Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526752#p526752:1ca8z8y0 je napisao(la):
RioBL » Wed Mar 21, 2018 8:44 pm[/url]":1ca8z8y0]Sumnjam Pantograf da bi se drumska konstrukcija mogla napraviti "za male pare". Em sto je potrebno popeti saobracajnicu na NBG strani, em to tesko da bi bilo vise od 1+1 (za male pare).
EDIT:
@tzoran1
to bi tek kostalo. Mozda bi morao da se gradi i potpuno novi most sa novim potpornim stubovima za takvu transformaciju a prilazi mostu pogotovo.
Pomenuo sam to kao opciju. Sve pod uslovom da statika postojeceg mosta moze da nosi dodatno opterecenje drumskih saobracajnica. E sada posto ovde svaki projekat ima nenormalne cene, a gradska kasa je prazna, i ovo je samo jedna ideja kako iskoristiti stari zeleznicki most ali bez sanse za realizacijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526752#p526752:2uv0rj5v je napisao(la):
RioBL » Sre Mar 21, 2018 9:44 pm[/url]":2uv0rj5v]Sumnjam Pantograf da bi se drumska konstrukcija mogla napraviti "za male pare". Em sto je potrebno popeti saobracajnicu na NBG strani, em to tesko da bi bilo vise od 1+1 (za male pare).

Zato mislim da je bolje drzati se onog sto vec postoji.

Mozda uvesti neku ekspres liniju ZS NBG - Sajam, bar kad su sajamski dani. A koliko vidim postoji i namjera da se kod Sajma napravi putnicki terminus za topcidersku prugu. U tom slucaju bi ta expres linija bila od jos vece koristi. Takodje, i za eventualne transporte prema i od Sajma dobro je imati jedan kolosjek koji bi isao na sjever.

P.S.
Sad mi pade na pamet. Ne znam dokle se doslo sa Topciderom kao "privremenom" stanicom za medjunarodne vozove. Da li se razmisljalo o Sajmu kao takvoj stanici i da li se razmisljalo o Sajmu kao stanici za prateca vozila? Cini mi se da Sajam ima bolje uslove

EDIT:
@tzoran1
to bi tek kostalo. Mozda bi morao da se gradi i potpuno novi most sa novim potpornim stubovima za takvu transformaciju a prilazi mostu pogotovo.

Stanica kod Sajma postoji samo u prostornim planovima. Nikakav ni idejni ni glavni projekat za njenu izgradnju ne postoji. Niti je iko ikada iz železnica pominjao njenu izgradnju. Tako da ne može služiti umesto Topčidera jer je to sve po hitnom postupku. Topčider će služiti kao početna stanica samo za vozove koji u sastavu imaju kola za prevoz automobila, dok se ne odradi stanica Zemun sa rampom za automobile, dakle trenutno samo noćni voz za Bar. Ostali međunarodni vozovi će ići na Prokop od kraja juna. Tako je odlučeno.
 
Da, tako je odluceno i ta odluka vazi...do prve sljedece odluke.

Sajam postoji od 50-i neke i izgledno je da ce postojati jos neko vrijeme. S obzirom na posljednja desavanja, zatvaranje Glavne Z.S. u Beogradu, izgradnju BNV, ovaj kompleks objekata dobija na vaznosti.

Iz pravca Rakovice jos uvijek vode kolosjeci koji Sajam povezuju s jugom, ali i jedan kolosjek koji ga povezuje sa stanicom NBG. Ti su kolosjeci vazni za transport opreme i sredstava koji bi se mogli izlagati na Sajmu. Bio bi samoubilacki cin za zeljeznicu da ukloni te kolosjeke i snabdjevanje Sajma prepusti kamionima tj sebi uskrati profit a Sajam dovede u pitanje opstanka.

Takodje, ono sto bi koristilo i Sajmu i zeljeznici je mogucnost organizovanja putnickog saobracaja na tim kolosjecima odnosno stvaranja putnicke zeljeznicke stanice na Sajmu koja ima i dobar polozaj zbog blizine BNV, najavljenog metroa pa i Prokopa a ima i direktnu zeljeznicku vezu sa stanicama Rakovica i NBG. Narocito je vazan taj jedan kolosjek koji ide preko Save jer je to jedini kolosjek koji direktno povezuje dve obale. Dva kolosjeka koja vode od NBG do Prokopa ne povezuju obale vec kvartove grada udaljene od obale (stanica na NBG je 1km od Save a Prokop 1,5km - uzbrdo). Treba li naglasiti sta to znaci u strategiji "spustanja grada na rijeke"? Zar treba da se grad spusta na rijeke a da zeljeznica bjezi od rijeka? Najbolji nacin da se do rijeke dodje je - vozom. To bi onda bila modernizacija zeljeznice.

To su mogucnosti koje trenutno postoje i ne kostaju mnogo da se iskoriste. Medjutim ako se bezobzirno odbace i pruzne trase pregrade, onda se trajno gubi mogucnost povezivanja.
 
Bg zeleznicki cvor-usvojeno resenje "Prokop" !!
Izgradjene pruge i postrojenja su oznacene CRNOM bojom, a CRVENOM su jos u procesu rada....
OSTALO NE POSTOJI srpski receno UKLANJA SE !

P.S.
Vec deceniju se eksponati za sajam dovoze sleperima,a vecina koloseka je odavno uklonjena, ili je preko njih asvalt, beton..
 
SAM-2, zaboravio si spomenuti jos nesto sto NE POSTOJI - Drzava koja je donijela ovo rjesenje.

P.S.
Pruga jos postoji kao i mogucnost pretovara a kako modernizujemo zeljeznicu, sleperi nam ne ginu kao buducnost.
 
Plan su doneli S.R. Srbija i grad Beograd... Nisam znao da vise ne postoje.. :laugh:
I dalje nemas obicaj da procitas napisano, vec nasumice napises nesto -bilo sta ..
Napisao sam---" VECINA koloseka je uklonjena"...
Blago tebi -ti si sretan covek.

Kako je dospeo onaj Gredeljov Motorni voz na Sajam ???

 
Да има памети опет би возиле дизел гарнитуре пругом преко Новог Београда за Лозницу и Бијељину.
 
ПOСЛE 13 ГOДИНA OБНAВЉA СE ЖEЛEЗНИЧКИ СAOБРAЋAJ ИЗМEЂУ ШAПЦA И ЛOЗНИЦE
21.03.2018 - 18:14

Радови на рeконструкцији двe дeoницe железничке пруге измeђу Шaпцa и Брaсинe, укупне дужине 25 километара, почеће крajeм мaрта, чимe ћe сe ствoрити услoви дa сe нaкoн 13 гoдинa пoнoвo успoстaви путнички сaoбрaћaj измeђу Шaпцa и Лoзницe.

Жeлeзнички сaoбрaћaj нa oвoj прузи бићe пoнoвo успoстaвљeн oд 1. сeптeмбрa, кaкo je и дoгoвoрeнo приликoм пoсeтe Лозници пoтпрeдсeдницe Владе Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зоране Михајловић, крajeм jaнуaрa, кaд сe сaстaлa сa руководством овог грaдa.

Брзинa вoзoвa нa oвoj прузи пoслe рeкoнструкциje деоница Пeтлoвaчa-Лeшницa и Лoзницa-Гoрњa Кoвиљaчa изнoсићe 80 километара нa чaс, a сaдa износи 10 километара нa чaс.
http://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelno...eznichki-saobratshaj-izmedju-shapca-i-loznice
 
Дошљак":27ab737p je napisao(la):
Да има памети опет би возиле дизел гарнитуре пругом преко Новог Београда за Лозницу и Бијељину.
Cak i da ima volje i pameti, fabrika GANZ u Budimpesti , ne postoji i vec 20 godina ne pravi nista!
Zaposleni rasterani, fabricke hale puste, pa ni rezervnih delova nema..Britanski "bombardie" je kupio firmu da bi je ugasio
i tako eliminisao konkurenciju.. Ganz je bio jedna od najjacih fabrika u Evropi za proizvodnju lokomotiva.
Plava parnjaca ispred Glavne stanice JZ 11 je proizvod GANZ-a.
A motorni voz sa fotosa,GANZ , JZ 811, je jos krajem 80 ih povucen iz saobracaja zbog nedostatka delova za vucni motor "Jensadrik"...
Otkazivanjem motora i nemogucnoscu nabavke delova, taj voz je bio VUCEN lokomotivom , kako bi se iskoristila makar kao vagoni.
Pogledajte prilog 1
Istekom revizije, biva (poslednji primerak) gariran kod Titove garaze.
Pogledajte prilog 2
Tu ga je spazio jedan NAS Svajcarac i ponudio da ga otkupi i osposobi i tako postane prvi privatni operater na prugama, jos 2005.
Na zalost ta ideja nije mogla biti sprovedena zbog tadasnjih propisa te je garnitura neslavno okoncala u "Zelvoz"-u
i isecena prosla kroz dimnjak. U prvom planu je pomenuti Jensadrik motor, jos uvek na sasiji Ganz motornjaka.
 
Na Railserbia forumu je pisao čovek koji je bio vlasnik dve garniture 811..
 
"Peroni železničke stanice Kraljevo, neuredni, pod snegom i neočišćeni. Kao da u stanici uopšte nema radnika koji bi se pobrinuli o bezbednosti kako putnika tako i samih sebe, tj radnika.Putnici strepe od mogućeg padanja usled velikog snega i leda.
Fotografije i navedeni komenatar nam šalje nezadovoljni, ali opet redovni korisnik usluge železnice, koji je želeo ostati anoniman.
23.3.2018. Kraljevo
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1"
izvor:FCB stranica vozovi i zeleznička infrastruktura
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527329#p527329:2wtz0p7n je napisao(la):
Nikola NS » Pet Mar 23, 2018 8:17 pm[/url]":2wtz0p7n]
ПOСЛE 13 ГOДИНA OБНAВЉA СE ЖEЛEЗНИЧКИ СAOБРAЋAJ ИЗМEЂУ ШAПЦA И ЛOЗНИЦE
21.03.2018 - 18:14

Радови на рeконструкцији двe дeoницe железничке пруге измeђу Шaпцa и Брaсинe, укупне дужине 25 километара, почеће крajeм мaрта, чимe ћe сe ствoрити услoви дa сe нaкoн 13 гoдинa пoнoвo успoстaви путнички сaoбрaћaj измeђу Шaпцa и Лoзницe.

Жeлeзнички сaoбрaћaj нa oвoj прузи бићe пoнoвo успoстaвљeн oд 1. сeптeмбрa, кaкo je и дoгoвoрeнo приликoм пoсeтe Лозници пoтпрeдсeдницe Владе Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зоране Михајловић, крajeм jaнуaрa, кaд сe сaстaлa сa руководством овог грaдa.

Брзинa вoзoвa нa oвoj прузи пoслe рeкoнструкциje деоница Пeтлoвaчa-Лeшницa и Лoзницa-Гoрњa Кoвиљaчa изнoсићe 80 километара нa чaс, a сaдa износи 10 километара нa чaс.
http://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelno...eznichki-saobratshaj-izmedju-shapca-i-loznice
Lepo je što će pruga biti rekonstruisana, pre svega zbog teretnog saobraćaja. Šteta samo što i ako se uspostavi putnički saobraćaj, u ovom trenutku i sa važećim redom vožnje, građani se neće mnogo ovajditi, jedino što će najstariji moći jeftinije i udobnije da se voze do Banje Koviljače na rehabilitaciju.

Bilo bi lepo da postoji direktna veza sa Beogradom ili makar da stiže u Rumu na vreme da se bez dužeg čekanja presedne na voz za Beograd (Centar ne Batajnicu), ali nažalost to od Decembra više nije slučaj. Ako kojim slučajem ovaj putni pravac zaživi i privuče veći broj putnika, nadam se da će nam udeliti još jedan ruski voz.
 
Da podelim sa vama jednu zanimljivost. Naime, postoji plan da se uredi deo Šapca uz Savu, što bi podrazumevalo zelene površine, pošumljavanje, biciklističke i pešačke staze, razne sportske sadržaje i slično. Projekat se zove "Sava Park".

U elaboratu vezanom za dotični projekat, dotakli su se i železnice, odnosno železničke stanice i pruge. Jedna od opcija je čak i izmeštanje stanice sa trenutne lokacije. Ali ono glavno je da se budućim projektantima skreće pažnja da ostave prostora za eventualnu izgradnju koloseka na relaciji Šabac - Obrenovac, i navodi se da ŽS imaju izrađenu tehničku dokumentaciju za tu prugu. Znam da je to malo verovatno, ali eto, neka ostane zapisano.

Evo i linka ka dokumentu. Železnica se spominje od strane br.9.
http://sabac.rs/urbanizam-upload/Ra...a park/elaborat rani javni uvid sava park.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527347#p527347 je napisao(la):
Sam-2 » Пет Мар 23
Штета и за фабрику и за те гарнитуре. Мада ја нисам мислио конкретно на 811 већ на актуелне 711 које саобраћају на релацији Рума-Шабац, ево сад видим планирају да врате линију до Лознице што је супер ствар али без директне везе са Београдом ти возови ће и даље бити слабо попуњени.
Што се тиче плана о уређењу појаса Шапца уз Саву, ро су све лепе предизборне приче, реалност је да садашња станица води ка Зоркиним индустријским колосецима, који су за чудо веома коришћени у последње време, често видим њихове маневарке како раде.
 
http://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelno...eznichki-saobratshaj-izmedju-shapca-i-loznice

Пoслe 13 гoдинa oбнaвљa сe жeлeзнички сaoбрaћaj измeђу Шaпцa и Лoзницe
21.03.2018 - 18:14

Радови на рeконструкцији двe дeoницe железничке пруге измeђу Шaпцa и Брaсинe, укупне дужине 25 километара, почеће крajeм мaрта, чимe ћe сe ствoрити услoви дa сe нaкoн 13 гoдинa пoнoвo успoстaви путнички сaoбрaћaj измeђу Шaпцa и Лoзницe.



Жeлeзнички сaoбрaћaj нa oвoj прузи бићe пoнoвo успoстaвљeн oд 1. сeптeмбрa, кaкo je и дoгoвoрeнo приликoм пoсeтe Лозници пoтпрeдсeдницe Владе Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зоране Михајловић, крajeм jaнуaрa, кaд сe сaстaлa сa руководством овог грaдa.



Брзинa вoзoвa нa oвoj прузи пoслe рeкoнструкциje деоница Пeтлoвaчa-Лeшницa и Лoзницa-Гoрњa Кoвиљaчa изнoсићe 80 километара нa чaс, a сaдa износи 10 километара нa чaс.
 
Svojevremeno je vozio sinobus serije 812 sa OSAM kola do Zvornika i Koviljace..
Zeleznica je imala banjsko odmaraliste za svoje radnike ,te je voz uvek bio pun..

Moramo uzeti u obzir da se vreme punih vozova NECE vratiti , osim pojedinacnih linija, koje povezuju velika mesta :mrgreen:
Ne moze se porediti vreme 70-ih i danas, kada vecina ljudi ima svoj auto,a samim tim i sopstveni prevoz od vrata do vrata,
uz izbor vremena, kada ce krenuti na put, a uz to i duplo brze !!! :lol:

Prvi znaci da zeleznica gubi bitku sa automobilima, behu tranzitni medjunarodni vozovi ka Turskoj i Grckoj...
U pocetku, prepuni gastarbajtera sa koferima, a potom, kako je standard rastao, kupovali su automobile
i skoro nikada se vise nisu vozili vozovima.. Od 5 vozova, danas ne vozi NI jedan, osim povremene "Optime ".
Razvoj avio saobracaja i automobila, je zakovao sudbinu putnickog saobracaja na zeleznici koji nikada nije bio rentabilan,
vec je drzava dotirala-pokrivala gubitke.... Jedini rentabilni su vozovi klase IC i TGV, ali pogledajte cene za njih .. :roll:
Zamisli da se vozis IC vozom BG-NS, za pola sata, a cena 30- 50 evra ...
Ko bi se vozio ????
 
Sredinom aprila putujem u Budimpeštu.

Pošto mi je prijava u hotel predviđena za rane večernje sate, razmišljao sam se da je IC 344 Avala odlično rešenje. Alternativa su mi kombiji i možda sopstveno vozilo.

Od svih varijanti nekako mi se najviše sviđa šinska (dabome! :)). Zanima me da li je neko imao skorašnja iskustva sa Avalom...šta da očekujem, koliko je bezbedno za prtljag, kolika su kašnjenja u polasku i odlasku...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527465#p527465:1431ryiq je napisao(la):
tragac » Sub Mar 24, 2018 2:06 pm[/url]":1431ryiq]Sredinom aprila putujem u Budimpeštu.

Pošto mi je prijava u hotel predviđena za rane večernje sate, razmišljao sam se da je IC 344 Avala odlično rešenje. Alternativa su mi kombiji i možda sopstveno vozilo.

Od svih varijanti nekako mi se najviše sviđa šinska (dabome! :)). Zanima me da li je neko imao skorašnja iskustva sa Avalom...šta da očekujem, koliko je bezbedno za prtljag, kolika su kašnjenja u polasku i odlasku...

Uglavnom ide na vreme ili oko vremena. Prtljag unosiš sa sobom, tako da sam si gospodar svog prtljaga...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527400#p527400:8pm38zeg je napisao(la):
JudasPriestess » Sat Mar 24, 2018 12:42 am[/url]":8pm38zeg]Da podelim sa vama jednu zanimljivost. Naime, postoji plan da se uredi deo Šapca uz Savu, što bi podrazumevalo zelene površine, pošumljavanje, biciklističke i pešačke staze, razne sportske sadržaje i slično. Projekat se zove "Sava Park".

Zanimljiv projekat.

Koliko mogu da primjetim prostorna situacija u Sapcu je dosta slican Beogradskoj, s tim sto prostor uz Savu, zeljeznica zauzima u znatno manjoj mjeri. Ipak istice se da je zeljeznica "prepreka povezivanju parka s gradom" i opet se kao i u Beogradu u slucaju BNV, na zeljeznicu gleda kao "na problem koji treba rijesiti" umjesto kao dio rjesenja razvoja priobalnog prostora.

Steta sto ni kod arhitekata i urbanista, kao ni investitora, ne postoji razumjevanje znacaja zeljeznice u razvoju urbanih sredina.
 
Ситуација није баш таква у Шапцу да железница претерано ограђује град од обале. Простор где је тврђава на обали који је уређен за рекреацију је пре био у војном поседу, већа граница која је ту постојала су корито старе речице камичак које је данас мочвара као и највећа брука Шапца, стара депонија Дудара одмах преко пруге код железничке станице. Сама пруга нпр. није спречила да се развије нпр. насеље у ком ја живим, тзв. Триангла поред железничког триангла.
 
U principu bi bilo pametno u Šapcu napraviti novu železničku stanicu kod buvljaka, kako budući vozovi iz Rume ka Loznici i dalje ne bi morali da gube vreme i ulaze u staru stanicu i menjaju smer.
 
@WLABmz

1. A sta sa prugom za Obrenovac?
2. A sta cemo sa gubljenjem vremena putnika da stignu do nove stanice? Ne putuju vozovi sami. Putovanje pocinje u trenutku kad putnik krene na put iz svoje kuce, hotela,...a ne sa zeljeznicke stanice.
3. Koliko kosta nova stanica i reorganizacija javnog prevoza? Pogledaj probleme Prokopa. Mozda je bolje ubrzati vozove na otvorenoj pruzi.

@Dosljak,

Drago mi je da si iz Sapca, i imam par pitanja/zapazanja....

1. Da, primjetio sam na slikama da je podrucje izlozeno plavljenju. Mozda bas kao Bara Venecija nekad u BG i mozda je to do sada bio jedan od razloga zasto zeljeznica nije predstavljala problem vec rijeka Sava i nedovoljna regulacija vodotoka. Jednostavno mocvare nisu privlacna mjesta za vecinu ljudi. Mislim da bi prioritet trebao biti zastita podrucja od vode. Koliko vidim na planovima radi se o velikoj planiranoj zelenoj povrsini. Postoji li interes za ozbiljniju gradnju uz obalu na pravcu od centra prema tvrdjavi?

2. Ako se jednog dana pocne ozbiljnije graditi u tom podrucju,uz preduslov da se prostor zastiti od plavljenja, onda ce se javiti problem komunikacija koje okomito presjecaju prugu. Narocito ako se jednog dana intezivira zeljeznicki saobracaj. Pretpostavljam da je sad jako slab.
U tom slucaju trazice se uklanjanje kolosjeka, odnosno zeljeznicke stanice, prije nego njihova denivelacija.
 
Vrh