Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558462#p558462:37ogkf9o je napisao(la):
JohnnyLee » Fri Aug 10, 2018 6:49 am[/url]":37ogkf9o]није ЖС него Карго за своје потребе. ови безмозгаши у СВ-у би исто то могли да ураде, с обзиром да знамо цену (32 милиона за 8 комада)

Tu je sad i pitanje politike jer je putnicki transport u najvecem minusu na zeleznici, to je i jedan od razloga podele. I pri samoj podeli su Srbija vozu pripale najgore lokomotive. Znaci, sto rece neko, mozda dignu 441 seriju (ne znam sta je tu pogodno, da li ona podserija 700 ili da se prekrste 441 u 444 opet) na 140-160, remontovace nesto od onih Z1 vagona za iste brzine, moozda do 200 i to je to. Od nabavke novih voznih sredstava sumnjam da ce biti ista jer tek treba da se otplate Flirtovi i one ruske DMV.

Price o tome da je to pametna investicija jer je to za sledecih 200 godina su malo smesne, jer ono, sta ce tek biti za tih 200 godina sa prugom juzno od Beograda? Ne shvatam filozofiju tipa bitno da se do BG stigne worp brzinom, a onda na jug 80-100 (ako imamo srece da se ne izlije nesto ili ne pokida kontaknta mreza onda dobijemo pansion-voz).
 
Можда се терен спрема за странце. Имају ли шта Мађари за те велике брзине?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558531#p558531:269q09t4 je napisao(la):
Дошљак » Pet Avg 10, 2018 3:32 pm[/url]":269q09t4]Можда се терен спрема за странце. Имају ли шта Мађари за те велике брзине?

Ne. Mađari na svom delu pruge planiraju vmax 160 km/h.
 
WLABmz":2686h4bg je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558531#p558531 je napisao(la):
Дошљак » Pet Avg 10, 2018 3:32 pm[/url]":2686h4bg]Можда се терен спрема за странце. Имају ли шта Мађари за те велике брзине?

Ne. Mađari na svom delu pruge planiraju vmax 160 km/h.
зар мађарски Спринтери нису за 200?

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558556#p558556:w2sp5m45 je napisao(la):
tragac » Pet Avg 10, 2018 5:16 pm[/url]":w2sp5m45]a ta pruga za njih ima prioritet kao kod nas Vražogrnac-Prahovo. Da nisu uleteli Kinezi tamo bi zauvek ostalo 50-60kmh

80 km/h je brzina na toj pruzi uglavnom, sa par delova sa 60 km/h i jednim delom za 100 km/h. Ta, najlošija magistralna pruga u Mađarskoj, je sa svojim stanjem misaona imenica za sve naše pruge!

JohnnyLee":w2sp5m45 je napisao(la):
зар мађарски Спринтери нису за 200?

MAV Taurusi su sposobni za 230 km/h, ali su opremljeni za 160 km/h. Zbog toga Euronight voz Wiener Walzer/Kalman Imre iz Budimpešte za Minhen i Cirih vuče OBB Taurus, a ranije je vukao GySEV Taurus koji su opremljeni za brzine veće od 160 km/h, pošto taj voz zapadno od Beča saobraća brzinom od 200 km/h. MAV ima svega 10 Taurusa tačnije ES 64 U2 lokomotiva i ne planiraju da ih opremljuju za brzine veće od 160 km/h jer za to nema potrebe.
 
Да ли је могуће да карте за неке брзе возове Београд центар – Нови Сад коштају 420 динара (поласци Флиртова), а за неке 388 као и раније (возови 340/341 и 342/343)? Тако пише када се погледа цена у реду вожње на сајту Србија воза, али не знам како је у пракси јер нисам ишао возом до Београда још од краја јуна. Видим да су 1. августа мењали нешто у даљинару (http://www.srbrail.rs/tarifejavne/SPT 06a PT DEO VII - Daljinar od 01-01-2016_8.pdf), али не могу баш да растумачим та њихова правила. Ако се купи карта са/до Новог Београда сви имају исте цене, као и раније (388 дин.). Ако је стварно тако, баш је кварно и само додатно збуњује путнике. Да не спомињем небулозу да повратна карта за релације до 100 километара важи само за исти дан.
 
Na snimku se vide prvi kilometri polozene nove pruge.
Jel neko zna zasto je toliko veliki razmak izmedju 1og i 2og koloseka kao izmedju 3eg i 4og?
Malo deluje cudno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559065#p559065:3ea1ku42 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Avg 13, 2018 1:35 pm[/url]":3ea1ku42]Na snimku se vide prvi kilometri polozene nove pruge.
Jel neko zna zasto je toliko veliki razmak izmedju 1og i 2og koloseka kao izmedju 3eg i 4og?
Malo deluje cudno.

To nisu koloseci od 1 do 4 već su dva unutrašnja pruga Stara Pazova - Inđija, a dva spoljašnja pruga Stara Pazova - Golubinci. Trasa Stara Pazova - Golubinci je 90-ih projektovana za 200 km/h, te ona mora blagom krivinom skretati ka zapadu, a desni kolosek nadvožnjakom preći preko pruge Stara Pazova - Inđija.
 
Znam da su dva unutrasnja za Indjiju i dva spoljasna za Sid nego me zanima zasto postoji taj razmak izmedju.
 
Šema koloseka od Batajnice do S. Pazove:

- Crveno putnički saobraćaj, do Batajnice 120 km/h, od Batajnice do N. Pazove 200 km/h.
- Plavo teretni saobraćaj, od Batajnice do N- Pazove 120 km/h.
- Zeleno mešani saobraćaj prema NS, 200 km/h.
- Magenta mešani saobraćaj prema Šidu, od N. Pazove do S. Pazove 160 km/h.

1_219150974_untitled.PNG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559078#p559078:r0egm0ci je napisao(la):
spatiotecte » 13 Aug 2018 01:25 pm[/url]":r0egm0ci]Znam da su dva unutrasnja za Indjiju i dva spoljasna za Sid nego me zanima zasto postoji taj razmak izmedju.
Da bi se postigla visina potrebna za prelazak preko pruge S.Pazova-Indjija desni kolosek ka Golubincima je morao ići prvo u desno pa onda levo preko pruge ispod. Sve zbog potrebe da uspon ne bude previše veliki. To je jedini razlog njegovog udaljavanja od pruge ka Novom Sadu.
 
Ima i sekcija između Nove i Stare Pazove gde su koloseci razmaknuti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559230#p559230:fc0vta2q je napisao(la):
mvbg1 » 14 Aug 2018 10:46 am[/url]":fc0vta2q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559078#p559078:fc0vta2q je napisao(la):
spatiotecte » 13 Aug 2018 01:25 pm[/url]":fc0vta2q]Znam da su dva unutrasnja za Indjiju i dva spoljasna za Sid nego me zanima zasto postoji taj razmak izmedju.
Da bi se postigla visina potrebna za prelazak preko pruge S.Pazova-Indjija desni kolosek ka Golubincima je morao ići prvo u desno pa onda levo preko pruge ispod. Sve zbog potrebe da uspon ne bude previše veliki. To je jedini razlog njegovog udaljavanja od pruge ka Novom Sadu.

Ne pricam za taj deo gde spoljni desni kolosek za Sid prelazi preko dva srednja koloseka za Indjiju.

Niste razumeli moje pitanje, ne znam kako da objsanim bolje, probacu ponovo...

Dakle ako se pogleda deo pruge gde su sva cetiri koloseka paralelna (dakle veci deo pruge), vidi se da razmak nije isti izmedju sva 4 koloseka vec su spoljasni koloseci udaljeniji od onutrasnih.
Izmedju prvog i drugog koloseka ima kao neka stazica isto tako izmedju treceg i cetvrtog, mislim verovatno nije staza vec samo prazan prostor.Merio sam na google earthu sirinu ukupne prizme za cetvorokolosecnu prugu i ona je 24 metara siroka, dok sam isto tako merio druge cetvrorokolsecne pruge po evropi i nasao uglavnom sirinu od 18 metara.
Zasto je platforma za nasu prugu toliko siroka i da li je bilo potrebe za tim, kao i taj cudni raspored pruga 1+2+1?
Da formulisem pitanje drugacije:
Zasto cetiri koloseka ne idu zajedno sa istim razmakom kao sto je svuda slucaj u evorpi vec se stice utisak da dve jednokolosecne pruge idu paralelno na svakoj strani od jedne dvokolosecne pruge?
 
Verovatno misliš na sam izlaz iz stanice posle izlaznih skretnica. Verovatno je to uzrokovano time da se sa drugog koloseka izlazi pravo ka Šidu kao i iz Šida da se ulazi u pravac na peti. Pretpostavljam da je kolosečna situacija u samoj stanici diktirala te razmake izmedju desnog Šidskog i desnog Novosadskog i obrnuto levog Šidskog i levog Novosadskog.
Nadam se da si na to mislio.
 
Upravo sam na to mislio, ta sitaucija se vidi kao sto si rekao kod izlaznih skretnica.
Razmak po sredisnjoj osi svakog koloseka koji idu ka Novom Sadu je 4,6m sto je standard za velike brzine, za obicnu prugu je 4,2m.

Medjutim razmak je citavih 7 metara izmedju levog sidskog i levog novosadskog.
Takodje 7 metara je razmak izmedju izmedju desnog sidskog i desnog novosadskog.

Razumem da je kolosecna situacija u samoj stanici takva da u nivou skretnica je moralo tako da bude ali zasto se platforma posle nije suzila na sirinu od 18 metara koliko bi trebala da bude za 4 koloseka nego je nastavila sa sirinom od 24 metara?
Jer to dodatno poskupljuje zemljane radove da se napravi toliko siroka prizma.
Da li postoje neki razlozi tehnicke prirode zasto je to tako uradjeno?
Jer estetski gledano je malo cudno da imas cetvorokolosecnu prugu u vidu 1+2+1 a i finansijski mi deluje da nije opravdana toliko siroka platforma.
 
Мислим да је тако због геометрије скретања, пошто би након приближавања ти колосеци опет морали да се одвајају, посебно десни ка Шиду који се пење рампом на надвожњак преко оба колосека за НС. А и то кривудање би сигурно утицало на брзину.
 
Nije taj razlog sigurno jer i deonica Stara pazova-Nova pazova ima zemljanu prizmu sa sirinom od 24 metara umesto 18. Dakle sve ukupno to je jedna deonica od citavih 10 km od stanice Nova Pazova do mesta gde se pruge odvajaju koja ima vecu sirinu nego sto bi trebala da ima.
 
Na deonici Stara-Nova je planirano stajalište Vojka pa otud i 24 metra na tom delu medjustaničnog odstojanja.
 
Nije ni to u pitanju, jer na tom planiranom stajalistu Vojka je sirina prizme 50 metara i vec su izgradjeni podzemni prolazi. Taj deo prosirenja na 50 metara za to stajaliste je dugacak 1500 metara.

Ostali deo pruge je na 24 metara sirine, zapravo nigde nije manje.
 
Ne znam po tom starom projektu BPS koji je minimalan poluprečnik krivina planiran. Mozda je upravo to stajaliste uzrok velikog razmaka koloseka zbog ogromnih planiranih poluprečnika?
 
Vrh