Bravo Delija. O tome sam već u više navrata pisao na temama o železnici i o neizgrdanji mosta preko Ade Huje, kao i disfunkcionalnosti Bg voza do Pančeva i ukidanju veze teretnog železničkog saobraćaja između Beograda i Banata. Cilj je naravno udaljavati Vojvodinu od Beograda i centralne Srbije. Znamo svi mi normalni zašto i sa kojim ciljem u budućnosti.
Ono što mi se nikako ne uklapa po tim konceptim je izgradnja brze i skupe železnice Beograd- Novi Sad- Subotica. Taj projekat je podržala Zorana Mihajlović, za koju odgovorno tvrdim da je jedan od najjačih eksponenata zapada, odnosno SAD u Srbiji. Da li iza toga zaista stoji Kina i kako je moguće da su SAD to dozvolile, pa između ostalog i da su domaći izdajnici to podržali? Ili je posredi nešto drugo. Ne znam. Sasvim je moguće da je pruga podržana, jer cena te pruge od 2 milijarde evra je nešto što Srbija neće moći sama da izgura do kraja, a i ta pruga u budućnosti ipak neće biti ni približno rentabilna, te Srbija neće imati interes da je održava, pa je moguće da se planira da uđu strani igrači, odnosno zapad u koncept privatizacije te pruge, a da nakon toga Srbija neće imati nikakve koristi za lokalne interese i demografsko i privredno povezivanje gradova Vojvodine i Beograda.
Sve ovo su moja lična razmišljanja i špekulisanja. Ni približno ne znam šta je pravi odgovor i plan, pa nisam spreman ni da tvrdim bilo šta. Uostalom, videćemo u budućnosti šta će se i kako odvijati.