Nekoliko mojih utisaka iz prve ruke:
1. Beograd-Novi Sad, Novi-Sad-Beograd
Polazak sa Glavne železničke stanice. Voz je tačan u minut i solidno popunjen. Kao i uvek, do Novog Beograda se izvlači kao iz tube lepka, a onda polako dobija na brzini. Do Nove Pazove dostiže stotku, između dve Pazove 120, nadalje ide u proseku 70-80. U Karlovcima se zadržavamo oko 10 minuta zbog propuštanja međunarodnog voza iz Budimpešte (ili kog već). Do NS smo relativno brzo odjezdili. Kašnjenje: 15-20 minuta.
Uveče se vraćamo i uglavnom je slična situacija, sa sve tom pauzom u Karlovcima zbog propuštanja međunarodnog voza. Približno isti raspored brzina i isto kašnjenje, plus dupke pun voz.
NAPOMENA: nigde nisam video pomenuto posluženje, mada, ruku na srce, nisam ni prošao celim vozom. :roll:
2. Beograd-Valjevo, Valjevo-Beograd
U odlasku ulazim u Rakovici, čekam Barac. Iako živim u njenom komšiluku, nisam koristio ovu stanicu dobrih 17 godina. Nigde nema nikakvog obaveštenja o tome koji koloseci su aktivni, mada je kod trećeg i četvrtog pruga izvađena (spremni za zamenu i spuštanje perona), tu je mehanizacija. Stanica izgleda kao da je koji dan ranije granatirana. Pored mene, okolo se vrzmaju još jedan sredovečni čovek i njegov otac, čekaju voz za Niš (iskreno, ne znam i da li su ga dočekali, shodno tome da li je "Flirt" bio u turnusu). Pokazuju mi da je tu pored neki Azijat, sa sve backpack-om. Sredovečni čovek je na krajnje lošem engleskom uspeo da sazna da ovome treba voz za Podgoricu (dakle, moj). Kako generalno ne volim da se sramotim pred strancima, momentalno zovem call centar "Srbija voza", ali nemaju pojma na koji kolosek voz treba da dođe ( :bash: :bash: ). Srećom, drug koji često putuje mi telefonom objašnjava da je samo prvi kolosek u funkciji, što mi potvrđuje i neki čovek koji je takođe čekao voz za Niš. Azijat mi objašnjava da je iz Južne Koreje, da je iznajmio stan na noć u Rakovici, pa da zato odatle, a ne sa glavne kreće dalje. Za divno čudo, voz stiže tačno, i smeštamo se u crnogorski vagon. Kupei su puni. Neki tinejdžeri jurcaju kroz voz, u našem kupeu se neki matorci uspavali. Mlađi kondukter razume pomalo engleski, meni prodaje povratnu kartu do VA, a Korejcu zajednički objašnjavamo zašto može da mu proda kartu samo do Bijelog Polja, a da će mu CG kondukter prodati do PG.
Ipak, kartu mu je prodao tek stariji kondukter (koji ne zna jezike), i to kad sam ja silazio iz voza.
Što se brzine tiče, ona je uglavnom u skladu sa očekivanjima. Do Resnika se izvlačimo iz tube lepka, od Resnika do Barajeva je dosta brz, u Barajevu ima neko nejasno bavljenje (iako mu tu nije stanica), potom ide nešto sporije do Lazarevca, a od Lazarevca do Lajkovca opet relativno brzo. Posle kratkog bavljenja u Lajkovcu, opet je nastavio solidnom brzinom do Valjeva.
U povratku putujem "Flirt"-om, koji polazi iz Užica. Voz je skoro pun. Sada, zahvaljujući displeju mogu da pratim brzine. Ovog puta, do Lazarevca se kreće od 70 do 100. Utisak ostavljaju brojni prelazi bez branika, na kojima voz redovno trubi, a 1-2 puta i staje, jer bahatim vozačima to ne pada na pamet.
Od Lazarevca do Barajeva idemo primetno sporije (oko 50), pa do Resnika opet solidnom brzinom. U Resniku ujedno i silazim. Vidim da su radovi u toku, a kamenim putem izbijam do uličice, koja vodi do početne 47ice. Dosta ljudi silazi sa mnom i gotovo svi trče na bus, što samo govori da će sređivanje stanica u Kneževcu i Rakovici za Flirtove biti pun pogodak.
Generalno, znatno pozitivnija iskustva nego do pre par godina, ali još je dosta posla za Železnice kako bi postale konkurentne busevima.