Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Eво једна новина, прва приватна електрична локомотива на нашим пругама. Слику сам нашао на страници љубитеља железнице на ФБ, аутор је потписан. Ради се о предузећу Деспотија доо, и бившој локомотиви ЖС 461-105. Зна ли неко нешто више о овом предузећу? За сада сам знао само за Комбиновани превоз.
 
знам само да ће превозити руду из Ресавице. треба да стгине и једна 441 и једна дизелка. иначе, оно што ми се свиђа код ове локомотиве је то што је вратио старе бркове из доба ЈЖ
 
И мени се допадају бркови који ми толико недостају на црвено-сивим ЖС 441/444 и 461. Визуелно, само ми овај лого напред мало штрчи што има белу подлогу, без ње би боље изгледало. Деспотија у називу предузећа јасно асоцира на Деспотовац.
 
Fino napreduju radovi u Rakovici, kod IMR stadiona i skretanji za Kanarevo brdo, bas tu su radili i potporni zid kao zastitu. Bilo je dosta radnika. A ono sto sam primetio je da su kontaktnu mrezu menjali negde na stare stubove, negde na nove ali su drzaci koji se kace na stubove svi novi.
 
„Србија Воз“ a.д. обавештава кориснике својих услуга да је 09.09.2017. год у 05:10 часова дошло до прекида саобраћаја међународног воза на релацији Београд - Бар. Воз је заустављен у станици Пријепоље теретна.
Разлог прекида саобраћаја је кидaњe контактнe мрежe приликом наиласка теретног воза. Дизел локомотива упућена је на лице места ради превлачења заустављених возова и очекује се да стићи око 11 часова.
http://www.srbvoz.rs/page255.html
 
Настављени радови на барској прузи
Објављено 11. септембра 2017. 10:38
Након завршене прве фазе радова на барској прузи, од Ресника до Вреоца, у дужини од 35 километара, од суботе, 09. септембра, наставило се са радовима на преосталих 42 километра, у оквиру друге фазе, на деоници од Вреоца до Ваљева.
Pogledajte prilog 1
http://infrazs.rs/2017/09/nastavljeni-r ... koj-pruzi/
 
Не пратим баш тему, да ли то значи да ће завршетком радова на целој деоници од Ресника до Ваљева пруга бити у добром стању, за лепе брзине?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477176#p477176:28m0mh0p je napisao(la):
Barkley » 12 Sep 2017 02:26 pm[/url]":28m0mh0p]Не пратим баш тему, да ли то значи да ће завршетком радова на целој деоници од Ресника до Ваљева пруга бити у добром стању, за лепе брзине?
Izmedju 80 i 100km/h na celoj deonici.
Jedino na medjustaničnom rastojanju izmedju Resnika i Bele Reke će biti Vmax 70km/h zbog same konfiguracije terena i geometrije koloseka(mali poluprečnici krivina,veliki pad/uspon...).
 
е то ми није јасно, што пројекат није обуватио и исправљање кривина, тј. повећање полупречника? (изузмимо кривине кроз усеке)
 
Хвала. :) Па то је супер, моћи ће на пристојан начин да се оде до Ваљева на викенд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477285#p477285:28geiw9x je napisao(la):
mvbg1 » Sre Sep 13, 2017 12:39 am[/url]":28geiw9x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477176#p477176:28geiw9x je napisao(la):
Barkley » 12 Sep 2017 02:26 pm[/url]":28geiw9x]Не пратим баш тему, да ли то значи да ће завршетком радова на целој деоници од Ресника до Ваљева пруга бити у добром стању, за лепе брзине?
Izmedju 80 i 100km/h na celoj deonici.
Jedino na medjustaničnom rastojanju izmedju Resnika i Bele Reke će biti Vmax 70km/h zbog same konfiguracije terena i geometrije koloseka(mali poluprečnici krivina,veliki pad/uspon...).

Barska pruga ima minimalni poluprеčnik krivine r=300m što uz maksimalno nadvišenje spoljne šine u krivini od 15mm dozvoljava brzinu od 80 km/h. Uspon/pad ne bi trebalo da imaju veze sa maksimalnom dopuštenom brzinom, tako da mislim da u ovom slučaju nije urađeno maksimalno nadvišenje spoljne šine. Zbog čega?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477314#p477314:2zdosmmu je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Sep 13, 2017 6:57 am[/url]":2zdosmmu]е то ми није јасно, што пројекат није обуватио и исправљање кривина, тј. повећање полупречника? (изузмимо кривине кроз усеке)

Ovo je samo rekonstrukcija, tj. vraćanje na projektovano stanje. Čak nisu ni ni moderni peroni u stanicama ugrađivani, nego su ostali stari betonski blokovi. Takva modernizacija sa ispravljanjem krivina bi zahtevala neuporedivo više vremena i neuporedivo veći budžet, a i eksproprijaciju zemljišta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477642#p477642:11frs3bl je napisao(la):
WLABmz » 14 Sep 2017 11:52 am[/url]":11frs3bl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477285#p477285:11frs3bl je napisao(la):
mvbg1 » Sre Sep 13, 2017 12:39 am[/url]":11frs3bl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477176#p477176:11frs3bl je napisao(la):
Barkley » 12 Sep 2017 02:26 pm[/url]":11frs3bl]Не пратим баш тему, да ли то значи да ће завршетком радова на целој деоници од Ресника до Ваљева пруга бити у добром стању, за лепе брзине?
Izmedju 80 i 100km/h na celoj deonici.
Jedino na medjustaničnom rastojanju izmedju Resnika i Bele Reke će biti Vmax 70km/h zbog same konfiguracije terena i geometrije koloseka(mali poluprečnici krivina,veliki pad/uspon...).

Barska pruga ima minimalni poluprеčnik krivine r=300m što uz maksimalno nadvišenje spoljne šine u krivini od 15mm dozvoljava brzinu od 80 km/h. Uspon/pad ne bi trebalo da imaju veze sa maksimalnom dopuštenom brzinom, tako da mislim da u ovom slučaju nije urađeno maksimalno nadvišenje spoljne šine. Zbog čega?
Brzina od Resnika do Bele Reke je oduvek bilo Vmax 70km/h. Znači,od njenog puštanja u rad. Što nas dovodi do zaključka da je ona i projektovana za toliko.
Zbog čega je ta brzina tolika ako se uz to nadvišenje može povećati na 80km/h ja ne znam. Verovatno postoji razlog koji to ne dozvoljava.
Na primer,na delu Barske pruge od Zlatibora do stanice Priboj sa istim minimalnim poluprečnicima krivina propisana brzina je isto 70km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477645#p477645:27ybtlvl je napisao(la):
WLABmz » 14 Сеп 2017, 12:56[/url]":27ybtlvl]Ovo je samo rekonstrukcija, tj. vraćanje na projektovano stanje. Čak nisu ni ni moderni peroni u stanicama ugrađivani, nego su ostali stari betonski blokovi. Takva modernizacija sa ispravljanjem krivina bi zahtevala neuporedivo više vremena i neuporedivo veći budžet, a i eksproprijaciju zemljišta.

и ту сада долази оно питање, а што су тако лоше пројектовали, мада на то питање не постоји одговор. у сваком случају, хвала :)
 
Znam nemali broj starijih ljudi, koji i danas misle da je Beograd-Bar bila i ostala preskupa i loša pruga za ono što se dobilo, i da je umesto nje trebalo raditi na razvoju tadašnjih kapaciteta. Nisam 100% saglasan sa njima, ali razumem logiku.
 
Ta kritika se zasniva skoro iskljucivo na trasu pruge koja je projektovana da se penje cak i preko 1000 metara visine a zna se da pruga nije morala toliko visoko da se penje.
Druga kritika koja postoji je koriscenje 461 masina na barskoj pruzi koje bukvalno "glodju sine".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477745#p477745:2k8izlc8 je napisao(la):
spatiotecte » Thu Sep 14, 2017 6:01 pm[/url]":2k8izlc8]Ta kritika se zasniva skoro iskljucivo na trasu pruge koja je projektovana da se penje cak i preko 1000 metara visine a zna se da pruga nije morala toliko visoko da se penje.
Druga kritika koja postoji je koriscenje 461 masina na barskoj pruzi koje bukvalno "glodju sine".

Ne samo sto glodju sine vec i skretnice mogu da razdrndaju jer imaju drugacije obrtno postolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477712#p477712:1ytxw4qx je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Sep 14, 2017 3:46 pm[/url]":1ytxw4qx]
и ту сада долази оно питање, а што су тако лоше пројектовали, мада на то питање не постоји одговор. у сваком случају, хвала :)

Ko kaže da su je loše projektovali? Projektovali su je za potrebe tog vremena. Putovalo se 7 sati Beograd - Bar...Ups, danas se putuje 12 sati... :shock: :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477723#p477723:1sv8t4ej je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Sep 14, 2017 4:49 pm[/url]":1sv8t4ej]Znam nemali broj starijih ljudi, koji i danas misle da je Beograd-Bar bila i ostala preskupa i loša pruga za ono što se dobilo, i da je umesto nje trebalo raditi na razvoju tadašnjih kapaciteta. Nisam 100% saglasan sa njima, ali razumem logiku.

Pa, to je sad šta bi bilo kad bi bilo. Ta pruga generiše dosta tereta, a i jedina je dugolinijska profitabilna linija u regionu. Tj. bila je dok je u sezoni bilo 7 vozova dnevno iz Srbije za Bar i dok je pruga bila u iole pristojnom stanju. Sad, dok se od Valjeva do Požege i od Užica do CG granice uglavnom klacka sa 30 km/h i dok nema dovoljno vagona za više od 3 voza u sezoni, koji pritom izgledaju kao ispišan javni WC, bolje se ne voziti i trošiti živce...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477745#p477745:1i3bt217 je napisao(la):
spatiotecte » Čet Sep 14, 2017 6:01 pm[/url]":1i3bt217]
Druga kritika koja postoji je koriscenje 461 masina na barskoj pruzi koje bukvalno "glodju sine".

I opet te priče oko 461, koje gle glođu šine i uništavaju skretnice samo u Srbiji... a u Rumuniji, Bugarskoj, Makedoniji, Crnoj Gori, a od skora i Mađarskoj i Hrvatskoj imaju neke specijalne Rumunke izgleda bez glodalica? Da neće 441 da izvuče teretnjak na barskoj pruzi, koja se muči sa putničkim vozom od 7 pulmana...Manite se te priče o 461 dokle god ne postoji održavanje pruga u Srbiji. Džaba svaki remont bez održavanja...Ako i zaglođe 461, to se u normalnoj zemlji smanji brzina na par dana, sanira i posle par dana pusti redovna brzina. U Srbiji uglavnom to izgleda tako što se brzina spusti do kraja reda vožnje, što prouzrokuje kašnjenje, pa se onda negde posle godinu-dve sete da bi mogli da koriguju red vožnje sa uračunatom sporijom vožnjom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477813#p477813:h8qmcmxc je napisao(la):
WLABmz » Fri Sep 15, 2017 12:53 am[/url]":h8qmcmxc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477745#p477745:h8qmcmxc je napisao(la):
spatiotecte » Čet Sep 14, 2017 6:01 pm[/url]":h8qmcmxc]
Druga kritika koja postoji je koriscenje 461 masina na barskoj pruzi koje bukvalno "glodju sine".

I opet te priče oko 461, koje gle glođu šine i uništavaju skretnice samo u Srbiji... a u Rumuniji, Bugarskoj, Makedoniji, Crnoj Gori, a od skora i Mađarskoj i Hrvatskoj imaju neke specijalne Rumunke izgleda bez glodalica? Da neće 441 da izvuče teretnjak na barskoj pruzi, koja se muči sa putničkim vozom od 7 pulmana...Manite se te priče o 461 dokle god ne postoji održavanje pruga u Srbiji. Džaba svaki remont bez održavanja...Ako i zaglođe 461, to se u normalnoj zemlji smanji brzina na par dana, sanira i posle par dana pusti redovna brzina. U Srbiji uglavnom to izgleda tako što se brzina spusti do kraja reda vožnje, što prouzrokuje kašnjenje, pa se onda negde posle godinu-dve sete da bi mogli da koriguju red vožnje sa uračunatom sporijom vožnjom...

Takodje nemoj zaboraviti da i na barskoj pruzi ima potisak teretnjaka koji imaju 461 lokomotive.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477810#p477810:27s24sep je napisao(la):
WLABmz » 15 Сеп 2017, 00:42[/url]":27s24sep]Ko kaže da su je loše projektovali? Projektovali su je za potrebe tog vremena. Putovalo se 7 sati Beograd - Bar...Ups, danas se putuje 12 sati... :shock: :violina:

па управо то је и проблем, за потребе ТОГ времена, нису уопште гледали 10-20 година унапред. мада, овде се никад ни не гледа толико далеко у будућност када се нешто пројектује, већ се пројектује данас за сутра
 
Vrh