Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523472#p523472:b7jruxnr je napisao(la):
RioBL » Pet Mar 09, 2018 8:23 pm[/url]":b7jruxnr]
Sta sugerise posljednja slika?
Slika je slucajno editovana i nisam je uspeo ukloniti jer je neko vec dao like.
Ispade da je i dobro sto se to desilo.
RIO, na fotografiji nisu peroni , vec pored okretnice i lozionice- Tu gde je bara, stoje lokomotive kad nisu u sluzbi..
Nije ni cudo da je teren utonuo jer dansasnje lokomotive imaju 80-120 tona. A tu umeju biti po 4-6 lokomotiva.
Primecujete li da su lokomotive uklonjene da ne bi ostale zarobljene u lozionici, ali i od vode !?
Bez obzira na bezbednosne mere , 25 000 volti se ne voli sa vodom koja dolazi do vucnih elektromotora.
Kada se nakon fotografisanja one scene, okrene na levo, onda vidite OVO !!!
Pogledajte prilog 1

Ne, nije to ni bazen niti ribnjak... To je okretnica u sklopu lozionice stanice Beograd nakon vecih padavina.
Kolega ORJEN je dao neka objasnjenja oko hidroloskog stanja, ali kako neko pomenu Novi beograd-velika je razlika !
N. Beograd je nasipan PESKOM i isusivan planski, dok je Savski plato nasipan ZEMLJOM iz Prokopa punom gline.

Na NBG je prvo nasuto mocvarno zemljiste na visljim kotama, od starih paviljona i aerodroma, pa onda polako
ka obali Save i Dunava,uz kontrolisano ispumpavanje viska vode ka nizoj koti-sve do obala. IMA LI TAMO BARA ?
U Savskom amfiteatru su prvo napravili obalu i ostavili milione kubika vode zatvorene-bez mogucnosti odticanja..
ORJEN neka srucno objasni razliku..
A evo kako je bilo stanje pre izgradnje zeleznice !

Najnize ulice u gradu, behu danasnja Gavrila Principa i Sarajevska-potom mali pojas bastica, a onda
"Ciganska bara",koju su sami zeleznicari posprdno nazvali "Venecija"..
 
Kolega ORJEN je dao neka objasnjenja oko hidroloskog stanja, ali kako neko pomenu Novi beograd-velika je razlika !
N. Beograd je nasipan PESKOM i isusivan planski, dok je Savski plato nasipan ZEMLJOM iz Prokopa punom gline.

Recno korito Save je aluvijalnog tipa. To je recni nanos koji je vrlo zasicen vodom i nestabilno je i trosno tlo. Taj nanos je sto ga je voda nizinske reke talozila sastavljen od najsitnijih sedimentnih cestica. Ako uzmemo tlo New Yorka ili Sankt Petersburga, ti gradovi leze na morenskim nanosima wirmske i starijih glacijacija. Glacijalne sedimente (stene kamene i raznovrsni glacijalni sljunak) su natalozile ogromni gleceri pa je sedimentacija kroz ocvrstavanje karbonata (karbonatizacija) cesto stvorila cvrst tlo. Naravno i tamo zbog recnih korita ima i aluvijalnih nanosa. U okolini Beograda sedimenti sa cvrstom strukturom su lesni nanosi Bezanijske kose. Les je sediment eolskog proekla (retko i fluvijalnog) i u stanju je da pravi vertikalne sidove netrosnog oblika. Prokop je u padini Topciderskog brda sa vecem udeom karbonatnih stena pa je mnogo povoljnijeg karaktera za gradnju. U istorijskom kontekstu Beograd se gradio na Beogradskom grebenom, antiklinalnom strukturom dinarsko-karpatskog planinskog podrucja.
 
Jos malo za Orjen-a..
Srpski receno-koliko god zemlje bacali preko bare, uvek ce tlo biti mekano, ukoliko prvo ne izvucete vodu,a potom nasuli
kamen i pesak, ili betonski sut, koje voda ne moze rastvoriti ?

Znaci li to i da je po hidro-sastavu zemljista , izbor Prokopa za gradnju nove stanice , dobar izbor ??

Gledam gradiliste BnV i primecujem da sa gradilista prvo odstrane stari i mokri humus oko 1m, pumpama isprazne zatecenu vodu,
a potom nasipaju krupni dunavski sljunak da odstoji .Pri tome jos i dodatno podizu niveletu terena..

Iz Austrijskog vojnog arhiva - foto tokom WW-1 ..."Senjacka bara"" na cijem mestu je danas Sajam.. "Venecija" nije bila jedina.
 
@SAM 2
Cemu sad potreba da se polozaj stanice prikaze kao katastrofalan (a nije), kad su u proteklih 150 godina stanicu uspjesno koristili milioni ljudi i milioni tona robe? Ja mogu bez ikakvog dvoumljenja reci da je istorija ove stanice prosla veoma uspjesno i da je stanica dala ogroman doprinos razvoju i Beograda i Srbije.

Za razliku od dokazane proslosti ove stanice, buducnost preostalih stanica a narocito Prokopa je veoma neizvjesna.
 
Proverio sam geolosku gradu lokacije Prokopa. Neogenski krecnjaci, poluvezane stene.
@RioBl voda je korozivni medijum. Kad je usla voda posle uragana u novogradenu stanicu Oculus na mestu World Trade Centre u NY cena je duplo poskupela sto su sve elektricne insatlacije korodirale i morale da se izmene. U vremenima parnih lokomotiva to nije bila neka glavobolja.
Na ovoj karti se uocava da je Glavna na aktivnom klizistu:
13.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523654#p523654:gtea1sp3 je napisao(la):
RioBL » Sub Mar 10, 2018 3:32 pm[/url]":gtea1sp3]@SAM 2
Cemu sad potreba da se polozaj stanice....
KO JE OVDE uopste , pominjao staru glavnu stanicu pre tvog citata :shock: :?:

Zar je zabranjeno diskutovati o problemu hidrografije i geologije u pojasu reke Save , i to sa kolegom koji je ocigledno za to strucan ?
Jedino ako smo omasili temu i pisemo o necemu sto nema veze sa modernizacijom zeleznica.. :?:

P.S.
Orjene, slika se ne vidi !
 
Kad se posmatra osnovna geoloska karta sfrj 1:100.000 list Beograd uocava se da oba aerodroma leze na lesnom platou i da je samo stanica Novi Beograd bila planirana na aluvijalnom nanosu novog beograda. Stanica NBg je za razliku od Zenum polja i Zemun (obe na lesu) napravljena na visokom nasipu. Nije se Prokop bez razloga podigao van nivoa podzemnih voda i plavljenem izlivanjem reka iz korita.
link za osnovnu geolosku kartu sfrj list Beograd: http://geoliss.mre.gov.rs/OGK/RasterSrb ... ta=Beograd
 
@Sam-2
Otkud ti to da se voda ispumpavala prilikom nasipavanja NBG, imaš li neke izvore za takvu tvrdnju? U principu nema potrebe sa ispumavanjem vode prilikom nasipavanja peskom ili kamenom, voda se kroz pesak kreće jako brzo tako da nema vajde od ispumpavanja. Osim da nekako usporiš njen povratak (slojevima slabopropusnog tla, talpe i i sl.). Onda je samo bitan odnos kapaciteta pumpi i brzine proceđivanja, pa ko jači :)

Ukoliko je sastav postojećeg tla izrazito nepovoljan za temeljenje bolje je odstraniti deo tla pa nasipati kamen (pesak, šljunak...), nego ispumpavati vodu.

@Orjen
Ne bih rekao da je aluvijano tlo nužno loše za gradnju, niti da je les aspsolutno dobar u svim uslovima.

Slažem se da bi u nekom scenariju NBG kao i Savski amfiteatar mogli biti potopljeni, pitanje je samo koliko je taj scenarij realan (faktor rizika, povratni period...).
Nemam infarmacija kakav bi se to scenarij morao odigrati i koji povratni periodi protoka (Save i Dunava) bi morali biti da vodostaj Save bude takav da potopi NBG i/ili Savski amfiteatar. Ukoliko imaš takve informacije o tome slobodno ih podeli ovde ili na nekoj drugoj temi, bilo bi zanimljivo to pročitati.

Inače ako, nekim nesrećnim slučajem nivo vode bude takav da zapreti stanici na NBG ona će izgubiti svoj smisao, jer tog dela grada neće biti :)
 
Vlad000":1533c8vg je napisao(la):
@Sam-2
Otkud ti to da se voda ispumpavala prilikom nasipavanja NBG, imaš li neke izvore za takvu tvrdnju? U principu nema potrebe sa ispumavanjem vode prilikom nasipavanja peskom ili kamenom,
Ima takvih fotografija iz posleratnih radnih akcija nasipanja NBGD.Neke sam video u knjizici izdatoj povodom jubileja NBGD.
A slusao sam i starog komsiju -ucesnika akcija... On pamti praznjenje duboke bare na mestu danasnje garaze GSP...
--- 1940, skinuta sa SSC foruma. Ima cela serija fotosa ispumpavanja.


VLAD000, sada se setih jos jednog specifikuma na savskom amfiteatru..
Vek i kusur je po okolini lozionice bio rasipan čađ, gar, i PEPEO-'nusprodukti sagorevanja uglja u parnim lokomotivama ....
 
Ja bi reko da se na toj slici nasipa pjesak sa vodom da bi mogao pjesak da ide kroz cijevi
To na fotki su konkretno radili danci
 
Пошто не читају сви тему о Савском амфитеатру, поставићу своје питање и овде. Да ли је ово је као привремени пружни прелаз? Да ли је неко раније видео ову изведбу?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523687#p523687:1ue1jqw4 je napisao(la):
orjen » Sat Mar 10, 2018 5:16 pm[/url]":1ue1jqw4]
@RioBl voda je korozivni medijum. Kad je usla voda posle uragana u novogradenu stanicu Oculus na mestu World Trade Centre u NY...

Kakve to veze ima sa Beogradom? Jel neka zeljeznicka stanica u Beogradu izlozena poplavi? Mozda nisam u toku, jel se nesto desilo?

Sam-2":1ue1jqw4 je napisao(la):
Zar je zabranjeno diskutovati o problemu hidrografije i geologije u pojasu reke Save , i to sa kolegom koji je ocigledno za to strucan ?
Jedino ako smo omasili temu i pisemo o necemu sto nema veze sa modernizacijom zeleznica.. :?:

Naravno da si omasio. Bolje receno zakasnio. Postovi su ti besmisleni. U "pojasu reke Save" nema vise sta da se modernizuje i eventualne buduce poplave nece ugroziti zeljeznicu vec zgrade i ulice koje se sad tamo grade.
P.S. nemam pojma o hidrologiji i ovo je tema o modernizaciji zeljeznice. Vidi da svoje znanje o hidrologiji izlozis na temi o BNV. Tamo je potrebnije.
 
Trenutno je zatvorena je pruga posle Resnika, ceo voz je isao u dve 47 do grada. Toliku guzvu ne pamtim. Mogli su da se potrude da nadju ljudima vanredne autobuse, greota.
 
Ispitivanje mostovske konstrukcije pod opterecenjem, u svrhu dobijanja upotrebne dozvole.
Barska pruga 1976.
 
И ето тако, средином марта све пршти од радова на деоници Београд центар – Стара Пазова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525002#p525002:z5uyg6vs je napisao(la):
Nikola NS » Čet Mar 15, 2018 2:43 pm[/url]":z5uyg6vs]И ето тако, средином марта све пршти од радова на деоници Београд центар – Стара Пазова.

Da , zanima me baš šta je sa tom dionicom , dali se i koliko radi, koliko znam radovi su počeli još krajem novembra 2017.g., a više nigdje ne mogu da nađem nešto o tim radovima , niko ništa ne piše, a nisam išao duže već u Bg pa da prođem i sam vidim.
Ako neko zna da napiše malo više dali se i koliko radi na deonici Bg-Stara Pazova?
 
Vrh