Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474531#p474531:2gwic4hk je napisao(la):
WLABmz » Tue Aug 29, 2017 11:10 pm[/url]":2gwic4hk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474528#p474528:2gwic4hk je napisao(la):
RioBL » Uto Avg 29, 2017 11:50 pm[/url]":2gwic4hk]

Da. Ukrstanja usporavaju saobracaj ali bi imao na raspolaganju dvije pruge umjesto jedne a kako god ih ukrstio dvije pruge imaju veci kapacitet od jedne.

Gde je kapacitet druge pruge neuporedivo manji od prve, zbog katastrofalnog stanja, a pritom prva pruga je dovoljna za obim saobraćaja predviđen u narednih 50 godina!

Složiću se samo da je kapacitet "druge pruge" manji na dionici NBG - Glavna i to zbog postojanja samo jednog kolosjeka.
S druge strane, "druga pruga" na dionici Glavna - Rasadnik ima veći kapacitet od "prve pruge" na dionici Centar - Batajnica a tako će ostati i da se ne znam kako održava i da ne znam kako zamjenimo pragove, šine i signale na "prvoj pruzi" jer mahom imamo 4 kolosjeka a 4 je uvijek veće od 2 pa i na željeznici.

Da li zaista misliš da će u narednih 50 godina biti potrebno više od polazaka BG:voza na 10 minuta i međugradskih vozova na 15 minuta? Ako ne misliš, onda ne vidim razlog postojanju dva čvora koja međusobno usporavaju jedan drugog.

BG voz na 10 minuta nećemo imati ni nakon remonta osim u slučaju da od Prokopa napravimo terminus linija ka jugu. Je li to dio plana?

Da ne bi od Prokopa pravili terminus, sjetimo se da već 150 godina imamo terminus za linije prema jugu i da je taj terminus na Savskom Trgu a Prokopu ostavimo funkciju prolazne stanice za prolazne linije jer je za to i projektovan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474578#p474578:99qfx2fs je napisao(la):
RioBL » Sre Avg 30, 2017 8:45 am[/url]":99qfx2fs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474531#p474531:99qfx2fs je napisao(la):
WLABmz » Tue Aug 29, 2017 11:10 pm[/url]":99qfx2fs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474528#p474528:99qfx2fs je napisao(la):
RioBL » Uto Avg 29, 2017 11:50 pm[/url]":99qfx2fs]

Da. Ukrstanja usporavaju saobracaj ali bi imao na raspolaganju dvije pruge umjesto jedne a kako god ih ukrstio dvije pruge imaju veci kapacitet od jedne.

Gde je kapacitet druge pruge neuporedivo manji od prve, zbog katastrofalnog stanja, a pritom prva pruga je dovoljna za obim saobraćaja predviđen u narednih 50 godina!

Složiću se samo da je kapacitet "druge pruge" manji na dionici NBG - Glavna i to zbog postojanja samo jednog kolosjeka.
S druge strane, "druga pruga" na dionici Glavna - Rasadnik ima veći kapacitet od "prve pruge" na dionici Centar - Batajnica a tako će ostati i da se ne znam kako održava i da ne znam kako zamjenimo pragove, šine i signale na "prvoj pruzi" jer mahom imamo 4 kolosjeka a 4 je uvijek veće od 2 pa i na željeznici.

Da li zaista misliš da će u narednih 50 godina biti potrebno više od polazaka BG:voza na 10 minuta i međugradskih vozova na 15 minuta? Ako ne misliš, onda ne vidim razlog postojanju dva čvora koja međusobno usporavaju jedan drugog.

BG voz na 10 minuta nećemo imati ni nakon remonta osim u slučaju da od Prokopa napravimo terminus linija ka jugu. Je li to dio plana?

Da ne bi od Prokopa pravili terminus, sjetimo se da već 150 godina imamo terminus za linije prema jugu i da je taj terminus na Savskom Trgu a Prokopu ostavimo funkciju prolazne stanice za prolazne linije jer je za to i projektovan.

Rasadnik? Gde je to? Pretpostavimo da misliš na liniju za jug. Kao prvo tu nigde nema 4 koloseka, to nisu glavni koloseci, nego sporedni, odvojni i stanični! Pa čak i da ima, opet bi propusna moć bila manja jer je vozno vreme od Glavne do Rasputnice K duplo veće od voznog vremena od Centra do Rasputnice K, a novi čvor ima moderniji sistem signalizacije, što znači od Centra za isto vreme može proći najmanje duplo više vozova na jednom koloseku nego od Glavne. I opet ponavljam, neće biti Prokop terminus ka jugu, nego Zemun!
 
No džaba nam rasprava, očekujte potpuni kolaps železnice uskoro. Stigla sistematizacija u Infrastrukturu železnica Srbije. 1600 radnika ostaje bez posla od čega 90% radnika na otvorenoj pruzi. Inače je sad ogroman nedostatak radnika na otvorenoj pruzi, zbog čega su se ovog leta desila gomila iskakanja, vanrednih događaja i ostalo, u količini u kojoj se nikad ranije nije dešavalo. Mogu misliti šta će biti kad i ovaj ostatak ode...Bitno je da sedi gomila direktora u gumenoj zgradi...
 
Po nezvaničnim saznanjima zbog remonta Beograd Centar - Stara Pazova vozovi iz unutrašnjeg saobraćaja za i iz Šida imaće obrt u Batajnici, a za i iz Novog Sada imaće obrt u Zemunu, a samo 4 para vozova ići će do Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474609#p474609:12gar71v je napisao(la):
WLABmz » Wed Aug 30, 2017 11:27 am[/url]":12gar71v]
Rasadnik? Gde je to? Pretpostavimo da misliš na liniju za jug. Kao prvo tu nigde nema 4 koloseka, to nisu glavni koloseci, nego sporedni, odvojni i stanični! Pa čak i da ima, opet bi propusna moć bila manja jer je vozno vreme od Glavne do Rasputnice K duplo veće od voznog vremena od Centra do Rasputnice K, a novi čvor ima moderniji sistem signalizacije, što znači od Centra za isto vreme može proći najmanje duplo više vozova na jednom koloseku nego od Glavne. I opet ponavljam, neće biti Prokop terminus ka jugu, nego Zemun!

Sad ja moram pitati Rasputnica K gdje je to? :D

Da, mislim na prugu prema jugu i cudi me da ne vidis nigdje 4 kolosjeka jer ja vidim da si neko ko se razumje u problematiku.

Broj kolosjeka na juznoj pruzi moze se utvrditi pogledom na karte i fotografije. Za sta se koji od tih kolosjeka koristi je posebno pitanje koje je u domenu onih koji odlucuju o koristenju infrastrukture. Ono sto je sigurno je da se mogu pobrojati prolazni kolosjeci a da li su oni zatvoreni skretnicom i da li se koriste povremeno ili ne, posebno je pitanje.

Dakle, uvidom u ono sto mi je dostupno napravio sam skicu dviju pruga i postavio na poredjenje. Pruga "A" Beograd Glavna - Rakovica i pruga "B" Prokop - Zemun. Na skici su SAMO prolazni kolosjeci (bez slijepih). Obe pruge su prikazane u razmjeri



Osim sto se jasno vidi da je kapacitet pruge A daleko veci po broju kolosjeka, moze se vidjeti i glavna mana pruge B. Stajaliste Tosin Bunar nasred kolosjeka i jos na ulazu u tunel!

I zato, kad neko napise da ce BG voz ici na 10 minuta prugom B to ne znaci nista drugo nego da ce ona crna tacka zatvarati prugu svakih 10 minuta na x sekundi, pri cemu x raste sto su vozovi brži na pruzi B. (negativna posljedica ubrzavanja saobracaja na pruzi B). To se naravno neće moći tolerisati što onda nužno vodi u redukciju BG voza odnosno u to da on nema budućnost na takvoj pruzi.

Zato sam ja skeptičan prema obećanjima i smatram krajnjom glupošću odreći se pruge "A" i sav potreban saobraćaj prebaciti na prugu "B"
 
RioBL, izvini, ali mlatiš u prazno. Uzmi primer iz okruženja i recimo deonicu pruge Kobanya-Kispest - Cegled, u Mađarskoj. Brzina 120, sa par kratkih ograničenja na 100 i 80, dakle situacija slična koja će biti na deonici Beograd Centar - Batajnica i gde čak još nije u funkciji ETCS2, a intenzitet saobraćaja, 8 putničkih vozova po smeru po satu + jako gust teretni saobraćaj (ne zaboravi da na deonici Beograd Centar - Batajnica nije predviđen teretni saobraćaj). Još dodatno na toj pruzi postoji veliki broj stajališta, kao i putni prelazi, koji neće postojati na deonici Beograd Centar - Batajnica.

Broj koloseka je samo jedan parametar propusne moći pruge, pored brzine vozova, razmaka između prostornih signala, nivoa osiguranja puta vožnje, brzine u skretanje itd.

P.S. pardon, mislio sam rasputnica G, a ne K. To je mesto gde se spajaju pruge novog i starog čvora na mestu gde na tvojoj šemi piše Rasadnik iz nekog razloga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474642#p474642:1cx0f54m je napisao(la):
RioBL » Sre Avg 30, 2017 3:42 pm[/url]":1cx0f54m]


Da analiziram tvoju šemu od Glavne do Rasputnice G. Od Sajma do Topčidera "3. kolosek" je pruga od starog mosta do Topčidera, dakle to nije nikakav 3. kolosek nego odvojena pruga. "4. kolosek" je bivša pruga "Šest Topola" kojom su išli vozovi oko Kalemegdana, a koja više ne postoji! Kroz Topčider i Topčider teretnu svi koloseci osim dva prolazna koloseka su zarasli u šiblje i vozi se 5 km/h, dakle nisu upotrebljivi. I zatim dolazimo do Rasputnice K, gde se spajamo sa prugom novog čvora. Dakle imaš 2 koloseka od Glavne do Rasputnice G, a ne 4!
 
Zao mi je ali ne mogu se sloziti s tvojom analizom.

Od Sajma do Topčidera "3. kolosek" je pruga od starog mosta do Topčidera, dakle to nije nikakav 3. kolosek nego odvojena pruga.

To bi bilo ovo...

Pogledajte prilog 2

Ako izmedju prvog i treceg kolosjeka ne postoji ukrsnica to ne znaci da ne postoje 3 kolosjeka. Postavljanjem obicne ukrsnice sa signalom dobio bi se koristan mimoilazni (preticajni) kolosjek. Cak i mogucnost stajalista na Sajmu.

S druge strane, ovako izgleda situacija kad nikakva ukrsnica ne pomaze jer se 2 koloseka nalaze na nasipu...

Pogledajte prilog 1

tu, bez ulozenih par stotina miliona nece biti treceg kolosjeka

"4. kolosek" je bivša pruga "Šest Topola" kojom su išli vozovi oko Kalemegdana, a koja više ne postoji!

Koliko znam taj kolosjek je ukinut samo dijelom iza Sajma. Od Sajma do Topcidera su jos uvijek 4 kolosjeka. A sve i da su ga cupali skroz do Topcidera, vise im se isplati vratiti ga nazad nego da prosiruju nasip na NBG ili grade novi most na Savi da dobiju 4 kolosjeka. Naravno i ovde obicna ukrsnica rjesava stvar



Kroz Topčider i Topčider teretnu svi koloseci osim dva prolazna koloseka su zarasli u šiblje i vozi se 5 km/h, dakle nisu upotrebljivi.

Srecom postoje hemikalije koje efikasno uklanjaju siblje i ostalo rastinje. Ja se pitam koja hemikalija ce na Novom Beogradu da stvori 4 kolosjeka!?
 
Čoveče, na taj tvoj 3. i 4. kolosek se ne može ući iz smera Beograd Glavne! Oni se ulivaju u stanicu Topčider Putnička. Oni nisu deo pruge Beograd Glavna - Topčider Putnička! To što koloseci idu jedan pored drugog ne znači da su deo iste pruge. Pričaš o nekakvom postavljanju skretnice i signala. Pa to je kao da hoćeš da postaviš semafor na autoput da bi preko seoskog puta koji ide uz autoput pretekao šleper. Da li shvataš potpunu nelogičnost tvog predloga? Železnica je jedan složen sistem i u slučajevima koje si naveo iako tebi kao laiku izgleda da bi tvoj predlog ubrzao saobraćaj, on čini potpuno suprotno - usporava ga!

Tvoj 3. kolosek je ustvari pruga Topčider Putnička - Rasputnica Savski most, a tvoj 4. kolosek ide samo do Rasputnice 1v, odakle menja smer i ide u Fabriku šećera! Posle toga je ukinut! Ne postoji skretnica kojom se ulazi u njih iz smera Beograd Glavne. A i zašto bi ikada zaboga bilo potrebno 3 koloseka na delu Sajam - Most na Adi i 4 na delu Most na Adi - Topčider Putnička?
 
Opet se ponavljamo. Meni je jasno da ne postoje veze izmedju pomenutih kolosjeka ali kolosjeci postoje. A napraviti dve-tri veze izmedju njih ne kosta nista u odnosu na postizanje istog broja kolosjeka na pruzi Prokop - Zemun. A zasto nam trebaju kolosjeci? Da bi na njima imali vise vozova na vise pravaca. A sa vise vozova i vise putnika.

EDIT:
npr,
1. Pruga Bg Glavna - Rakovica. Polazak Bg voza sa stajanjem na Sajmu. Istovremeno polazak brzog voza za Nis. Brzi voz prolazi pored Bg voza na stajalistu Sajam a BG voz nastavlja putovanje odmah po prijemu putnika.

2. Pruga Prokop - Zemun. Polazak Bg voza za Batajnicu sa stajanjem na NBG. Brzi voz za Novi Sad ceka da Bg voz stane na NBG da oslobodi prugu a zatim BG voz ceka ovaog za NS da ga pretekne i da nastavi za Tosin Bunar gdje ga ponovo ceka neki voz i tako sve do Zemuna jer nema gdje da se vozovi razlicitih brzina mimoidju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474698#p474698:770qm2ju je napisao(la):
RioBL » Sre Avg 30, 2017 8:02 pm[/url]":770qm2ju]Opet se ponavljamo. Meni je jasno da ne postoje veze izmedju pomenutih kolosjeka ali kolosjeci postoje. A napraviti dve-tri veze izmedju njih ne kosta nista u odnosu na postizanje istog broja kolosjeka na pruzi Prokop - Zemun. A zasto nam trebaju kolosjeci? Da bi na njima imali vise vozova na vise pravaca. A sa vise vozova i vise putnika.

Kolosečne veze postoje tamo gde su potrebne. Da su potrebne tamo gde ti predlažeš odavno bi bile napravljene. Srbija Voz sa ovom količinom vozova u aktivnom voznom parku jedva pokriva trenutni red vožnje! A nije u planu nabavka novih vozova za prevoz putnika u skorijem periodu. Pritom trenutni red vožnje je daleko ispod kapaciteta pruga! MAV-Start recimo ima oko 10 puta više aktivnih motornih dizel i elektro vozova, oko 20 puta više aktivnih lokomotiva i oko 100 puta više aktivnih putničkih vagona! A Mađarska je zemlja približno veličine Srbije. Srbija Voz ni u snovima neće prići ni desetini broja vozova koja dnevno saobraćaju na mreži MAV-Start. Uverevam te da u narednih 50 godina neće biti potrebno više od 2 koloseka na deonici Batajnica - Beograd Centar - Resnik. Jedino što se može desiti je da teretna obilaznica bude nedovoljnog kapaciteta za teretne vozove, pa se određeni teretni vozovi prebace kroz grad, ali se to može rešiti izgradnjom drugog koloseka na teretnoj obilaznici.
 
Da. Nemamo vozova pa nam ni pruge ne trebaju. A koliko vidim trend smanjivanja broja vozova i kilometara pruga ce se nastaviti.
Drago mi je da si uporedio Madjarsku i Srbiju i sad bolje razumjem tvoj komentar...

Uverevam te da u narednih 50 godina neće biti potrebno više od 2 koloseka na deonici Batajnica - Beograd Centar - Resnik.

:?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474698#p474698:24hg7k8x je napisao(la):
RioBL » Sre Avg 30, 2017 8:02 pm[/url]":24hg7k8x]
EDIT:
npr,
1. Pruga Bg Glavna - Rakovica. Polazak Bg voza sa stajanjem na Sajmu. Istovremeno polazak brzog voza za Nis. Brzi voz prolazi pored Bg voza na stajalistu Sajam a BG voz nastavlja putovanje odmah po prijemu putnika.

2. Pruga Prokop - Zemun. Polazak Bg voza za Batajnicu sa stajanjem na NBG. Brzi voz za Novi Sad ceka da Bg voz stane na NBG da oslobodi prugu a zatim BG voz ceka ovaog za NS da ga pretekne i da nastavi za Tosin Bunar gdje ga ponovo ceka neki voz i tako sve do Zemuna jer nema gdje da se vozovi razlicitih brzina mimoidju.

Postoji jako jednostavno rešenje za ovo, koje se primenjuje svugde u svetu. Brzi voz krene 3 minuta pre sporog iz početne stanice. Uvek je pravilo da se red vožnje konstruiše tako da brži vozovi kreću tik pre sporijih. Više od 2 koloseka će biti potrebno onda kada broj vozova oko Beograda bude veći od onog oko Budimpešte, a to će se desiti na svetog nikad.
 
I sta kad brzi voz iz Prokopa stigne na NBG 3 minute prije Bg voza? Ko ce prije napustiti stanicu NBG? Hoce li biti dovoljno 3 minute bavljenja na stanici NBG za brzi medjugradski voz jer ovaj spori ga pretece i ode da mu zacepi Tosin Bunar. A ti rece da ce Bg voz moci sa taktom od 10 minuta pa eto ga i sljedeci Bg voz :roll:

Jedino ima smisla ono sto si napisao..."da nam u narednih 50 godina nece trebati vise od dvokolosjecne pruge u Beogradu a sad imamo promet 10 puta manji od Budimpeste". Neka hvala. Nisam zainteresovan za takvu buducnost. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474726#p474726:1nb45lle je napisao(la):
RioBL » Sre Avg 30, 2017 10:03 pm[/url]":1nb45lle]I sta kad brzi voz iz Prokopa stigne na NBG 3 minute prije Bg voza? Ko ce prije napustiti stanicu NBG? Hoce li biti dovoljno 3 minute bavljenja na stanici NBG za brzi medjugradski voz jer ovaj spori ga pretece i ode da mu zacepi Tosin Bunar. A ti rece da ce Bg voz moci sa taktom od 10 minuta pa eto ga i sljedeci Bg voz :roll:

Bavljenje na NBGD minut ili 2, šta ćeš više? Čak iako se desi da se produži bavljenje zvog većeg brojeg putnika, nije problem da BG:voz sačeka 2-3 minuta. U ozbiljnim železničkim sistemima red vožnje se uvek pravi sa luftom, da se par minuta uvek može nadoknaditi.
 
Ja se samo nadam da će ove 3 godine modernizacije Beograd Centar - Stara Pazova iskoristiti za završetak stanice Beograd Centar i TPS-ova i taman kada završe modernizaciju u isto vreme da puste kompletan saobraćaj na novi čvor preko Beograd Centra. Do tad bi pomeranje vozova sa glavne stanice bilo suludo, kao što se suludim pokazalo prebacivanje gomile vozova na polovično završen Beograd Centar u ovom redu vožnje.
 
е, некада се не исплати објашњавати Рију. ја сам одавно одустао од тога
 
Ma covjek je odlicno objasnio da ce u narednih 50 godina milionski Beograd imati 10 puta manju zeljeznicu od Budimpeste i da ce mu jedna dvokolosjecna pruga biti dovoljna, samo sto se to ne slaze sa mojim nadanjima i zeljama za Beograd.
 
Данас сам са Газеле видео како маневарка одвлачи вагоне Плавог воза на Главну станицу.
 
da ih nece izloziti tamo? To bi bilo zanimljivo :)
 
Мислим да ће музејске композиције Плавог воза и Романтике ипак остати у употреби као туристички возови.
 
U vezi sa izgradnjom tunela i vijadukta Čortanovci.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... evog-mosta

Deo teksta koji se tiče deonice SP-NS. Uskoro se očekuje početak radova.

"GRAĐEVINSKA dozvola za modernizaciju pruge na deonici Stara Pazova - Novi Sad, kako je najavila Mihajlovićeva, već je izdata, i to u uokviru projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta, i sve je spremno za početak radova.

- Radovi će se finansirati iz ruskog kredita i mi očekujemo po plaćanju naknade za šume da izvođač počne radove, građevinska dozvola je izdata i za deo pruge Beograd - Stara Pazova - jasna je Mihajlovićeva. - Radove fizički počinjemo kada bude Samit 16+1 u Budimpešti, 24. novembra." Izvor: Novosti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475125#p475125:2hz9io75 je napisao(la):
Дошљак » Sat Sep 02, 2017 10:09 am[/url]":2hz9io75]Мислим да ће музејске композиције Плавог воза и Романтике ипак остати у употреби као туристички возови.

...koji bi polazili sa prve srpske zeleznicke stanice. One na savskom trgu...

 
Vrh