Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovde se ne slazem.
Da smo mi ostali na nivou kakav je bio kada je pruga otvarana i kada sam ja putovao sa njom do cg primorja za 8 sati i to uz duze zadrzavanje u uzicu ( sigurno vise od pola sata), pa da bam to sada nije dovoljno brzo nego nam se zbog dinamike zivljenja po glavi mota "unapredjenje" na 5 sati putovanja, onda bi mi prica o razmisljanji o potrebama buduceg vremena i imala nekog smisla.
No posto je cinjenica da je potpuno drugacije i da se vreme putovanja dupliralo. Cinjenica je da u prugu decenijama nije nista ulagano i da je na pojedinim delovima u ocajnom stanju.
Dakle, mi danas imamo BB prugu gde je vreme putovanja znacajno duze nego pre cetvrt veka, a pri tom je sansa za ozbiljne zastoje velika, ali zameramo da oni pre pola veka kada su smisljali prugu "nisu gledali u buducnost"?

Hvala Bogu da nisu, jer da su mogli gledati u buducnost, verovatno bi videvsi decenijski nemar i nebrigu i odustali od izgradnje ;)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa ne vidim da bi postojao neki značajan problem i da je danas pruga na projektovanom stanju. U pitanju je planinska pruga na jednom od najsloženijih terena u Evropi i kao takva projektovane brzine od 80-120 km/h su sasvim zadovoljavajuće. Ne zaboravi da je i OBB svoj Tauernbahn modernizovao za "samo" 120 km/h. Dakle, bilo kakvo sređivanje trase za veće brzine bi koštalo, a ne bi moglo da vrati novac. Da je nama sada projektovano stanje na barskoj pruzi, da smo Norveška, da imamo novca na pretek, pa da razmišljamo u peglanju krivina zarad većih brzina. Da se ne lažemo, znajući prilike u Srbiji biće neviđen uspeh samo da se pruga dovede u projektovano stanje. Ne treba zaboraviti da pruga Beograd - Bar nikad nije čak ni u potpunosti završena po projektu. Fale mnoge ukrsnice, potporni zidovi itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477813#p477813:379slv9h je napisao(la):
WLABmz » 14 Sep 2017 11:53 pm[/url]":379slv9h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477745#p477745:379slv9h je napisao(la):
spatiotecte » Čet Sep 14, 2017 6:01 pm[/url]":379slv9h]
Druga kritika koja postoji je koriscenje 461 masina na barskoj pruzi koje bukvalno "glodju sine".

I opet te priče oko 461, koje gle glođu šine i uništavaju skretnice samo u Srbiji... a u Rumuniji, Bugarskoj, Makedoniji, Crnoj Gori, a od skora i Mađarskoj i Hrvatskoj imaju neke specijalne Rumunke izgleda bez glodalica? Da neće 441 da izvuče teretnjak na barskoj pruzi, koja se muči sa putničkim vozom od 7 pulmana...Manite se te priče o 461 dokle god ne postoji održavanje pruga u Srbiji. Džaba svaki remont bez održavanja...Ako i zaglođe 461, to se u normalnoj zemlji smanji brzina na par dana, sanira i posle par dana pusti redovna brzina. U Srbiji uglavnom to izgleda tako što se brzina spusti do kraja reda vožnje, što prouzrokuje kašnjenje, pa se onda negde posle godinu-dve sete da bi mogli da koriguju red vožnje sa uračunatom sporijom vožnjom...

Nisam rekao da 461 ne glodje sine u ostalim drzavama, ali znas i sam da je barska pruga brdovitog tipa i sa malim radijusima u nekim predelima i otud vece ostecenje sina, a u Madjarskoj sigurno manje glodju tj mozda i ne glodju uopste jer je tamo skoro sve ravno i pruge idu uglavnom u pravac i ima mnogo manje tih malih radijusa. Naravno skretnice trpe svuda u svetu posto im je radijus uvek mali.
Ne sporim da 441 ne mogu same da izvuku teske teretnjake.
Ne sporim ni odrzavanje koje pominjes, to se podrazumeva.
 
dve lepe i pretpostavljam bajate vesti, info iz prve ruke:
1) osposobljen je wifi u stedlerima, radi bas fino (osim u tunelu)
2) povratna za RE klasu BG-NS je 540 dinara

inace u povratku iz NS-a dvoje polocajaca je nasumicno legitimisalo i pretresalo putnike, kao da smo u istocnom bloku. pod pretres mislim otvarali torbe, prevrtali dzepove...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477823#p477823:348u6g9c je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Sep 15, 2017 7:00 am[/url]":348u6g9c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477810#p477810:348u6g9c je napisao(la):
WLABmz » 15 Сеп 2017, 00:42[/url]":348u6g9c]Ko kaže da su je loše projektovali? Projektovali su je za potrebe tog vremena. Putovalo se 7 sati Beograd - Bar...Ups, danas se putuje 12 sati... :shock: :violina:

па управо то је и проблем, за потребе ТОГ времена, нису уопште гледали 10-20 година унапред. мада, овде се никад ни не гледа толико далеко у будућност када се нешто пројектује, већ се пројектује данас за сутра

Ne, problem je drugi i nalazi se u tvom postu. Problem je sto se ovde ne shvata da zivotni vek gradjevine nije i ne moze da bude tri milenijuma. Vec 40 godina ova pruga odlicno opsluzuje ono za sta je izgradjena. Sa svoga zivotnog veka ona ce pregurati mnogo vise nego sto su njeni tvorci predvideli. Svi problemi koji se na njoj desavaju posledica su neodrzavanja i neshvatljivog stepena nemara. Dvokolosecna pruga Beograd-Bar sa znacajno visim nivoom usluge kostala bi visestruko vise i to bi neko u to vreme morao da plati.

Problem je sto je do sada u skladu sa modernim tehnologijama i razvojem ekonomije i drustva jedna zila kucavica poput puta ili pruge morala da bude izgradjena ili renovirana pet puta, a mi ceskamo glavu oko objekta starog pola veka i kunemo starce sto nam nisu ostavili pet koloseka. E pa teze malo. :violina:
 
Иначе, кад је воз кренуо за Бар, аутом се могло стићи брже него данас, јер је била мања гужва на Ибарској и није било границе, а богме и авионом, пошто је ДЦ-9 нешто бржи од данашњих млазњака (добро, каравела је нешто спорија).

Похвалио бих писање WLABmz на темама о железници, коју, очигледно, разуме.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477994#p477994:35triawm je napisao(la):
arapski investitor » Пет Сеп 15, 2017 10:52 pm[/url]":35triawm]dve lepe i pretpostavljam bajate vesti, info iz prve ruke:
1) osposobljen je wifi u stedlerima, radi bas fino (osim u tunelu)
2) povratna za RE klasu BG-NS je 540 dinara

inace u povratku iz NS-a dvoje polocajaca je nasumicno legitimisalo i pretresalo putnike, kao da smo u istocnom bloku. pod pretres mislim otvarali torbe, prevrtali dzepove...

На 745 у из Новог Сада јутрос нисам нашао никакав бежични интернет. Не сећам се која гарнитура је била.

Полицијаци нису чудна појава у нашим возовима (чак и када није нека Звездина или Партизанова утакмица). Гледао сам како неком човеку претресају торбу у возу Београд - Нови Сад иако бих такве ситуације очекивао у међународним возовима. Постоје полицијске испоставе специјализоване за безбедност на железници.
 
Nisam bas za pretresanje bez izuzetne potrebe ali svakako treba preventivno da prolaze kroz voz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478001#p478001:2kf4u8q4 je napisao(la):
AleksandarGrf » 15 Сеп 2017, 23:17[/url]":2kf4u8q4]
Ne, problem je drugi i nalazi se u tvom postu. Problem je sto se ovde ne shvata da zivotni vek gradjevine nije i ne moze da bude tri milenijuma. Vec 40 godina ova pruga odlicno opsluzuje ono za sta je izgradjena. Sa svoga zivotnog veka ona ce pregurati mnogo vise nego sto su njeni tvorci predvideli. Svi problemi koji se na njoj desavaju posledica su neodrzavanja i neshvatljivog stepena nemara. Dvokolosecna pruga Beograd-Bar sa znacajno visim nivoom usluge kostala bi visestruko vise i to bi neko u to vreme morao da plati.

Problem je sto je do sada u skladu sa modernim tehnologijama i razvojem ekonomije i drustva jedna zila kucavica poput puta ili pruge morala da bude izgradjena ili renovirana pet puta, a mi ceskamo glavu oko objekta starog pola veka i kunemo starce sto nam nisu ostavili pet koloseka. E pa teze malo. :violina:

ко је рекао да треба да буде 3 миленијума? кажем само да је проблем што нису испројектовали кривине за 120, већ за 70. то што је данас брзина 30, то је проблем неодржавања, а не мог поста

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477935#p477935:2kf4u8q4 je napisao(la):
WLABmz » 15 Сеп 2017, 16:13[/url]":2kf4u8q4]Pa ne vidim da bi postojao neki značajan problem i da je danas pruga na projektovanom stanju. U pitanju je planinska pruga na jednom od najsloženijih terena u Evropi i kao takva projektovane brzine od 80-120 km/h su sasvim zadovoljavajuće. Ne zaboravi da je i OBB svoj Tauernbahn modernizovao za "samo" 120 km/h. Dakle, bilo kakvo sređivanje trase za veće brzine bi koštalo, a ne bi moglo da vrati novac. Da je nama sada projektovano stanje na barskoj pruzi, da smo Norveška, da imamo novca na pretek, pa da razmišljamo u peglanju krivina zarad većih brzina. Da se ne lažemo, znajući prilike u Srbiji biće neviđen uspeh samo da se pruga dovede u projektovano stanje. Ne treba zaboraviti da pruga Beograd - Bar nikad nije čak ni u potpunosti završena po projektu. Fale mnoge ukrsnice, potporni zidovi itd...

па кажем, штета што нису испројектовали целу деоницу на 120, нико ни не тражи 200 на тој прузи. ето, и сам кажеш, пруга није ни изведена по пројекту до краја...
 
Брдска пруга је то, и 120 км на сат у таквим условима није шала ни за најбогатије земље. Док се не направи гигантски тунел, и на прузи Беч - Грац имаш деоницу преко планинчине управо за 70 км на сат. Ни шумадијски рељеф код Ресника није за потцењивање.

Осим кроз увођење нагибних возова, највећа шанса за смањење времена путовања ка Западној Србији и Црној Гори је у изградњи нове двоколосечне пруге Београд - Обреновац - Ваљево, што Удружење љубитеља железнице предлаже као један од кључних развојних пројеката у инфраструктури Србије.
 
Sta li je dovelo do odluke da pruga za zapadnu Srbiju uopste ide preko resnika i Barajeva, sobzirom na zahtevan teren?
Mozda klizista uz Savu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478022#p478022:blnk75pd je napisao(la):
Nikola NS » Sat Sep 16, 2017 12:12 am[/url]":blnk75pd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477994#p477994:blnk75pd je napisao(la):
arapski investitor » Пет Сеп 15, 2017 10:52 pm[/url]":blnk75pd]dve lepe i pretpostavljam bajate vesti, info iz prve ruke:
1) osposobljen je wifi u stedlerima, radi bas fino (osim u tunelu)
2) povratna za RE klasu BG-NS je 540 dinara

inace u povratku iz NS-a dvoje polocajaca je nasumicno legitimisalo i pretresalo putnike, kao da smo u istocnom bloku. pod pretres mislim otvarali torbe, prevrtali dzepove...

На 745 у из Новог Сада јутрос нисам нашао никакав бежични интернет. Не сећам се која гарнитура је била.

Полицијаци нису чудна појава у нашим возовима (чак и када није нека Звездина или Партизанова утакмица). Гледао сам како неком човеку претресају торбу у возу Београд - Нови Сад иако бих такве ситуације очекивао у међународним возовима. Постоје полицијске испоставе специјализоване за безбедност на железници.

Te ispostave nemaju nikakvu svrhu osim sto se to debelo naplacuje. Nije to samo slucaj pretresa na relaciji Beograd - Novi Sad ima ih u BG Vozu.
 
Eво снимка композиције теретног воза приватног оператера Деспотија ДОО са дизел локомотивом.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4Uv6tw0mIMY[/youtube]
 
Мислим да су такво име изабрали због Деспотовца.
 
иначе им је 461 дефектирала пре пар дана у Кисачу

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478236#p478236:13jn3rq4 je napisao(la):
laki72 » 17 Сеп 2017, 00:36[/url]":13jn3rq4]Sta li je dovelo do odluke da pruga za zapadnu Srbiju uopste ide preko resnika i Barajeva, sobzirom na zahtevan teren?
Mozda klizista uz Savu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

мислим да је политика ту играла значајну улогу, оно као више су обреновчани били Четници и те форе
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478276#p478276:2mxtcnqz je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » Sun Sep 17, 2017 10:30 am[/url]":2mxtcnqz]Divna mašina

Ne znam zašto su firmu imenovali Despotija ali je...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Te masine imaju preko pedeset godina. Napravljeno da traje i traje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478236#p478236:1r1d8tp7 je napisao(la):
laki72 » 16 Sep 2017 11:36 pm[/url]":1r1d8tp7]Sta li je dovelo do odluke da pruga za zapadnu Srbiju uopste ide preko resnika i Barajeva, sobzirom na zahtevan teren?
Mozda klizista uz Savu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk


Док је грађена пруга ка Ваљеву, данашњом трасом, педесетих година, увелико је радила пруга уског колосека преко Обреновца. Касније је, наравно, нова пруга за Обреновац планирана, али никад није саграђена.
 
A та пруга уског колосека се могла проширити као што је проширена пруга Шабац-Бања Ковиљача.
 
Policajci na železnici baš smaraju. Verovatno dobiju zadatak da prate kompoziciju i određen broj ljudi i jasno mi je da oni samo rade posao ali sa druge strane detaljno kontrolisanje ljudi za koje se vidi da nemaju ništa interesantno za policiju i posmatranje putnika kao terorista sigurno u nekoj meri odvraća ljude od železnice. Na primer uvek kada dođe BG:voz u stanicu Vukov Spomenik dole na peronima dežuraju policajci i nasumično zaustavljaju na legitimaciju ljude bez ikakvog povoda.
 
И док полиција смара обичне људе по станицама, дотле им лопови краду тегове контактне мреже због које се потпуно обуставља саобраћај јер је ветар однео мрежу ...
 
Desava se i da poljski misevi pojedu srafove i odnesu sine a policije nigde.
 
Makar je jedan dolijao...

Кривична пријава због крађе бакарних делове контактне мреже
СМЕДЕРЕВО, 18. септембра (Танјуг) - Смедеревска полиција је, по налогу надлежног тужилаштва, поднела кривичну пријаву у редовном поступку против 32-годишњег мушкарца, због постојања основане сумње да је, од маја до септембра ове године, извршио шест кривичних дела тешка крађа.

Како је саопштила Полицијска управа Смедерево, он је осумњичен да је, на више локација у околини Смедерева, украо разне бакарне делове железничке контактне мреже од 25 КВ, која служи за напајање електромоторних возова.

На овај начин, "Железнице Србије" оштећене су за више од 1.500.000 динара.

Nadam se da će kuća da mu ode na doboš.
 
Vrh