Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa zar nemas bolju sliku najbrze YU elektrolokomotive ??
Na probnim voznjama je postizala 187 kmh. U redovnom je vozila do 150 kmh.
Evo ti jedne lok 442 nazvanih "Lepa Brena " koja je prevaljivala 430 Km izmedju Zagreba i Beograda za 4 h.
Na celu "Simplon expresa" na relaciji Beograd-Pariz.
Pogledajte prilog 1
 
"moderno" :lol: nema sta, ali za ono vreme to bese svemirski brod..
Da li si znao za mogucu nabavku ovih lokomotiva SKODA..
Bile su na nasim prugama na probnim voznjama, ali nije doslo do kupovine.
Pogledajte prilog 1
 
Jesam, ali većina BB forumaša verovatno ne. Svakako lep prilog temi sa tvoje strane. :kk:

 
Salon vagon Leke Rankovica :sesir: ... (Om -Fiat)
Kasnije je dodeljen SIV-u na koristenje, najpoznatiji je po prevozu zlatnih poluga iz Majdapeka,
do trezora Narodne banke.Pocetkom 80-ih osataje bez tog zaduzenja i ubrzo okoncava u Pozarevcu
gde ga godinama cerupaju... Nemam srca da vas plasim danasnjim izgledom, pa evo malo ranijeg stanja,
pocetkom 2000-ih godina...


Da ne bude , po ovdasnjem obicaju , nagadjanja i teoretisanja da je NEKO kriv za to...
Jednostavno, motorni vagon je istrcao svoje kilometre i trebao ici na redovnu reviziju (popravku),
no, kako se radilo o vozilu proizvedenom 1938, usled velike amortizacije istog,i nedostatka delova
doneta je odluka o otpisu vozila kao aktivnog..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525235#p525235:112cuvqo je napisao(la):
mario94 » Pet Mar 16, 2018 10:45 am[/url]":112cuvqo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525002#p525002:112cuvqo je napisao(la):
Nikola NS » Čet Mar 15, 2018 2:43 pm[/url]":112cuvqo]И ето тако, средином марта све пршти од радова на деоници Београд центар – Стара Пазова.

Da , zanima me baš šta je sa tom dionicom , dali se i koliko radi, koliko znam radovi su počeli još krajem novembra 2017.g., a više nigdje ne mogu da nađem nešto o tim radovima , niko ništa ne piše, a nisam išao duže već u Bg pa da prođem i sam vidim.
Ako neko zna da napiše malo više dali se i koliko radi na deonici Bg-Stara Pazova?

Ne radi se ništa. Nakon otvaranja radova svi su otišli kućama a radove odložili za proleće.
 
A zasto kad je otpisan nije stavljen u nekom krugu neku supu gdje nemoze da se izivljava bag** na istom osjecaj za kulturnu tehnicku bastinu nula
 
Za to pitanje se treba obratiti ONIMA koji su tada odlucivali !!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525471#p525471:28cfmlg0 je napisao(la):
Sam-2 » Fri Mar 16, 2018 11:10 pm[/url]":28cfmlg0]
Na probnim voznjama je postizala 187 kmh. U redovnom je vozila do 150 kmh.

Mala ispravka: u redovnom prometu voze (njih 15) 160 km/h! Izgrađeno ih je 16, ali jedna je nastradala u ratu.

Trenutačno prolaze modernizaciju, dobivaju novi upravljački pult i elektroniku, a i novu šemu bojanja:

ZEGXSMT.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525580#p525580:3mnws2sp je napisao(la):
Sam-2 » Sat Mar 17, 2018 12:45 pm[/url]":3mnws2sp]Salon vagon Leke Rankovica :sesir: ... (Om -Fiat)
Kasnije je dodeljen SIV-u na koristenje, najpoznatiji je po prevozu zlatnih poluga iz Majdapeka,
do trezora Narodne banke.Pocetkom 80-ih osataje bez tog zaduzenja i ubrzo okoncava u Pozarevcu
gde ga godinama cerupaju... Nemam srca da vas plasim danasnjim izgledom, pa evo malo ranijeg stanja,
pocetkom 2000-ih godina...


Da ne bude , po ovdasnjem obicaju , nagadjanja i teoretisanja da je NEKO kriv za to...
Jednostavno, motorni vagon je istrcao svoje kilometre i trebao ici na redovnu reviziju (popravku),
no, kako se radilo o vozilu proizvedenom 1938, usled velike amortizacije istog,i nedostatka delova
doneta je odluka o otpisu vozila kao aktivnog..
file.php

Тачно, свака част за одгонетање енигматуље, можда мало свежије фотке постављах својевремено на првој страници теме: "Музеј железнице и стара железничка возна средства", као и сређеног босанског еквивалента..
 
Вожд :wink: ---Sluzimo narodu !

Gedeon :!:
Tako je danas, ali u vreme kada su Brene usle u redovni saobracaj, brzinu od 140 / 150 Kmh, je mogla sa brutom,
razviti samo na relaciji Novska-Slavonski brod....I to samo ako je vukla vagone gradjene za tu brzinu...
Danas su remontovane , retiristorizovane sa novijim reduktorima te od sale voze i 160kmh u redovnom saobracaju.
Evo ga Matos express.
Pogledajte prilog 1

Inace, kada bi zeleznice srbije osposobile pruge za makar stabilnih 120 Kmh, bilo bi odlicno...
Postojeci radijusi i nagibi trupa pruge, vec sada mogu dati prugu za 160, ali je tu velika razlika u sinskom materijalu,
ali i u voznim sredstvima kod prelaska sa 120 na 160....
Nemojmo se zanositi sa IC ili TGV prugama od 250 - 300 kmh, to srbija NE MOZE finansirati, a jos manje odrzavati...

Cak ni Austrija, mnogo jaca ekonomija od nase-nema namere upustati se u tu skupu avanturu, jer i konfiguracija terena
mnogo utice na cenu po kilometru pruge.... Ovo i jos dosta realnih parametara , razni samozvani "strucnjaci i experti" ne shvataju..

Nadjoh na disku i ovaj Fiat


Laku noc..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525720#p525720:fp9d3tgf je napisao(la):
Sam-2 » Sat Mar 17, 2018 9:03 pm[/url]":fp9d3tgf]
Gedeon :!:
Tako je danas, ali u vreme kada su Brene usle u redovni saobracaj, brzinu od 140 / 150 Kmh, je mogla sa brutom,
razviti samo na relaciji Novska-Slavonski brod....I to samo ako je vukla vagone gradjene za tu brzinu...
Danas su remontovane , retiristorizovane sa novijim reduktorima te od sale voze i 160kmh u redovnom saobracaju.
Evo ga Matos express.


Inace, kada bi zeleznice srbije osposobile pruge za makar stabilnih 120 Kmh, bilo bi odlicno...
Postojeci radijusi i nagibi trupa pruge, vec sada mogu dati prugu za 160, ali je tu velika razlika u sinskom materijalu,
ali i u voznim sredstvima kod prelaska sa 120 na 160....
Nemojmo se zanositi sa IC ili TGV prugama od 250 - 300 kmh, to srbija NE MOZE finansirati, a jos manje odrzavati...

Cak ni Austrija, mnogo jaca ekonomija od nase-nema namere upustati se u tu skupu avanturu, jer i konfiguracija terena
mnogo utice na cenu po kilometru pruge.... Ovo i jos dosta realnih parametara , razni samozvani "strucnjaci i experti" ne shvataju..
file.php

Pa ne stoji ono što govoriš, nisu 442 (današnje 1142) bile retiristorizirane, od početka su bile sposobne za brzinu 160 km/h, a takva brzina je bila dopuštena i na dijelovima od Novske do Vinkovaca. Pače, rekord za Jugoslaviju od 183 km/h je postavila upravo Brena prilikom testiranja na toj dionici!

ŽTP Zagreb je 70-ih pokrenuo projekt dizanja brzine na 160 km/h, zbog toga su razvijene i Brene u Končaru, te kupljeni Goša vagoni s postoljima za tu brzinu.

Ja sam iz Hrvatske BTW :)
 
Novska Slavonski brod i brzina 180 kmh,, Potvrdile i Zagrebacke masinovodje..
Masinovodja je bio Lisak ili Lisac prezimenom... Za tiristore U PRAVU SI -oduvek su imale, samo su menjani na remontu.
Knjizice reda voznje za masinovodje imas na "Zelejeznice. net" pa je lako videti tada, dozvoljene brzine po deonicama.
U Yugoslaviji je vrsna brzina bila do 140 radi stanja pruga...Tek se kretalo sa 160.
No evo rasprave na zeleznickom forumu-sudionici su masinovodje iz HZ i ZS.

http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=1109&start=60
Padom servera nestale su stranice RV koje je postavio masinovodja Josip .
Na tom forumu imas i fotografije postradale 442-002 koja je naisla na minu..

Pozdrav kolegi iz Hrvatske.
 
"Blic" danas.....
Planovi do 2021. godine..


Po prvobitnom planu, preko zeleznickog mosta su, po uklanjanju pruge od stanice NBGD , trebali krenuti tramvaji na Novi Beograd..
Kako su radovi debelo kasnili , pribeglo se "privremenom" resenju i tramvajske sine su presle Savu preko "Nemackog mosta"
gradjenog 1942.
Ni ovo novije predlozeno nije lose-da most postane pesacko-biciklisticki sa lokalima na sebi i sa novom zastitnom ogradom.
Ukidanjem zeleznice na mostu, prekida se veza "Sremske " pruge sa stanicom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525588#p525588:1pym4wnw je napisao(la):
Dusko » 17 Мар 2018 12:16 pm[/url]":1pym4wnw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525235#p525235:1pym4wnw je napisao(la):
mario94 » Pet Mar 16, 2018 10:45 am[/url]":1pym4wnw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525002#p525002:1pym4wnw je napisao(la):
Nikola NS » Čet Mar 15, 2018 2:43 pm[/url]":1pym4wnw]И ето тако, средином марта све пршти од радова на деоници Београд центар – Стара Пазова.

Da , zanima me baš šta je sa tom dionicom , dali se i koliko radi, koliko znam radovi su počeli još krajem novembra 2017.g., a više nigdje ne mogu da nađem nešto o tim radovima , niko ništa ne piše, a nisam išao duže već u Bg pa da prođem i sam vidim.
Ako neko zna da napiše malo više dali se i koliko radi na deonici Bg-Stara Pazova?

Ne radi se ništa. Nakon otvaranja radova svi su otišli kućama a radove odložili za proleće.

једино што указује да би ту моглу да буду неки радови је паркирана композиција са вагонима пуним пружног камена у Батајници
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526535#p526535:cz2lmvda je napisao(la):
Sam-2 » Tue Mar 20, 2018 9:06 pm[/url]":cz2lmvda]
Ni ovo novije predlozeno nije lose-da most postane pesacko-biciklisticki sa lokalima na sebi i sa novom zastitnom ogradom.

Ma rjesenje je "genijalno". Na denivelisanoj trasi dugoj 2km sa mostom preko Save i 4 nadvoznjaka vozice se bicikli a bice i kafica duz staze.
To sto se gubi zeleznicka veza izmedju stanice NBG i obalnog pojasa na desnoj strani Save (na kojoj su Sajam i BNV) je prava sitnica za ovu drzavu sa jakom zeljeznicom.

tzv modernizacija zeljeznice :?
 
Укидање железничког моста је, наравно, дебилизам, али, да је дебилитет макар мало блажи, неко би се сетио да, кад већ укида пругу, на темеље моста постави друмску конструкцију и тако, за ситне паре, споји Миланковићев булевар са новим булеваром кроз Београд на води.
 
Jos jednostavnije je da se na postojecu konsrukciju mosta postavi bocna drumska podkonstrukcija sa po dve kolovozne trake ( kao pancevacki). A deo gde je sada pruga da bude pesacko biciklisticka kako je planirano... Nije nas estetski lepo ali bi vrsilo posao :)
 
Sumnjam Pantograf da bi se drumska konstrukcija mogla napraviti "za male pare". Em sto je potrebno popeti saobracajnicu na NBG strani, em to tesko da bi bilo vise od 1+1 (za male pare).

Zato mislim da je bolje drzati se onog sto vec postoji.

Mozda uvesti neku ekspres liniju ZS NBG - Sajam, bar kad su sajamski dani. A koliko vidim postoji i namjera da se kod Sajma napravi putnicki terminus za topcidersku prugu. U tom slucaju bi ta expres linija bila od jos vece koristi. Takodje, i za eventualne transporte prema i od Sajma dobro je imati jedan kolosjek koji bi isao na sjever.

P.S.
Sad mi pade na pamet. Ne znam dokle se doslo sa Topciderom kao "privremenom" stanicom za medjunarodne vozove. Da li se razmisljalo o Sajmu kao takvoj stanici i da li se razmisljalo o Sajmu kao stanici za prateca vozila? Cini mi se da Sajam ima bolje uslove

EDIT:
@tzoran1
to bi tek kostalo. Mozda bi morao da se gradi i potpuno novi most sa novim potpornim stubovima za takvu transformaciju a prilazi mostu pogotovo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526607#p526607:1eaqp77v je napisao(la):
orion » Sre Mar 21, 2018 9:10 am[/url]":1eaqp77v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525588#p525588:1eaqp77v je napisao(la):
Dusko » 17 Мар 2018 12:16 pm[/url]":1eaqp77v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525235#p525235:1eaqp77v je napisao(la):
mario94 » Pet Mar 16, 2018 10:45 am[/url]":1eaqp77v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525002#p525002:1eaqp77v je napisao(la):
Nikola NS » Čet Mar 15, 2018 2:43 pm[/url]":1eaqp77v]И ето тако, средином марта све пршти од радова на деоници Београд центар – Стара Пазова.

Da , zanima me baš šta je sa tom dionicom , dali se i koliko radi, koliko znam radovi su počeli još krajem novembra 2017.g., a više nigdje ne mogu da nađem nešto o tim radovima , niko ništa ne piše, a nisam išao duže već u Bg pa da prođem i sam vidim.
Ako neko zna da napiše malo više dali se i koliko radi na deonici Bg-Stara Pazova?

Ne radi se ništa. Nakon otvaranja radova svi su otišli kućama a radove odložili za proleće.

једино што указује да би ту моглу да буду неки радови је паркирана композиција са вагонима пуним пружног камена у Батајници
Valjda će da počnu da rade malo intenzivnije tj. uopšte da rade kada bude ljepše vrijeme, vidićemo baš.
 
a Topčider je gori od Prokopa što se tiče povezanosti. Sećam se da je zadnjih nekoliko decenija prilikom raznih rekonstrukcija upravo Topčider bio terminus, i da je mnogo više ljudi koristilo Rakovicu kao početak odn. kraj putovanja. Topčider je praktično bio tehnički terminus, iako se i tu moglo ući i izaći.
 
Stari zeleznicki most je KRPEZ- dva puta vadjen iz vode i nuzno zlo posleratne obnove.
Nikada nije potpuno zadovoljavao potrebe, ali je bio dovoljno bezbedan. Maximalna brzina na njemu
bila je 50 kmh, a poslednjih 20 godina je spustena na max 30 upravo iz bezbednostnih razloga.
Dva puta su ga nemci obnavljali i dva puta su ameri ponovo rusili bombardovanjem.
Racunajuci OBA SVETSKA RATA, ne postoji most koji je vise puta razaran pa obnavljan u S.E. Evropi.
Pogledajte prilog 1
A Bili Piton je pitao -"Sta ce biti sa stanicom?" Americka avijacija je ovako odgovorila za Uskrs 1944.
 
Vrh