Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473980#p473980:2trwpmcp je napisao(la):
tragac » Ned Avg 27, 2017 4:55 pm[/url]":2trwpmcp]Bolje da su ukinuli privremeno BG voz nego što su redukovali polaske za 75%.

Ajde obrazloži. Ovako će voz ići na svakih sat, koliko i ide vikendom. Na 15 minuta ide samo u špicu!
 
Па, то је и логика која убија ово железнице што имамо: хоћемо воз за Младеновац, ал` да иде на 15 минута, кажу у ДЈП! А, кад их питаш - што да не за почетак на сваки сат, ако за толико имамо и пруге и возова? - не знају шта да кажу.
Дакле, воз на сваки сат је много бољи од воза који не саобраћа.
 
Jeste Panto ali je to vrlo blizu toga da bude ukinut. Kakva ce biti popunjenost i interes za BG voz ako bude isao na 1 sat radnim danom. Nikakva. Ljudi odose busom na posao. A onda smo vrlo blizu toga da neko gore kaze "nema interesa za liniju a vozovi zauzimaju magistralnu prugu." I ode linija u istoriju.

P.S.
zao mi je sto imam ovako negativan stav o buducnosti zeljeznice u BG ali vjerujem da takav stav nije bez osnova pogotovo kad se prisjetim sta se sve desavalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474002#p474002:3818cty1 je napisao(la):
Пантограф » 27 Aug 2017 05:44 pm[/url]":3818cty1]Па, то је и логика која убија ово железнице што имамо: хоћемо воз за Младеновац, ал` да иде на 15 минута, кажу у ДЈП! А, кад их питаш - што да не за почетак на сваки сат, ако за толико имамо и пруге и возова? - не знају шта да кажу.
Дакле, воз на сваки сат је много бољи од воза који не саобраћа.
Ljudi su se na ovoj konkretnoj liniji navikli da ide na 15 minuta. Da li se dobro razmislilo šta se dobija a šta gubi ovim kompromisnim rešenjem? Ukidanje je možda moglo i da skrati rokove završetka radova. Nije to autobus za Čačak pa da ide na sat vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473939#p473939:1cu85rvm je napisao(la):
WLABmz » Sun Aug 27, 2017 2:07 pm[/url]":1cu85rvm]Mogli bi i 200 km/h, međutim BG:voz ide do Batajnice, a RVR ima maksimalnu brzinu od 95 km/h, tako da da bi u špicevima teško brzi vozovi mogli da razviju brzinu veću od 120 km/h ako ide BG:voz ispred. Uostalom, dobitak u vremenu ne bi bio veći od 1-2 minuta za tu deonicu, tako da i nema neke posebne poente za brzinu veću od 120 km/h između Zemun Polja i Batajnice.

RVR bi mogao da ide 120 km/h na sat samo da se zamene kocnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474111#p474111:2gy4leia je napisao(la):
Kolega2357 » Pon Avg 28, 2017 2:40 am[/url]":2gy4leia]
RVR bi mogao da ide 120 km/h na sat samo da se zamene kocnice.

Što se neće desiti.
 
Da li je moguće da će 3 godine trajati rekonstrukcija pruge i da će svo vreme biti redukcija polazaka? Za 3 godine se može izgraditi pruga od Kine do Evrope a ne rekonstruisati od Beograda do Pazove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474167#p474167:25a4g925 je napisao(la):
Biciklistkinja » Pon Avg 28, 2017 12:00 pm[/url]":25a4g925]Da li je moguće da će 3 godine trajati rekonstrukcija pruge i da će svo vreme biti redukcija polazaka? Za 3 godine se može izgraditi pruga od Kine do Evrope a ne rekonstruisati od Beograda do Pazove.

I opet jedan "genijalan" komentar. Može i za godinu da se uradi, ali uz ukidanje svog saobraćaja i bankrotiranje Železnica Srbije. Ovaj projekat predviđa bukvalno vađenje svega, dakle da ne ostane traga da je pruga tu ikad bila i građenje potpuno nove pruge na istom mestu. I kako misliš bez redukcije polazaka da se to odradi, da vozovi lebde u vazduhu?
 
A dobro. Evo jedno pitanje.
Hoce li medjugradske linije isto tako da budu redukovane? Recimo, umjesto sadasnjih 20 polazaka za Novi Sad dnevno da svedu na 10? Ili je neophodna redukcija saobracaja samo za BG voz?
 
To ćemo tek da vidimo. Vrlo moguće da hoće. Verovatno je u toku pravljenje planova radova i koliko se može propustiti vozova tokom radova.
 
Zasto se deonice Ruma -Golubinci, deonice na jugu , Mala Krsma-Velika Plana, Resnik-Valjevo itd itd nisu radile odjednom. Gubimo 5 godina na rekonstrukciju jer smo nesposobni , nemamo znanje tehniku, nemamo radnike , dotakli smo dno. Ako 50 godina nista nije radjeno u Srbiji na prugama gde ce to srpski radnik da nauci zanat. Nigde !
 
RioBL":zva0p54i je napisao(la):
A dobro. Evo jedno pitanje.
Hoce li medjugradske linije isto tako da budu redukovane? Recimo, umjesto sadasnjih 20 polazaka za Novi Sad dnevno da svedu na 10? Ili je neophodna redukcija saobracaja samo za BG voz?
WLABmz":zva0p54i je napisao(la):
To ćemo tek da vidimo. Vrlo moguće da hoće. Verovatno je u toku pravljenje planova radova i koliko se može propustiti vozova tokom radova.

Претпостављам да ће деоницу Београд центар – Батајница изделити на мање деонице, тј. деонице између станица. Нпр. када се буде радила деоница Нови Београд – Земун, неки возови са севера би ишли до главне и Прокопа (сигурно међународни и некадашњи ИЦС „Палић“, али и још неки брзи и регио), а неки само до Земуна. Исто тако и за остале деонице.

Не путују сви путници од Новог Сада до Београда, већ има доста путника који улазе и излазе на успутним станицама. Зато нема логике тако драстично смањити број полазака. Требало би одржати тренутан број возова на деоници Нови Сад – Стара Пазова барем док и ту не крену радови на отвореној прузи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474277#p474277:1b462g4p je napisao(la):
Nikola NS » Pon Avg 28, 2017 5:40 pm[/url]":1b462g4p]
RioBL":1b462g4p je napisao(la):
A dobro. Evo jedno pitanje.
Hoce li medjugradske linije isto tako da budu redukovane? Recimo, umjesto sadasnjih 20 polazaka za Novi Sad dnevno da svedu na 10? Ili je neophodna redukcija saobracaja samo za BG voz?
WLABmz":1b462g4p je napisao(la):
To ćemo tek da vidimo. Vrlo moguće da hoće. Verovatno je u toku pravljenje planova radova i koliko se može propustiti vozova tokom radova.

Претпостављам да ће деоницу Београд центар – Батајница изделити на мање деонице, тј. деонице између станица. Нпр. када се буде радила деоница Нови Београд – Земун, неки возови са севера би ишли до главне и Прокопа (сигурно међународни и некадашњи ИЦС „Палић“, али и још неки брзи и регио), а неки само до Земуна. Исто тако и за остале деонице.

Не путују сви путници од Новог Сада до Београда, већ има доста путника који улазе и излазе на успутним станицама. Зато нема логике тако драстично смањити број полазака. Требало би одржати тренутан број возова на деоници Нови Сад – Стара Пазова барем док и ту не крену радови на отвореној прузи.

Mislim da ne bi bilo dobro da svi vozovi ostanu, iz prostog razloga što sa našom nadasve poznatom (dez)organizacijom bi nastao kolaps, a to govorim iz iskustva sa remontom Rasputnica G - Resnik gde je i sa manjim brojem vozova vrlo haotično stanje. Bolje da ima nešto manje vozova koji idu manje više na vreme, nego da se u nekim situacijama čeka po 20-40 minuta na ukrštanje kao što je sad na deonici Rasputnica G - Resnik. Dodatni problem je što je nedavno iskočio voz na obilaznoj pruzi između Rasputnice B i Ostružnice i oštetio kilometar pruge, te je ona trenutno zatvorena i biće sigurno još neko vreme te se svi vozovi iz Makiša upućuju kroz tunel preko Rakovice (zbog remonta se ne može okretati u Rakovici) do Topčidera gde se lokomotiva okreće oko voza i voz ide ka jugu...
 
Не разумем како би воз Нови Сад – Стара Пазова реметио саобраћаја на деоници Батајница – Београд центар. Мој предлог је поптуно аналоган предлогу на теми о БГ возу за привремену линију Београд центар – Овча.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474362#p474362:118d1v0x je napisao(la):
Nikola NS » Uto Avg 29, 2017 12:02 am[/url]":118d1v0x]Не разумем како би воз Нови Сад – Стара Пазова реметио саобраћаја на деоници Батајница – Београд центар. Мој предлог је поптуно аналоган предлогу на теми о БГ возу за привремену линију Београд центар – Овча.

Garniture svakako moraju ići do Zemuna, zbog dnevnih pregleda itd.
 
Da li neko zna koliko ce se skratiti putovanje zavrsetkom deonice od Rasputnice do Resnika ? Sada koliko vidim se putuje nekih 28-30 min sto je stvarno neverovatno za 21 vek.
Najnormalnije bi trebalo da bude da covek sedne u Valjevu na voz i da za 45 min bude na Prokopu, ali to je za Srbiju misaona imenica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474368#p474368:34fkc2ah je napisao(la):
WLABmz » Mon Aug 28, 2017 11:53 pm[/url]":34fkc2ah]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474362#p474362:34fkc2ah je napisao(la):
Nikola NS » Uto Avg 29, 2017 12:02 am[/url]":34fkc2ah]Не разумем како би воз Нови Сад – Стара Пазова реметио саобраћаја на деоници Батајница – Београд центар. Мој предлог је поптуно аналоган предлогу на теми о БГ возу за привремену линију Београд центар – Овча.

Garniture svakako moraju ići do Zemuna, zbog dnevnih pregleda itd.

To je jos jedan od problema koji nastaje najavljenim izmjenama.
Prebacivanje vozova iz savskog amfiteatra na TPS Zemun dodatno povecava zauzece pruge. To znaci da ce ubuduce vozovi koji su dosad saobracali samo topciderskom prugom morati koristiti prugu Zemun - Bg Centar - Rakovica jer im je TPS u Zemunu.
Dodatno, vozovi koji su dosad pripremani za putovanja u savskom amfiteatru a putuju na sjver ili zapad, morace koristiti istu prugu u praznom hodu, samo da bi iz Zemuna dosli do polazne stanice, recimo Rakovice (ustvari najvjerovatnije Prokopa).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474368#p474368:19f6ow65 je napisao(la):
WLABmz » Уто Авг 29, 2017 12:53 am[/url]":19f6ow65]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474362#p474362:19f6ow65 je napisao(la):
Nikola NS » Uto Avg 29, 2017 12:02 am[/url]":19f6ow65]Не разумем како би воз Нови Сад – Стара Пазова реметио саобраћаја на деоници Батајница – Београд центар. Мој предлог је поптуно аналоган предлогу на теми о БГ возу за привремену линију Београд центар – Овча.

Garniture svakako moraju ići do Zemuna, zbog dnevnih pregleda itd.

Добро, ујутру крену пре БГ воза из Земуна за Нови Сад, возе цео дан на релацији Нови Сад – Стара Пазова или Нови Сад – Батајница, а последњи полазак буде до Земуна и врате се у депо, где може да се обави дневни преглед. Још ако би се гарнитура која вози на релацији Нови Сад – Батајница уклапала са БГ возом, имали бисмо и даље воз Нови Сад – Београд на сат времена, али са преседањем сваки други сат.

Вероватно да је таква организација могућа, али сви знамо да су наше железнице неорганизоване. Само траже изговоре да неки воз не саобраћа. Заправо, највише би волели ако може да возови не саобраћају, а да субвенције и даље капљу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474472#p474472:1u1zdazl je napisao(la):
RioBL » Uto Avg 29, 2017 5:10 pm[/url]":1u1zdazl]

To je jos jedan od problema koji nastaje najavljenim izmjenama.
Prebacivanje vozova iz savskog amfiteatra na TPS Zemun dodatno povecava zauzece pruge. To znaci da ce ubuduce vozovi koji su dosad saobracali samo topciderskom prugom morati koristiti prugu Zemun - Bg Centar - Rakovica jer im je TPS u Zemunu.
Dodatno, vozovi koji su dosad pripremani za putovanja u savskom amfiteatru a putuju na sjver ili zapad, morace koristiti istu prugu u praznom hodu, samo da bi iz Zemuna dosli do polazne stanice, recimo Rakovice (ustvari najvjerovatnije Prokopa).

Da si ti meni živ i zdrav...I sad su svi vozovi osim međunardnih u TPS Zemun. No, slažem se, mislim da bi trebalo napraviti još jedan TPS, manji u obimu na jugu, bilo to u Kijevu, Resniku ili Makišu ili čak eventualno Karaburma, kako bi se vozovi za NS, SU i Šid odatle otpremali.
 
Mislim da se ne slazemo.
Ja ne mislim da treba praviti jos jednu TPS vec da treba ostaviti dio vozova u savskom amfiteatru i na topciderskoj pruzi.

Na taj nacin se ne bi povecao pritisak na prugu kroz NBG a BG voz bi mogao ostati u sadasnjem taktu od 15 minuta i cak nadati se dodavanju jos jedne linije nakon remonta pruge a nivo finansijskog zaduzenja zeljeznice bi bio manji.

Odlukom da se infrastruktura u savskom amfiteatru rusi i sve prenosi na novi cvor, dovela je zeljeznicu u tesku situaciju. Ostaje se bez dragocjenih objekata i pruznih veza a za odrzanje kakvog takvog nivoa usluge postaju neophodne skupe investicije a sve zbog cijene stambenog kvadrata koji se moze postici prenamjenom zemljista zeljeznice u projektu Beograd na vodi. Posljedice takve odluke najprije ce osjetiti oni elementi zeljeznice koji su najslabiji u cvoru a to je BG voz a sa njim i gradjani Beograda kojima se uskracuje mogucnost kvalitetnijeg i brzeg putovanja.
 
Smatram da bi svima bilo lakše da se potpuno zatvori saobraćaj na deonici od Beograda do Pazove uz ostavljanje jednog koloseka za međunarodne vozove nego priređivati ljudima agoniju 3 godine sa BG:Vozom koji ide jednom u sat vremena. Ićiće čisto eto da se kaže da nije ukinut iako nikome takav raspored neće značiti. Valjda u Srbiji ima pedesetak bagera i par stotina kamiona koji bi taj posao u 3 smene mogli da završe za mesec-dva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474518#p474518:3oxzp301 je napisao(la):
RioBL » Uto Avg 29, 2017 10:23 pm[/url]":3oxzp301]Mislim da se ne slazemo.
Ja ne mislim da treba praviti jos jednu TPS vec da treba ostaviti dio vozova u savskom amfiteatru i na topciderskoj pruzi.

Na taj nacin se ne bi povecao pritisak na prugu kroz NBG a BG voz bi mogao ostati u sadasnjem taktu od 15 minuta i cak nadati se dodavanju jos jedne linije nakon remonta pruge a nivo finansijskog zaduzenja zeljeznice bi bio manji.

Ovo pokazuje koliko se tvoje tvrdnje zasnivaju na pogrešnim uverenjima.

Gradnjom još jednog TPS-a bi se smanjio pritisak na prugu kroz Novi Beograd, a takođe i na deonicu Rasputnica G - Rakovica, u odnosu na tvoj predlog da se ostavi deo vozova u Savskom amfietatru!

Zašto?

Zato što vozovi koji idu iz Novog Beograda ka Glavnoj železničkoj stanici seku put vožnje iz Beograd Centra za Novi Beograd, a vozovi koji iz Rakovice idu ka Glavnoj železničkoj stanici seku put vožnje iz Beograd Centra i Vukovog Spomenika ka Rakovici.

Evo na primer, kako bi se mogli organizovati polasci iz Beograd Centra za sever na svaki sat, bez ikakvih problema:

xx:00 BG:voz za Batajnicu
xx:10 međunarodni za Budimpeštu
xx:15 BG:voz za Batajnicu
xx:25 regio za Novi Sad/Suboticu
xx:30 BG:voz za Batajnicu
xx:40 međunarodni za Zagreb
xx:45 BG:voz za Batajnicu
xx:55 regio za Šid

Znači, imaš na svaki sat međunarodni za HR, HU (što realno nije potrebno), imaš na svaki sat za NS, imaš na svaki sat za Šid (što opet realno nije potrebno) i na 15 minuta BG:voz. Dakle, realno češće od takta na 2 sata za Šid nije potrebno, i po 4 vozova dnevno za HR i HU nije potrebno, tako da ostaje dovoljno prostora i za dodatne BG:vozove u špicu!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474520#p474520:1b23coby je napisao(la):
Biciklistkinja » Uto Avg 29, 2017 10:55 pm[/url]":1b23coby]Smatram da bi svima bilo lakše da se potpuno zatvori saobraćaj na deonici od Beograda do Pazove uz ostavljanje jednog koloseka za međunarodne vozove nego priređivati ljudima agoniju 3 godine sa BG:Vozom koji ide jednom u sat vremena. Ićiće čisto eto da se kaže da nije ukinut iako nikome takav raspored neće značiti. Valjda u Srbiji ima pedesetak bagera i par stotina kamiona koji bi taj posao u 3 smene mogli da završe za mesec-dva.

A ja smatram da ljudi ne bi trebalo da pišu o materiji koju ne poznaju! Ovo je ozbiljan forum (ili nije?). Železnička se pruga pravi bagerima i kamionima? Isto tako ispitivanje kontaktne mreže, signalno-sigurnosnih uređaja, ponašanja pruge i vozila pri brzini od 200 km/h se radi bagerima i kamionima? Pa ne pravi se tu otpad za staro gvožđe nego poprilično osetljiv sistem železničke pruge za velike brzine sa sistemom kabinske signalizacije ETCS2!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474521#p474521:1ybq11i7 je napisao(la):
WLABmz » Tue Aug 29, 2017 9:58 pm[/url]":1ybq11i7]
Gradnjom još jednog TPS-a bi se smanjio pritisak na prugu kroz Novi Beograd, a takođe i na deonicu Rasputnica G - Rakovica, u odnosu na tvoj predlog da se ostavi deo vozova u Savskom amfietatru!
Zašto?
Zato što vozovi koji idu iz Novog Beograda ka Glavnoj železničkoj stanici seku put vožnje iz Beograd Centra za Novi Beograd, a vozovi koji iz Rakovice idu ka Glavnoj železničkoj stanici seku put vožnje iz Beograd Centra i Vukovog Spomenika ka Rakovici.

Da. Ukrstanja usporavaju saobracaj ali bi imao na raspolaganju dvije pruge umjesto jedne a kako god ih ukrstio dvije pruge imaju veci kapacitet od jedne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474528#p474528:399fqbiy je napisao(la):
RioBL » Uto Avg 29, 2017 11:50 pm[/url]":399fqbiy]

Da. Ukrstanja usporavaju saobracaj ali bi imao na raspolaganju dvije pruge umjesto jedne a kako god ih ukrstio dvije pruge imaju veci kapacitet od jedne.

Gde je kapacitet druge pruge neuporedivo manji od prve, zbog katastrofalnog stanja, a pritom prva pruga je dovoljna za obim saobraćaja predviđen u narednih 50 godina! A postojanje druge pruge usporava saobraćaj na prvoj! Da li zaista misliš da će u narednih 50 godina biti potrebno više od polazaka BG:voza na 10 minuta i međugradskih vozova na 15 minuta? Ako ne misliš, onda ne vidim razlog postojanju dva čvora koja međusobno usporavaju jedan drugog.
 
Vrh