ne postoji! Pa tako je slučaj da i pored tih remonata, druge pruge propadnu, pa eto danas se Beograd - Bar vozi 12 sati, pre deset godina 8 sati. Beograd - Niš bilo 4 sata, sad je 5 sati. Beograd - Subotica bilo 3 sata sad je 4 sata. Eto o tome šta ko vidi, a šta ne vidi. Ophodari pruge su nestali. Kada temperatura pređe 30 stepeni, na gotovo celoj mreži se spušta brzina 70 km/h iz razloga bezbednosti, kada pređe 35 stepeni spušta se na 50 km/h. Vozovi iskaču iz šina pri brzini od 10 km/h na Koridoru X barem jednom nedeljno! Svega ovoga u ovoj meri nikada, ali nikada nije bilo!

Ne guram lažne informacije. Stari projekat za 250 km/h je nešto drugo. To što si ti čuo preko rekla-kazala da je iskorišten projekat iz vremena SFRJ je irelevantno. Iz jako dobrog izvora iz železnice znam da izgradnja pruge Beograd - Budimpešta kasni najviše iz jednog razloga. Projekat je urađen za 160 km/h, i onda je Zorana Mihajlović rekla da mora 200 km/h kako bi se ona hvalila po medijima. Iako su joj Rusi rekli da će se na deonici Stara Pazova - Novi Sad dobiti svega 3 minuta brže vožnje ovom većom brzinom, Zorana Mihajlović nije htela da čuje i naredila da se projekat preuredi za 200 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559929#p559929:3kxcrmlb je napisao(la):
markomarko » 17 Aug 2018, 16:35[/url]":3kxcrmlb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559926#p559926:3kxcrmlb je napisao(la):
WLABmz » 17 Aug 2018 03:11 pm[/url]":3kxcrmlb]
spatiotecte":3kxcrmlb je napisao(la):
Wlab ti si pesimista, u tvojim postovima nikad nista ne moze.
Pricas kao da Srbija voz nece nikad nabaviti nove vozove.
Pa naravno da ce u jednom trenutku da nabave nove vozove i za BG voz i za novu prugu do Budimpeste.
Cemu takav pesimizam?

Srbija Voz hoće nabaviti nove vozove. Evo, razmišlja se o nabavci dodatnih 15 do 20 elektromotornih garnitura. Planira se da one stignu 2022. godine. To je BEDNO! Na nivou zemlje veličine Luksemburga. Da bi bi postojala potreba za 4-kolosečnu prugu od Novog Beograda do Batajnice treba nabaviti najmanje 200 novih elektromotornih vozova.

Mislim da se postavlja i pitanje koga bi ti toliki vozovi vozili? Ja ne videh krcat voz jos od 1990. Narod navikao da se klacka kao sardina u busu i to mu super.

Realno se sa novim vozovima i ovim nekakvim rekonstrukcijama tek polako okrece klatno na drugu stranu. Dok sad ljudi ponovo skapiraju da mogu da idu vozom 'mesto busom proci ce jos decenije. A do tada postoji milion nacina kako ce se rasteretiti zeleznicki cvor - dal' paralelnim metro linijama, dal' pametnijom signalizacijom, dal' prepakivanjem polaznih stanica dodatnih medjugragskih vozova na obod grada....

Kad bismo stigli do dve smislene metro linije i tri linije Bg:Voz-a sa taktom od 15min - Beograd bi saobracajno napredovao 2 veka u odnosu na sadasnje stanje! I od toga je onda lako postepeno rasti sa po dodatnih 1-2km metroa godisnje...

Pantografe, mislim da BG:Voz sa taktom od 7.5min na relaciji Zemun-Vuk umesto 2. linije metroa i nije neko fenomenalno resenje jer mashi ogroman deo grada - sto poslovnog sto rezidencijalnog. Pogotovu rezidencijalnog!

Da li si prošao pored železničke stanice od 1990? Bg voz u jutarnjem i popodnevnom špicu je (bio) pun, vozovi Beograd - Novi Sad u popodnevnom špicu puni ljudi koji rade u BG, a žive u Novom Sadu ili negde usput, vozovi Beograd - Bar i dalje krcati u sezoni.

Ali se svakako slažem da smanjivanje takta prve linije BG voza ne može doneti veliki napredak.
 
WLAB, Projekat za prugu za 200 km na sat je prepraveljeni projekat iz doba SFRJ i azurirao ga je CIP 2010te godine. Dakle uopste nije uradjen ceo projekat od 0 i nikako nije mogao da kasni kad je vec bio odavno zavrsen.

Isto tako kako moze Zorana Mihajlovic da ima veze sa tim kad tada nije ni bila na toj funkciji kad je radjen projekat?
Non stop gurate tu pricu sa ministarkom koja uopste nije tacna. Boli nju uvo da li je za 160 ili 200. Ta prica je notorna glupost a jedna laz koja se ponavlja 100 puta postaje istina.
Ne znam koji su ti to pouzdani izvori oje pominjes ali kad spominjes Ministarku kao glavnog krivca za kasnjenje to mi tek lici na info tipa rekla kazala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559971#p559971:376egcji je napisao(la):
spatiotecte » Pet Avg 17, 2018 8:10 pm[/url]":376egcji]WLAB, Projekat za prugu za 200 km na sat je prepraveljeni projekat iz doba SFRJ i azurirao ga je CIP 2010te godine. Kako moze Zorana Mihajlovic da ima veze sa tim kad tada nije ni bila na toj funkciji kad je radjen projekat?
Non stop gurate tu pricu sa ministarkom koja uopste nije tacna. Boli nju uvo da li je za 160 ili 200. Ta prica je notorna glupost a jedna laz koja se ponavlja 100 puta postaje istina.

Projekat "Brze pruge Srbije" je iz doba SRJ, a ne SFRJ. Pa upravo, kad je rađen projekat on je rađen za 160 km/h, a kada je došla Zorana Mihajlović, tražila je da se prepravi na 200 km/h. Naravno da je ne boli uvo, jer kada kaže 200 km/h to mnogo bolje zvuči nego 160 km/h. Kako ne vidiš da je žena običan demagog i glupača. Ej, ministarka koja otvara kolosek od 800 m u Dragačevu i nedovršenu prugu Rasputnica G - Resnik...

Inače, prosečna brzina vozova u Srbiji početkom 90-ih je bila 70 km/h, sada je ispod 40 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559973#p559973:klmw6j3n je napisao(la):
WLABmz » 17 Aug 2018 07:18 pm[/url]":klmw6j3n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559971#p559971:klmw6j3n je napisao(la):
spatiotecte » Pet Avg 17, 2018 8:10 pm[/url]":klmw6j3n]WLAB, Projekat za prugu za 200 km na sat je prepraveljeni projekat iz doba SFRJ i azurirao ga je CIP 2010te godine. Kako moze Zorana Mihajlovic da ima veze sa tim kad tada nije ni bila na toj funkciji kad je radjen projekat?
Non stop gurate tu pricu sa ministarkom koja uopste nije tacna. Boli nju uvo da li je za 160 ili 200. Ta prica je notorna glupost a jedna laz koja se ponavlja 100 puta postaje istina.

Projekat "Brze pruge Srbije" je iz doba SRJ, a ne SFRJ. Pa upravo, kad je rađen projekat on je rađen za 160 km/h, a kada je došla Zorana Mihajlović, tražila je da se prepravi na 200 km/h. Naravno da je ne boli uvo, jer kada kaže 200 km/h to mnogo bolje zvuči nego 160 km/h. Kako ne vidiš da je žena običan demagog i glupača. Ej, ministarka koja otvara kolosek od 800 m u Dragačevu i nedovršenu prugu Rasputnica G - Resnik...

I ovo je jos jedna laz u nizu koju si napisao, projekat brzih pruga srbije je projekat koji je uradjen za vreme SFRJ a posle ga je koristio Milosevic u politicke svrhe u doba SRJ.


Ne znam koliko imas godina ali ja se jako dobro secam radova projekta brze pruge Srbije koji su se odvijali u periodu 1991-1992 (prekinuti su zbog sankcija) i licno sam ih video sto uzivo na terenu sto iz voza Simplon Express 220 koji je tada jos saobracao pred rat. Radovi su se izvodili na deonici oko stare i nove pazove.
Dakle posto znas i sam da se SFRJ raspala 1991 a da su radovi tada poceli shvatas da je projekat uradjen u vreme SFRJ a ne SRJ. I taj projekat je radjen za 250 a ne za 160.
 
Ti mene optužuješ da lažem, a činjenice govore drugačije. Taj remont početkom devedesetih je bio na deonici Nova Pazova - Golubinci, gde je rađena nova trasa. Prekinut je, posle je polovično završen za vreme Slobe, ugrađeni drveni pragovi, tako da se nikad nije ni išlo preko 120 km/h. E gledaj sad, na deonici Nova Pazova - Golubinci je napravljena nova trasa koja radijusom svojih krivina dozvoljava 200 km/h i prostorni signali sa udaljenošću od 1500 m koji dozvoljavaju maksimalnu brzinu od 160 km/h. Ajde sad ti meni objasni kako je to onda brza pruga za 250 km/h? Ideja brze pruge za 250 km/h se odnosila na trasu ka Subotici, a ne ka Zagrebu. SFRJ je imao projekat da celu deonicu Beograd - Zagreb podigne na 160 km/h, u čiju se realizaciju krenulo, ali je zbog rata stalo. Od tad je ostalo par deonica u Slavoniji koje su za 160 km/h. Takođe u Slobino vreme je za deonicu od 250 km/h prema Novom Sadu preovlađivao stav da prugu treba praviti paralelno uz autoput, zbog nestabilnog tla Fruške Gore. Tako da sadašnji projekat kroz Frušku Goru nikako nije mogao imati veze sa tadašnjim projektom pruge za 250 km/h. CIP je preuzeo stare projekte i napravio nove ili stare korigovao za Vmax 160 km/h, što je bio zajednički dogovor sa Mađarskom. Eto vidiš da Mađari rade prugu za 160 km/h. I onda je došla plavuša na scenu...
 
Pa i na deonici Nova pazova - Stara Pazova radijusi krivina dozvoljavaju 200+, zapravo tu skoro ni nema krivina, ali sve je to deo istog projekta i ovaj deo za Golubince o kojem pricas i ovaj deo koji nastavlja ka Indjiji, jer se pruga Beograd Zagreb nadovezuje na prugu Beograd Indjija te su trebali vozovi za Zagreb da koriste deo pruge Beograd Subotica kao sto je i sad slucaj, zato je i uradjen taj nadvoznjak da bi vozovi ka Zagrebu napustili brzu prugu i na tom delu su i trebali da usporavaju. (dakle taj nadvoznjak je bio deo projekta brzih pruga srbije)

Ja ti ne pricam o signalizaciji i drvenim pragovima koji su naknadno ugradjeni (za vreme Slobe dakle posle 1992) i koji nisu trebali ni da se ugrade u prvobitnom planu. To je neka improvizacija znas i sam valjda.

Ja zelim da ti objasnim da novim projektom je brzina smanjena sa 250 na 200 posto vise nismo velika drzava sto je i logicno.
Dok ti sve vreme ponavljas kako je plavusa podigla brzinu sa 160 na 200 dabi se hvalila sto apsolutno nema nikakve logike.
Ne znam sta bi dobila time da joj se neko divi da je prepravila projekat na 200?
 
Evo i tehnicki elementi iz studije koja je uradjena 2010te koji potvrdjuju ono o cemu sam govorio i ranije da je pruga BG-SU projektovana za 200 sa tehnickim elementima za 220.

A i lepo pise u dokumentaciji:

Član 2

Tehnički i drugi uslovi za projektovanje rekonstrukcije i izgradnje elemenata železničke infrastrukture iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika su osnov za pravilno dimenzionisanje plana i profila pruga Koridora 10 za projektnu brzinu V ≤ 220 km/h.


http://demo.paragraf.rs/demo/combined/O ... 0_0286.htm
Cak se i vide i skice koje su iz 80ih i koje su zapravo preuzete sa plana brzih pruga iz doba SFRJ kao sto sam i objasnio ranije i koriscene u planu iz 2010te

("Sl. glasnik RS", br. 100/2012)
Dakle nema veze sa plavusom jer ona nije bila na toj funkciji tada. tako da mislim da smo razjasnili sad za sva vremena da ta prica o Zorani koja je kriva za 200 nije tacna.
 
Generalni projekat za Bg-Ns-Su iz 2010 ili tu negde, je rađen za brzinu 160. Idejni projekat za NS-SU je počeo da se radi 2013 za 160. 2015e je odlučeno da se radi za 200 sa kinezima.
 
E pa kad se postave konkretni elementi i neki i dalje ponavljaju gluposti onda nema vise pomoci.

Evo sta kaze CIP:
Godina realizacije: 2010.

Za rekonstrukciju, modernizaciju i izgradnju dvokolosečne pruge na deonici Stara Pazova-Novi Sad, Saobraćajni institut CIP je uradio plansku dokumentaciju i Idejni projekat.

Idejni projekat je urađen u skladu sa Međunarodnim sporazumima, Prostornim planom Republike Srbije i Regionalnim prostornim planom AP Vojvodine, kao i standardima Transevropske železničke mreže.

Na ovoj deonici predviđena je savremena dvokolosečna elektrificirana pruga za mešoviti putnički i teretni saobraćaj sa tehničkim elementima trase za brzinu 200 km/h, uz ograničenja iz prostorno-urbanističkih razloga u skladu sa evropskim standardima interoperabilnosti;
 
Polako. Lepo je napisano ns-su 160, 2013. Generalni projekat je 160. Za sp-ns je geometrija za 200 do sr karlovaca u fazi idejnog projekta. Znači razlikovati deonice do i od novog sada. Prvu je radio cip drugu nije. Promena je došla 2014 ili 2015. Cip trenutno radi ns su za 200, idejni. Svi pravilnici koji omogućuju 200 su iz 2016, ss km gs ds... Pravilnik za gs i ds iz 2012 je prestao da važi 2016, kad je usvojen novi. I TSI standardi su usvojeni i prevedeni kasnije.
 
Napisao si BG-NS-SU...
Ali u svakom slucaju nije ministarka kriva za 200, to je poenta price, da se ta laz jednom za svagda izbrise iz mozgova.
 
Generalni projekat za celu deonicu sam napisao. Ko je doneo odluku ne znam. Npr zanimljivo je da mi imamo gen projekat beograd niš za 160 iz 2008, a za niš preševo za 200 iz 2000e.
 
Zato sto sve te studije poticu iz prvobitnog projekta brzih pruga iz 80ih koji je planirao Suboticu-Presevo za brzine 200-250.
 
Vrh