Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Po RV ide 01:41.

Komercijalna brzina za putničke i jeste do 50km/h.

Kada (i ako) se uradi elektifikacija skroz do Vršca, vredi razmišljati o IC vozu koji bi mogao za oko sat vremena da stigne od Vršca do Prokopa.
 
Ако накнадно набаве и дизел модуле од "Штадлера", неке наше будуће ЕМВ ће постати хибридне, па би такви возови за Вршац (али и за Краљево, Крушевац, Зрењанин, Шабац, Куршумлију, Пирот, Сомбор, Деспотовац, Зајечар) могли да крену и без електрификације.
Мислим да би то био пун погодак за путнички железнички саобраћај у Србији.
 
Nisu nase glavonje u gumenjari toliko pametne ,inace dmv ce idalje nabavljati od rusa
 
@Пантограф

to me baš interesuje, da li imaš neki link?

Ja to zamišljam kao posebno vozilo koje se kači na EMV, i koje ima u sebi elektognerator i daje napon.
Pošto je kačenje na EMV i DMV ono novo, sve to bi mnogo da ide brže nego kod klasičnog sistema.

Da li sam u pravu?
 
@Пендолино

Ево га линк: http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/flirt-3/

Ово је као створено за Србијицу. Директне вожње од Београда до свих важнијих градова у земљи би могле да упетоструче путнички саобраћај, уз сасвим прихватљив обим улагања.
 
Uh ovo je stvarno baš dobro:
FLIRT_3_Hybrid.JPG


Vmax=160km/h


Vršac, Zrenjanin, Kikinda, Sombor, Šabac, Zaječar, Kraljevo,...

Generator je u onom malom elementu u sredini.
:kk:
 
Београд треба да купи четири комада и да отвори линију БГ:воза Железник - Падинска Скела с поласцима на 30 минута.

Такође, Беовоз за Панчево да креће од Бранковог моста.
 
Nmoze od brankovog nikao jer emv nemoze da prodje ispod lucnog mosta zbog visine i to smo vec apsolvirali na temi bgboz
 
direktor":2dh0gp4x je napisao(la):
Nmoze od brankovog nikao jer emv nemoze da prodje ispod lucnog mosta zbog visine i to smo vec apsolvirali na temi bgboz


Па, наравно, баш зато нам ту и треба овакав воз... спусти пантограф и провуче се на дизел погон.
 
Mislim da ovo nije predviđeno za prebacivanje na ovako kratkoj relaciji. Sa druge strane ovaj hibrid je sigurno dosta skuplji od EMV varijante.

Drugo ja lično ne vidim potrebu da pančevac dođe do Brankovog mosta ili možda još dalje.

Na Brankovkom mostu je planirana stanica metroa, tako da veza do Vuka treba da bude laka i brza.

Takođe, mislim da pančevac treba da ide od Prokopa kao nekad, ili iz Rakovice.
 
Од Прокопа, по мени. А ову егзибицију с Бранковим мостом сам увео да се искористи пруга око Калемегдана, кад већ постоји, а да је не електрификујемо, јер (ваљда) неће још дуго...
 
мало приче о ИЦС-у. овде имате мапу линија, а прича је следећа:
ИЦС би саобраћале шестоделне двоспратне гарнитуре (дужина 150м, Stadler KISS или слично) или једноспратне гарнитуре од седам или осам делова (180 до 200м, Pendolino или слично). у двоспратним гарнитурама први разред би био у једном делу иза машиновође а бифе у трећем делу на доњем нивоу. у једноспратном, први разред би био у једном делу иза машиновође, а бифе у средњем делу.

линије ИЦС-а би биле:
Суботица-Београд-Ниш (2хЕМВ)
Београд-Пријепоље (2хЕМВ)
Београд-Крагујевац (2хДЕМВ или хибридна)
Крагујевац-Ниш-Димитровград (2хДЕМВ)
Нови Сад-Београд-Краљево (2хЕМВ)
Београд-Ниш-Димитровград(-Врање) (4хЕМВ, две купловане од/до Ниша)
Пријепоље-Краљево-Ниш-Врање (2хДЕМВ)

плус један резервни ДЕМВ и три ЕМВ у Београду, један ДЕМВ у Краљеву, један ЕМВ у Нишу и један ЕМВ у Новом Саду
бројно стање:
ЕМВ=15
ДЕМВ=8
укупно=23 ИЦС гарнитуре
 
mvbg1
pogledao sam prilog
letos vozio sam se onim crvenim vozom od Pancevackog mosta do Vrsca i on je daleko bolji :grand:
 
boca-ica":3nog0q3b je napisao(la):
mvbg1
pogledao sam prilog
letos vozio sam se onim crvenim vozom od Pancevackog mosta do Vrsca i on je daleko bolji :grand:

Koji je bolji? Nas 711 (crveni rus)ili FLIRT? :wink:
 
Ovi Flirtovi su lagani vozići koliko ja vidim i za BGVoz su lagani.. :kafa:
 
Nego šta rafi ona pevaljka sa farme u gumenjari?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
mvbg1":j4tnnkv8 je napisao(la):

ubrzanje http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... WD4MhX8cSc

Švajcarac je sigurno ekonomičniji, i nadam se pouzdaniji,... videćemo.

JohnnyLee":j4tnnkv8 je napisao(la):
мало приче о ИЦС-у. овде имате мапу линија, а прича је следећа:
ИЦС би саобраћале шестоделне двоспратне гарнитуре (дужина 150м, Stadler KISS или слично) или једноспратне гарнитуре од седам или осам делова (180 до 200м, Pendolino или слично). у двоспратним гарнитурама први разред би био у једном делу иза машиновође а бифе у трећем делу на доњем нивоу. у једноспратном, први разред би био у једном делу иза машиновође, а бифе у средњем делу.

линије ИЦС-а би биле:
Суботица-Београд-Ниш (2хЕМВ)
Београд-Пријепоље (2хЕМВ)
Београд-Крагујевац (2хДЕМВ или хибридна)
Крагујевац-Ниш-Димитровград (2хДЕМВ)
Нови Сад-Београд-Краљево (2хЕМВ)
Београд-Ниш-Димитровград(-Врање) (4хЕМВ, две купловане од/до Ниша)
Пријепоље-Краљево-Ниш-Врање (2хДЕМВ)


Ovde sada odlazimo na polje teške hipotetike.
U redu za neke linije, kao Prijepolje, Vranje i Dimitrovgrad, ali za glavne mislim da treba organizovati saobraćaj po taktnom režimu.
IC za Niš i Suboticu na dva sata.
U saobraćaju postoji zakonist o "privlačnosti" koji kaže da intenzitet saobraćaja između dva naselja zavisi od njihove veličine i udaljenosti pre svega.
Tako gradovi iz doline Velike Morave, kao i Novi Sad, Kragujevac, Kraljevo i Kruševac daleko više naginju Beogradu, nego recimo Aleksinac ili Leskovac, što se da potvrditi kroz autobuski red vožnje.
Tu trebalo izvršiti ozbiljno istraživanje o tražnji i uskladu sa tim organizovati saobraćaj.
Meni bi bilo lognično da Novi Sad ima IC na sat, a Kragujevac, Kraljevo i Kruševac na dva i po.

Lepo bi bilo uvesti i linije za Zaječar, Šabac, Sombor,...

Kažem, sve ovo je mašta. Da bi se ona ostvarila treba:

1. srediti pruge. koridore za 160km/h gde god je to moguće, a gde nije za što veću brzinu. Magistralne pruge za 100km/h

2. kupiti nov vozni park, zasnovan na motornim vozovima

3. razpekljati BG čvor, urediti i Niški i ostale čvorove i stanične zgrade


...i naravno uslov svih uslova:

Urediti stanje na ŽS. Završiti reorganizaciju.

Meni su ova prva tri mačiji kašalj prema poslednjem. On mi deluje kao nešto što će samouništiti ćeleznice u Srbji
:violina:
 
Пендолино, наравно да овде говоримо хипотетички, како би се то могло урадити. исто као што сам раније писао за регионални саобраћај. наравно, Може ИЦС Ниш-Суботица да иде на два сата, али не знам методу израчунавања броја гарнитура. овако сам ставио две за почетак.
слажем се са тобом да ће се пре урадити те прве три тачке што си рекао. реорганизација ЖС је развезивање Гордијевог чвора, шанса да се то уради тежи нули
 
Putnici ostavljeni da se smrzavaju 12 sati u napuštenim vagonima
Bojana Anđelić | 24. 12. 2012. - 23:55h | BLIC

Na srpskim prugama ponovo drama. Stotinak putnika voza koji je iz Beograda išao za Priboj, ostavljeni su tokom cele noći sami u pustari bez struje, grejanja, vode i hrane. Zbog zastoja na pruzi, železničari su otkačili lokomotivu sa vagona i bez ikakvog objašnjenja otišli. Po putnike su se vratili tek posle dvanaest sati.

298872valjevo-vagon06ras.jpg


Onog trenutka kada je lokomotiva otkačena, vagoni su automatski ostali bez struje pa tako i grejanja. Posle nekoliko sati, kada je uveliko pala noć, čekanje se pretvorilo u agoniju. Jedna od putnica voza Slađana N. za “Blic” kaže da je najgore bilo to što od osoblja iz „Železnica“ nije bilo nikoga.

- Svi su se pokupili i otišli, i mašinovođa i kondukter. Rekli su nam da je posredi zastoj, da će ga brzo rešiti, i nestali! Stali smo negde u blizini Valjeva, u nedođiji odakle je vodila samo kozja stazica. Nigde nikoga nema, nijedne kuće. Ne možete da kažete ni gde se nalazite! Bilo je strašno - priča za “Blic” Slađana N.

Počelo sa Sofijom

Pre samo dve nedelje u sličnoj situaciji našlo se dvadesetak putnika voza za Sofiju. Oni su se takođe smrzavali jer u vagonu nije bilo grejanja iako je spoljna temperatura bila u debelom minusu. “Železnice Srbije” međutim nisu preuzele odgovornost za događaj tvrdeći da putnici ne govore istinu.

Nakon nekoliko sati čekanja, kako kaže putnici su počeli sami da zovu lokalne stanice i traže pomoć.

- Zvali smo policijsku stanicu u Valjevu. Javio se muškarac kome smo objasnili šta se dešava, ali nam je uz ironično pitanje da li on treba da dođe i konstataciju da mi u stvari želimo da se svađamo sa njim, na kraju spustio slušalicu. Na železničkoj stanici u Kosjeriću se niko nije javljao na telefon, a u Požegi se javila žena, pa ironično pitala da li ona sad treba nama da donese vode i hrane... Njih nije zanimalo što su među putnicima deca i stari ljudi - razočarano zaključuje naša sagovornica.

Voz na liniji Beograd-Priboj krenuo je sa železničke stanice prošle nedelje oko 19 sati. U Požegu, do koje se putuje tri i po sata, stigao je tek sutra u sedam ujutro.

- Pred zoru smo se smrzli. Ljudi su šetali po hodniku vagona da se zagreju jer nismo mogli da izađemo ni napolje pošto je padala kiša. Zaista mislim da neko mora da odgovara za ovakvo ponašanje zaposlenih u železnicama. Ovde nije reč o sporosti voza ili kvaru, već o neodgovornom ponašanju - kaže Slažana N.

Uzaludno čekanje na spas

U „Železnicama Srbije“ imaju objašnjenje i za ovakve situacije. I sve je, kako kažu, u skladu sa propisima.
- Po železničkim propisima, da bi se sa otvorene pruge pokrenuo teretni voz koji je bio u defektu, otkačena je lokomotiva putničkog voza koji je prvi stigao na lice mesta.

A to je bio putnički vozu koji je u 19.05 sati krenuo iz Beograda za Priboj. Ona to nije mogla pa je poslata druga - kažu u „Železnicama Srbije“.

Objašnjenje zbog čega su putnici ostali sami nismo dobili.

- Izvinjavamo se putnicima koji su, zbog ovog vanrednog događaja, pretrpeli neprijatnosti. Stručne službe “Železnica Srbije” ispituju sve okolnosti vezane za ovaj događaj. Ukoliko se utvrde propusti tehničkog ili pratećeg osoblja, preduzeće se odgovarajuće disciplinske mere kojima će odgovorni biti sankcionisani - poručuju iz ovog preduzeća.
 
Vrh