Ova tema me podseća na slične teme iz tehnike koje sam čitao, samo što se radilo o vojnoj tehnici.
@Spatio, i naš jurišni avion J-22 Orao je jednom prilikom uspeo da probije zvučni zid i na momenat postane transssonična letelica. Znaš kako? Tako što su ga podigli na maksimalnu visinu, pa ga zalteli na dole, dali mu forsaž i terali tako sve dok nije probio zvučni zid. Pa ga brže bolje ispravljali da se ne zakucaju u zemlju. I nakon toga mu menjali delove od stresa i vibracija koje je preživeo tokom tog testa od svega nekoliko minuta. To je učinjeno jednom (dokumentovano), mooožda još dva puta na istu foru, i nikad više. I pokazalo se kao rizična, povuci-potegni rabota moguća samo u eksperimentalnim uslovima, odnosno u uslovima koji se u ratnom dejstvu nikad neće dogoditi.
Ipak, to nije sprečilo deo ljudi i javnosti da brže bolje plasiraju priču kako je taj avion čudo tehnike, kako je mogao da bude naš F-4 Fantom i da osvoji svet porudžbinama, saaaaamo da su nam Britišeri dali motore koji mogu da razviju supersonične brzine. I nije ih sprečilo da ga pretvore u svojevrsnu ikonu koju i dan danas obožavaju i uzdižu u nebesa iako je već odavno postao potpuno nebezbedan, prevaziđen i zreo za penziju.
Tako i ti s ovim idejama o transformisanju zastarelih srpskih železnica odnosno lokomotiva od pre 50 godina u brze vozove. Mani se ćorava posla. Niko ne osporava da je tako nešto moguće. Pa može i Jugo da postane supersoničan ako ga staviš na raketu. Samo što postoji ogromna razlika između
1) mogućeg/izvodljivog i 2) praktičnog i isplativog.
Ako se ikad ispostavi da grešim, dolazim ovde, povlačim reči i pišem izvinjenje, kao i čestitke tim ljudima koji su dokazali da je to moguće. Ali do tad je sve ovo za mene čisto fantaziranje i ŠBB KBB.