„ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ”: Купујемо швајцарске возове
Izvor: www.dnevnik.rs
23.11.2012
„Железнице Србије„ ће набавити 25 нових електромоторних возова, највероватније од швајцарске компаније „Штадлер”. Набавка нових возова биће финансирана раније одобреним кредитом Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) вредног 100 милиона евра.
Српске железнице су овог месеца спровеле другу фазу тендерског поступка за куповину нових вишеделних електромоторних возова за регионални путнички саобраћај и комерцијалну понуду је доставио само „Штадлер”, преноси лист железнице „Пруга”.
У првој фази тендера техничке понуде су доставиле компаније „Алстом” и „Сименс”.
У цену понуде за куповину нових возова урачуната је и испорука опреме, резервних делова, специјалног алата, обука... Рок испоруке првог воза од тренутка потписивања уговора је годину и по, а последњег у року од 130 недеља.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=11&dd=23&nav_id=662825Srbija | petak 23.11.2012 | 16:18
Rusija odobrila kredit Srbiji
Izvor: Beta
Beograd -- Rusija je odobrila Srbiji kredit od 800 miliona dolara za železničku infrastrukturu sa rokom otplate od pet godina, rekao je ruski ministar finansija Siluanov.
Siluanov je precizirao da će kamata na taj kredit koji će biti na raspolaganju već ove godine, biti 4,1 odsto na godišnjem nivou, javljaju ruske agencije Ria Novosti i Interfaks.
Kredit će služiti za "infrastrukturne projekte: izgradnju novih pruga, obnovu, kupovinu lokomotiva i dr", objasnio je Siluanov. Predvidjeno je da u se u prvoj fazi projekta realizuje izgradnja i elektrifikacija drugog koloseka pruge Beograd-Pančevo, rekonstrukcija šest deonica pruge na Koridoru 10 ukupne dužine 111 kilometara, i nabavka dizelmotornih vozova od ruske kompanije Metrovagonmaš.
Prema ranijim informacijama Ministarstva saobraćaja Srbije, druga faza projekta biće izgradnja 68 kilometara jednokolosečne pruge Valjevo-Loznica, a treća rekonstrukcija dela pruge Beograd-Bar, koji prolazi kroz Srbiju.
Ukupna vrednost projekta procenjena je na 920 miliona dolara, a Srbija će morati da obezbedi 15 odsto sredstava odnosno 120 miliona dolara. Predvdjeno je da u poslovima obnove železničke infrastrukture u Srbiji ruske kompanije učestviju sa 70 odsto, a srpske sa 30 odsto.
Ruska firma Zarubežstrojtehnologija, koja će biti nosilac poslova, registrovala je predstavništvo u Srbiji "radi koordinacije svih aktivnosti na otpočinjanju realizacije projekata".
Pregovori o ruskom kreditu Srbiji od milijardu dolara počeli su krajem oktobra 2009. godine. Do sada je, u 2010. godini povučen deo od 200 miliona dolara za podršku državnom budžetu.
Taj u dizel varijanti može da se dogradi da ide i ulicama kao laki metro.JohnnyLee":2ebzi3cj je napisao(la):Дневнику је добра слика. дизел зглобни шинобус Stadler GTW
Pendolino":tqkohkjd je napisao(la):Taj u dizel varijanti može da se dogradi da ide i ulicama kao laki metro.
Somi303":3rsq04jf je napisao(la):Јел се зна који модел добијамо? Ја се надам Флирту
mekbejn":36uabnyg je napisao(la):Tko se nije vozio šinobusom Pančevo - Zrenjanin taj ne zna što je patnja
JohnnyLee":2d9wimtu je napisao(la):Somi303":2d9wimtu je napisao(la):Јел се зна који модел добијамо? Ја се надам Флирту
највероватније Флирт, па који год, јер им је он главни производ за регионални и ИЦ саобраћај. GTW се првенствено користи за локални, RS1 је шинобус. једина варијанта која може да улети је KISS, али тешко, с обзиром да је декер. њега би могао град да наручи када и наручивао (већ га користи Цирих за С-бан)
JohnnyLee":3dwlt7hb je napisao(la):не знам шта си ти тамо укуцавао, али сам ја израчунао да на крају изађе 886.160.830,74 (месечна рата 14.769.347,18 а укупна камата 86.160.830,74)
имаш на сајту Флирта, Чеси су поручили неколико комада за ИЦ саобраћај. седишта зависе само од намене возила. ето, Кис је у Швици намењен међукантоналном саобраћају, док би за то код нас био намењен Флирт, који би имао онда другачија седишта и унутрашњи распоредManjan":35fe74kt je napisao(la):E sad za ovo što kaže JohnnyLee...mislim da se u Švajcarskoj ovi Flirt vozovi uglavnom saobraćaju unutar kantona (kao lokalni), dok Kiss-evi su više namenjeni međukantonalnom saobraćaju. Kiss-om sam putovao na relacijama: Cug-Cirih, Cug-Lucern, Cirih-Ženeva, Cug-Belincona, Belinzona-Mendrisio (s tim da je ovo bio voz iz Ciriha koji ide ili do granice sa Italijom ili do Milana, ne sećam se tačno), dok sa Flirt-om samo na relaciji Belinzona-Locarno (znači u lokalu, unutar regiona - kantona). E sad za ono u vezi grada, pre mi se čini da bi grad mogao da naruči Flirt nego Kiss kada bi naručivao.
JohnnyLee":3qtbeiqa je napisao(la):коначно сам урадио комплетан регионални саобраћај. црна линија на сликама су ИЦС и међународни возови. ИЦС би, за почетак, саобраћале шестоделне гарнитуре (дужина 150м). касније, како ИСЦ буде напредовао, може да се набави још гарнитура које би се купловале у дуже возове. линије ИЦС-а би биле:
Суботица-Београд-Ниш (ЕМВ)
Београд-Пријепоље (ЕМВ)
Београд-Крагујевац (ДЕМВ)
Нови Сад-Београд-Краљево (ЕМВ)
Београд-Вршац (ДМВ)
Београд-Ниш-Димитровград(-Врање) (2хЕМВ, купловани Београд-Ниш-Београд)
плус на све ово по једна резервна ЕМВ, ДЕМВ и ДМВ у Београду.
ЕМВ=6
ДЕМВ=2
ДМВ=2
укупно=10 ИЦС гарнитура
у регионалном саобраћају би саобраћале четвороделне ЕМВ гарнитуре, четвороделне, троделне и дводелне ДМВ гарнитуре (ДМВ4, ДМВ3 и ДМВ2).
идемо редом:
Срем:
две ЕМВ гарнитуре за Шид за саобраћај Шид-Инђија (купловано) где се потом одвајају, једна за Нови Сад а једна за Београд. две гарнитуре Нови Сад-Београд и једна ДМВ3 гарнитура Руми за саобраћај до Бање Ковиљаче.укупно 3 ЕМВ и једна ДМВ3 гарнитура плус једна резервна ЕМВ у Инђији и ДМВ3 у Руми.
Бачка:
две ДЕМВ Новом Саду за потребе НС-Воза (Сремски Карловци-Кисач и Сремски Карловци-Маглић), једна ДМВ3 гарнитура Нови Сад-Тител и Нови Сад-Зрењанин. две ДМВ3 гарнитура за потребе СУ-Воза (Бајмок-Хоргош-Кањижа, Суботица-Сегендин и Суботица-Сента-Кањижа). две ДМВ4 Сомбору за линије Сомбор-Суботица-Сента, Сомбор-Богојево-Оџаци-Нови Сад. и две ЕМВ за линију Нови Сад-Суботица. укупно две ЕМВ гарнитуре, две ДЕМВ, три ДМВ3 и две ДМВ4 гарнитуре плус једна ДЕМВ и ДМВ3 у Новом Саду, и по једна ДМВ3 у Сомбору и Суботици.
Банат:
две ДЕМВ гарнитуре Београду за Београд-Вршац и Београд-Кикинда. две ДМВ4 Белој Цркви (Вршцу) за Бела Црква-Панчево, Бела Црква-Темишвар и Бела Црква-Кикинда. две ДМВ2 Кикинди за собраћај Кикинда-Суботица и Кикинда-Жомбољ. једна ДМВ3 Зрењанину за Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Ковин. укупно две ДЕМВ, две ДМВ4, једна ДМВ3 и две ДМВ2, плус две резервне ДМВ4 Панчеву и једна ДМВ3 Вршцу и једна ДМВ2 у Зрењанину.
Западна Србија
три ЕМВ гарнитуре Лазаревац-Златибор, три ЕМВ Ваљево-Врбница, две ЕМВ Прибој-Бијело Поље, једна ДМВ2 Ваљево-Лозница, једна ДМВ2 Краљево-Звечан, две ДМВ4 Пожега-Краљево-Сталаћ, две ДМВ4 Ужице-Краљево. две ускоколосечне ДМВ3 Ужице-Вишеград. укупно 8 ЕМВ, 2 ДМВ2, 4 ДМВ4 и 2 ДМВ3 ускоколосечне плус две резервне ЕМВ у Пожези, по један ДМВ2 и ДМВ3 у Краљеву и један ДМВ2 у Ваљеву и једна ускоколосечна ДМВ3 у Ужицу.
Источна Србија
три ЕМВ Младеновац-Ниш, једна ЕМВ Смедерево-Пожаревац и Смедерево-Лапово, две ЕМВ Лапово-Сталаћ и Сталаћ-Ниш. три ДМВ3 Лапово-Крагујевац, једна ДМВ4 Лапово-Чачак, по две ДМВ3 Ниш-Прахово и Књажевац-Мала Крсна, по један ДМВ2 Зајечар-Прахово и Лапово-Ресавица. укупно 6 ЕМВ, 7 ДМВ3, један ДМВ4, два ДМВ2 плус две резервне ЕМВ и по један ДМВ2 и ДМВ3 у Лапову и два ДМВ2 у Зајечару.
Југоисточна Србија
6 ЕМВ НИ-Воз (по три Житковац-Нишка Бања и Лесковац-Нишка Бања) и два ДМВ4 НИ-Воз Дољевац-Сврљиг. две ЕМВ Ниш-Димитровград, по једна ЕМВ Лесковац-Прешево и Врање-Куманово. два ДМВ3 Куршумлија-Ниш и један ДМВ3 Куршумлија-Лесковац. укупно 10 ЕМВ, два ДМВ4 и три ДМВ3 плус два ЕМВ (Ниш и Врање) и један ДМВ3 у Дољевцу.
укупно возних средстава:
ЕМВ=36
ДЕМВ=5
ДМВ2=12
ДМВ3=22
ДМВ4=13
ДМВ3 ускоколосечан=3
укупно=88+3
ДМВ2 су постојећи Метровагонмаши 711. од истог произвођача можемо да набавимо ДМВ3 и ДМВ4 гарнитуре од руског кредита (праве их). Штедлер је, као што знате, добио тендер за набавку 25 ЕМВ гарнитура, и може да се договори набавка још 11 ЕМВ и 5 ДЕМВ. ускоколосечне гарнитуре исто могу да буду Штедлерове (Stadler SPATZ).
овде није укључен БГВ јер ово није тема посвећена њему
Somi303":127w9fa6 je napisao(la):На жалост има пуно примера..