Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559337#p559337:2fb4z1e9 je napisao(la):
mvbg1 » 14 Aug 2018 05:04 pm[/url]":2fb4z1e9]Ne znam po tom starom projektu BPS koji je minimalan poluprečnik krivina planiran. Mozda je upravo to stajaliste uzrok velikog razmaka koloseka zbog ogromnih planiranih poluprečnika?


Trebalo bi da je 3200 metara.
Ne znam ja kad sam se vozio TGV-om nisam vidjao tolike razmake. Postoji jedna deonica TGV EST na izlazu pariza gde je kolosecna situacija slicna, 2 koloseka za brzu prugu i 2 za ostale vozove i razmak izmedju koloseka je svuda isti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559665#p559665:mhhv434o je napisao(la):
WLABmz » 16 Aug 2018 02:00 pm[/url]":mhhv434o]Neke činjenice:

1) Most ne može da nosi dodatna dva koloseka.
2) Dodavanje dva koloseka za stanicu/stajalište Sajam bi negativnije uticalo na propusnu moć nego obično stajalište na prolaznim kolosecima. Već sam xy puta objašnjavao na forumu zašto je to tako, ali očigledno ne vredi.
3) Projektovana brzina od Beograd Centra do Novog Beograda je 100 km/h i voz bez problema razvije tu brzinu.

U tom slucaju treba dodati jos 2 koloseka u duzini od 400m izmedju izlaza tunela i Bul. Vojvode Misica izgradnjom jos jednog nadvoznjaka. Arnorian objasnio ostatak. Mislim da se time ne utice negativno na ukupnu propusnu moc mosta.



Dal' sa juzne ili sa severne strane zavisi gde mora vise da se rushi postojecih objekata. Sa juzne strane je nedavno sazidan novi hotel tako da to otezava stvari! Zato nacrtah sa severne.

U stvari, kad bolje razmislim, moze da se nakalemi dodatna celicna konstrukcija sa obe strane postojecih betonskih stubova. Vertikalno opterecenje onda ide na nove dodate stubice (sa temeljima), a ukupno se povecava otporni momenat celog stuba za horizonalno opterecenje. Plus novi nosaci izmedju novih stubova sa svake strane. Svakako bi na tim spoljnim kolosecima bila manja projektna brzina voza.

Zidar objasnio - ukrstanje moze i treba da bude na dve stanice. Druga slicna alternativa je blago razmimoilaznje - jedna zajednicka stanica kod ekonomskog fakulteta, a na vrhu Terazije za jednu liniju a trg Republike za drugu. Po meni je to malo bolje, ali skuplje resenje.

@norexan - nije problem tunel nego stanica. Treba da iskopas 87m pravo na dole i onda da napravis ili liftove ili eskalatore da popnes i spustis ljude. Nije realno, tj. nije ekonomski isplativo nikako.
 
Ništa sem pokusaja senzacionalizma.
Šta je sporno na ovom videu?
Taj prelaz u B.Topoli veoma retko bude neispravan. Čak i kad se desi nepredvidjeni kvar svaki postupak zeleznickog osoblja je do tančina predvidjen i mogućnost nesreće je svedena na nulu.
Čak štaviše kad sam malo bolje pogledao snimak,vidi se da je levi polubranik u smeru kretanja voza polomljen. I to od strane vozača drumskih vozila. A vidim da su oni na tvitu najglasniji.
 
U srb ugradjivati rampe preko cijele ulice i motke da budu celicne i jace nesto kao one kod sajma
Plus oni elementi sto izlaze iz zemlje rusija stil
 
Ne bi bilo logike da u neku doglednu buducnost imamo 4 koloseka od Stare Pazove do NBG a od NBG do Prokopa da budu samo 2, to ce onda biti usko grlo.
Dakle u datom periodu ce morati da se dograde ta 2 koloseka na mostu ako moze ili da se izgradi most blizanac.
 
1_69747739_untitled.PNG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559762#p559762:2nabthan je napisao(la):
spatiotecte » Čet Avg 16, 2018 9:53 pm[/url]":2nabthan]Ne bi bilo logike da u neku doglednu buducnost imamo 4 koloseka od Stare Pazove do NBG a od NBG do Prokopa da budu samo 2, to ce onda biti usko grlo.
Dakle u datom periodu ce morati da se dograde ta 2 koloseka na mostu ako moze ili da se izgradi most blizanac.

Neće biti 4 koloseka od Stare Pazove do Novog Beograda nego od Stare Pazove do Batajnice. Ima logike zato što će se u Batajnici spajati teretni i putnički saobraćaj. Imaj u vidu po novom kroz Prokop teretni smeju samo od 0-5h, a opasne materije uopšte ne smeju. Kroz Vukov Spomenik opasne materije samo 0-5h. Preko starog mosta od zatvaranja glavne teretni vozovi uopšte ne idu. No, otišli smo daleko od teme...
 
Četiri koloseka od Batajnice do NBg je u planovima odavno. neće skoro, ali biće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559776#p559776:30x2th7x je napisao(la):
WLABmz » 16 Aug 2018 09:24 pm[/url]":30x2th7x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559762#p559762:30x2th7x je napisao(la):
spatiotecte » Čet Avg 16, 2018 9:53 pm[/url]":30x2th7x]Ne bi bilo logike da u neku doglednu buducnost imamo 4 koloseka od Stare Pazove do NBG a od NBG do Prokopa da budu samo 2, to ce onda biti usko grlo.
Dakle u datom periodu ce morati da se dograde ta 2 koloseka na mostu ako moze ili da se izgradi most blizanac.

Neće biti 4 koloseka od Stare Pazove do Novog Beograda nego od Stare Pazove do Batajnice. Ima logike zato što će se u Batajnici spajati teretni i putnički saobraćaj. Imaj u vidu po novom kroz Prokop teretni smeju samo od 0-5h, a opasne materije uopšte ne smeju. Kroz Vukov Spomenik opasne materije samo 0-5h. Preko starog mosta od zatvaranja glavne teretni vozovi uopšte ne idu. No, otišli smo daleko od teme...


Ponavaljam ti po treci put (posto nisi upucen izgleda) da je planirano POSLE ove prve faze koja podrazumeva 4 koloseka od Stare Pazove do Batajnice, da se izgrade 2 dodatna koloseka do NBG kako bi cela pruga bila sa 4 koloseka.
To prebacivanje na 4 koloseka u urbanoj zoni je za gradsku zeleznicu.
 
Ljudi, niko o tome trenutno osim vas ne razmišlja, a kamo li planira. To što se nalazi u prostornom planu, gde se nalaze i pruge Lazarevac - Mladenovac, Lazarevac - Čačak, Žabalj - Zrenjanin, Smederevo - Kovin - Pančevo, Paraćin - Zaječar itd. koje nikad neće biti izgrađene, ne znači da je planirano. Dajte, budite malo realni!

A ako toliko tvrdiš da je planirano, daj mi molim te, izvor, projekat, predviđRe: Modernizacija železniceen način finansiranja, ukupne troškove itd.
 
Razmislja se o tome jako ozbiljno, podvoznjak na Novom beigradu koji ce uskoro poceti da se gradi u bulevaru Umetnosti ce biti uradjen za 4 koloseka, bila je slika projekta ako neko moze da izbunari trazio sam nisam nasao.
 
Glupo pitanje na glupe kometare, a zašto se onda nisu i južno od Prokopa radila 4 koloseka kada se već radila totalna rekonstrukcija?
 
WLAB postoji izvodjacki projekat podvoznjaka za 4 koloseka, sigurno neko ima tu sliku da vidis kako to izgleda, da je to u planu i da nije samo na ideji ostalo.
 
Постоје ли реалне потребе за тим дуплирањима дуплих колосека у скоријој будућности докле год имамо oвакав обим саобраћаја?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559810#p559810:15cgi7o5 je napisao(la):
spatiotecte » Pet Avg 17, 2018 12:50 am[/url]":15cgi7o5]WLAB postoji izvodjacki projekat podvoznjaka za 4 koloseka, sigurno neko ima tu sliku da vidis kako to izgleda, da je to u planu i da nije samo na ideji ostalo.

Pitao sam te za izvor, projekat, predviđen način finansiranja, ukupne troškove, investitora imaginarne 4-kolosečne pruge Novi Beograd - Batajnica, a ne za projekat podvožnjaka koji ostavlja prostor za 4 koloseka. Pa jel znaš ti koliko u Srbiji i svetu ima takvih prelaza preko/ispod pruge ili autoputa koji ostavljaju prostor za buduće proširivanje pruge ili autoputa koje se nikad nije dogodilo i koje se nikad neće dogoditi? Sigurno bi ti trebalo pola života da ih prebrojiš.

Evo, da bi se vratili na temu, uzmi za primer prvo kasete za metro u Prokopu i Vukovom spomeniku kroz koje po sadašnjem planu metro neće ni proći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559811#p559811:2z3vcltl je napisao(la):
Дошљак » 16 Aug 2018 11:54 pm[/url]":2z3vcltl]Постоје ли реалне потребе за тим дуплирањима дуплих колосека у скоријој будућности докле год имамо oвакав обим саобраћаја?
Za sada ne. Problem je u tome što je plan da svi međugradski vozovi prema NS i Šidu kreći iz Rakovice, a prema Nišu i Požegi iz Zemuna. To Prokop pretvara iz frontalne u prolaznu stanicu (funcionalno), ali duplira broj vozova od Zemuna do Rakovice. Signalizacioni sistem može da se popravi, što će Kinezi i da urade od Prokopa do Zemuna, ali bi trebalo i u ostatku Bg čvora. Ako se broj vozova poveća, što je valjda i cilj (ne radimo rekosntrucije i dogradnje pruge za ukras) neće biti puno mesta za Bg:Voz. Naravno rešenje uvek može da bude smanjenje frekvencije Bg:Voza.

Bg železnički čvor nikada nije planiran da bude u upotrebi za gradski saobraćaj. Kada je dizajniran to je bilo u sklopu metroa i regionalne železnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559732#p559732:peuanjj3 je napisao(la):
mvbg1 » 16 Aug 2018 07:40 pm[/url]":peuanjj3]... Čak i kad se desi nepredvidjeni kvar svaki postupak zeleznickog osoblja je do tančina predvidjen i mogućnost nesreće je svedena na nulu...
Većina vozača u Srbiji nije svesna toga da podignuta rampa na putnom prelazu ne znači da se preko tog
prelaza može preći tek tako, bez zaustavljanja. Kada dođe do kvara na putnom prelazu rampe su uvek podignute
a vozač drumskog vozila to ne može da zna. To znaju otpravnik vozova (TK dispečer) i mašinovođa i oni postupaju
prema propisima proisteklim iz Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja. Voz se zaustavlja ispred tog prelaza
( prosto rečeno da bi ga vozači drumskih vozila uočili ) i nastavlja dalju vožnju. Na svakom takvom prelazu postoji
saobraćajni znak STOP i Andrejin krst koji obavezuju vozača drumskog vozila da propusti šinsko vozilo bez
obzira što su rampe podignute. Na to ga obavezuje i jedno od osnovnih pravila saobraćaja.
Slabo se to poštuje pa se na prelazima često dešavaju razne situacije, od komičnih do onih ozbiljnih
o čemu bi, siguran sam, i moj drug mvbg1 mogao knjigu da napiše.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559824#p559824:18mbf3e6 je napisao(la):
Arnorian » 17 Aug 2018 06:00 am[/url]":18mbf3e6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559811#p559811:18mbf3e6 je napisao(la):
Дошљак » 16 Aug 2018 11:54 pm[/url]":18mbf3e6]Постоје ли реалне потребе за тим дуплирањима дуплих колосека у скоријој будућности докле год имамо oвакав обим саобраћаја?
Za sada ne. Problem je u tome što je plan da svi međugradski vozovi prema NS i Šidu kreći iz Rakovice, a prema Nišu i Požegi iz Zemuna. To Prokop pretvara iz frontalne u prolaznu stanicu (funcionalno), ali duplira broj vozova od Zemuna do Rakovice. Signalizacioni sistem može da se popravi, što će Kinezi i da urade od Prokopa do Zemuna, ali bi trebalo i u ostatku Bg čvora. Ako se broj vozova poveća, što je valjda i cilj (ne radimo rekosntrucije i dogradnje pruge za ukras) neće biti puno mesta za Bg:Voz. Naravno rešenje uvek može da bude smanjenje frekvencije Bg:Voza.

Bg železnički čvor nikada nije planiran da bude u upotrebi za gradski saobraćaj. Kada je dizajniran to je bilo u sklopu metroa i regionalne železnice.

Pa dobro, ako ti vozovi budu stajali na svim tim stanicama, onda ga mogu koristiti i Beogradjani da se prevezu od Rakovice do NBG npr - taman ce da nadopune frekvenciju Bg:Voza.

Koliko mi se puta desilo da u nekom evropskom gradu idem izmedju dve gradske stanice nekim giga mega brzim vozom koji svakako nije namenjen gradskom prevozu - ali staje gde meni treba...

A i uvek mogu malo da se polasci medjugradskih (a narocito medjunarodnih) vozova pomere iz najgoreg spica kad je kapacitet Bg:Voza najkriticniji.

Ali svakako sve vreme govorimo o nekoj daljoj buducnosti. Ceo cvor trenutno radi daleko ispod kapaciteta, zar ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559850#p559850:2kvrzck7 je napisao(la):
markomarko » 17 Aug 2018 09:48 am[/url]":2kvrzck7]
Ali svakako sve vreme govorimo o nekoj daljoj buducnosti. Ceo cvor trenutno radi daleko ispod kapaciteta, zar ne?
Kapacitet je nizak jer Železnica nema dovoljno vozova. Na primer ima samo šest polazaka dnevno za Niš.

Kada se uradi novi signalizacioni sistem videće se propusnost. A kada budu gotovi tehnički centri Zemun i Kijevo onda Prokop postaje prolazna stanica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559856#p559856:d518rrzs je napisao(la):
Дошљак » 17 Aug 2018 10:10 am[/url]":d518rrzs]Мислим да би било простора за три линује БГ воза са поласцима на сваких пола сата, тако да на сваком краку такт између возова буде 15 минута, а да између тога сви остали возови на БЖЧ у оквиру ИТС зона саобраћају као БГ воз (нпр. воз из Новог Сада до Раковице да од Батајнице до Раковице саобраћа под тарифом БГ воза).
Voz za Novi Sad neće stajati na stajalištima Tošin Bunar, Altina i Kamendin. Tako dRe: Modernizacija železnicea nije prava zamena za Bg:Voz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559712#p559712:2ajl0175 je napisao(la):
Norexan » Čet Avg 16, 2018 6:18 pm[/url]":2ajl0175]
Него мени нешто није јасно, ако постоји тунел који је већ дубљи од овог који би се копао како је онда немогуће саградити други изнад? Ваљда људи знају каква је земља ту ако су већ копали једаред :kafa:
Jedan primer. Ako su ljudi već radili određenu ulicu , postavljali vodovod , struju , telefon... , za očekivati je da prilikom rekonstrukcije (zamene asfalta) ne probuše kanalizacionu cev ili preseku kablove... , zar ne?
 
Uz takt BG voza na 15 minuta efektivno možemo imati od 4 (bez preticanja BG voza) do 8 (sa preticanjem BG voza) parova međugradskih vozova na sat po smeru. Ako bi računali da vozovi idu od 5 ujutru do ponoći, to je 76-152 parova vozova po smeru dnevno.

Uz takt BG voza na 30 minuta, efektivno možemo imati od 8 (bez preticanja BG voza) do 10 (sa preticanjem BG voza) parova međugradskih vozova na sat po smeru. Ako bi računali da vozovi idu od 5 ujutru do ponoči, to je 152-190 parova vozova po smeru dnevno.

Ovo je zasnovano na tome da međugradski vozovi u Beogradu staju samo u Novom Beogradu, Beograd Centru i Rakovici na pravcu sever-jug i obrnuto.
 
Vrh