Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pitao sam za odredjene stavke i dobio sledece odgovore.

Sto se tice nove pruge:
- komercijalna brzina Vmax: 200
- tehnicka granica Vmax: 220
- geometrija same pruge Vmax: 300+

Kaze da u sklopu nove pruge bice cak i jedan deo koji ce omoguciti tehnicku Vmax do 250 jer na 2 mesta ugradjuju skretnice za 300 sto ce omoguciti da na deonici dugackoj 23 km voz dostigne te brzine. Taj deo planiraju da mogu ubuduce da koriste kao poligon za testiranja. To ce se raditi pred zvanicno otvaranje pruge time sto ce specijalno za te testove kontaktna mreza biti vise zategnuta.

Sto se tice voza:
Pantograf je u pravu, razmisljaju da urade nesto kao Railjet sa unapredjenim UIC Z1 kolima iz Gose jer trenutno imaju tu opciju ili opciju da kupe nove vozove od stranog prozivodjaca. Koliko sam razumeo problem nije toliko vagon vec vise motorna jedinica koja zahteva slozenije prepravke.
 
Spatio,

znači ti misliš da je sve što si nabrojao u postu na prethodnoj strani izvodljivo i ostvarivo u Srbiji u narednih 5 do 10 godina?
 
Ja licno mislim da to nije izvodljvico u smislu da Srbija postane ozbiljan igrac poput nemaca i francuza.
Ono u sta mogu da poverujem je da se napravi jedna test garnitura i da je provozaju kroz novu prugu brzinom od 230, to verujem da nasi mogu da urade. 2 motorna elementa i 8 vagona Z1+, to mi nije u domenu nemoguceg.
Ako to moze da vrati Gosu i Zelvoz sto da ne, pravili smo vagone za 200 zasto ne bismo mogli za 230?
 
Priznajem da nisam znao da su ti Gošini projektovani za brzine do čak 200 km/h.
Ipak, to je samo jedan komadić u ogromnoj slagalici. Još više zabrinjava činjenica da su i Goša i Želvoz u finansijskim problemima, a koliko vidim, Želvoz je nedavno i prodat.

Da se razumemo, što se mene tiče, ne moramo da jurimo preko 200, evo nek se podigne brzina putničkih vozova na deonicama u Vojvodini i na ''samo'' 160 km/h i neka naši vozovi ponovo postanu sinonim za komfor a ne za sporost i nepouzdanost(red vožnje)... i ja ću biti zadovoljan.
 
Nisam baš siguran da je ovako nešto moguće ostvariti pogotovo ne u roku koji je nama potreban kako bi po završetku pruge imali spremne vozove. Pantrograf je već naveo nelogičnosti tako da se ne bih ponavljao.

Inače ne bi bilo loše u startu navesti izvor informacija (rekao mi prijatelj, komšija itd).
 
Nadam se da će Kinezi našim "železničkim stručnjacima" predstaviti jednu novotariju u tehnološkom svetu koja postoji od 80ih i zove se džipies ( GPS, ne znam kako se piše na kineskom ). Ova novotarija bi na primer omogućila nekom Stanimiru koji sedi u nekoj komandnoj sobi u Beogradu, Požegi, Nišu, gde već, i blene u neke tamo monitore ( ili je barem plaćen da blene ), da primeti da je kolega Radisav krenuo svojom Kenedijevkom u rikverc, da je stao na otvorenoj pruzi, izašao da moča, ubere cvet za svoju Draginju...štagod. Ljudi, nama u 2018. godini mašina stoji na pruzi, putnički voz se zakuca u nju i nikom ništa!?! Jbg, Kenedijevka bila između signala, ušla u ripanjski trougao, progutao je Drekavac... Vi pričate o brzinama od 300km/h, pa se još svađate da li je Žužu ili MiniPica! "Sreća" naša da nam vozovi voze sporije od konjske zaprege, zamislite koliko bi ljudi izginulo u tom nesrećnom Ripnju!! To je bila vest od pola dana, ni toliko. Na železnici se potresao - bukvalno niko!
Naši stručnjaci ne završe novu stanicu, a brže bolje zatvore staru. Istovremeno, "renoviraju se" ostale stanice pa nam međunarodni vozovi kreću iz ćumeza ( pardon: kraljevskog ćumeza ) sa šalterom za prodaju karata veličine šaltera koji baba sera ima u nekom jačem prestoničkom restoranu. Ali, da ne bude da samo kudim, urađen je i pristup trenutno glavnoj ž.st, nije da nije, asfaltirali su celih sto metara, postavili pet ležećih po dužnom metru. Ne daj Bože da su proširili ono suženje na samo pedesetak metara od ž.st. Topčider ka mostu preko Ade, gde dva kombija ne mogu da se mimoiđu.
Mi imamo prugu prema aerodromu ucrtanu u GUP, sada se radi pruga Zemun-Batajnica, pa zašto bi se neko cimao da sad ucrta i odvajanje za ANT u projekat, lakše će biti kad jednom krenu vozovi da se opet blokira saobraćaj, da se opet neko calne za projekat, ko šiša ljude koji će tim vozovima ići na posao, školu...Mrzi me i da počinjem sa debilima i Beovozom do Ovče umesto do Pančeva.
Ma jedina smo država na svetu u kojoj železnica radi direktno u korist autobuskih prevoznika...

Ali će nam Žužu uraditi vozove za 300km/h!
 
У праву си ти потпуно, мада, на Младеновачкој прузи нема потребе за џи-пи-есом, сви технички предуслови да судар не може да се деси већ постоје - нажалост, очигледно је неозбиљност и неодговорност унутар тог система на таквом нивоу да не помаже никаква техника.

И, да, сагласан сам: таквим железницама ја не бих дао да возе путнике 200 на сат, као што ни ГСП-у не бих допустио да управља београдским метроом, или авио-компанијом. Док се суштински не промене и од бирократске љуштуре не постану озбиљна и одговорна саобраћајна компанија. У супротном, постоји реална опасност да изгину људи.
 
Brigu za ljude iskazuje samo najlepši među nama na televiziji. Kad se ugase kamere i kod njega i kod svih ostalih glavnih i odgovornih postoji hronično zabolenje za ljude, narod, budućnost ove zemlje itd.

U vezi sa železnicom i stručnjacima još jedan primer, koliko ljudi godišnje gine na pružnim prelazima u nivou na relaciji Barajevo-Valjevo? Urađena je rekonstrukcija pruge, denivelisano je prelaza - nula! Ne daj Bože da prođe voz brže od 30 km/h...
 
Ovo sto pise spatio generalno je ostvarivo uz naravno ALI.
Gosini vagoni svakako mogu da idu i 230, jer se zbog sigurnosti uvekide na 10-20% vise od onog sto je deklarisano. Pravljenje lokomotive, uz kupovinu kompletnog motora i elektronike nije nista drugo nego ko sklapanje ikarbus autobusa. Svodi se na pravljenje sasije, osovina i slicbih stvari. Ono sto je veliko ALI je stanje u fabrikama i njihova sposobnost da sad bilo sta naprave. u Gosi je do skoro bio proteat, ne zna se ni cika je sada fabrika, ljudi nisu ni plate primali. Zelvoz je isto privatizovan, a za neku ozbiljniju fabriku koja bi konkurisala simesu makar i u aftici negde mora mnogo da se ulozi i tehnicko opremanje same fabtike, uz maksimalnu robotizovanu proizvodnju, zavarivanje, secenje i drugi procesi.

Sve mi se cini da ono sto je sada odnos kvaliteta Ikarbusa i Solarisa, da bi sa eventuelnim tim sklapanjem tih vozova u postojecem raspadnutim i zastarelim fabrikama poljska Pesa bila svemirki brod. S tim sto je pitanje bezbednosti mnogo znacajnije u zeleznici
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557277#p557277:2n39k0g7 je napisao(la):
Igor » 05 Aug 2018 01:25 pm[/url]":2n39k0g7]Nisam baš siguran da je ovako nešto moguće ostvariti pogotovo ne u roku koji je nama potreban kako bi po zavrsetku pruge imali spremne vozove. Pantrograf je vec naveo nelogičnosti tako da se ne bih ponavljao.

Inače ne bi bilo loše u startu navesti izvor informacija (rekao mi prijatelj, komšija itd).

Nisam rekao da ce po zavrsetku pruge (onaj deo BG-NS 2022) dobiti nove vozove, rekao sam da se pred otvaranje pruge stvaraju uslovi da hipoteticki prototip krene u fazi testiranja.

Na pitanje da li je pruga Beograd Novi Sad prava brza pruga, rekli si da je jeste u gradjevinskom smislu i da nas vlast tu nije lagala jer je koriscen vecim delom projekat iz vremena SFRJ koji je predvidjao komercijalnu brzinu 250 km/h. Taj projekat je revidiran 2010te od strane CIP-a u smislu da mu je samo smanjena komercijalna brzina na 200 zbog odrzavanja i cene karte koje bi bile prevelike. Kaze da nije toliko skupo podici brzinu buduce pruge na 300 koliko bi bilo skupo odrzavanje a i ljudi ne bi mogli da priuste sebi karte.

Cena pruge do subotice je 1,8 miliardi evra za 187 km, naveo je poredjenja radi Maroko koji je za 1,8 miliardre evra izgradio 200 km brze pruge za 300 km/h tako da je cena pruge skoro pa slicna.

Inace prema UIC-ovim standardima brzom prugom se smatra svaka pruga koja dozovljava 220(ranije je bilo 200)

Da se vratim na vozove. Oni trenutno imaju vise opcija koje razmatraju.
Za pocetak (BG-NS) sigurno se ne bi kupovale domace garniture jer nema vremena da se razvije takav proizvod. Dakle samo je politicko pitanje da li ce to biti EU proizvodjac ili Kina za te nove vozove kad otvore prvi deo pruge.

Dalje, dakle tek posle 2025te koja je realan rok za izgradnju do Subotice se razmatraju mogucnosti da Srbija uvede vozove domace prozivodnje sa stranim kooperantom.
Inace da se vratim na pantografovu konstataciju, receno je da kinezi nece nikakav transfer tehnologije ustupiti Srbiji u smislu da nam omoguce jednog dana gradimo vozove za 350.
Dakle nikakva takva fabrika super brzih vozova nece postojati u Srbiji.
Ali je receno da postoji zainteresovanost da za odredjene tehnoloske segmente gde Srbija nema znanje Kina pripomogne ali to bi bilo u cilju ostavarivanja nekog voza za 230-250, ne za vise.

Isto tako za Srbiju Kina sprema jos jedan paket od 2 miliarde evra za drugu brzu prugu do Nisa tako da sve ovo sto oni uzimaju u opticaj su planovi koji idu i posle 2030te godine.

U sustini su u dilemi da li da kupe nove vozove i plate punu cenu ili da pokrenu razvoj domace privrede uz ulaganja drzave u te firme i eventualnu pomoc stranog kooperanata kako bi vratili na noge domacu vagonogradnju kroz minimum 10 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557292#p557292:3mmoly86 je napisao(la):
spatiotecte » Ned Avg 05, 2018 3:10 pm[/url]":3mmoly86]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557277#p557277:3mmoly86 je napisao(la):
Igor » 05 Aug 2018 01:25 pm[/url]":3mmoly86]Nisam baš siguran da je ovako nešto moguće ostvariti pogotovo ne u roku koji je nama potreban kako bi po zavrsetku pruge imali spremne vozove. Pantrograf je vec naveo nelogičnosti tako da se ne bih ponavljao.

Inače ne bi bilo loše u startu navesti izvor informacija (rekao mi prijatelj, komšija itd).

Nisam rekao da ce po zavrsetku pruge (onaj deo BG-NS 2022) dobiti nove vozove, rekao sam da se pred otvaranje pruge stvaraju uslovi da hipoteticki prototip krene u fazi testiranja.

Na pitanje da li je pruga Beograd Novi Sad prava brza pruga, rekli si da je jeste u gradjevinskom smislu i da nas vlast tu nije lagala jer je koriscen vecim delom projekat iz vremena SFRJ koji je predvidjao komercijalnu brzinu 250 km/h. Taj projekat je revidiran 2010te od strane CIP-a u smislu da mu je samo smanjena komercijalna brzina na 200 zbog odrzavanja i cene karte koje bi bile prevelike. Kaze da nije toliko skupo podici brzinu buduce pruge na 300 koliko bi bilo skupo odrzavanje a i ljudi ne bi mogli da priuste sebi karte.

Cena pruge do subotice je 1,8 miliardi evra za 187 km, naveo je poredjenja radi Maroko koji je za 1,8 miliardre evra izgradio 200 km brze pruge za 300 km/h tako da je cena pruge skoro pa slicna.

Inace prema UIC-ovim standardima brzom prugom se smatra svaka pruga koja dozovljava 220(ranije je bilo 200)

Da se vratim na vozove. Oni trenutno imaju vise opcija koje razmatraju.
Za pocetak (BG-NS) sigurno se ne bi kupovale domace garniture jer nema vremena da se razvije takav proizvod. Dakle samo je politicko pitanje da li ce to biti EU proizvodjac ili Kina za te nove vozove kad otvore prvi deo pruge.

Dalje, dakle tek posle 2025te koja je realan rok za izgradnju do Subotice se razmatraju mogucnosti da Srbija uvede vozove domace prozivodnje sa stranim kooperantom.
Inace da se vratim na pantografovu konstataciju, receno je da kinezi nece nikakav transfer tehnologije ustupiti Srbiji u smislu da nam omoguce jednog dana gradimo vozove za 350.
Dakle nikakva takva fabrika super brzih vozova nece postojati u Srbiji.
Ali je receno da postoji zainteresovanost da za odredjene tehnoloske segmente gde Srbija nema znanje Kina pripomogne ali to bi bilo u cilju ostavarivanja nekog voza za 230-250, ne za vise.

Isto tako za Srbiju Kina sprema jos jedan paket od 2 miliarde evra za drugu brzu prugu do Nisa tako da sve ovo sto oni uzimaju u opticaj su planovi koji idu i posle 2030te godine.

U sustini su u dilemi da li da kupe nove vozove i plate punu cenu ili da pokrenu razvoj domace privrede uz ulaganja drzave u te firme i eventualnu pomoc stranog kooperanata kako bi vratili na noge domacu vagonogradnju kroz minimum 10 godina.
Postoji i zove se Siemens Mobility Kragujevac
 
јефтиније нам је да Сименсу поклонимо Гошу и да ту производе Рејлџет и друге гарнитуре и да од њих купимо него да развијамо
 
Pa ako je još 1937. Leteći Beograđanin mogao da razvije 146km/h na nekim deomicama Beograd-Zagreb, danas sve ispod 200 bi bio neupseh s obzirom da pravimo skoro novu prugu. U svakom slučaju, sve je moguće, ali... to smo ipak samo mi.
 
Hajde da malo podsjetimo kako su dobro izgledala kola iz Gose

20060324_002.jpg

61_72_10-70_605-8_Ws1.jpg

617210906013_fschild.jpg

jz_aeel_belul.jpg

Zeleznice_Srbije%2C_Gosa_Z1%2C.jpg


Postojale su i izvedbe sa 4 sjedista u redu

zs617210706025_bk0809200147.jpg

An_interior_of_second_class_passenger_car_of_ZS_type_Beelmt_standing_at_railway_station_06_09_2017.jpg

1024px-Gosa_Carriage_Zeleznice_Srbije.JPG


:vops: Iz restorana
DSCF4871.jpg
 
Kad gledam ove slike bude mi zao, jer realno znali smo da gradimo vozove.
 
Vozio sam se u Gosinim kolima, nisam ni znao da su domace proizvodnje... Izuzetno udobna sedista, odlicna zvucna izolacija, odlicno klimatizovano, uredno, prostrano, cisto...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557539#p557539:32xaalad je napisao(la):
beobike » Mon Aug 06, 2018 3:05 pm[/url]":32xaalad]Pa ako je još 1937. Leteći Beograđanin mogao da razvije 146km/h na nekim deomicama Beograd-Zagreb, danas sve ispod 200 bi bio neupseh s obzirom da pravimo skoro novu prugu. U svakom slučaju, sve je moguće, ali... to smo ipak samo mi.
Samo tokom testova. Te 1937. je brzina od 100km/h bila uobičajena čak i na manje važnim prugama. Zlatno doba železnice kod nas.
140km/h se vozilo negde krajem sedamdesetih, a preko te brzine tek krajem osamdesetih, na teritoriji RH. Koliko ja znam (a znam :sesir: ) u Srbiji nikada nigde nije bila Vmax veća od 120km/h.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557539#p557539:32xaalad je napisao(la):
beobike » Mon Aug 06, 2018 3:05 pm[/url]":32xaalad]...danas sve ispod 200 bi bio neupseh s obzirom da pravimo skoro novu prugu. U svakom slučaju, sve je moguće, ali... to smo ipak samo mi.
Sve ispod 160km/h je neuspeh, a sve preko toga je pranje para.
:kafa:
 
Mislim da će se ovaj projekat završiti, vjerovatno ne u potpunosti u roku, ali biće završen barem toliko da vlast može da kaže da je završen.
Previše je to najavljivano i previše se sadašnja vlast time hvali da bi tek tako neslavno propalo, a kao drugo pare si obezbjeđene, tako da mislim da će pruga Beograd - Subotica biti urađena.
Drugo je pitanje da li ćemo da imamo vozna sredstva do tada? Ja mislim da ne, ali imaćemo prugu, ovi novi vozovi stadleri koliko znam mogu da idu 160 kmh, ako ne i više, ostali će moći 140 kmh, i to će biti sasvim dovoljno i dobro za početak, pogotovo ako pogledamo kakva je pruga danas, to su solidne brzine, s vremenom će se vjerovatno nabaviti po koji voz za 200kmh. Koliko znam u Hrvatskoj poprilično stari i raspali vagoni idu 140kmh tamo di se može, tako da će sigurno moći i ovi Gosini.
Ono na šta bi trebalo da se fokusiraju železnice Srbije sada je barska pruga, a nažalost ne vidim da mnogo pričaju o njoj, sve nešto izdaleka. Naime nedavno sam putovao kompletnom dionicom i od Užica do Cg granice je pruga OPASNA, vozi se čitavim putem 30kmh, a povremeno i 20kmh, i baš na tim dionicama di jako uspori vagoni bukvalno poskakuju, a ispod provalija, dok se nešto žešće ne desi izgleda da niko neće reagovat, prvi put me bilo strah u vozu na pojedinim dionicama oko Priboja i Užica jel sam imao osećaj da ćemo i pored male brzine iskočit iz šina.
Od Beograda do Valjeva je super, Valjevo Požega solidno, vozi se 50,60 kmh ali je pruga ok nema poskakivanja, Požega Užice je također super, al dalje ako se nešto hitno ne preduzme ta dipnica će ili da bude zatvorena ili će se nešto žešće nedaj bože desiti u zabiti Zlatibora i onim provalijama...
 
spatiotecte":4kr6buga je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557215#p557215 je napisao(la):
direktor » 05 Aug 2018 05:47 am[/url]":4kr6buga]Spatio je uzivao u pisanju price uz neku casicu vise

Slike i objasnjenja sam dobio od prijatelja koji radi na projektu.
Ako laze on mene onda lazem i ja vas.

Ova nasa Gosa Z1 su napravljena izvorno za 200, ne vidim da je neka naucna fantastika da se urade ista ta kola i da im se poboljsa brzina za 30 km/h.
A u aerodinamicnom tunelu VTI-a u Zarkovu su 1991 testirali maketu za vojni projekat borbenog lovca zvani "Novi Avion" ili "NA" koji je JNA tada razvijala sa simulacijom leta na Mach 2 u tunelu.

Laze te.

Izvinjavam se ako sam salabrejker.

odgledaj kraj filma: https://www.imdb.com/title/tt3201640/

bice ti poznate ove slike koje si postavio...

Zelvoz i 2 maha...nasmeja me...:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Barska pruga teško da će biti fokus obzirom na to da se gura priča o autoputu ka CG koji će i bez železnice biti na rubu isplativosti u najboljem slučaju.
 
Ако ћемо веровати изјавама министарке о роковима (http://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelnosti/ ... to-putem-i), ремонт барске пруге ће бити при крају када почне изградња последње деонице ауто-пута од Пожеге до Бољара.
Чак и да ремонт барске пруге не почне следеће године, већ за две-три године, ако се има у виду како се последњих неколико година поштују рокови за ремонт пруга, а како рокови за изградњу ауто-путева, прво ће завршити пругу.

Пошто се у последњих месец дана доста писало о расту дуга Црне Горе због изградње аутопута, упитно је да када ће они завршити цео аутопут од Бољара до Бара, а већ су ремонтовали 40 одсто барске пруге на својој територији и обезбедили још 70 милиона евра за наставак
 
Barska pruga kroz Srbiju između Užica i Vrbnice je kritična na pojedinim mestima nebezbedna i opasna, jedino što je najveća brzina 30kmh pa u slučaju da se nešto desi pri toj brzini vjerovatno ne bi bilo neke velike štete niti materijalne niti ljudske, ali ta se pruga mora pod hitno ili remontovati ili zatvoriti.
Slično se desilo sa prugom Knin Zadar, doduše tu nema ni putnike ni tereta, ali se vozilo do 2014.g. sve sporije o sporije dok nije došlo do toga da za 90km treba skoro 3 sata i onda je ukinuta, putnici se već 5 godina prevoze autobusom.
Slično je i sa barskom ili remont ili zatvaranje.
 
Vrh