Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Мислим да је од сад нега кола пребачена у Топчидер.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548893#p548893:3a9o9dhd je napisao(la):
Дошљак » Pon Jul 02, 2018 8:13 pm[/url]":3a9o9dhd]Мислим да је од сад нега кола пребачена у Топчидер.

Nije, sve je u Zemunu. Stari most je ostao u funkciji, tako da se barci prebacuju iz Zemuna preko starog mosta do Topčidera, kao i jedan par PT vozova Niš - Zemun - Niš koji saobraćaju preko starog mosta.
 
Taj pesak u prolazu ispod Rakovačke stanice je od kiše, svaki put kad je pljusak tu se napravi jezero jer odvod ne funkcioniše. :)
 
Можда, неке године. Јел истина да је предвиђено да пруга иде уз аутопут, значи ишла би преко новог моста ка Сурчину. Иначе, овај човек је и даље председник општине, волео бих да да неку свежију изјаву о овој могућности.
https://youtu.be/lunpzZKJfyg
 
To bi bilo dobro.
Planirano je da se gradi veza Zemun - Aerodrom Nikola Tesla. Ako bi se to uradilo, onda bi mozda mogla pruga i da se produzi do Surcina, odakle postoji pruga do obale Save kod Boljevaca a to je vec nekih 10km od Obrenovca.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4qgyGAJkvWY[/youtube]

Kako bi ovakav neki snimak izgledao kod nas..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549268#p549268:2hpw17qe je napisao(la):
hiavata » Sre Jul 04, 2018 1:57 pm[/url]":2hpw17qe]

Kako bi ovakav neki snimak izgledao kod nas..

Нешто на ту тему.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a0voBq8ixhE[/youtube]
 
Стварно бих волео да користим експрес линију са само пет станица, Нови Сад - Петроварадин - Београдски аеродром - Нови Београд - Прокоп.

ПС
Макар је назвали и "Тесла експрес"...
 
Ја бих тај експрес продужио још за две станице, Вуков споменик и Панчево. Верујем да би имала доста путника.
 
Још нпр стане у некој од Пазова па Срем, Банат, Бачка и Бг имају везу са аеродромом.
 
Не слажем се са претварањем Тесла експрес линије у локалну стајем код сваке бандере. Путника са Аеродрома или Београд - Нови Сад, не занимају:

- Тошин бунар
- Земун
- Земунско поље
- Батајница
- Нова Пазова
- Стара Пазова
- Голубинци
- Инђија (поготово не Инђија пустара)
- Бешка
- Чортановци
- Карловачки виногради
- Сремски Карловци
то су станице за други тип воза.

Исто тако, метро који решава питања Батајнице, Земуна и Новог Београда није решење за аеродром.

Аеродром треба гледати само кроз три тачке Нови Сад, Терминал и Београд са брзом, поузданом и скупом експрес линијом.
 
Инђија уопште нија за потцењивање оне индустријске зоне плачу за радницима. Али је то за други вид воза уз неке поласке који се боље гађају са радним временом.
 
Могло би више сличних експрес линија да се уведе за аеродром, нпр. Лозница-Шабац-Рума-Аеродром-НБГ-Прокоп и Бијељина-Шид-Рума-Аеродром-НБГ-Прокоп, Ваљево-Лазаревац-Прокоп-НБГ-Аеродром, сличне линије и из правца Смедерева, Паланке, Пожаревца... Са више таквих линија, БГ би сам имао неку врсту метроа до аеродрома, а већи околни градови поуздану и брзу везу са истим. Такође сличне линије би ваљало успоставити и на југу ка Нишком аеродрому.
 
То би помало и обесмислило концепт, Нови Сад је главни чвор за север, Београд за југ. Тесла експрес ти гарантује да си са Аеродрома за 15 мин у Београду, 30 мин у Новом Саду и обратно. Све друге линије гађају те станице, па што да не и са својим посебним експрес линијама за неке правце.

Рецимо Римски Леонардо експрес гарантује да ће и у случају штрајка да те превезе до аеродрома, макар и аутобусима.
https://www.trenitalia.com/tcom-en/Services/Fiumicino-Airport
 
То што не постоји воз НС-БГ-ПА (како експрес тако и локални поласци) са тактом на бар 1 сат је акт велеиздаје, исто важи и за Панчево ван система јавног превоза Београда и без линије БГ воза.
 
Bravo Delija. O tome sam već u više navrata pisao na temama o železnici i o neizgrdanji mosta preko Ade Huje, kao i disfunkcionalnosti Bg voza do Pančeva i ukidanju veze teretnog železničkog saobraćaja između Beograda i Banata. Cilj je naravno udaljavati Vojvodinu od Beograda i centralne Srbije. Znamo svi mi normalni zašto i sa kojim ciljem u budućnosti.

Ono što mi se nikako ne uklapa po tim konceptim je izgradnja brze i skupe železnice Beograd- Novi Sad- Subotica. Taj projekat je podržala Zorana Mihajlović, za koju odgovorno tvrdim da je jedan od najjačih eksponenata zapada, odnosno SAD u Srbiji. Da li iza toga zaista stoji Kina i kako je moguće da su SAD to dozvolile, pa između ostalog i da su domaći izdajnici to podržali? Ili je posredi nešto drugo. Ne znam. Sasvim je moguće da je pruga podržana, jer cena te pruge od 2 milijarde evra je nešto što Srbija neće moći sama da izgura do kraja, a i ta pruga u budućnosti ipak neće biti ni približno rentabilna, te Srbija neće imati interes da je održava, pa je moguće da se planira da uđu strani igrači, odnosno zapad u koncept privatizacije te pruge, a da nakon toga Srbija neće imati nikakve koristi za lokalne interese i demografsko i privredno povezivanje gradova Vojvodine i Beograda.

Sve ovo su moja lična razmišljanja i špekulisanja. Ni približno ne znam šta je pravi odgovor i plan, pa nisam spreman ni da tvrdim bilo šta. Uostalom, videćemo u budućnosti šta će se i kako odvijati.
 
Mislim da Srbija ima itekako interesa i profita od Pruge Beograd Novi Sad Subotica jer prvenstveno povezuje prvi, drugi i peti grad po velicini u zemlji a i zbog prevoza robe ka zapadu je to dobro za kargo.
BG-NS je najrentabilnija pruga u zemlji tako da je ovo bio dobar potez svakako a i mocice da se koristi materijal od koridora 10 da se obnove druge pruge po Srbiji tako da je i to plus.
 
Nekako izgleda da se pruge kod nas rade i sređuju više zbog stranaca nego zbog nas. Zbog njihovih kamata za kredite ili zbog interesa braće kineza da od Pireja šalju jeftinu robu do Jevrope.
 
Pa to i nama ide u interes jer mi naplacujemo kilometre prolaza te robe kroz nasu zemlju.
 
Čekaj bre Spatio, obrazovan si čovek.... Šta ako profit koji se bude ostvarivao naplatom prolaska ne bude dovoljan za otplatu kredita i održavanje te pruge, a najverovatnije neće biti, jer je u pitanju jako skupa pruga, ogromni krediti, a protok ljudi i roba je nedovoljan.....?

Pa nakon toga vlada u beznadežnoj situaciji odlučuje da privatizuje prugu i proda je strancima.....

Stranci pronalaze neki svoj strateški interes, recimo povezivanje Bliskog Istoka i Evrope i transport energenata i koje čega, a Srbiji se za korišćenje pruge ponude takvi uslovi da to Srbiji ne bude rentabilno za železnički prevoz ljudi i roba. Šta se sve dešavalo u skorijoj prošlosti, ovo ne bi bilo nimalo čudno.

Srbi hrle grlom u jagode, ubeđeni da će Kina transportovati nešto što će dovesti ovaj projekat na nivo rentabilnosti. A da li će...?

Zvuči filozofski i špekulativno, što i jeste, ali i takav scenario je moguć.
 
Kako god okrenuli pricu sa strancima ili bez njih, koridor 10 je bio u katastrofalnom stanju tako da remont i modernizacija je svakako bila potrebna a i planirana vec nekoliko decenija unazad, dakle ovo nije nista novo a da se nije znalo, jednostavno je dosao taj dan kad su se slozili ekonomski finansijski i politicki uslovi da se krene u remont Koridora 10.
Da to kosta nekoliko milijardi evra ni to nije iznenadjenje, to smo znali vec odavno i to je jednostavno nuzna investicija ako zelimo iole da opstanemo na mapi evropskih zeleznica.
Dakle nista gore nego sto je bilo nije moglo da nam se desi ovim ulaganjima.
Da smo ostali kao pre, pruga bi se potpuno raspala, vozna sredstva bi otkazivala jedna za drugim i na kraju bi samo mogli katanac da stavimo na zeleznicu.
Tako da je ovo bio pravi potez u poslednjem trenutku da se spasu srpske zeleznice i krediti koje smo uzeli je svakako moguce vratiti jer je sve ovo izracunato tako sto su uzeli promet kargo nekoliko godina unazad i videli koliko mozemo da se zaduzimo, a i drzava je garant za tako velika ulaganja.
Ovo treba jednostavno shvatiti kao investiciju za buducnost.
Bice bolje nama putnicima i prevozu robe.
 
Vrh