Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Хвала за ову информацију, нисам приметио кад је Маслар почео да користи и ову могућност :mrgreen: .
Ево онда те епизоде: (пруга је од 9.15)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_6nIMgRFMnE[/youtube]
 
Evo malo i tehnickih detalja vezanih za ovaj projekat ozivljavanja domace sinske industrije.
Projekat predvidja saradnju Zelvoza, Gose, VTI i kineskog proizvodjaca voznih sredstava ZhuZhu.
Radi se o univerzalnoj kabini modernizacije voznih sredstava koji je planiran ne samo za BG-voz vec i za buduce kompozicije za brzu prugu Beograd Subotica.

Koristila bi se tehnicka dokumentacija Gose za unapredjenje domacih Z1 kola na standard Z1+ gde bi drzava narucila nove vagone radjene sa Gosinom licencom sa novim postoljima za brzine do 230 km/h.
Univerzalna kabina/motorna kola je zamisljena po uzoru na kineske brze vozove i trenutno se radi na digitalnoj maketi upravljacnice i kabine (ovo na slici)
Planirano je nakon toga da kroz par meseci urade maketu te iste univerzalne kabine i da se krene sa testovima u aerodinamicnom tunelu Vojno Tehnickog Instituta u Zarkovu za brzine do 350km/h.
Treca faza podrazumeva modifikaciju postojece domace AESA 441 lokomotive sa ugradnjom modifikovane pogonske grupe za 240 km/h i ugradnjom tiristora kako bi se 2022 krenuli sa testovima uzivo na tek novoizgradjenoj brzoj pruzi Beograd Novi Sad.
Nakon tih testova bi se onda gledala mogucnost ugradjivanja kineksih motora u prototipu i dodatni testovi na pruzi.
Planirano je da se u te svrhe preprave jedna postojeca Z1 kola time sto bi se unapredila na standard RIC 230 i dobila bi ulogu labotatorijskih mernih kola sa ugradnjom najmodernije tehnologije kineskih kooperanata. Izgradnjom drugog prototipa upravljacnice bi se dobila test garnitura za prvi prototip srpskog voza velikih brzina domace prozivodnje.
Planirano je da Zelvoz uz ulaganja kineske strane i prosirivanje proizvodnih kapaciteta postane integrator celog projekta.
Zamisao Zajednicki napora kineskih i srpskih partnera je da kroz 10 godina Grupacija Zelvoz/Gosa/Zhuzhou uz Alstom i Siemens postane treci evropski prozivodjac vozova za velike brzine u Evropi nudivsi tehnolsko tehnicki totalno konkurentan voz za velike brzine za evropsko trziste u odnosu na svoje konkurente i po znatno nizoj ceni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557215#p557215:2pzjul58 je napisao(la):
direktor » 05 Aug 2018 05:47 am[/url]":2pzjul58]Spatio je uzivao u pisanju price uz neku casicu vise

Slike i objasnjenja sam dobio od prijatelja koji radi na projektu.
Ako laze on mene onda lazem i ja vas.

Ova nasa Gosa Z1 su napravljena izvorno za 200, ne vidim da je neka naucna fantastika da se urade ista ta kola i da im se poboljsa brzina za 30 km/h.
A u aerodinamicnom tunelu VTI-a u Zarkovu su 1991 testirali maketu za vojni projekat borbenog lovca zvani "Novi Avion" ili "NA" koji je JNA tada razvijala sa simulacijom leta na Mach 2 u tunelu.
 
Па, није нереално да ће Кинези овде нешто хтети да склапају. Једино не знам како ћемо се изборити за пројектовање, испитивање и сл, јер, они већ производе такве возове, па им дупли научни процес свакако није неопходан.

Једино ово са Гошиним вагонима за прво време, да се сложи некакав домаћи воз налик Рејлџету, па да Србија воз с њим тера за Минхен, Праг... надајмо се и Атину и Стамбол, кад се стекну услови. Ал` после тога, не видим шта би испитивали на ВТИ-ју, јер, имају и Кинези ваздушне тунеле, ко зна колико.
 
Pa postoji i projekat novog srpskog tenka pa to ne znači da je utemeljen u realnosti i izvodljiv u praksi. :D

Kvalitetna šala ovo za Železnice, ko god da je smislio. Posebno ono sa Kineskom kompanijom ŽuŽu i VTI kao glavnim za pitanja aerodinamike. :D
I naravno renderom RVR sa sve novim hi tech kabinama i usvinjenim i štrokavim ''vagonima'' tj. garniturama. :mrgreen:
 
A postoje i domaci slozeni tehnicki proizvodi koji su uvedeni u upotrebu i prodati cak i stranim drzavama. (Lazar, Haubica B52)
Ne bi podcenjivao toliko nase inzenjere.
Danas Srbija samostalno razvija i bespilotne helikoptere na elektricni pogon.

29d9dca64339fcd49458c0caf3eb7e83.jpg


2560px-Lazar-3_VS1.jpg
 
Upoređuješ neuporedive stvari. Lazar i BOV M-11 su samo nadogradnje novih delova na postojeća tj stara vozila i šasije (TAMovi i stari BOVovi). I mada su solidno odrađeni za naše uslove, činjenica da ih je dosad napravljeno tj. prepravljeno tek ukupno 40ak komada, i da se još ne zna ni da li će biti uvršteni u naoružanje VS, govori da je ipak sve to na povuci-potegni. I kao što rekoh, to je uglavnom proces nadogradnje već gotovih, mahom stranih delova, na već postojeće šasije. Uspeh svakako jeste. Ali je svetlosnim godinama daleko od projekta dizajniranja i proizvodnje novog tenka. I to od nule. U zemlji koja jedva uspeva da održi i ove postojeće tenkove iz mnogo jednostavnijeg doba. Bukvalno su veće šanse da se izgradi ona famozna fabrika čipova u Surčinu sa stranim mašinama i tehnologijama nego da Srbija ponovo pokrene proizvodnju svog modernog tenka.
Što se tiče BPLova, danas maltene svaka veća država ima kapacitete da ih pravi tako da one i nisu neko merilo uspeha.

Sve u svemu, da ne dužim previše (iako bih mogao u detalje po tom pitanju), ovaj projekat modernizacije Železnica mi deluje ozbiljno koliko i ovaj projekat Novog srpskog tenka. Možda i jeste tehnički izvodljivo, ali tehnička izvodljivost ne znači i da će projekat biti uspešan ili isplativ, i da je stoga vredan pokretanja. Ako iza toga stoji istinski entuzijazam i napori da se nešto uradi, ja to pozdravljam i podržavam. Dokle god nije sprdnja nego istinski napor da se napravi nešto dobreo. Ali realno ne očekujem da će biti išta od toga.
 
Pa ne rade oni Hi speed voz od nule, istim principom se vode i oni.
Koriste Gosina Z1 kola kao osnovu sa novim obrtnim postoljima i rekarosiranu 441 sa produzenim fremom, zamenjenim prenosima da povecaju brzinu.

Da se razumemo, meni je vec i sama cinjenica da se gradi brza pruga u Srbiji nerealna a to se ipak izvodi tako da mene vise nista ne cudi.
Mozda ne mogu da naprave serijsku proizvodnju takvog neceg u ovom trenutku ali da mogu da naprave neki prototip to verujem da mogu.
 
Sve u svemu, iskreno da ti kažem kad sam video onaj render i kad sam pročitao ono ''ŽuŽu'' i ''VTI'' u tvom postu bio sam 100% siguran da se zezaš. Samo kažem, radi ilustracije koliko mi sve to nerealno deluje - do te mere da sam bio ubeđen da se šališ.

Ako je prijatelj ozbiljan u tome, ok njegovo pravo i njegova stvar. Samo što ja bukvalno mislim da su veće šanse da Srbija proizvodi čipove (ili proste domaće kontrolere ili sofisticirane čipove ali po stranim licencama i uz strane mašine) nego da se ostvari taj projekat Modernizacije železnice iz prethodna dva posta.

Ako je autor projekta iole ozbiljan bar će se potruditi da na renderu prikaže garnituru koja zapravo izgleda sređeno i modernizovano. Ovako sa hi tech kabinom napred i usvinjenim raspadnutim ''vagonima'' iza izgleda ko neka šala. Još sa onim ŽuŽu i pominjanjem aerotunela u kontekstu srpskih železnica... ne znam kako drugačije da vidim to nego kao neku šalu a la Njuz.net.
 
Nisam ja radio taj render niti sam ja neki masinski inzenjer za projektovanje zeleznickih voznih sredstava. Ja licno nemam nista sa ovim projektom.
I ja sam se zacudio sto je ilustracija uradjena tako da super moderni prednji deo brzog voza bude nakacen na izgrafitirana kola RVR-a, iskreno ne znam ni ja sto je tako.
Prilicno je cudno da su uradili takav render.
 
@Спасиотект,
Не гради се брза пруга у Србији, јер су брзе пруге од 250 км/ч.

@Бендер,
Није "Жужу", него "Џуџоу":)
У том граду је, наиме, погон обједињеног кинеског железничког произвођача, ЦРРЦ, за израду локомотива. То је већ сада водећи глобални гигант, јер сваки трећи воз који се направи на свету изађе из његових фабрика. Сасвим је логично да ће земља која је саградила десетине хиљада километара брзих пруга за кратко време тежити да њени произвођачи железничке опреме задобију статус светског хегемона. А отварање локалних и регионалних погона по свету је онда логичан корак. Па и у Србији. Е, међутим, то би објаснило монтажу, али не и развој и испитивање возова и железничке технике, јер они то већ раде у Кини, више него било ко други.
 
Ok evo editovao sam prethodni post u skladu sa time.

Inače da napomenem da kod takvih stvari dizajn i projekat su najmanji problem. Proizvodna linija, resursi (delovi), tehnologije, kvalitet, plasiranje na tržište... e to je onaj pipavi deo na kome padaju čak i mnogo razvijenije i uspešnije zemlje od nas. Inače da je tako lako svaka zemlja bi imala svoju fabriku vozova. Ili tenkova. I svaki od njih bi bio kvalitetan kao recimo Bombardier, ili Leopard 2. Možemo i mi sa Beobuilda da se skupimo i dizajniramo savršen voz ili tenk, koji će biti bolji nego bilo šta u svetu. Ali samo napraviti prototip toga je ogroman korak. A uspostavljanje proizvodnje je tek poduhvat astronomskih razmera.

@Pantografe
Spatiotecte napisa ŽuŽu, ja samo citiram.
Ta priča o Novom putu svile (ili kako ga već zovu) preko Srbije deluje interesantno, pa i izvodljivo. Ali radovaću se kad vidim konkretne rezultate i akcije. Dotad je sve na nivou ŠBB KBB, a takvih sam se priča naslušao za ovih 30 godina samo tako.
 
C1uRFXWWIAEYlUD.jpg:large


Ne razumem koji je problem sa koneskom firmom "Zhuzhou" (zaista se tako pise) i ta firma postoji.
Prodali su nam 2 nove elektricne lokomotive za TENT.
 
Pročitaj ponovo post od malopre ako nisi razumeo o čemu govorim.
Komentarišem taj projekat o koem si govorio ranije, ne sposobnost Kine da napravi lokomotive.
 
Iskreno ne znam koja je sposobnost Srbije da uradi takav projekat.

Ali evo ti primera susedne Hrvatske koja je razvila svoj domaci voz (istina nije brzi voz) i uvela ga u operativnu upotrebu. Tako da nije tacno da male drzave ne mogu da razvijaju visokotehnoloske projekte.

Zaglavlje+Sutla+11_0611_26.jpg
 
Još kad bi razvoj bio isto što i implementacija i eksploatacija...
Hrvatska na svojoj teritoriji ima fabriku lokomotiva. Srbija nema.

Ajde na stranu sve, samo molim te uradi sledeće: pogledaj render koji si okačio i pročitaj post koji si ispisao ispod njega. I reci mi da li tebi to deluje kao nešto izvodljivo i ostvarivo u Srbiji? I to ni manje ni više nego do 2022?


Ja sam mislio da su ljudi ovde za ovih 30 godina naučili da se ne pecaju na ŠBB KBB priče i pompezne vizije i obećanja. Ali čini se onoliko koliko su postali sumnjičavi prema domaćim političarima, toliko su postali lakoverni prema obećanjima i vizijama vezanim za strance. Ako domaći političar obeća (mislim odvali naravno) izgradnju brzih pruga, to je jelte odmah provaljeno kao laž (što i jeste). Al ako se u priču uvrsti neka druga moćna zemlja, Ameri, Rusi, Kinezi... onda se nekako momentalno iz stava ''ma nema od toga ništa'' prelazi u stav ''e kad su oni rekli, ima da bude, jer oni se ne zezaju''. Iako se najčešće radi o pukim pregovorima i studijama, koje onda naši mediji i lakoverni ljudi preinače u gotov posao i svršen čin.

Savršen dokaz toga je ona izmišljena priča od pre par godina, sa Jugoslovenskim svemirskim programom koji je šatro prodat Amerikancima. Da neki naš političar tako nešto kaže, odma bi ga oduvali kao lažova (opet, što i jeste). Ali čim su u priču upleteni Amerika, Kenedi, Sovjeti... odmah se pojavljuje grupa ljudi koja postaje ubeđena da je sve to istina. Što je priča luđa, to joj se više veruje. Jer bože moj, koliko su naši neozbiljni, toliko su stranci ozbiljni. Tako sad i s ovim. Kad naši pominju vako nešto, reakcija je ''ma nema od toga ništa''. Ali čim neko samo pomene Kineze, to već dobija sasvim drugi ton. Još ako usledi podatak da je bilo par sastanaka sa njima, da su neki Srbi pričali s nekim Kinezima... pa to odmah postaje gotova stvar.
 
Mi nemamo dovoljno masinaca koji znaju da rade u katiji programu o cemu mi pricamo
Ovaj spacijov post mi djeluje kao bajka
 
Koliko samo železnica kao sistem daje mogućnosti i za putovanja i prevoz robe i upošljavanje domaćih inženjera na razvoju, pa i neka fabrika...

Na žalost, sve je to bajka :(
 
Zasto se ne bi ulagalo u nove UIC-1 vagone koje je Gosa vec ranije proizvodila? Sasvim su o.k.

Sto se tice sertifikata ovde stoji da Zelvoz ima sertifikate für das Schweißen von Schienenfahrzeugen EN 15085 und EN 3834, die ihm ermöglichen, Schweißarbeiten für Partner aus EU-Ländern auszuführen.
https://www.ekapija.com/de/news/2124291 ... inern-fuer

Koliko mogu da vidim sertifikat 15085 omogucava sklapanje sinskih vozila sa velikim sigurnosnim potrebama: https://www.slv-saar.de/fileadmin/gsi_s ... utsch_.pdf

Sertifikat 3834 je okvirni i centralni za dobijanja svih dozvola: https://www.tuev-nord.de/fileadmin/Cont ... O_3834.pdf

Ovako Zelvoz bi sa regulativne strane mogao da radi na takvim projektima.
 
Vrh