Bravo kako ste razumeli napisano-onako kako vam je volja ... :lol:
Ono boldovano je primer da NE MOGU kostati isto pruga kod Lutova i kod Vrbasa, upravo zbog drugacijeg obima radova,
uzrokovanog sasvim drugacijim terenom.. Za odnose cena gradnje brze pruge i brzog autoputa, raspitaj se sam....
Idi na date adrese, pitaj pa onda diskutuj.
Da su nam pruge nepotrebne si TI NAPISAO, -nemoj mi podmetati ono sto nigde nisam napisao!!
Vise puta napisah ,da se pruga gradi tamo gde ima ekonomskog interesa, nikako iz puste zelje.To ni komunisti nisu radili.
I da otpisem drugu "otprilike", koje je nesto kao sretan...Joj kako me nasao...
Postoji parametar, od kako je zeleznice, a to je uzrokovano malim koeficijentom trenja sinskih vozila.
Uzima se na horizontali za tonu tereta- 0,75 KW VUCNE SNAGE-minus 15 % tokom akceleracije.
Za drumski saobracaj , za jednu tonu treba oko 1,8 KW, ovisno o podlozi puta, od glatkog asvalta do makadama,
jer je sila otpora trenja dosta veca ....
Tu je zeleznica u apsolutnoj prednosti po utrosku energenata i efikasnosti jednog KW snage vuce...
Ali..
Osim medjunarodnih tranzita ka Madjarskoj , prevoza glinice preko Zvornika i lignita za potrebe EPS-a,
nadjite jos neku prugu u Srbiji na kojoj voz moze
nakupiti redovno 1000 tona bruta...
To vam je odgovor zasto je zeleznica u krizi-nema sta da prevozi,a bogomi ni naplatiti..
A ja
otpilike nemam strah od gubitka posla ..
Privatni zeleznicki operateri i ovako pokupise kolege , a plate i soma evra..
Ako zaskripi . :lol: