Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

1. Обала Саве је у Шапцу уређена од ХИ Зорка до железничког моста, опасност од поплаве је била само 2014. када је достигнут историјски водостај 666.
Мочвара је ту као старо корито нажалост затрпане речице Камичак и она није велики ризик ни за град ни за железницу. Зелени појас може да се уреди без уклањања пруге, могао би да се уклони само један колосек одавно ван функције који води до силоса на обали Саве и пролази поред бивше касарне уништене у агресији. Тај колосек је слеп и нефункционалан пошто је искривљен од бомби.
Озбиљније градње тешко да може бити од града ка тврђави, ако се гледа пут који иде од рампе ка тврђави где престаје град, лево је старо корито и мочвара, а десно се налази затрпана депонија смећа, оба тла непогодна за градњу.
2. Урбана матрица је таква да нема пресецања комуникација. Две да кажем битније саобраћајнице које прелазе пругу ка том делу града никад немају проблем у функционисању због пруге,а некада су и биле чак магистрални правци везе западне Србије са Сремом, док није постојао нови друмски мост већ је железнички имао и друмску улогу.
Уистину неки планови предвиђају избацивање пруге, али то није реално докле год како-тако постоји бивша ХИ Зорка у пар преживелих погина, пошто и данас већина возова иде до Шапца због ње.
 
Данас је то само бледа успомена наспрам онога што је та фабрика била 70их и 80их. Од неких 20ак погона, некада радних организација које су издвојене као посебне целине у реструктуирању 2000их, данас успешно ради свега пар, заштита биља и вештачка ђубрива као Вицториа, бели лимови као део Железаре Смедерево, некада УСС, сада Кинези, боје и керамика. Апсурд је да су у стечају енергетика која одржава велику трафостаницу фабрике и сигурност која је чак морала да прода оба ватрогасна камиона да би исплатила дуговања бивших радника.
Железницу и даље користе пре свега Вицториа која је некако преузела и опрему и инфраструктуру Зорка транспорта (пристан са великим ГАНЗ краном, колосеци око њих 20ак, вагони цистерне за хемикалије, око 4-5 маневарки). Такође и бели лимови користе железницу, мада не у обиму као док су радили под УСС.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527580#p527580:wqgsf41a je napisao(la):
RioBL » Sub Mar 24, 2018 11:13 pm[/url]":wqgsf41a]@WLABmz

1. A sta sa prugom za Obrenovac?
2. A sta cemo sa gubljenjem vremena putnika da stignu do nove stanice? Ne putuju vozovi sami. Putovanje pocinje u trenutku kad putnik krene na put iz svoje kuce, hotela,...a ne sa zeljeznicke stanice.
3. Koliko kosta nova stanica i reorganizacija javnog prevoza? Pogledaj probleme Prokopa. Mozda je bolje ubrzati vozove na otvorenoj pruzi.

1. Koje pruge za Obrenovac? :mrgreen: Planove ne treba zasnivati na pustim i neostvarivim željama...
2. Nova lokacija stanice nije mnogo dalja od samog centra od sadašnje, a nekima je možda i bliža.
3. Možda se ne mora graditi cela stanica, već samo stajalište ili samo stanica od 2 koloseka. To uopšte nije skupo rešenje. Lokalni vozovi bi mogli ići do stare stanice, a dugolinijski za Loznicu, Zvornik i potencijalno BiH samo stajati u prolaznoj...
 
Иако је мени ближа, локација код бувљака је ипак тешка неуређена периферија, док је садашња станица пешке скоро у центру. Мислим да са гарнитурама нема пуно губљења времена у промени смера.
 
@Tragac

Prebacio sam pitanje koje si postavio u temu o Prokopu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527657#p527657:3vflos21 je napisao(la):
WLABmz » Sun Mar 25, 2018 12:39 pm[/url]":3vflos21]
1. Koje pruge za Obrenovac? :mrgreen: Planove ne treba zasnivati na pustim i neostvarivim željama...

Pa u planu razvoja Sabacke savske obale, vise puta se istice da pruga ostaje (cak i u slucaju izmjestanja stanice) zbog planova o njenom produzenju i povezivanju Sapca, Obrenovca i Beograda. Ta bi veza imala znacaj za privredu tog podrucja ali i za putnicki saobracaj.

E sad, moze nekom kao i u BG pasti na pamet da uz Savu gradi komercijalne i stambene sadrzaje i da zakljuci kako mu je pruga smetnja a da od Obrenovca nikad nece biti nista.
Ja sam za to da koridori i zemljiste u vlasnistvu zeljeznice i ostanu tu a ako bi se i gradilo nesto ozbiljnije uz Savu, bolje je uloziti u dva-tri pothodnika ispod pruge (kao na Dorcolu) nego praviti karambol sa zeljeznicom i izmjestati sve i svasta bez jasnih predstava o tome kako bi grad funkcionisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527700#p527700:1fhlqwwn je napisao(la):
RioBL » Ned Mar 25, 2018 6:39 pm[/url]":1fhlqwwn]
Pa u planu razvoja Sabacke savske obale, vise puta se istice da pruga ostaje (cak i u slucaju izmjestanja stanice) zbog planova o njenom produzenju i povezivanju Sapca, Obrenovca i Beograda. Ta bi veza imala znacaj za privredu tog podrucja ali i za putnicki saobracaj.

Mislim da su svi na ovom forumu osim tebe svesni da od te pruge nema ništa. Znaš li ti koje su sve utopijske pruge u prostornom planu R. Srbije?
 
Pomenuti "Sava Park" je novo rešenje za uređivanje grada uz i oko Save. Pre nekoliko godina je bio predstavljen plan za izgradnju naselja, koliko sam razumela zatvorenog ili poluzatvorenog tipa.
https://www.ekapija.com/real-estate...-macvanska-prestonica-silazi-na-reku-sansa-da
Valjda su u međuvremenu shvatili da je to ludost, čak i kada bi se našao novac, te su se prešaltali na veliku zelenu površinu. šetalište i sportske terene, takoreći na sadržaje za nas sirotinju raju.

Pruga svakako ostaje zbog Zorke, tj. fabrike Elixir (bivša Mineralna Đubriva odnosno Victoria - Šapčanin Stanko Popović se povukao ili je najuren iz Victoria grupe, te je osnovao Elixir i zadržao fabriku mineralnih đubriva). To je trenutno možda i najjača fabrika u Šapcu i okolini, bar što se tiče proizvodnje, za plate i nisu baš nešto voljni da se isprse. Isti vlasnik ima još jednu istoimenu fabriku u Prahovu, pa se sirovine i gotovi proizvodi često vozikaju iz jedne fabrike u drugu. Fabrika u Prahovu bukvalno leži na Dunavu i železničkoj pruzi, tako da za transport uglavnom koriste železnicu i brodove. Kao što je Došljak rekao mogu samo da iščupaju stari kolosek koji služi kao model za "umetničke" crno-bele fotografije koje deca kače po Instagramu.

Izmeštanje stanice bi bilo em glupo, em skupo. Trenutna lokacija je idealna i nije nikome i ničemu na smetnji. Kad se spustiš niz nadvožnjak kod Zorkinog groblja imaš samo nekoliko koloseka, staru zgradicu koja je služila kao portirnica i gde su bili železničari (verovatno iz ugašenog preduzeća Zorka Transport), montažnu gvožđaru/otpad, magacin/fitnes klub, nekoliko kuća i kod kružnog toka se skreće ka stanici koja za prve komšije ima kafanu Ženeva (sad je to neki bajkerski brlog) i drečavu roze kuću gde obitava katolički sveštenik. Potrebno je samo renovirati staničnu zgradu i vratiti joj prvobitni izgled i eventualno povesti računa o psima lutalicama da ne plaše putnike.

Šabac - Obrenovac zaista zvuči kao utopija, a ne znam postoji li neki grad koji ima dve železničke veze sa Beogradom. Činjenica je da železnica u Šapcu postoji pre svega zbog nekadašnje Zorke, i da je putnički saobraćaj samo dobra volja Rumljana koji su nam slali Kalimera, a sada ruski voz. I to ne zato što nas vole nego verovatno zbog Sremaca koji se školuju i rade u Šapcu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527708#p527708:13yvac9y je napisao(la):
WLABmz » 25 Mar 2018 06:35 pm[/url]":13yvac9y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527700#p527700:13yvac9y je napisao(la):
RioBL » Ned Mar 25, 2018 6:39 pm[/url]":13yvac9y]
Pa u planu razvoja Sabacke savske obale, vise puta se istice da pruga ostaje (cak i u slucaju izmjestanja stanice) zbog planova o njenom produzenju i povezivanju Sapca, Obrenovca i Beograda. Ta bi veza imala znacaj za privredu tog podrucja ali i za putnicki saobracaj.

Mislim da su svi na ovom forumu osim tebe svesni da od te pruge nema ništa. Znaš li ti koje su sve utopijske pruge u prostornom planu R. Srbije?

Хајде сад да чујемо по којим критеријумима је пруга Београд - Обреновац "утопијска"? Да ли зато што би на њој путнички возови могли да возе са тактом од 15 минута? Чак и да нема перспективу у превозу робе (а има), могућност ширења БГ:воза је чини легитимним пројектом. Зашто је оправдано градити метро, а приградску железницу није? Зашто Младеновац и Лазаревац да имају воз, а Обреновац не?

А кад дође до Обреновца, грех је пругу не продужити и до Шапца (и до Ваљева), јер, тек онда она постаје "антиутопијска", тј. транзитна и рентабилна.
Штавише, питам се има ли, потенцијално, рентабилнијег новог пружног правца у Србији?
Или треба да се помиримо да ниједну пругу у Србији више не треба градити, јер је градња пруга - "утопија"?
 
WLABmz":2elcvo2y je napisao(la):
Mislim da su svi na ovom forumu osim tebe svesni da od te pruge nema ništa.e?

Posle ukidanja saobracaja ne nekoj pruzi, potom PO UKLANJANJU sinskog materijala, zemljiste prestaje biti vlasnistvo zeleznice !
Zeleznica vraca zemljiste prethodnom vlasniku -drzavi, a ona nudi zainteresovanima. U vecini to budu Opstine te se
u katastru pojavljuje novi vlasnik zemjista--lokalna samouprava koja svojim gradjanima daje dozvole za gradnju...

Nekadasnja trasa pruge za Obrenovac je oko 50 % pokrivena kucama, lokalima, ulicama....Za novu trasu NEMA mesta ali
ni potrebe pre svega zbog nemanja ekonomskog interesa i isplativosti. Drumski saobracaj za Beograd je sasvim dovoljan !

Cak je i najavljeni autoput za Obrenovac pod znakom pitanja dok se ne sredi ogromno kliziste kod Umke.
Na kraju , imamo Google satelit pa gledajte stanje pre.... komentara....

A kada ce TGV od Budzaka do Lopata..?. :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527722#p527722:3a1b1rn7 je napisao(la):
Sam-2 » 25 Mar 2018 07:33 pm[/url]":3a1b1rn7]Drumski saobracaj za Beograd je sasvim dovoljan !

Браво за члана Клуба љубитеља железнице! Браво!
:bg4:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527728#p527728:34ltjsuf je napisao(la):
Пантограф » Ned Mar 25, 2018 7:46 pm[/url]"]

Браво за члана Клуба љубитеља железнице! Браво!
:bg4:
[/quote
Za razliku od samoobmane , zivim u REALNOM zivotu i radim realan posao ZS, gde fakti odredjuju postupke...

Sa postavljanjem zeleznice na pijedestal SVETE KRAVE samo se gubis u magli samoobmane...

Za Prokop totalno nisi u pravu,i pokazujes nepoznavanje organizacije zeleznickog saobracaja.

Mrznja ka opozitnoj misli je los generator ideja, cak i pri iznudjenoj audijenciji u Nemanjinoj 6 :lool:
Strommabnehmeru, mali info----NISAM clan Kluba.. :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527742#p527742:167qs4c0 je napisao(la):
Вожд » Ned Mar 25, 2018 8:13 pm[/url]":167qs4c0]

Vozd, zasto Rumunsku (CFR) Rumunku ???
 
Pazi stvarno, dobro si primetio.. Nisam ni obratio pažnju, pošto je iz knjige o JŽ..
 
Nadam se da znas koja je najuocljivija razlika izmedju JZ i CFR elektrolokomotiva ASEA ???
U Krajovi su radjene 6-osne za obe uprave a u Koncaru 4-osne .. Bila je TRAMPA-osovina za osovinu.. :lol:
Za uprave JZ i CFR je postojala razlika na karoseriji .Vidljivo iz daleka, ali mnogi je ne uoce :lol:
Znas ???
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527744#p527744:2v4v7vf0 je napisao(la):
Sam-2 » 25 Mar 2018 08:16 pm[/url]":2v4v7vf0]
Za razliku od samoobmane , zivim u REALNOM zivotu i radim realan posao ZS, gde fakti odredjuju postupke...

А, па ово је још боље: ти си радник ЖС који тврди да је "Београду довољан друмски саобраћај"! Оно... лобираш за сопствени отказ?
А плусеве на коментаре ти дају вероватно Игњатовић из ЦИП-а, или неки краљ који се у основи с тобом не слаже, али будући тикваном, важније му је што мене не подноси. Жртвовао би железницу у Београду - мада се занима за тему Модернизација железнице - због анонимног форумаша кога не познаје.

Ово је, бре, Монти Пајтон. Тј. Србија у свом правом, бандоглавом и самоубилачком издању.
 
Da si pazljivo citao post, shvatio bi da se ono o dovoljnosti drumskog saobracaja , ticalo OBRENOVCA..
Evo , za polupismene ponovo integralnog pasusa.
[color=#0000FF]Nekadasnja trasa pru...racaj za Beograd je sasvim dovoljan ![/color]

Zasto tako burno reagujes na samo tebi vidjeno,, opozitno misljenje ??? Imam pravo da "lobiram za svoj otkaz?".. :lol:
Eto praznog radnog mesta za experte.. :laugh:

Kada citam neke neuke tekstove ovde, stvarno mi dodje da "zrtvujem zeleznicu ", da je vise nema, makar ostao bez posla..

Sto se tice fiksacija i cudnih ponasanja na ovom forumu, to ne mogu komentarisati--nisam studirao medicinu !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527755#p527755:298zx5j5 je napisao(la):
Sam-2 » Sun Mar 25, 2018 10:06 pm[/url]":298zx5j5]Nadam se da znas koja je najuocljivija razlika izmedju JZ i CFR elektrolokomotiva ASEA ???
U Krajovi su radjene 6-osne za obe uprave a u Koncaru 4-osne .. Bila je TRAMPA-osovina za osovinu.. :lol:
Za uprave JZ i CFR je postojala razlika na karoseriji .Vidljivo iz daleka, ali mnogi je ne uoce :lol:
Znas ???
Najveća spolja uočljiva razlika je može biti što je JŽ 441 je CFR 40 "u ogledalu" .
Ako se dobro sećam, trampa po principu tri za dva..
 
Vrata su postavljena inverzno...Na JZ-ZS 461 su vrata mnogo bolje postavljena sa gledista masinovodje.
Izlazio je u voznji direktno iz kabine desno zbog kontakta sa otpravnikom (nalog) ili do telefona kod signala.
ASEA original je isti, a zasto su na CFR okrenuli vrata dijagonalno, nisam saznao..
Takva su vrata i na BDZ...

Tragac @
Za Obrenovac nema mesta za trasu normalne pruge a i nema nikakve ekonomske opravdanosti. Oprema za TENT se i tako prevozi Barskom prugom preko Vreoca, pa na industrijsku prugu TENT-a, do elektrane...
Neki drugu veliki privredni subjekt, koji bi bio razlog izgradnje pruge, NE POSTOJI na teritoriji opstine Obrenovac....
 
Рио, што се тиче идеје о прузи Шабац-Обреновац-Београд, то је нека наша локална маштарија тешко изводива. Идеја је да се искористе индустријски колосеци који се на исток простиру до самог села Мишар, и да се настави на ТЕНТову железницу код електране Б код Ушћа, али је то тешко изводиво пошто је та пруга резервисана искључиво и само за функционисање ТЕНТа. Ваздушном линијом су те две пруге удаљене око 20 километара, али ту Сава прави велику кривину код Обедске баре, те би сигурно било потребно око најмање 30 километара нове пруге + ремонт око 5 километара пруге кроз саму фабрику.

Оно чему сада дефинитивно треба да се тежи по питању железнице у Шапцу, Лозници и Мачванском округу јесте увођење директног воза до Београда, евентуално да сви поласци и доласци у Руми буду усклађени са поласцима и доласцима воза из и за БГ. Без тога путничка железница ће и даље бити симболична Иначе по мени велика штета јесте давно укинута и ишчупана пруга Петловача-Богатић, крак пруге Шабац-Лозница. На сателитским снимцима може се јасно приметити стара траса међу њивама.
 
Vrh