Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558313#p558313:2pq2fj6h je napisao(la):
spatiotecte » Čet Avg 09, 2018 5:10 pm[/url]":2pq2fj6h]WLAB lupetas gluposti, Modularwagen je zapravo EUROFIMA standard koji postoji jos od 1973 i to su standardna evropska kola za medjunarodne vozove.
Ova kola za Railjet su ti skoro pa ista kola kao Grcki Z1 dakle malo poboljsani Z1 i to je to, nije siemens nikakva nova kola od nule razvijao za Railjet.

Druga stvar, ako nisi znao Beograd Subotica se gradi sa sistemom kabinske signalizacije.

Ne spacio, Modularwagen je upravo to što imaju Grci, deo OBB vagona, RŽD WLABmz vagoni (moja malenkost :laugh: ) i od kojih je razvijen Viaggio Comfort odnosno Railjet. Naravno, osnova su Z1 vagoni, ali to je sad nešto potpuno drugo!

Znam da se pravi, ali ne nabavljaju se vozila sa kabinskom signalizacijom!

spatiotecte":2pq2fj6h je napisao(la):
Inace jako dobro znam te forume koje si naveo, posecujem ih skoro 10 godina.

Očigledno ih džabe posećuješ, s obzirom kakve koještarije pišeš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558336#p558336:39fnnemn je napisao(la):
spatiotecte » Čet Avg 09, 2018 7:22 pm[/url]":39fnnemn]
europe_electric_standards.jpg

Ova mapa ima greške!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558339#p558339:22e3kc1q je napisao(la):
WLABmz » 09 Aug 2018 06:42 pm[/url]":22e3kc1q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558313#p558313:22e3kc1q je napisao(la):
spatiotecte » Čet Avg 09, 2018 5:10 pm[/url]":22e3kc1q]WLAB lupetas gluposti, Modularwagen je zapravo EUROFIMA standard koji postoji jos od 1973 i to su standardna evropska kola za medjunarodne vozove.
Ova kola za Railjet su ti skoro pa ista kola kao Grcki Z1 dakle malo poboljsani Z1 i to je to, nije siemens nikakva nova kola od nule razvijao za Railjet.

Druga stvar, ako nisi znao Beograd Subotica se gradi sa sistemom kabinske signalizacije.

Ne spacio, Modularwagen je upravo to što imaju Grci, deo OBB vagona, RŽD WLABmz vagoni (moja malenkost :laugh: ) i od kojih je razvijen Viaggio Comfort odnosno Railjet. Naravno, osnova su Z1 vagoni, ali to je sad nešto potpuno drugo!

Znam da se pravi, ali ne nabavljaju se vozila sa kabinskom signalizacijom!

spatiotecte":22e3kc1q je napisao(la):
Inace jako dobro znam te forume koje si naveo, posecujem ih skoro 10 godina.

Očigledno ih džabe posećuješ, s obzirom kakve koještarije pišeš.

U sustini smo rekli istu stvar! Taj OSE/OBB/RZD vagon je unapredjeni Z1, e sad ok, tebi je to mozda potpuno nov vagon u smislu kao da je radjen od 0, ja to smatram evolucijom Z1 kao sto je Golf 6 evolucija Golfa 5 a u sustini je veoma slican auto. Kako ko gleda na stvar.

Za sada se ni ne zna sta se nabavlja, oni upravo razmisljaju o tome sta i kako, ali evidentno je da ako prave prugu za 200, i ako nesto bude nekada islo tom brzinom morace da ima kabinsku signalizaciju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558347#p558347:21hto2hs je napisao(la):
spatiotecte » Čet Avg 09, 2018 7:56 pm[/url]":21hto2hs]
Za sada se ni ne zna sta se nabavlja, oni upravo razmisljaju o tome sta i kako, ali evidentno je da ako prave prugu za 200, i ako nesto bude nekada islo tom brzinom morace da ima kabinsku signalizaciju

Neće ići tom brzinom, već ti je mvbg1 rekao. To što pričaju Zorana Mihajlović i ostalo bajkozbori ne znači da će tako biti. Od 2000. do danas je prošlo 18 godina i svaka garnitura je napravila prugu za 160 km/h po njihovim rečima, a tu brzinu na železnicama u Srbiji niko nije dostigao.
 
WLAB, ta pruga se pravi za narednih 100 godina!
Zar ti mislis da u jednom trenutku nece nabaviti/razvijati nova vozila?

Mvbg1 je rekao da u trenutku otvaranja deonice BG/NS nece biti novih vozova, to ne znaci da mozda 2 ili 3 godine kanije nece nesto nabaviti.

Politicki gledano, najefektnije bi bilo da u trenutku otvaranja nove pruge budu i novi vozovi. E to bi bio pun pogodak za njih, vec vidim Vucica kako bi se provozao tim novim vozom i rekao kako je Srbija usla sad u zatvoreni klub zemalja koje imaju voz za preko 200.
 
Molim vas bez ličnih upadica i kvalifikacija ;)
 
Aman spatio info je budalastina i nije tacna, a jos je potkrepljena slikama iz b production filma. Ne razumem sto sad uleces u raspravu sta sve moze da se napravi od magarca, ljudi razbijaju atome pa naravno da mogu da naprave i papirni avion da ide 200kmh


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@Bulbulderac
E da, vezano za taj film koji se pusta na Netflixu da li znas uopste koja je prica?

Posto sam pitao zasto supersonicna motorna kola vuku RVR-ovu kompoziciju BG-voza, sto je slozicemo se, skroz cudno i kako uopste je tako nesto zavrsilo na TV-u.

Dakle, posto je nedavno snimljen film Extinction u Beogradu cija se radnja odvija kao u nekoj bliskoj buducnosti, za finalnu scenu koja se odvija u stanici Vukov Spomenik gde junaci beze od vanzemaljaca pa onda ulaze u voz, rezija filma je trazila najmodernije vozove na nasim zeleznicama da bi scena bila iole realna. Ovi su im rekli nema problema, imamo najnovije Flirtove nabaljene pre koju godinu. I takav je bio dogovor dok nije dosao trenutak da se snimi scena.
Onda kad su videli da ne mogu da snime tu scenu onako kako su zamislili jer je Flirt niskopodan pa su bili u problemu.
Morali su da koriste RVR-ove zato sto je ta scena bila snimljena pred kraj filma i nisu imali vremena da urade u 3D potpuno novi futuristicki voz koji bi usao u stanicu Vukov Spomenik.
Onda se neko od nasih setio da uzme lovu tako sto su im predlozili da koriste 3D model "motorne jedinice" koju trenutno nasi razmatraju da naprave kako bi voz na filmu izgledao modernije.
Tako je nastao taj frankenstajn TGV/RVR-a u filmu.
 
I cekaj, napraviki su mock up i render nove lokomotive sa vagonima koji su isarani grafitima...? meni deluje da su ovaj render uradili za potrebe filma a ne obrnuto


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Oni nisu hteli da im pola voza bude TGV pola raspadnuti RVR, oni zapravo nisu ni hteli da imaju neki krs od voza u filmu. Jer da su znali da ne mogu da snime sa Stadlerom uradili bi celu scenu u 3D sa futuristickom vozom. Jednostavno nisu imali vremena za to.
 
A sto nam tvoj izvor nije dao render bez vagona? Valjda ne koriste ovaj render za zvanicne prezentacije...ne bih im nikad odobrio budzet da se ja pitam...

ja i dalje ne mogu da verujem da ti kao ozbiljan lik verujes u sve ovo...jedino ako ti je taj lik blizak rod...ja rodjenoj majci ne bih poverovao kad bi mi rekla to...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja o tom filmu nisam imao pojima dok mi ti nisi rekao da je slika iz filma.
I kad sam pitao kako je RVR zavrsio zajedno sa tom lokomotivom i to jos na netflixu onda mi je objasnio celu pricu vezanu za snimanje. A sad da li koriste tu sliku iz filma u promotivne svrhe to nemam pojima. Ja koliko sam shvatio ovaj projekat jos nije izasao u javnost.

Znas kako, mene iskreno ne cudi da oni uzimaju u obzir kao mogucu opciju da sklepaju nesto sa onim sto imaju posto to isto rade i sa Avionom Super Galeb G4 iz 1978 koji planiraju da unaprede u G5 sa novim motorom.
E sad sta ce biti od ovoga ne znam, iskreno bi voleo da bude nesto, ako ne bude, nista strasno, jos jedna sarena laza u nizu.
 
Evo resenja za velike brzine bez novih ulaganja,sa modfikacijom postojecih resursa...... :lol:
Nije budzevina vec je TO stvarno postojalo u SSSR ! A mozda i jos postoji . :roll:
MiG na vagonu ..Neko je ovde pominjao upotrebu mlaznih pogona u saobracaju.. :?:
Pogledajte prilog 1
Kad vec "filmujemo" , evo predloga za letnju verziju ICE voza ,prilagodjenog klimatskim promenama..
Radi klima -boli glava..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558378#p558378:3v9j2b9b je napisao(la):
spatiotecte » Čet Avg 09, 2018 9:17 pm[/url]":3v9j2b9b]Znas kako, mene iskreno ne cudi da oni uzimaju u obzir kao mogucu opciju da sklepaju nesto sa onim sto imaju posto to isto rade i sa Avionom Super Galeb G4 iz 1978 koji planiraju da unaprede u G5 sa novim motorom.
E sad sta ce biti od ovoga ne znam, iskreno bi voleo da bude nesto, ako ne bude, nista strasno, jos jedna sarena laza u nizu.
Pa i to sa Galebom G5 je... na vrlo dugom štapu. :mrgreen: :? Jeste racionalnije i za jedan stepen logičnije i ostvarljivije nego one fantazije o Orlu 2.0... Ali je opet na dosta dugom štapu.
Sve u svemu, i kod te priče sa Galebom, i kod priče sa Orlom, i kod priče sa novim tenkom, kao i sa ovom pričom o modernizovanju starih vozova javlja se ista kočnica - nije problem napraviti prototip. Problem je pretvoriti prototip u serijsku proizvodnju/modernizaciju. A čak i ako se to uspe, javlja se drugi problem - ostati u granicama isplativosti i praktičnosti.

Inače ako je neka uteha, ja ne smatram sve to šarenim lažama. Neki od tih projekata, ili neki od ljudi koji ih čine, zaista počivaju na plemenitim i iskrenim namerama. Problem je samo kad se, što zbog politike, što zbog muljaža rukovodstva fabrika i instituta, ti projekti valjalu tako u limbu do beskraja, i srču pare i resurse koji bi se mogli iskoristiti za nešto bolje i perspektivnije. Tako da ne mislim ja da su to prevare u pravom smislu reči. Ali jeste neka vrsta presipanja iz šupljeg u prazno i jurenja sopstvenog repa. Mislim kad prođe 5-10 godina a sve je i dalje na nivou maketa i ponekog prototipa.

@Sam-2
Jao znam za ovo, ovo im je bio štap-i-kanap projekat mašine za otopljavanje leda na prugama. :D Od šinskih verzija se odustalo, ali su zato preneli taj projekat na aerodromska vozila :D Sad ma koliko nama to izgledalo blesavo, Rusima se isplatilo, jer su polovnih mlaznih motora i nafte uvek imali preko glave. :D

snowblowers-I.jpg

a bilo je i ovoga :)
1.jpg

Al im je taj projekat prop'o™. :D Isto kao i Američki pandan.
 
Па, ако је њима пропао пројекат, Французима није, јер су тамо деценијама били у саобраћају возови са додатком млазног погона, и постизали сјајна времена на тешким брдским пругама.
Уосталом, и Те-же-ве је почео са млазним мотором, а на струју је прешао услед нафтног шока 1973, пре којег је барел нафте био 3 долара.

Возови и авиони су у инжењерском смислу сродна превозна средства, са више сличности него, рецимо, возови и аутомобили (тако кажу машинци), с тим што је напајање путем пантографа код авиона, из објективних разлога, непримењиво:)
 
Tako je Pantografe, evo ga taj francuski TGV na mlazni pogon.

TGV001B-Train%2Bd%2527essai%2B%25C3%25A0%2BFacture%2B%252833%2529%2BJean%2BPorcher%2B1973-ART.jpg


TGV001-Croquie.jpg


Koristili su radove sa tog voza da bi deset godina kasnije izbacili TGV na struju.
 
Da samo što su Francuzi imali više iskustva i stoga su bolje ''upakovali'' sve to i otklonili nedostatke. Dok Sovjeti i Ameri nisu bili te sreće.
Sve u svemu, poenta, već prethodnih nekoliko strana, jeste upravo u tome da nije stvar da li je nešto fizički izvodljivo, nego koliko je isplativo, praktično i bezbedno.

P.S. Sad sam zamislio srpski TGV iz doba SFRJ sa sve natpisom ''Lepa Brena'' preko kabine. :lol: ''Turbo Brena!'' :lol:
 
A ovaj je bio i u redovnom saobraćaju: https://en.wikipedia.org/wiki/Turbotrain

@Bender

U konkretnom slučaju voza na mlazni pogon je ključan kriterijum isplativost, i to u konkretnim uslovima, jer, bez divljanja cena nafte, ovaj voz bi bio isplativ. A ionako je hvaljen zbog velike pouzdanosti i brzine. Francuzi, jednostavno, znaju da naprave voz, i tu ništa novo nisam rekao.

Mnoge projekte naše železničke i uopšte mašinske industrije u prošlosti je, nažalost, zaustavio kriterijum apsolutne neisplativosti, jer su, usled nedovoljno velikog tržišta - u slučaju SFRJ dodatno umanjenog feudalnim karakterom države, kao i nepripadanjem glavnim poliotičkim bllokovima - bili, jednostavno, preskupi i neisplativi za dalji razvoj.
Zato na pokušaje u kojima mi sami nešto pokušavamo da zbudžimo i da to nekom prodamo... ne bih gledao sa nimalo entuzijazma - čak i da nam je železnička industrija u dobrom stanju, a ona više, realno, ni ne postoji.

EDIT: Inače, regarding Lepa Brena, više gradova u Srbiji ima naselja, tj. grupe stambenih zgrada koje se tako zovu. Znam za Vranje (koje ima i Ledenu stenu poput Niša - inventivno, nema šta), a čuo sam za još neki slučaj, ali sam zaboravio gde. Javiće se već neko da prijavi...
 
a to sto pricate za viseistemske lokomotive, aj kapiram da je problem da treba prebaciti na 750V DC, sto bi znacilo da povlaci 33 puta vise struje, sa stanovista nekog ko se prilicno razume u fiziku pogotovo elektriku: kolko je komplikovano namotati trafo N1:N2=15:25 gde bi jacina struje bila samo 1.6 puta veca?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558407#p558407:37qvmjpj je napisao(la):
Пантограф » Čet Avg 09, 2018 10:54 pm[/url]":37qvmjpj]
EDIT: Inače, regarding Lepa Brena, više gradova u Srbiji ima naselja, tj. grupe stambenih zgrada koje se tako zovu. Znam za Vranje (koje ima i Ledenu stenu poput Niša - inventivno, nema šta), a čuo sam za još neki slučaj, ali sam zaboravio gde. Javiće se već neko da prijavi...
Nisam ni ja znao al evo Gugl mi pomogao. U pitanju je Niš. :mrgreen: https://www.blic.rs/vesti/reportaza/gde ... ni/gphnhwy A ima i u Vranju. :mrgreen: https://www.4zida.rs/prodaja/stanovi/vr ... 72231536b7
Samo još ovo da kažem pa gotovo sa Brenom - sad sam došao na ideju da napravim mini seriju mimova i postera na račun tog Jugo ludila sa Brenom odnosno davanjem njenog imena svemu i svačemu. :mrgreen: Ako ikad budem napravio - a već imam jedno 10ak ideja - kačim na Smehoteku. :mrgreen:


Inače slažem se s ovim ostalim što si napisao.
 
Momci,gde je sličnost Turbo TGV-a sa rusko američkom verzijom jet engine prototipa???
TGV je koristio gasnu turbinu za pokretanje generatora električne energije preko kojeg su se napajali vučni motori samog voza. Dok su ovi prototipovi koje spominjete koristili klasične mlazne motore kao pokretače.
Nemojmo mešati babe i žabe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558420#p558420:5307uvys je napisao(la):
mvbg1 » Čet Avg 09, 2018 10:19 pm[/url]":5307uvys]Momci,gde je sličnost Turbo TGV-a sa rusko američkom verzijom jet engine prototipa???
TGV je koristio gasnu turbinu za pokretanje generatora električne energije preko kojeg su se napajali vučni motori samog voza.
Dok su ovi prototipovi koje spominjete koristili klasične mlazne motore kao pokretače.
Nemojmo mešati babe i žabe.
Ako se ne varam, ovo je preteca visedelnog TGV-a , sa gasnom turbinom..

Pogledajte prilog 1
Mala rekapitulacija i hronologiga razvoja TGV....
https://retours.eu/en/36-tres-grande-vitesse-turbotrain-TGV/
I samo mala napomena- Pominje se klasicni voz "Le Kapitol" koji je saobracao sa 200 kmh.
Njega su vukle lokomotive serije 9000, izvedene od rekorderke 9004 iz 1955. Jos uvek su u upotrebi :!:
 
Pa valjda je zs potpisao ugovor za 8 visesistemskih loksi cemu prica o budzenju baba
 
није ЖС него Карго за своје потребе. ови безмозгаши у СВ-у би исто то могли да ураде, с обзиром да знамо цену (32 милиона за 8 комада)
 
Inace fabrika RVR je proizvela voz za brzinu od 240kmh to je bio plan sssr za brze pruge ali su se rastirili
 
Vrh