Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne vidim razlog zašto 711 ne bi išao makar do Zemuna. Ako ne i do Prokopa. O da, setih se još jedne mane Prokopa, nema dizel vuče u pravcu juga. Al nema veze, bitno je da smo nabavili hrpu DMV
 
Наводно се разматра пуштање дизелки из Баната кроз Врачарски тунел.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527783#p527783:3lvj3hxg je napisao(la):
Вожд » Ned Mar 25, 2018 10:17 pm[/url]":3lvj3hxg]"U ogledalu" je značilo "inverzno" .
:kk: Nije mi ni bila namera da budem najpametniji....Izvini ako si tako shvatio .. :sesir:

Izgradnja "Gazele " i sinobus za Zvornik/ Bjeljinu..
Pogledajte prilog 1
Lokomotiva 742 MIN-Nis. Fotografisana u Lapovu.


Dosljak @
Bezbednjaci su se jako narogusili na tu ideju, jer ce javljaci pozara poludeti na dim i varnicenje iz auspuha..
Tada su i zateceni putnici dole u opasnosti zbog povecanog monoksida.
Razmatra se privremeno iskljucenje sigurnostnih sistema dok dizelka prolazi, ali to povlaci neverovatne opasnosti
u slucajevima akcidenta.. Ne daj boze da varnica napravi cak i mali pozar.
O oblacima dima iz ventilacionih tunela na povrsini ,blizu stanova, ne treba mnogo pameti da
shvatite da ce biti mnogo kasljanja i protesta....
Iskljucivanje sigurnostnih sistema je jako opasno raditi.
Mozda ce biti elektra -kao pilot za prevlacenje..
 
Да ли је ова МИНова дизелка којим случајем сачувана?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527718#p527718:6i8qqwo2 je napisao(la):
Пантограф » Ned Mar 25, 2018 8:22 pm[/url]":6i8qqwo2]
Хајде сад да чујемо по којим критеријумима је пруга Београд - Обреновац "утопијска"? Да ли зато што би на њој путнички возови могли да возе са тактом од 15 минута? Чак и да нема перспективу у превозу робе (а има), могућност ширења БГ:воза је чини легитимним пројектом. Зашто је оправдано градити метро, а приградску железницу није? Зашто Младеновац и Лазаревац да имају воз, а Обреновац не?

А кад дође до Обреновца, грех је пругу не продужити и до Шапца (и до Ваљева), јер, тек онда она постаје "антиутопијска", тј. транзитна и рентабилна.
Штавише, питам се има ли, потенцијално, рентабилнијег новог пружног правца у Србији?
Или треба да се помиримо да ниједну пругу у Србији више не треба градити, јер је градња пруга - "утопија"?

Poslednja nova pruga u Srbiji je sagrađena u vreme SFRJ. Dugo planirana i davno započeta pruga Valjevo - Loznica nije više ni u nekim najoptimističnijim planovima, a za nju postoji projekat za razliku od Beograd - Obrenovac - Šabac.

Da bi mogli da voze taktom od 15 minuta potrebna je dvokolosečna pruga, inače neće voziti nikakvim pouzdanim taktom. Hajde mi objasni, kakva je sad to logika, na sve strane ste se bunili da je drugi kolosek Beograd - Pančevo nepotreban, tj. potrebniji na nekom drugom pravcu, a sad bi odjednom dvokolosečnu prugu za Obrenovac.

Pitam se, pritom, šta smatraš da bi ovaj pravac učinilo rentabilnim? Putnički saobraćaj nigde nije rentabilan, tako da misliš na teretni verovatno. Koji, molim te, navedi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527794#p527794:1q29lm8u je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 25, 2018 10:39 pm[/url]":1q29lm8u]Да ли је ова МИНова дизелка којим случајем сачувана?
Za sada i dalje stoji tamo...Zanimljivo da je ne cerupaju mada stoji na repovom supku..
Osim nje, prezivela je jos jedna u krugu MIN-a.. To su dizelhidraulicne lokomotive ( nalik Titovim sto leze u Topcideru),
koje su teske za odrzavanje. Jedna je odvojena za buduci muzej na stanici..
Pogledajte prilog 1
Ovo je prototip 741 na probama u Nisu.
 
Драго ми је да то чујем, као што кажете још један потенцијални експонат за музеј.
 
Sam-2,

нисам имао такву намеру, већ да појасним оно што сам написао, можда ће неко моје "у огледалу" схватити као идентично, а не инверзно. :wink:

Иначе, лепо је што си подсетио на 742, :kk:
надам се да ћемо је видети у пуном сјају када Београд добије железнички музеј какав заслужује..
 
Sacuvan je za muzej i jedan primerak najsnaznije dizel lokomotive, ALCO,JZ serija 665.
Kupljene iz Kanade za prevlacenje teskih vozova na Barskoj pruzi sa svojih nepunih 3000 KS.
Tada , najmodernije dizelke u Evropi, no sled dogadjaja ih je relativno brzo "prizemljio"...
Ogromne masine , gradjene po USA profilu, tako da su vislje i nesto sire od Kenedija 661.
Srpskim masinovodjama je najinteresantniji bio WC u kracem nosu....
Foto je nastao na "mernoj" voznji po prispecu..
[ATTACH type="full" alt="10858462_364266550420902_8792621947995896907_n.jpg

[attachment=0]JZ-665-010.jpg"]1[/ATTACH]
 
Moгли би смо о потенцијалним музејским експонатима мало више на теми о истима :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527782#p527782:32qax4ge je napisao(la):
Дошљак » Sun Mar 25, 2018 10:14 pm[/url]":32qax4ge]Рио, што се тиче идеје о прузи Шабац-Обреновац-Београд, то је нека наша локална маштарија тешко изводива.

Nema veze. Bice izvediva kad za to dodje vrijeme. Ako je sad stanje u zeljeznici i u drzavi takvo kakvo je, ne znaci da ce tako ostati zauvijek.

Najbitnije je zadrzati koridir za bolje vremena, kao sto je u BG zadrzan koridor u BG u bulevaru Z.DJ. npr.
Ta pruga vjerovatno ima veci znacaj za transportnu zeljeznicu jer omogucava vezu sabacke privrede sa barskom prugom. A dok je privrede, kakve takve, ljudi ce moci i raditi, zaradjivati i putovati. Od velikog parka, makar bio i najljepsi se ne zivi.
 
Плашим се да тог коридора нема у просторним плановима општина. Што се тиче везе са Барском пругом, њу би требало остварити преко планиране, трасиране и неколико пута започињане пред саме ратове па због тога озлоглашене пруге Лозница-Ваљево. Тиме би се могла остварити кружна линија Београд-Ваљево-Лозница-Рума-Београд.
 
Video covek kafic "Victoria station" gde su dva Ba vagona kupljena kao sekundarna sirovina,i prepravljena
i namah mu se privideo neki koridor . Pa...dobro :roll:
Koridor usred gomile teskih visespratnica-to bih voleo da mi neko objasni..



Vlasnik kafea je samo lukavo iskoristio blizinu trase davno ukinute (1970) pruge Zemun-Bg i sebi izgradio image :lol: .
Kupio preko otpada dva stara vagona i krenuo biznis....BRAVO za ideju ! Prvih godina se zvao "Orijent express".
Sllicno imate i u Pozeskoj, na nasipu u Makisu, Ostruznici, do skora i u Topcideru.......Sve sami koridori.. :laugh:

A pruga Valjevo -Loznica je vec 50 godina "zapoceta". Kod Valjeva neki tip je poceo da gaji pecurke u tunelu !
Sa ovolikim obimom teretnog i putnickog saobracaja izmedju pominjanih gradova, to nece biti zavrseno ni za 200 godina...
Putnika u potencijalu ima dnevno za dva-tri autobusa, a tereta toliko da bi stalo u nekoliko savremenih slepera...

Mislim da se ovde uporno ne shvata velika razlika troskova drumskog i zeleznickog saobracaja..

Dok je drumskim, dovoljno da kupe vozila i plate nadoknadu za koristenje drzavnih puteva,
zeleznica mora SAMA da IZGRADI sebi put.....
Cena izgradnje jednog Km savremene pruge (jednokolosecne sa svim ETD i SS uredjajima), kosta kao 3-5 Km autoputa...


Treba li vam jos nesto ?
 
A kako ne bi rasirio kada se "inspektori" te opstine hapse pred kamerama zbog ucena i korupcije ???
To su tipovi koji bi za dobru narukvicu dozvolili hamburgerdzinice i kladionice i uz crkvu.

Evo pozicije nekadanje pruge, kafea Viktorija i Djikijevog bulevara...
Pogledajte prilog 1

1990...
 
Nemozes mjeriti na tako primitivan nacin cijenu izgradnje pruge i autoputa da se za 3 -5km puta dobija 1 km pruge
To moze kod klinaca da ti prodje cijena zavisi i kid jednog i kod drugog od terena kroz koji prolzi Plus pruga zahtjeva daleko manje prostora za eksproprijaciju itd
 
:lol:
Prava cena se dobija tek po usvajanju trase, gde se tacno znaju kilometri sledecih parametara-
U pravcu,u krivinama,vodopropustni ispusti do 2m, podvoznjaci, nadvoznjaci, Nasipi, useci, polutuneli, tuneli, broj ukrsnica, stanica,
kao i broj koloseka i skretnica, broj signalnih uredjaja, baliza, kao i utrosak celika, betona , tona goriva...itd...itd..
Sve se to kao POZNATO sabira i dodje se do okvirne cene radova, koji se ponekad menjaju tokom radova,
upravo zbog raznih neplaniranih situacija na samom terenu....Isto je i kod gradnje AP.

U suprotnom ce ispasti da gradnja 1 km. pruge oko Lutova- Bioca , kosta koliko 1 km kod Vrbasa... :laugh:

Cena zemljista je jedan od najminornijih inputa. Da je suprotno ,ne bi se gradili autoputevi kojima treba 5 x veca povrsina.
Direktore, ovde mozemo odprilike, ali ako ikoga zanimaju tacne cene po planiranim deonicama odredjene pruge,
put pod noge pa u Nemanjinu 6 ili u resorno ministarstvo..
Oni imaju zbirne cene radova po svakom pojedinom Km.
 
Iznese ti tvrdnje i cifre a onda na kraju rece "koga zanimaju tacne cene da ide u Nemanjinu da se raspita".

Posto ti sve ispade "otprilike", imas li "otprilike" podatak da li se i kad isplati graditi zeljeznicu?
Znas li "otprilike" podatak koliko kosta transport u drumskom a koliko u zeljeznickom saobracaju?
Znas li "otprilike" kolika je transportna moc zeljeznice u poredjenju sa kamionskim transportom?
i za kraj, znas li "otprilike" koliko ces jos dugo ostati na poslu, s obzirom da radis u firmi cija se djelatnost izgleda ne isplati.
 
Pa ti si naveo takv primjer kao i ovo boldovano vrbas i bioce lutovo poredis ne poredivo i nastavljas istim tempom ispade da je pruga skuplja od autoputa za vecu brzinu u istom okruzenju tipa kroz ravnicu
Znaci pruge su nam nepotrebe treba ugasiti ZS a da onda ostajes bez posla
 
Bravo kako ste razumeli napisano-onako kako vam je volja ... :lol:
Ono boldovano je primer da NE MOGU kostati isto pruga kod Lutova i kod Vrbasa, upravo zbog drugacijeg obima radova,
uzrokovanog sasvim drugacijim terenom.. Za odnose cena gradnje brze pruge i brzog autoputa, raspitaj se sam....
Idi na date adrese, pitaj pa onda diskutuj.
Da su nam pruge nepotrebne si TI NAPISAO, -nemoj mi podmetati ono sto nigde nisam napisao!! :dil:
Vise puta napisah ,da se pruga gradi tamo gde ima ekonomskog interesa, nikako iz puste zelje.To ni komunisti nisu radili.

I da otpisem drugu "otprilike"
, koje je nesto kao sretan...Joj kako me nasao...

Postoji parametar, od kako je zeleznice, a to je uzrokovano malim koeficijentom trenja sinskih vozila.
Uzima se na horizontali za tonu tereta- 0,75 KW VUCNE SNAGE-minus 15 % tokom akceleracije.
Za drumski saobracaj , za jednu tonu treba oko 1,8 KW, ovisno o podlozi puta, od glatkog asvalta do makadama,
jer je sila otpora trenja dosta veca ....
Tu je zeleznica u apsolutnoj prednosti po utrosku energenata i efikasnosti jednog KW snage vuce...
Ali..
Osim medjunarodnih tranzita ka Madjarskoj , prevoza glinice preko Zvornika i lignita za potrebe EPS-a,
nadjite jos neku prugu u Srbiji na kojoj voz moze nakupiti redovno 1000 tona bruta...

To vam je odgovor zasto je zeleznica u krizi-nema sta da prevozi,a bogomi ni naplatiti..
A ja otpilike nemam strah od gubitka posla ..

Privatni zeleznicki operateri i ovako pokupise kolege , a plate i soma evra..
Ako zaskripi . :lol:
 
Nisam mislio da Gosa ipak radi. Da li su Z1 dobili neki upgrade?
3f5ccdb6606abf605c8312d984ce88a8.jpg
dd3b34a59953f8ebd5795f177a19e869.jpg


Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk
 
Znaci zs je kriva sto je industrija pukla pa nema sta da vozi
A vamo nece da sredi prugu do beocina i da voze cement
Super imas 2 privatna operatera mozes da biras kod koga ces da radis
 
Vrh