Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Stanicu Rakovica tek cekaju promene (ako bude para )...
Sadasnja cik-cak devijacija ka Kosutnjaku je " privremena", i jako usporava saobracaj.
Ako pogledate pravac perona, videcete da tuku pravo u brdo ! E, to brdo treba okresati nekih 70 metara ,
ukloniti stari kameni i napraviti novi nadvoznjak, i u blagoj krivini pruga treba da odlazi ka Kosutnjaku.
I stadion IMR treba iseliti kao i sportsku halu koja je privremeni objekat jer se delom nalaze na trasi projektovane pruge.
Pruga se pomera na levo u brdo kako bi se oslobodio prostor za buduci bulevar Patrijarha Pavla,
i dobija se preduslov za minimum duplo povecanje brzine,koja je sada kroz Rakovicu 30 kmh.
Crop iz plana 1974..Na zalost nemam veci..
Pogledajte prilog 1
da bude malo jasnije.. Nisam najpreciznije ucrtao krivinu-treba da zahvati ugao stadiona, i u pravcu nastavi na "Dedinjski tunel".
 
Pitanje a sto je sportska sala koju je valjda napravio imr u zlatno doba napravljena da smeta
Umjesto na nekom drugom mjestu
 
Iskreno, od ovoga nema nista u sledecih barem 30 godina. Iseljavanjr ljudi, kresanje brda, iseljavanje sportske hale i stadiona koji su renovirani prosle/pretprosle godine.. Naucna fantastika.. :)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Sportska hala je DEMONTAZNA i sa privremenom dozvolom, mada stoji vec skoro 40 god.
Za njeno premestanje treba 2-3 dana. "Stadion" je u postwar stanju tako da je prezaljen. IMR nema para .

Nisam uocio da je iko sa foruma primetio letosnje "kresanje" brda prekoputa stanicne zgrade Kosutnjak..??
Profil pruge je prosiren za 2 metra, koliko treba za blago ispravljanje trase ka Rakovici...



Prostor izmedju nove trase pruge i Topciderske reke, je planiran za 6 traka planiranog bulevara P.Pavla..
On bi trebao krenuti od mosta na Adi,upravo po trupu ugasene pruge sa 4 koloseka. (TAMAN !!)

Osnova ove ideje je ,da se max sacuva Topciderski park, i omoguci max kapacitet protoka mosta na Adi.
Konacno odluka GDE donece se nakon uklanjanja pruge od glavne do Topcidera.

Takodje , ovako ostaje i mesta za "turisticki-MUZEJSKI " kolosek od depoa Plavog voza do z.stanice Topcider,
kao i njegova veza sa otvorenom prugom ka Nisu....
Snabdevanje parnih lokomotiva je moguce, jer iza depoa Plavog voza jos postoje estakade, vodonapojnik kao i okretnica :kk:
Kako ce se sve okoncati , ostaje da sacekamo...
 
Uklanja se pruga kroz topcider?
Pa cemu onda raskpetlja i onaj kruzni tok kod mosta na Adi sa sve preskakanjem pruge koji je kostao nekoliko desetina miliona evra?
 
Pruga se uklanja od glavne do sajma ne do topcidera
Sportska dvorana nije u vlasnistvu IMR vec opstne IMR je halu prepustio na ime dugova Za premjestanje treba nova lokacija i pare
Imas plan gdje ce i od cega ce da se otkine za bulevar u profilu trotoar bic staza 2 trake 2 kolosjeka 2 trake nic staza trotoar
 
Сутра на јутарњем програму РТС-а говориће о ижврљаним возовима.
 
Pruga kroz Topcider ostaje dokle god se koristi Donjogradska kroz SPOLJNU...6 topolac je odavno ugasen.
Bez te prikljucne pruge, topciderska pruga postaje potpuno izlisna, jer se vec godinama skoro ne koristi
ni silaznica sa starog mosta pored sajma u smeru juga...
Tranzitni teretni vec godinama idu preko obilazne pruge Ostruznica ili po potrebi kroz Centar do Rakovice.

Inace, okoncanjem radova ce vozovi na pravcu od Centra do Resnika voziti brzinama oko 100 kmh.

Petljetina kod mosta Ada...
Da je pruga preko sajma vec bila uklonjena,ne bi bilo potrebe za onim egzibicijama...A behu i IZBORI...

Bulevar patrijarha....
Vec sada ima slobodne neto sirine u vecem delu kroz Kosutnjak i Rakovicu... Otici i pogledati !!
Treba deregulisati (ispraviti) reku kod Pere Velimirovica , ukloniti deo kamenog nadvoznjaka (tu je najtesnije sada) ,
kao i stare stanicne zgrade Kosutnjak i Rakovica......
Mali objekti izmedju reke i sadasnje pruge su sa PRIVREMENIM odobrenjima, tako da ni to nije trosak i problem..
Da ne krene odmah kukanje- NI JEDAN navedeni objekat za uklanjanje nema nikakav arhitektonski niti istorijski znacaj...
 
i dobija se preduslov za minimum duplo povecanje brzine,koja je sada kroz Rakovicu 30 kmh.

Inace, okoncanjem radova ce vozovi na pravcu od Centra do Resnika voziti brzinama oko 100 kmh.

30 km/h kroz Rakovicu je zbog stanja pruge. Po završetku ovog remonta brzina je projektovana:
Rasputnica G - Rakovica (izlazne skretnice ka Resniku) 80 km/h
Rakovica (izlazne skretnica ka Resniku) - Resnik 70 km/h

Beograd Centar - Rasputnica G je brzina 70 km/h.

Nisam uocio da je iko sa foruma primetio letosnje "kresanje" brda prekoputa stanicne zgrade Kosutnjak..??

Brdo se kreše jer je projektom kod Rasputnice G projektovana nova kolosečna veza između dva koloseka, te se zbog toga koloseci moraju razmaknuti na razdaljinu 4,75 m između osovina koloseka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523175#p523175:24wa3p2e je napisao(la):
WLABmz » Čet Mar 08, 2018 8:53 pm[/url]":24wa3p2e]
Brdo se kreše jer će je projektom kod Rasputnice G projektovana nova kolosečna veza između dva koloseka, te se zbog toga koloseci moraju razmaknuti na razdaljinu 4,75 m između osovina koloseka.
A ja se ponadao da konacno nesto pocinju.... To znaci da u narednih min. 5 godina nista od daljih radova.. :rant:
Znaci -nema se kinte !!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523172#p523172:1qxdocr7 je napisao(la):
Sam-2 » 08 Mar 2018 08:50 pm[/url]":1qxdocr7]Pruga kroz Topcider ostaje dokle god se koristi Donjogradska kroz SPOLJNU...6 topolac je odavno ugasen.
Bez te prikljucne pruge, topciderska pruga postaje potpuno izlisna, jer se vec godinama skoro ne koristi
ni silaznica sa starog mosta pored sajma u smeru juga...
Tranzitni teretni vec godinama idu preko obilazne pruge Ostruznica ili po potrebi kroz Centar do Rakovice.

Inace, okoncanjem radova ce vozovi na pravcu od Centra do Resnika voziti brzinama oko 100 kmh.

Petljetina kod mosta Ada...
Da je pruga preko sajma vec bila uklonjena,ne bi bilo potrebe za onim egzibicijama...A behu i IZBORI...

Bulevar patrijarha....
Vec sada ima slobodne neto sirine u vecem delu kroz Kosutnjak i Rakovicu... Otici i pogledati !!
Treba deregulisati (ispraviti) reku kod Pere Velimirovica , ukloniti deo kamenog nadvoznjaka (tu je najtesnije sada) ,
kao i stare stanicne zgrade Kosutnjak i Rakovica......
Mali objekti izmedju reke i sadasnje pruge su sa PRIVREMENIM odobrenjima, tako da ni to nije trosak i problem..
Da ne krene odmah kukanje- NI JEDAN navedeni objekat za uklanjanje nema nikakav arhitektonski niti istorijski znacaj...

Ostavio bih tu silaznicu i most, da tuda vikendom ide "šetni voz" Zemun-Topčider-Barajevo :)

"Deo kamenog nadvožnjaka" nije moguće ukloniti a da se ne uništi njegova funkcija. Taj kraj, tj raskrsnicu ne treba dirati uopšte. Dovoljno je da od Topčidera do Vareške ide i 2+2 novi put sa druge strane Topčiderke, a od Vareške trasom stare pruge do naselja Sunčani breg 1+1, jer bulevar patrijarha Pavla u tom delu nije preopterećen, a od Capitola do manastira je odavno 2+2.
 
Pre nekoliko dana fotkah u Budimpesti...

Jutarnji "radnicki" gradski voz na potezu Terek-Kelenfeld...(Desna obala Dunava -BUDIM)...
Ispod trocifrene brzine vozi samo radi stajalista..
Pogledajte prilog 1
A mi ovde raspravljamo hoce li se nesto promeniti ili ne i da li ce brzina biti 30 ili 70 kmh.. :bash:
GRADSKI voz ide brzinom preko 100 kmh kroz gusta naselja, a mi ne mozemo ni na glavnoj magistrali..

Svima savetujem da makar 2-3 dana borave u BDP i provozaju se sistemom gradske zeleznice i pamte..
Progres i boljitak ima svoju cenu. Madjari je placaju i zato su oni tamo gde su, a MI ?????? :blah:
 
Mi cemo da izgradimo "Beograd na Vodi" i to na zemljistu koje smo prethodno oduzeli od zeljeznice a zeljeznicu poslali u...neko drugo mjesto.
 
Sta sugerise posljednja slika? Da je stanicu trebalo zatvoriti jer je bilo slucajeva poplave?

Po toj logici cjelu zeljeznicu treba zatvoriti jer vozovi iskacu iz sina, ljudi se bacaju pod vozove, ginu na prelazima...a to je daleko gore od poplavljenog perona.
 
A možda sugeriše da na ovakvom terenu ne treba praviti nebodere? Šta ga znaš, krhko je znanje.
 
Vocar":1v0ybiqn je napisao(la):
A možda sugeriše da na ovakvom terenu ne treba praviti nebodere? Šta ga znaš, krhko je znanje.
Da se tebe pitalo Novog Beograda, S. Petersburga ili gomile gradova izgrađenih na močvarama ili zemlji otetoj od vode ne bi bilo.
Dobro kažeš, krhko je znanje...
 
Najvece hidrolosko cvoriste Evrope se nalazi u Vojvodini. Kanal DTD je bio veliki poduhvat u smeru resavanje nepovoljne hidroloske situacije Vojvodine. Ali hidrolsko cvoriste je daljetu: Dunav, Sava, Tisa sa pritocima odlivaju tri znacajne planinske grupe: Alpe-Dinaridi-Karpati. Novi Beograd ni Savski trg ovako nisu najracionalna resenja po merilima hidroloske sigurnosti. Sankt Petersburg jeste na mocvarnom podrucju, ali opasnost donje panonske nizine je za nekoliko stepena veca. Ovo hidrolosko cvoriste podrazume spajanje reke sa vrlo razlicitim hidrolsokim rezimima. Sava ima snezno-pluvijalni rezim mediteranskog tipa, Dunav pluvio-snezno-glacijalni rezim zapadne Evrope, Tisa pluvio-snezni rezim kontinentalnog istocnoevropskog tipa. Ovakve mesovite hidrolske uslove nijedno drugo podrucje Evrope nema. Novi Beograd-istorijski termin je Bezanijska bara- ostala nenaseljena zadnjih mileniuma. Covek se tu doselio od 1950 nadalje. Kasno je to u razvitku civilizacija na tlu Evrope. Uvek se pokazivalo da takve pojave nisu bez razloga.
 
Nisam neki stručnjak, ali pretpostavljam da postoji rešenje kako da se radi na izrazito nepovoljnim terenima u smislu visokih podzemnih voda i odsustva čvrstih stena. Nekako mislim da ovo rešenje sa pumpama koje danonoćno ispumpavaju vodu nije ono pravo, pogotovo što znam s kim imamo posla i da ćemo mi platiti izgradnju objekata, danonoćni rad pumpi i popravku svih havarija, a drugi će da se opari od prodaje objekata.
Čitao sam dosta da trenutno rešenje osporavaju i pravi stručnjaci, koji se zapravo nisu ni pitali.

I da, da sam se ja pitao , ne bi se pravili ni Novi Beograd ni St. Petersburg na ovakav način na koji se pravi Beograd na vodi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523485#p523485:2hzxburk je napisao(la):
Vocar » 09 Mar 2018 08:54 pm[/url]":2hzxburk]Nisam neki stručnjak, ali pretpostavljam da postoji rešenje kako da se radi na izrazito nepovoljnim terenima u smislu visokih podzemnih voda i odsustva čvrstih stena. Nekako mislim da ovo rešenje sa pumpama koje danonoćno ispumpavaju vodu nije ono pravo, pogotovo što znam s kim imamo posla i da ćemo mi platiti izgradnju objekata, danonoćni rad pumpi i popravku svih havarija, a drugi će da se opari od prodaje objekata.
Čitao sam dosta da trenutno rešenje osporavaju i pravi stručnjaci, koji se zapravo nisu ni pitali.

I da, da sam se ja pitao , ne bi se pravili ni Novi Beograd ni St. Petersburg na ovakav način na koji se pravi Beograd na vodi.
Ako velika voda nadolazi nece biti spasa. 2014 je pokazalo da je rizik ogroman. Donji Srem je pogotovo rizicno podrucje. Ima nekoliko starih karata istorijske povrsine plavnog podrucja Madarske poput ove: https://www.researchgate.net/figure/Wet ... _261599951
 
Gledao sam već tu kartu. A ovo za najveće hidrološko čvorište Evrope nisam znao. Ima smisla.
 
Dokĺe se stiglo s izgradnjom tunela Cortanovci I vijadukta na trasi Stara Pazova-Novi Sad ???
 
Vrh