Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ona bi trebala da bude vrlo uskoro sredjena, jer je izgradnja drugog koloseka ka Pancevu prvi prioritet koji se svuda pominje.

Naravno posto se radi o "velikom" rastojanju, radice se u etapama.

Cela dupla pruga do Panceva kosta odprilike onoliko kolikko ZS dobije mesecno kao subvenciju od republike (koju srkaju na plate)
 
eto:
Modernizacija pruge Beograd - Pančevo počinje 1. marta
T. SPALEVIĆ | 28. novembar 2012. 07:52


Posle pune tri godine pregovaranja, konačno realizacija ruskog kredita za pet projekta Železnice
eko-zeleznica_620x0.jpg


ZAVRŠNI pregovori na pripremi i definisanju generalnog izvođačkog ugovora, koji obuhvata svih pet projekata čije je finansiranje planirano iz ruskog kredita za modernizaciju srpske železnice, zakazani su za 4. decembar, saznaju „Novosti“. Rusija je prošle nedelje i zvanično donela odluku da Srbiji odobri kredit od 800 miliona dolara, pa u „Železnicama Srbije“ očekuju da će tokom decembra biti potpisan i međudržavni sporazum između dvaju zemalja, koji će u Skupštini Srbije biti ratifikovan početkom 2013. Realizacija prvog projekta, a to je modernizacija pruge Beograd - Pančevo, počinje 1. marta naredne godine, kažu za „Novosti“ u srpskom javnom preduzeću.
Pregovori oko ruskog zajma počeli su krajem 2009. godine, a glavna kočnica u ovom poslu bio je nedostatak planske dokumentacije. Sa ruskom stranom postignut je dogovor da se zajam realizuje u fazama, pa se u skladu sa tim rade i projekti. Oko finansijskih detalja vodili su se ozbiljni i dugotrajni pregovori, ali i oko učešća domaće operative i srpska strana je uspela našim građevinarima i proizvođačima materijala da obezbedi 30 odsto učešća u ovom velikom poslu. Kredit će se povlačiti u periodu od pet godina, a to je i rok za završetak radova. Godišnja kamata je 4,1 odsto, grejs period je četiri godine, a otplata kredita deset godina.

Modernizacija pruge Beograd - Pančevo obuhvata rekonstrukciju ove deonice u dužini od oko 15 kilometara, uključujući i izgradnju drugog koloseka sa elektrifikacijom na deonici Pančevački most - Pančevo glavna. Trenutno su u toku pregovori o komercijalnim uslovima nabavke novih dizel- motornih vozova ruske proizvodnje i očekuje se da ovi razgovori uspešno budu okončani početkom 2013. godine. Iz ruskog kredita za nabavku novih dizel-motornih vozova opredeljeno je 100 miliona dolara.

U drugoj fazi planirana je izgradnja pruge Valjevo - Loznica i rekonstrukcija 200 kilometara srpskog dela pruge Beograd - Bar. Za izgradnju pruge Valjevo - Loznica glavni projekat je urađen krajem maja ove godine, a u toku je eksproprijacija. Kada je reč o rekonstrukciji barske pruge kroz Srbiju, trenutno se definiše projektni zadatak.




KORIDOR 10

Kada je reč o obnovi šest deonica na železničkom Koridoru 10, u ukupnoj dužini od oko 111 kilometara, glavni projekti i sva druga potrebna dokumentacija biće završeni do kraja godine, tako da će radovi moći da počnu na proleće. Prvo na delu Golubinci - Ruma (17,9 km), a zatim i na deonicama Sopot - Kosmajski Kovačevac (18,4 kilometara), i Mala Krsna - Velika Plana (29 kilometara).

U drugoj fazi, od 2014. godine, izvodiće se radovi na preostale tri deonice: Vinarce - Đorđevo (15 kilometara), Vranjska Banja - Ristovac (17,7 kilometara) i Bujanovac - Bukarevac (13,8 kilometara).
http://www.novosti.rs/vesti/naslovn...acija-pruge-Beograd---Pancevo-pocinje-1-marta
Golubinci - Ruma je vać rađeno u smeru ka Beogradu.
Ovo mi ništa nije jasno:
Sopot - Kosmajski Kovačevac (18,4 kilometara), i Mala Krsna - Velika Plana (29 kilometara)
jer ako se ne uradi Resnik - Sopot i Mala Krsna- Rakovica džaba su krečili.
U stvari, neohodna je celokupna rekonstrukcija.
Ako za nju nemaju para, neka lepo saniraju prugu za teretni saobraćaj i kraj.
 
Pendolino":1sp7vitl je napisao(la):
Kredit će se povlačiti u periodu od pet godina, a to je i rok za završetak radova. Godišnja kamata je 4,1 odsto, grejs period je četiri godine, a otplata kredita deset godina.

Добро, ово је ипак значајно побољшање у односу на оно што је првобитно објављено. Мада и даље сматрам да није сјајно.
 
Ovo do Pančeva ne može da košta više 20M€ pa ne znam kavku opremu da stave, i da je opreme za 160km/h (realno i nema potrebe za više od 120km/h)

Golubinci - Ruma se radi za 160km/h na popstojećoj trasi. Da sve urade od 0 ne može da košta više od 30M€.
Sopot-Kovačevac bi mogao da košta baš dosta ako bi se radila nova pruga je veći deo tunel.
Ako tu misle da urade samo "kapitalni remont" bolje neka ne diraju ništa. Prethodni put je rađen pre oko 22 godine, i vidno je podignuta brzina, ali kako je tu klizište, pobpoljšanje nije trajalo ni tri godine.
Tu mora cela trasa da se izmesti, a to realno košta.

Zelenaški deo kredita se odnosi na kupovinu vozova.
Iste vozove koje smo kupovali za oko 3M€ po komadu, sada nam uvaljuju za preko 6M€
 
Pendolino":1el0i3p2 je napisao(la):
Ovo do Pančeva ne može da košta više 20M€ pa ne znam kavku opremu da stave, i da je opreme za 160km/h (realno i nema potrebe za više od 120km/h)

Golubinci - Ruma se radi za 160km/h na popstojećoj trasi. Da sve urade od 0 ne može da košta više od 30M€.
Sopot-Kovačevac bi mogao da košta baš dosta ako bi se radila nova pruga je veći deo tunel.
Ako tu misle da urade samo "kapitalni remont" bolje neka ne diraju ništa. Prethodni put je rađen pre oko 22 godine, i vidno je podignuta brzina, ali kako je tu klizište, pobpoljšanje nije trajalo ni tri godine.
Tu mora cela trasa da se izmesti, a to realno košta.

Zelenaški deo kredita se odnosi na kupovinu vozova.
Iste vozove koje smo kupovali za oko 3M€ po komadu, sada nam uvaljuju za preko 6M€

Kako znas da cijena ne moze biti veca od 20M€?
Jesi li radio ikada na takvim projektima?
Znas li sta se sve treba graditi?
Znas li barem koliko kosta izrada jednog takvog projekta?
 
Npr:
Za deonicu Gilje-Paraćin 16,2 mil EUR




BATAJNICA GOLUBINCI:
Ugovor je potpisan s predstavnicima firme "Porr" iz Austrije za izvođenje građevinskih radova u vrednosti 19,4 mil EUR i s predstavnicima firmi "Siemens" i "Yugotrade" iz Beograda i "Dalekovod" iz Zagreba za nabavku materijala i opreme u vrednosti 4 mil EUR.


...radi se o ravnicarskim dvokolosecnim, elektrificiranim prugama za 160km/h

Sremska je po postojecoj, a pomoravska je vecim delom na novoj. Cena ove druge je, naravno, bez novog mosta.
 
Кинеска "Синохидро корпорација" тражи да заврши железнички Коридор 10, радови могу да почну већ идуће године, саопштио Мрка, управо јавља Танјуг.
Коначно сјајна вест за железницу!
 
o hvala bogu napokon neke normalne vesti za ovu zemlju
 
Пантограф":1ve04f48 je napisao(la):
Кинеска "Синохидро корпорација" тражи да заврши железнички Коридор 10, радови могу да почну већ идуће године, саопштио Мрка, управо јавља Танјуг.
Коначно сјајна вест за железницу!

Konačno i za železnicu dobre vesti. Daj Bože da se zaista krene u realizaciju ovoga što pre!
 
Пантограф":28qu56a9 je napisao(la):
Кинеска "Синохидро корпорација" тражи да заврши железнички Коридор 10, радови могу да почну већ идуће године, саопштио Мрка, управо јавља Танјуг.
Коначно сјајна вест за железницу!

Mrku za Gradonacelnika da dobijemo pravi metro :lol: :lol: :lol:

koridor10z.jpg
 
Kinezi će graditi deonice koje nisu date rusima,a kojih je čini mi se više..
 
@ Pendolino

Da li se nesto zana o poziciji i dizajnu stanica, rasporedu stajaliste i tracnica, za stanice preko Dunava. Da li postoji neki javni konkurs, ili javna rasprava... Opet me najvise zanima Krnjaca Most.
 
Koliko ja znam ništa konkretno, ali će najverovatnije izgledati slično kao Stara i Nova Pazova.
 
Stanje na železnici opsuje pomoćnik generalnog direktora za strategiju i planiranje Bojan Ilkić
Ilkić je naglasio da su veliki špediteri, kao što su Prodos, Ekspres, Šenker, značajno smanjili broj trazitnih vozova kroz Srbiju, što je dovelo do pada tranzitnog saobraćaja za čak 20 procenata, dok je odlazak Us Steel-a, koji je učestvovao sa oko 22 procenta u ukupnom radu na železnici, uticao na smanjenje obima rada u uvozu i izvozu. Na obim prevoza robe,takođe, uticao je i manji obim prevoza kamena za izgradnju auto-puta na Koridoru 10.
U devet meseci prevezeno je 12 miliona putnika i oko sedam miliona tona robe.
Ostvaren je ukupan obim rada od oko 2,6 milijardi RTKM, što je za oko 19 odsto manje u odnosu na isti period lane

iz lista "Pruga" http://www.zeleznicesrbije.com/active/sr-latin/dpreuzimanje/_params/file_id/38323.html

:violina:
 
Pa dobro,onda idemo na ovaj Kimeski super brzi 400 i kusur..km,ima da nam zavidi pola evrope.. :mrgreen: Sa rusima ispregovarati da nova pruga prema aziji polazi iz Beograda a ne Beča..
 
...a sa Marsovcima da novi svemirski lift ima bazu u Deliblatskoj peščari

:mrgreen:
 
mekbejn":240fj4on je napisao(la):


Pa šta je tu čudno?

To je ionako putnički voz, i da je bolja pruga ne bi mogao da ide brže.

Kako je Vršac jedini veći grad na tom pravcu teško da ima potencijala za neki IC ni u budućnosti, tako da to je to.

Kad bude odrađena pruga do Pančeva, biće to prvi pravac u Srbiji koji je doveden do nekog planiranog kvaliteta.
:wink:
 
Vrh