Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Čim smo saznali u kom grmu leži zeka, verovatno će za koji dan biti to rešeno. "Na obostrano zadovoljstvo".
 
Još jedan dug koji će platiti poreski obveznici, a usput i kambate i sudske troškove. Krivci, oni koji se prave pametni sa tuženjem i suđenjem će ostati netaknuti.
 
Lepo bi bilo da se to pitanje reši, ali koliko je ljudi realno koristilo taj voz?
Ako je bal nek je trandibal: zašto nemamo liniju Beograd-Temišvar?
 
Zato što Srbija voz ili kako se već zove nema vozila za nju, a rumunska im ne odgovaraju.

Naime, ranije je postojala linija Beograd-Bukurešt, preko Temišvara. Sva četiri vagona za taj voz davale su rumunske železnice. Međutim, u jednom trenutku je rumunski CFR povukao iz saobraćaja sve te stare vagone, a Železnice Srbije nisu želele da im garantuju bezbednost za nove vagone na teritoriji Srbije i time je ta linija definitivno ukinuta, a imala je raznih problema i pre toga.

Kao neko rešenje za postojanje ikakve veze iznađen je nakon tog fijaska rumusnki ŠINOBUS koji od Temišvara dolazi do granične stanice (Vršac), ali ovi našim jadnicima je očito problem i to da plate.
 
Ja sam dvaput putovao Vršac - Temišvar i nazad, bude ljudi, nije gužva. Ukidanjem ovog voza je ukinut svaki javni prevoz između Srbije i Rumunije. Autobusi nisu postojali već neko vreme.
 
Po rečima v.d. Infrastrukture ŽS:

Radovi u toku;

1) Rasputnica G - Rakovica - Resnik, završetak planiran u martu 2018. Nov kolosek, skretnice, kontaktna mreža, SS uređaji, rekonstrukcija stanica i stajališta
2) Resnik - Valjevo, radovi u toku, završetak u novembru 2017. Nije jasno da li će raditi rekonstrukciju putnih prelaza koja je ključna za deonicu Lajkovac - Valjevo!
3) Tunel i vijadukt kod Čortanovaca na novoj trasi pruge Stara Pazova - Novi Sad

Planirano;

1) Od novembra, Beograd Centar - Stara Pazova u trajanju od 36 meseci. Nov kolosek, skretnice, kontaktna mreža, SS uređaji (nivo ETCS 2), rekonstrukcija svih stanica, uz dva nova stajališta i pomeranje stajališta Tošin Bunar ka stanici Novi Beograd. Dodatna 2 koloseka SAMO na deonici Batajnica - Stara Pazova. Dakle, kao što sam već pisao, Beograd Centar - Batajnica ostaju 2 koloseka! Projektovana brzina za putničke vozove: Beograd Centar - Novi Beograd 100 km/h, Novi Beograd - Batajnica 120 km/h, Batajnica - Stara Pazova 200 km/h.
2) Ovih dana treba da se raspiše tender za modernizaciju pruge Jajinci - Mala Krsna, uz rekonstrukciju stanice Mala Krsna.
3) Krajem godine treba da počnu radovi i na samoj modernizaciji i delimičnoj izgradnji nove trase pruge gde je potrebno na deonici Stara Pazova - Novi Sad. Projektovana brzina za putničke vozove: Stara Pazova - Sremski Karlovci 200 km/h, Sremski Karlovci - Petrovaradin 120 km/h, Petrovaradin - Novi Sad 100 km/h.
4) U novembru bi trebalo da bude potpisan ugovor za modernizaciju i izgradnju pruge za brzine do 200 km/h na deonici Novi Sad - Subotica - državna granica, za koju se radovi planiraju od 2018. godine.
5) Krajem godine se planira raspisivanje tendera za modernizaciju Niš - Brestovac.
6) U novembru se očekuje odluka o načinu finansiranja modernizacije pruge Beograd - Bar od Valjeva do državne granice sa Crnom Gorom.
7) Krajem godine se očekuje odluka EIB da li će se kroz njen kredit finansirati modernizacija pruge Niš - Dimitrovgrad za rekonstrukcijom niškog čvora i izgradnjom teretne obilaznice Niša.

*Nije vezano za IŽS, nego za Srbija Voz. Krajem godine se očekuje odluka EIB da će se kroz njen kredit finansirati završetak izgradnje tehničko-putničke stanice Zemun, koja pripada Srbija Vozu.
 
Nesto mi tu u prvoj stavci izgleda kotradiktorno...

1) Od novembra, Beograd Centar - Stara Pazova u trajanju od 36 meseci. Nov kolosek, skretnice, kontaktna mreža, SS uređaji (nivo ETCS 2), rekonstrukcija svih stanica, uz dva nova stajališta i pomeranje stajališta Tošin Bunar ka stanici Novi Beograd. Dodatna 2 koloseka SAMO na deonici Batajnica - Stara Pazova. Dakle, kao što sam već pisao, Beograd Centar - Batajnica ostaju 2 koloseka!

Gdje je taj novi kolosjek ako ostaju dva kolosjeka? Ili nesto nisam dobro razumio?

Ako zaista ostaju dva kolosjeka a dodaju se dva nova samo na dionici Batajnica - Stara Pazova onda se sustisnki nista ne mjenja. Tako cemo imati situaciju da su na periferiji grada 4 kolosjeka a u centru, na prilazima velikim stanicama 2 a koja uz to koriste i gradski vozovi i na njima staju svakih 15 minuta (stajaliste Tosin Bunar).
I koja su to dva nova stajalista koja se pominju?
 
није нови колосек у смислу доградње, већ нове шине и прагови :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473469#p473469:14iiblur je napisao(la):
RioBL » 25 Aug 2017 09:20 am[/url]":14iiblur]
Ako zaista ostaju dva kolosjeka a dodaju se dva nova samo na dionici Batajnica - Stara Pazova onda se sustisnki nista ne mjenja. Tako cemo imati situaciju da su na periferiji grada 4 kolosjeka a u centru, na prilazima velikim stanicama 2 a koja uz to koriste i gradski vozovi i na njima staju svakih 15 minuta (stajaliste Tosin Bunar).

Додатна два колосека између Батајнице и Пазове чине заправо денивелисано укрштање између главног правца и теретне обилазне пруге. Ово је веома скупо и веома квалитетно решење, које ће повољно утицати и на капацитет чвора.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473411#p473411:coc1w8vi je napisao(la):
WLABmz » 25 Avg 2017, 00:41[/url]":coc1w8vi]

1) Rasputnica G - Rakovica - Resnik, završetak planiran u martu 2018. Nov kolosek, skretnice, kontaktna mreža, SS uređaji, rekonstrukcija stanica i stajališta
Iz njegovih usta u Božje uši, Rakovica vapi za rekonstrukcijom. Nadam se da je neće samo zamazati, već i da će srediti osvetljenje, stepenište, vratiti blagajnu,...
 
Meni je ovde najluđe da rekonstrukcija faktički opet prvo ide na potezu Batajnica - Stara Pazova. Pa pre samo par godina je rađen taj deo, i urađen valjda za 160 km/h (mada nijedan voz ni u jednom momentu to nije iskoristio), sa sve nadvožnjakom za denivelisano odvajanje pravca ka Šidu. I sad umesto da prvo krenu da sredjuju od Novog Sada ka Subotici, ili još bolje oko Subotice ili bilo šta što bi taj deo značajno unapredilo jer je sad očajno propao, ne - prvo se diže Batajnica - Stara Pazova na 200 km/h. Čemu? Ako je tu pruga već za 160, pa tu deonicu je od svih drugih trebalo raditi poslednju, kada već ovaj krš koji je na ostatku koridora bude popeglan, i tako će izgradnja novog tunela trajati dugo (to je ok da krenu što pre) tako da neko drastično ubrzanje deonice Batajnica - Stara Pazova neće doneti ništa dok i on ne bude gotov. I da ga završe brzo, a neće na tih tridesetak km bi se vožnja skratila sa sada mogućih 15 (Flirt može 120, a i većina lokomotiva). Sve i kad bi se u medjuvremenu pojavilo nešto na našim prugama sposobno da ide 200 km/h ta deonica bi se prešla za 9 min. A zato izmedju nekih mesta u pustoj ravnici prema Subotici voz gmiže. Ali to dolazi kasnije na red. Ima li iko da razmišlja o tome šta bi brže dovelo do povećanja prometa i prihoda?
 
Сви возови, и брзи без обзира на то да ли стаје у Батаници или не, када пресецају пружни прелаз у Батајници раде то брзином просечно 10 км/х тако да је већи приоритет денивелазија пружних прелаза него модернизација пруге.

Посебно имајући у виду да денивелација спашава људске животе а убрзање саобраћаја има економски значај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473510#p473510:39aecmkf je napisao(la):
miki_ns » 25 Aug 2017, 13:40[/url]":39aecmkf]Meni je ovde najluđe da rekonstrukcija faktički opet prvo ide na potezu Batajnica - Stara Pazova. Pa pre samo par godina je rađen taj deo, i urađen valjda za 160 km/h (mada nijedan voz ni u jednom momentu to nije iskoristio), sa sve nadvožnjakom za denivelisano odvajanje pravca ka Šidu. I sad umesto da prvo krenu da sredjuju od Novog Sada ka Subotici, ili još bolje oko Subotice ili bilo šta što bi taj deo značajno unapredilo jer je sad očajno propao, ne - prvo se diže Batajnica - Stara Pazova na 200 km/h. Čemu? Ako je tu pruga već za 160, pa tu deonicu je od svih drugih trebalo raditi poslednju, kada već ovaj krš koji je na ostatku koridora bude popeglan, i tako će izgradnja novog tunela trajati dugo (to je ok da krenu što pre) tako da neko drastično ubrzanje deonice Batajnica - Stara Pazova neće doneti ništa dok i on ne bude gotov. I da ga završe brzo, a neće na tih tridesetak km bi se vožnja skratila sa sada mogućih 15 (Flirt može 120, a i većina lokomotiva). Sve i kad bi se u medjuvremenu pojavilo nešto na našim prugama sposobno da ide 200 km/h ta deonica bi se prešla za 9 min. A zato izmedju nekih mesta u pustoj ravnici prema Subotici voz gmiže. Ali to dolazi kasnije na red. Ima li iko da razmišlja o tome šta bi brže dovelo do povećanja prometa i prihoda?

To ja pričam već mesecima, ali kod nas i kad se radi nešto radi se naopako. :violina:
 
хеј, и на Славији су прво метнули фонтану, па онда кренули у реконструкцију, уместо обрнуто, тако да...
 
...je neko zaboravio da zakljuca kapiju na klinici „Dr Laza Lazarević“ pa se izgleda svi nakrcali u neke drzavne institucije. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473411#p473411:3zw2wyrf je napisao(la):
WLABmz » Пет Авг 25, 2017 12:41 am[/url]":3zw2wyrf]
1) Od novembra, Beograd Centar - Stara Pazova u trajanju od 36 meseci. Nov kolosek, skretnice, kontaktna mreža, SS uređaji (nivo ETCS 2), rekonstrukcija svih stanica, uz dva nova stajališta i pomeranje stajališta Tošin Bunar ka stanici Novi Beograd. Dodatna 2 koloseka SAMO na deonici Batajnica - Stara Pazova. Dakle, kao što sam već pisao, Beograd Centar - Batajnica ostaju 2 koloseka! Projektovana brzina za putničke vozove: Beograd Centar - Novi Beograd 100 km/h, Novi Beograd - Batajnica 120 km/h, Batajnica - Stara Pazova 200 km/h.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473411#p473411:3zw2wyrf je napisao(la):
WLABmz » Пет Авг 25, 2017 12:41 am[/url]":3zw2wyrf]
3) Krajem godine treba da počnu radovi i na samoj modernizaciji i delimičnoj izgradnji nove trase pruge gde je potrebno na deonici Stara Pazova - Novi Sad. Projektovana brzina za putničke vozove: Stara Pazova - Sremski Karlovci 200 km/h, Sremski Karlovci - Petrovaradin 120 km/h, Petrovaradin - Novi Sad 100 km/h.

Како сам прерачунао, око 60% трасе од Београд центра до Новог Сада ће бити за брзине 200 км/h, остало мање. Штета, могло је и од Земун Поља (у смеру ка Новом Саду и од Земуна) до Батајнице да буде 200 (нарочито после стајалишта Камендин, где се практично излази из насељеног подручја), а 160 km/h од Сремских Карловаца до преласка Жежељевог моста, који је пројектован баш за брзину 160 km/h. Што се тиче геометрије, тај део око Земун Поља не би био проблематичан јер нема кривина, а за део од Сремских Карловаца до Жежељевог моста кривине би могле да буду ограничавајући фактор. Само онда остаје нејасно зашто је Жежељев мост пројектован за 160 km/h, ако ће се возити 100 km/h. За овај део у БЖЧ ми једино пада на памет да су ограничавајући фактор БГ воз и локални возови. Било би добро када би се негде могао видети пројекат и образложења усвојених решења.

Када би се возило максималним брзинама (без урачунатог убрзавања, успоравања, бављења на станицама итд.), од Београда до Новог Сада би требало 29,5 минута. Вероватно да би онда комерцијална брзина неког брзог воза била 35–40 минута, што је свакако одлична ствар за Србију. Ево и табеле, могуће да дужине деоница нису прецизне.


Да не буде све само критика, лепо је чути све ове најаве. Још лепше ће бити када (ако) се остваре. Успут би требало размишљати и о пругама које нису на коридору.
 
Inače, RŽD International je nudio deonicu Stara Pazova - Novi Sad sa rešenjem za Vmax=160 km/h, koja je dosta jeftinija od rešenja za Vmax=200 km/h, a vozovi bi ukupno bili sporiji svega 3 minuta. Međutim, plavuša i ekipa neće da čuju ispod 200, te nas to košta verovatno najskupljih 3 minuta u istoriji železnice...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473627#p473627:73vrmnvq je napisao(la):
Pancevac » 25 Aug 2017 08:52 pm[/url]":73vrmnvq]Inače moj profesor sa fakulteta je rekao sledeće razočaran sam činjenicom da sam celi život živeo u zabludi da ću biti jedan od nadzora za metro ali činjenica da beograd za vreme tita je izgradio dve linije koje koristi vojska tj koristila je i to je jedna od većih tajni. Govore o metrou a beograd ga ima već godinama

Prilično je jadno ako se univerzitetski profesori tako kafanski frljaju sa pojmovima. Zna se šta je metro normalnog koloseka, a šta je neki podzemni prolaz između nekih vojnih objekata, koji je možda čak i opremljen nekom mikro železnicom koloseka tipa 50cm. Zašto profesor brka babe i žabe?

Uostalom, kako bi nekakav "vojni" metro sistem u današnje vreme mogao da bude čuvana tajna (a pritom o "većoj tajni" grakće svaki dokoni profesor?) Evo, od gradova koje sam posetio pada mi na pamet primer Pekinga. Opšte je poznato da se kolosek najstarije linije pekinškog metroa nastavljao kroz brdo koje je vojna ekskluzivna zona, pa je sa druge strane brda postojao izlaz na spoljnu železničku mrežu. Eto, to bi bio neki "vojni" metro normalnog koloseka. Prošle su decenije i decenije od tada, pa je sada to samo hrpa zarđale gvožđurije pod i nad zemljom. Sve i da imaš vojni kolosek ispod grada, šta da radiš sa njim u 21. veku? Gomila nerentabilne gvožđurije. Uostalom, i London je sto godina imao podzemni šinski sistem za distribuciju pošte, dakle potpuno odvojen od putničkog metroa, pa danas to više nikome treba. Tokovi neke značajnije količine materijala ispod zemlje i usred grada pre bi se izmestili van urbanog jezgra nego da neko danas investira u održavanje infrastrukture za to usred grada.
 
Jel ima nekih novih informacija u vezi deonice SP-NS, jesu počeli radovi konačno? :)
 
Od Zemun Polja do Batajnice bi moglo 160 km/h nego se ministarka pravi blesava. Ja im ne verujem nista sto god da kazu. Oni jos nisu zavrsili radove od rasptunice G do Resnika vec rade severni deo cvora to je samo stvaranje uskog grla.
 
Mogli bi i 200 km/h, međutim BG:voz ide do Batajnice, a RVR ima maksimalnu brzinu od 95 km/h, tako da da bi u špicevima teško brzi vozovi mogli da razviju brzinu veću od 120 km/h ako ide BG:voz ispred. Uostalom, dobitak u vremenu ne bi bio veći od 1-2 minuta za tu deonicu, tako da i nema neke posebne poente za brzinu veću od 120 km/h između Zemun Polja i Batajnice.
 
Desni klik -> view image za sliku u punoj veličini:

BGC-SPazova.png
 
Vrh