Dakle, evo obećane male reportaže o vožnji na relaciji Vukov Spomenik-Prokop-Rakovica.
Vukov spomenik
U trenutku kada sam ulazio u stanicu oko 16:35, iz nje je izlazio veliki broj putnika (verovatno sa BG voza Ovča-Batajnica). Nije novost, ali najslabiji utisak ostavljaju ulazni eskalatori: zaista, kada se možemo nadati da će proraditi... :bash:
Silazim do donje platforme u vestiblu i vidim da (posle dosta vremena) blagajna radi i neko upravo kupuje karte (logično: za BG-Vršac).
Na peronima je, naravno, uklonjena rampa. Na drugom koloseku stoji "Putinka", pojedini putnici "uleću" u nju. Čini se da je više nego pristojno popunjena (50%+). Ubrzo ovaj voz kreće, cela stanica se zadimila crnim dimom, ljudi su se guš... šalim se, naravno, a spiker najavljuje stizanje mog BG voza na prvi kolosek. Jedan utisak je da su nešto "strugali" sa zidova tunela (vide se opiljci), odakle su, inače, odavno skinute reklame. Reklamni panoi po stubovima nose dosta matore reklamne poruke (izuzev, valjda, za "Medigroup", ne sećam se da sam nju viđao ranije, mada možda grešim). Stiže voz.
Vukov spomenik-Prokop
Po prvi put se vozim remontovanim RVR-om. Čak je i za standarde većeg dela Evrope ok, a za naše je super: čist, novog enterijera, uredan, čak ima i WC (kontam da je prebačen sa međugradskog prevoza).
Na "Vuku" nas je ušlo desetak, a paradoksalno: iako su rampe ukinute, iako je solidna popunjenost, voz nije krcat kao pre 2-3 meseca. Pripisujem to početku letnje sezone. Očas posla smo na Prokopu.
Prokop
Po prvi put sam imao priliku da za 40ak minuta boravka dobro osmotrim kakva je situacija na novoj centralnoj stanici. Generalni utisak je (očekivano) da je dosta više ljudi nego pre dva meseca.
Nemali broj njih se vrzma po peronu, na koji sam izašao, deo njih se spušta u podzemni prolaz. Izlazim na peron između šestog i sedmog koloseka (beše peti?), gde je već postavljen grafitirani RVR za Resnik, koji će poći preko pola sata kasnije. Sa druge strane stoji "Štadler" postavljen za Užice - najavljeno da polazi u 17:02. U tom trenutku je malo ljudi ušlo, ali ih je još dosta na klupama po peronu. Prelazim prvi peron, gde zatičem "Štadler" postavljen za Suboticu - polazak najavljen u 16:49. Već je solidno popunjen (recimo, oko 30%), a još dosta ljudi je ispred. Oni se tu raspravljaju sa dvojicom železničara, koji im objašnjavaju da voz ide samo do Beške, da ne ide čak ni do Novog Sada. Ovo, konkretno, odbija jednu mladu majku sa malim detetom od ulaska. Zaista, mogli su makar da napišu "Beška" na samom vozu, ili da istaknu nekakvo obaveštenje, ne bi im otpale ruke... :roll:
Tu se igra neki klinac, sa železničarskom kapom (verovatno nečiji sin), igra se i maše onim znakom za polazak, vidim da ga ovi poznaju i da su ponosni što mali hoće da nastavi "zanat". U međuvremenu, neki otac sa detetom preskače prugu da bi stigao na peron sa ovim vozom. :!: :!: :bash: :bash: :bash:
Skroz na drugom kraju stanice vidim postavljen "Štadler", kako kaže red vožnje, za Niš.
Šetam se peronom i vidim čekaonicu. Tu konkretno sedi samo jedna osoba, ali se formirao red od 5-6 ljudi na šalteru. Vidim i ambulantu: ne samo da radi, već su i dvojica pacijenata unutra. :shock:
Koji sekund kasnije, "Subotičanin" (tj. "Bešanin") polazi, popunjen verovatno preko 50%.
Vraćam se podzemnim prolazom na "svoj" peron. "Užičanin" se u međuvremenu za naše uslove (i dan u nedelji) iznenađujuće solidno napunio: prebrojao sam pedesetak putnika. Potom ulazim u RVR za Resnik.
Prokop-Rakovica
Ovaj segment priče zaslužuje - nažalost - najslabiju ocenu. Garnitura u koju sam ušao je verovanto najgore očuvani RVR kojim sam se vozio - ikada!
Ne samo što je izgrafitiran, već mu se brojni vitalni delovi (poput ulazno-izlaznog stepeništa) bukvalno raspadaju. U voz nas je ušlo tek desetak (u vrh glave!), a neki utisak je da putnike nije toliko odbila lokacija Prokopa, koliko izuzetno nizak takt linije. Preleteli smo tunel i stigli do nadvožnjaka i Rasputnice G. Tu (baš kao i dva meseca ranije) počinje "milenje". Voz se kreće jedva 20 na sat i treba mu dobrih 5 minuta od Košutnjaka do Rakovice (doduše, bez stajanja kao prošli put). Radovi su stigli do iza garaže Plavog voza (koji je, inače, izvan garaže i izgleda jako ofucano). Ipak, u samoj Rakovici smo za manje od 10 minuta.
Rakovica
Iako iz daljine deluje da je gotova, iako čak i sa perona deluje veoma pristojno, ovde ima sigurno još posla (možda za do kraja leta, prema slobodnoj proceni). Peroni su već spušteni, ali gornja podloga još nije stavljena preko novog betona. Mobilijar je zamenjen, postavljen je pločnik, ograde na ulazima za podzemne prolaze se cakle, zamenjeno je stepenište, dobri su i novi natpisi, table već "nose" novi red vožnje (mada u njemu još nema ni u naznakama da će "Štadleri" stajati ovde)... Jedino je još prolaz gotovo netaknut. Kažem "gotovo", jer ovde izgleda postoji neka namera da se nešto radi: najpre, dosta je neke zemlje ili peska po podu (ne isključujem mogućnost da je to od gletovanja plafona), malterisan je plafon, vise nove elektro-instalacije. Za osudu je činjenica da je novi red vožnje u prolazu ubačen u stare, izgrebane i grafitirane staklene panoe. :bash:
Generalni utisak
Ne mogu dati ni pozitivnu, ni negativnu ocenu ovoj turi. Utisak kome ne mogu da se otmem je da je "dizanje dreke" i patetisanje oko gašenja glavne stanice upravo napravilo nekakvu reklamu za Prokop. Naravno, putnika nema toliko mnogo (hajde sad: aaa, gde je 50 000, SFRJ 1991, ovo, ono), ali ih opet ima dosta više nego što sam očekivao. Svakako, ono što stalno ističem: kako Prokopu, tako i "Vukovom spomeniku" očajnički nedostaje nekakvog komercijalnog sadržaja. Na "Vuku" makar radi jedan kiosk, a opet gomila lokala zvrji prazna,
koji bi, u suprotnom, bili čist profit za "Infrastrukturu". Prokopu nedostaju: kiosci, barem jedan kafe-bar (onaj što je predviđen) i liftovi koji
nisu samo za invalide. Obema stanicama fale, možda, neki informativno-reklamni panoi sa video-sadržajem, kakve je "Alma Quattro" postavio po centru. Takve "sitnice" čine nekakvu razliku.
Linija Prokop-Resnik ima očajnu frekvenciju i mora se raditi na tome da se bilo kako pojača.
Sve ovo ima logike i potencijala, ali se izuzetno sporo razvija.