Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Japan: uopšte nisam stekao utisak da su loši sa resursima - https://en.wikipedia.org/wiki/Mining_in_Japan.
Kina: da su krenuli sa industrijalizacijom juče, 1,2 milijarde stanovnika, nasuprot 7 miliona stanovnika Srbije... nije za porediti.
Rusija: možda izvozi bofl robu, ali njihovu životnu filozofiju ne bih komentarisao. Oni su, jednostavno, samodovoljni.
То су твоји аргументи историјско-географског контекста, а они - не стоје, и немају везе са савременим светом.
Komentar veka, nema šta.

Dakle, tu smo: dakle nije "konsenzus svih stručnjaka", već odvojeno mišljenje jedne male grupe ljudi, koja ovde na forumu pokušava da nametne svoj stav.
Dodajmo tome i nemalo narušenu demografsku sliku, primarno usled unutrašnjih migracija (selo-grad) prilikom prethodne masovne industrijalizacije.

Dovoljno sa offtopic-om. Nazad na železnice. Na dalju bespotrebnu i iznad svega ideološki obojenu raspravu neću reagovati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528477#p528477:254hzgvc je napisao(la):
DzonTravolta » 28 Mar 2018 06:16 pm[/url]":254hzgvc]
Dovoljno sa offtopic-om. Nazad na železnice. Na dalju bespotrebnu i iznad svega ideološki obojenu raspravu neću reagovati.

А, не, немој да се повлачиш без да си се изјаснио, то није мушки - нема овде говора о офтопику: без да смо начисто шта желимо од земље и од њене економије, не можемо да говоримо о "модернизацији железнице".

Дакле, ја сам за индустријализовану, развијену Србију, чија је економија заснована на савременим технологијама и на принципу ефикасности, који у саобраћајном смислу подразумева знатно већи удео железнице у превозу робе, као и значајно развијенији путнички железнички саобраћај, услед потребе за унапређењем људског развоја преко повећања мобилности становништва (више шансе за образовање, пре свега) и ширења компетитивности радне снаге на што већој територији, као два услова општег напретка.

За шта си ти?
 
Prvo ti odgšovori na moje pitanje: koji stručnjaci?
I mani me "Marks21" izjava, pratim i ja ko šta radi na društvenim mrežama. ;)
 
Е, Џонтрашине, уместо што ме засмејаваш - мене, који би приватизовао све осим полиције, војске, судова и тужилаштва, доводиш у везу са Марксом (кога, иначе, ценим као мислиоца, за разлику од Енгелса) - и што тролујеш и чиниш логичке грешке карактеристичне за вас из генерације "Y" на овом форуму (pars pro toto, замена теза, non sequitur etc.), само се изјасни: За шта си?

Није тешко, ништа не боли, напишеш у три реченице и после тога се осећаш као одрастао човек, грађанин полиса, потенцијални отац породице, биће које има реч и стоји иза ње. То је доказ да си превазишао ниво бубуљичавог адолесцента, савременог европског и српског фићфирића. Онда може дискусија са тобом и на тему железнице, и свега другог.

Дакле - изјасни се: Шта би ти чинио у вези са развојем Србије и њене железничке мреже.

Или бежи са овог топика у најближи вртић. Град плаћа и за приватни, ако нема места у државном.
 
Što se ti nerviraš: kad ti odgovoriš ko su ti stručnjaci koji se zalažu za reindustrijalizaciju, odgovoriću ti koji je moj stav.
Niti si ti stručnjak, niti sam ja.
Prema tome: ko su ti stručnjaci?
За шта си?
Za početak može kafa. :kafa:
Kad se članovima Udruženja ljubitelja udruženja ovde neko usprotivi, a to se naročito odnosi na tebe, reagujete krajnje agresivno. Vas kao da je sam bog poslao da ovde nešto komentarišete.
 
Агресивност? Бог? Измишљамо мало? Напад је најбоља одбрана?

Ајде ти лепо код васпитачице. За форум ниси, свакако. На форуму се размењују мишљења, а ти си нам управо показао да га немаш.
 
Dobro. Znači nemaš odgovor i argumentaciju i izmišljaš stručnjake za reindustrijalizaciju. Pritom, vređaš na najinfantilniji način ("vrati se u vrtić"), a ja tebe nisam vređao, već sam tražio odgovor na početno pitanje, koji si najpre agresivno izbegao i počeo meni da spočitavaš kako nemam plan (kao da smo nas dvojica ekonomski stručnjaci, zaduženi za strateško planiranje).
Nije čudo što vam se "udruženje" svelo na dva i po člana.
Toliko. :sesir:
A sada, nazad na temu.
 
Благо теби.

Да наставимо о теми - ја се све време ње и држим - после чисто економске политике, окренимо се актуелном демографском питању, проглашеном од највиших државних званичника за најважнију националну тему (сад очекујем да ме геније пита: "Од којих званичника?").
Где је ту железница? Па, свуда.

Између осталог, најближи сарадник председника Републике Никола Селаковић тврди да се статистичким анализама дошло до закључка како се деца више рађају у кућама него у становима, и да треба подстицати породице да живе у кућама, а банке да то масовно кредитирају. Као изразито позитиван, наводи се пример Бусија, и још неких београдских приградских насеобина. Као неко ко живи и живеће у стану, ипак морам донекле да се сложим са таквим закључком.

У каквој је то корелацији са смањењем капацитета путничке железнице у београдском региону, где се веза престонице са читавом Србијом јужно од Саве и Дунава, са предграђем и подграђем, своди на укупно два колосека Дедињског тунела? Па, наравно, у негативној. Да не кажемо да је то она ситуација кад глава не зна шта јој раде ноге, или кад висока политика иде друмом а конкретна шумом итд.

Да ли аутомобилски саобраћај може омогућити жељени ниво мобилности који ће насељавање по породичним кућама у околини Београда учинити примамљивим? Наравно да не, јер Србија није Калифорнија, ни Тексас. Који други модел ефикасног повезивања унутар региона се историјски доказао? Па, железнички модел, чак и у Србији, од 19. века па надаље, док железница није унакажена, а добро опремљене куће у планскиим насељима на великим плацевима почеле да се продају по цени половног "мегана".

У светлу тога, одавно жељена пруга ка Обреновцу, обнова и доградња пруга у Срему, Банату, на дунавском правцу ка Гроцкој... постају не само реална опција - што се овде на форуму оспорава - већ и императив.
 
Valjalo bi naci statisticki prikaz upotrebe zeleznice za transport robe u proteklih 15-ak godina. Misim da se sa pocetkom rada Fijata situacija popravila i zelezara bi trebala da da svoj doprinos.
 
Jadna li železnica ako jedna fabrika (Fiat) značajno doprinosi transportu robe...Inače odnos tranzita robe iz Evrope za Tursku između Rumunije i Srbije je oko 10 prema 1 u korist Rumunije...
 
WLABmz":397rf6l5 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528610#p528610 je napisao(la):
Jadna li železnica ako jedna fabrika (Fiat) značajno doprinosi transportu robe...Inače odnos tranzita robe iz Evrope za Tursku između Rumunije i Srbije je oko 10 prema 1 u korist Rumunije...
Na to sam pokusavao ovde da ukazem ,no bezuspesno jer nismo svi u istim vremenskim zonama. Ja sam jos u 21. veku.. :lol:
Zeleznica je i stvorena za prevoz robe, ako nje nema -ADIO ! Sve ostalo je uzalud pisati...

Kako procitah, ocekujem uskoro pruge u svakom sokaku, ma nece biti prazne livade , majka Srbija ima da se CRNI od pruga...
Crna li nam majka....... :roll:

Hvala ti WLAB sto se pojavi, vec sam hteo da prihvatim stari poziv familije moje supruge, da BEZIMO za Kanadu..

Za povecan cargo preko Vidinskog mosta znam. Bokca im uz dobru organizaciju oni na jednokolosecnoj pruzi sa retkim ukrsnicama, punoj uspona do 25 promila prebace dnevno prosecno 12000 tona u jednom smeru.. I jos vise suprotno...
Slican primer ti je SZ.
Tamo hoce da grade JOS JEDNU TERETNU prugu Divaca -Luka Koper, jer im je postojeca tesna i nedovoljna za prevlacenje sve vecih isporuka.
A putnicki saobracaj....? Pazi sad, oni imaju slican odnos Km pruga na 1 Kvm, kao i Srbija....

U sloveniji VIKENDOM NEMA unutrasnjih PUTNICKIH VOZOVA !
Eh , jos kada bi se shvatilo ovde, zasto ??
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528656#p528656:2lwvv1t0 je napisao(la):
Sam-2 » Čet Mar 29, 2018 5:17 pm[/url]":2lwvv1t0]
Za povecan cargo preko Vidinskog mosta znam. Bokca im uz dobru organizaciju oni na jednokolosecnoj pruzi sa retkim ukrsnicama, punoj uspona do 25 promila prebace dnevno prosecno 12000 tona u jednom smeru.. I jos vise suprotno...

A ne, čak i preko tog novog mosta Calafat - Vidin ne ide mnogo tereta. Ubedljivo najviše je i dalje preko mosta Giurgiu - Ruse i tako će i ostati...
 
Onda je ovaj podatak CFR-BDZ, ZBIRNI .... Sve jedno , sahranise nam koridor X...

Solun Skopje- slabo sa brutom osim kineskih shutlle a.
BAR- jos crnje .
BDZ- - samo ono tankih crevaca sto ne ode na Dunav..
Industrija u RS---- Dajte da budemo ozbiljni :lol:

A pruge u Srbiji su i gradjene kao prvenstveno TRANZITNE u vreme kada u Srbiji nije bilo ni "I" od industrije.
 
U principu taj pravac Ruma - BiH je i najisplativiji. Hvala (da ne kažem čemu) da im je došlo iz zadnjice u glavu i da su krenuli u kakav-takav remont te pruge...

Što se tiče pravca za Hrvatsku (za koji potpisuju nekakve izjave o razumevanju), tereta toliko nema da je od Rume do Šida dovoljan jedan kolosek. Da ulože da ugrade signalizaciju na južnom koloseku u smeru Šida (obostrani saobraćaj) i da srede skretnice zbog prolaska kroz stanice, malo utegnu kolosek i da piče 120 km/h na otvorenoj pruzi i 100 km/h kroz stanice (sada 100 km/h na otvorenoj pruzi i 50 km/h kroz stanice) uz dobro održavanje ka HR ne treba nikakav kapitalni remont u sledećih 15-20 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528656#p528656:z9dg2bh0 je napisao(la):
Sam-2 » Thu Mar 29, 2018 4:17 pm[/url]":z9dg2bh0]
WLABmz":z9dg2bh0 je napisao(la):
Hvala ti WLAB sto se pojavi, vec sam hteo da prihvatim stari poziv familije moje supruge, da BEZIMO za Kanadu..

A kud se pojavi WLAB, mogo je covjek pobeci u Kanadu da nije tebe.

Ja vidim SAM da tebi nije dobro tu gdje jesi i izgleda da u SRPSKOJ zeljeznici ne vidis perspektivu. I to je uredu. Svako ima pravo na svoje vidjenje svijeta u kom zivi.
Ja imam drugaciji pogled na stvari i kao sto vodim prespektivu i u srpskoj ekonomiji tako vidim i perspektive u srpskoj zeljeznici. No, da bi se ta "vidjenja" obistinila, trebamo prestati biti malodusni, previse kriticni prema sebi i svojim mogucnostima a sto se tice zeljeznice konkretno, trebamo prestati sa svjesnim unistavanjem ovog sto je od nje ostalo i vise cijeniti to sto imamo.

P.S.
pade mi na pamet scena iz jednog dokumentarnog filma o japanskoj zeljeznici u kojoj se jedan voz nakon vise decenija povlaci iz upotrebe i zamjenjuje novim. Na svom posljednjem putovanju, prije odlaska na rashodovanje, dolazi velika grupa ljudi, putnika koji su godinama putovali tim vozom, da mu odaju pocast i oproste se s njim kao da je rijec o zivom bicu i voljenoj osobi.

U Srbiji, zatvarate najvecu i najljepsu zeljeznicku stanicu kao da rusite poljski WC pun govana.
 
Decko, izadjite vec iz tog ringispila samoprojektovane stvarnosti...
Ono sto pise nekoliko clanova je najobicni spisak lepih zelja-tesko ostvarivih. To vam "onomad" i rekose u Nemanjinoj. :D
Umesto da prihvatite pravo stanje zeleznice i drustva, vi uporno pisete SF tekstove, koji samo pokazuju da
sa pravom zeleznicom nemate dodirnih tacaka. Tako i ja mogu pisati o svemirskim letovima...

Da imate makar ucenicku praksu na zeleznici ( ne kancelarije vec pruga), svirali bi drugu ariju.
Neces naci ni jednog strucnog saobracajca na zeleznici koji bi potvrdio vase "sanjalice".

Citam vase ideje da makar samo dva koloseka da ostanu na glavnoj, koliko za medjunarodne vozove,
jer eto treba da tu dolaze , a ne na neki Prokop.....

Dajte mi plan rada - prijema, manipulacije i otpremanja medjunarodnih vozova na tih 4 koloseka....


Da ti pomognem-
Nacrtaj sebi grafikon sa skretnicom i ta famozna 2 koloseka u stulcu...
A sada zamisli-
Silazi sa mosta izmedju zgrada BnV, medjunarodni iz WIEN a za Solun / Sofiju sa direktnim koloma Praha-Bg, skretnici 1 i ulazi na kolosek 1 ).
Nastavi pricu majstore..

Nadji 6-10 kutija sibica za vagone i jednu kutiju cigara kao lokomotivu... Mozes imati pomoc..
 
Znaci zeljeznica uspjesno rastjeruje svoje musterije
Teret i putnike
Teret losom organizacijom gubljenjem.vagona kasnjenjem raspustanjem na pogresnoj stanici
Propascu industrije gube musterije nenude neke usluge kao ranije otjerano sve sto je moglo da se otjera
Stadler stoji pokvaren zaribao mjesecima u zemunu golubovi ga zasrali ni tih letecih pacova nece da se rijese
kroz pogon seta ko kako oce sara unistava
 
И још једна новост:

Prema rečima Mihajlović budući zajednički projekat je dispečerski centar u Topčideru, koji je, kako je rekla važan jer želimo da železnica bude dominantan vid saobraćaja u Srbiji.

Деценијама ово ниједан званичник није изјавио.

А како се то уклапа у општу слику, где се смањују укупни железнички капацитети у главном граду...
 
@ DzT 1. "Počela" izgradnja pruge Beograd-Budimpešta (Stara Pazova-Novi Sad) probijanjem tunela Čortanovci;

Probijanje tunela, dve cevi, ocekivan rok oko dve godine. Znaci tamo s proleca 2020. godine. Plus vijadukt u dužini od 4km koji će ići od izlska tunela do Kar. Vinograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528687#p528687:vbtl70dm je napisao(la):
Sam-2 » 29 Mar 2018 07:07 pm[/url]":vbtl70dm]...
Ono sto pise nekoliko clanova je najobicni spisak lepih zelja-tesko ostvarivih. To vam "onomad" i rekose u Nemanjinoj. :D
Umesto da prihvatite pravo stanje zeleznice i drustva, vi uporno pisete SF tekstove, koji samo pokazuju da
sa pravom zeleznicom nemate dodirnih tacaka...
Само мали подсетник: рекли су и да ако мислиш, и говориш оно што мислиш, нема леба за тебе у Србији. Тако да те подсећам да само наставиш како би преживео у Србији: немој случајно да мислиш, само потврђуј оно што говоре и раде они на високим нивоима хијерархије! Ако ти није јасно, тражи неки виши циљ, као и до сада. И још један пример успешне праксе, када се дође до неке више позиције у Немњиној: позови попа да окади канцеларију због оног претходног. То се у Немањиној масовно ради, а није спрдња или ругање, већ информација која се може проверити на више места.
 
A najbolje dva komata... za svaki slucaj.
3962887167.gif
3962887167.gif
 
Dipl. ing saobracaja drzi cas politike i kadriranja... :laugh:

Nije li ti palo na pamet da resis zadatak o prijemu, manipulaciji i otpremi voza, kojeg sam postavio,
a tice se TVOJE ideje ostanka samo nekoliko koloseka u Glavnoj
???

Udri politicki cas-to uspeva kad se nema sta drugo.. Okaditi ? -radili su to skoro u Nemanjinoj.

Onakvo pitanje se obradjuje na TRECOJ godini Zeleznicko-tehnicke skole-smer SAOBRACAJ...
Trazi uz poznavanje elementarnih uputstava i propisa , samo malo zdrave pameti....
Posto su svi junaci nestali. ocekivao sam da ces makar ti, kao Dipl. Ing, resiti sopstvenu ideju.

Aleluja.
 
Idi u Solun pa ih pitaj kako manipulišu vozovima na Novoj stanici (čeonoj, od pre pola veka).

I ninje i prisno i vo vjeki vjekov...
 
Vrh