Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ma, će da postavimo nove šine... a onda i jedan mostić do Smedereva 8)

Edit: Sad videh na sajtu ŽS da voz od Pančeva do Zrenjanina vozi DVA SATA... jbt!
 
Na osnovu proverenih informacija, do kojih sam dosao, od 9 decembra bi trebalo da se uvede veci broj polazaka na relaciji BG-Vrsac.

Autoprevoznik bi prema tome, na vreme trebao da razmisli o redukciji cene karata :)
 
„ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ”: Купујемо швајцарске возове

Izvor: www.dnevnik.rs
23.11.2012

„Железнице Србије„ ће набавити 25 нових електромоторних возова, највероватније од швајцарске компаније „Штадлер”. Набавка нових возова биће финансирана раније одобреним кредитом Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) вредног 100 милиона евра.

df10262009b.jpg


Српске железнице су овог месеца спровеле другу фазу тендерског поступка за куповину нових вишеделних електромоторних возова за регионални путнички саобраћај и комерцијалну понуду је доставио само „Штадлер”, преноси лист железнице „Пруга”.

У првој фази тендера техничке понуде су доставиле компаније „Алстом” и „Сименс”.

У цену понуде за куповину нових возова урачуната је и испорука опреме, резервних делова, специјалног алата, обука... Рок испоруке првог воза од тренутка потписивања уговора је годину и по, а последњег у року од 130 недеља.
 
Srbija | petak 23.11.2012 | 16:18
Rusija odobrila kredit Srbiji
Izvor: Beta
Beograd -- Rusija je odobrila Srbiji kredit od 800 miliona dolara za železničku infrastrukturu sa rokom otplate od pet godina, rekao je ruski ministar finansija Siluanov.
Siluanov je precizirao da će kamata na taj kredit koji će biti na raspolaganju već ove godine, biti 4,1 odsto na godišnjem nivou, javljaju ruske agencije Ria Novosti i Interfaks.


Kredit će služiti za "infrastrukturne projekte: izgradnju novih pruga, obnovu, kupovinu lokomotiva i dr", objasnio je Siluanov. Predvidjeno je da u se u prvoj fazi projekta realizuje izgradnja i elektrifikacija drugog koloseka pruge Beograd-Pančevo, rekonstrukcija šest deonica pruge na Koridoru 10 ukupne dužine 111 kilometara, i nabavka dizelmotornih vozova od ruske kompanije Metrovagonmaš.

Prema ranijim informacijama Ministarstva saobraćaja Srbije, druga faza projekta biće izgradnja 68 kilometara jednokolosečne pruge Valjevo-Loznica, a treća rekonstrukcija dela pruge Beograd-Bar, koji prolazi kroz Srbiju.

Ukupna vrednost projekta procenjena je na 920 miliona dolara, a Srbija će morati da obezbedi 15 odsto sredstava odnosno 120 miliona dolara. Predvdjeno je da u poslovima obnove železničke infrastrukture u Srbiji ruske kompanije učestviju sa 70 odsto, a srpske sa 30 odsto.

Ruska firma Zarubežstrojtehnologija, koja će biti nosilac poslova, registrovala je predstavništvo u Srbiji "radi koordinacije svih aktivnosti na otpočinjanju realizacije projekata".

Pregovori o ruskom kreditu Srbiji od milijardu dolara počeli su krajem oktobra 2009. godine. Do sada je, u 2010. godini povučen deo od 200 miliona dolara za podršku državnom budžetu.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=11&dd=23&nav_id=662825

Samo mi je nije jasno što je bio problem da sami dajemo po 200 miliona godišnje?
Tako bi za te pare mogli da raspisujemo sami tendere, i dobijemo robu i usluge mnogo jeftinije i bolje.
 
JohnnyLee":2ebzi3cj je napisao(la):
Дневнику је добра слика. дизел зглобни шинобус Stadler GTW
Taj u dizel varijanti može da se dogradi da ide i ulicama kao laki metro.


Korišćenjem kalkulatora sa http://www.kamatica.com/kredit-kalkulator-napredni
dobio sam da je
- mesečna rata 16.984.750$ = godišnja 203.817.000$
- ukupna kamata 99.084.960$
- ukupno ulažemo 1.019.084.960$

Kredit nije zelenaški, ali nije ni batski!

Najgore je što za realizaciju radova treba dosta vremena, rate će već početi da stižu.
 
не знам шта си ти тамо укуцавао, али сам ја израчунао да на крају изађе 886.160.830,74 (месечна рата 14.769.347,18 а укупна камата 86.160.830,74)

Pendolino":tqkohkjd je napisao(la):
Taj u dizel varijanti može da se dogradi da ide i ulicama kao laki metro.

код нас би могао да се користи као локални воз по Бачкој и Банату, или у делу око Зајечара, или Крагујевац-Лапово. а ово би могло једног дана Ужице-Вишеград
 
Јел се зна који модел добијамо? Ја се надам Флирту :D
SBB_RABe_523_FLIRT_der_Zuger_S-Bahn.jpg

А можда и новија верзија :mrgreen:
NSB_BMb_74501_1.jpg
 
мислим да је сасвим јасно ко стоји иза каменовања. управо Таксисти и Ступ.
 
Somi303":3rsq04jf je napisao(la):
Јел се зна који модел добијамо? Ја се надам Флирту :D

највероватније Флирт, па који год, јер им је он главни производ за регионални и ИЦ саобраћај. GTW се првенствено користи за локални, RS1 је шинобус. једина варијанта која може да улети је KISS, али тешко, с обзиром да је декер. њега би могао град да наручи када и наручивао (већ га користи Цирих за С-бан)
 
mekbejn":36uabnyg je napisao(la):
Tko se nije vozio šinobusom Pančevo - Zrenjanin taj ne zna što je patnja :) :(

:D То искуство је заиста за Кустурицин филм.

Него, хтео бих да прокоментаришем кредит. Колико год да подржавам развој железничке инфраструктуре, остао сам шокиран уговореним условима кредита. Не знам да ли су агнције добро пренеле, али 5 година отплате (!) краткорочни кредит за инфраструктуру, па где то има? Има ли неког почека бар? 30% учешће наше стране? Камата 4,1%? Не бавим се инвестицијама нити кредитима, али скоро смо продали 750 милиона петогодишњих обвезница по камати од 5,25%, при чему камата пада јер су пре годину дана обвезнице продаване по 7,25% а затим по 6%. Онако, лаички, испада да смо могли да те паре за инфраструктуру скупимо продајом обвезница по нешто већој камати од тих 4,1% (вероватно би било ниже од поменутих 5,25%) али бисмо обезбедили значајно већи удео домаће оперативе. Ок, знам да су ту увек и разн који морају да се уграде, али опет. Можда грешим, али ми ово уопште не делује повољно. Бар да буде паметно искоришћено...
 
JohnnyLee":2d9wimtu je napisao(la):
Somi303":2d9wimtu je napisao(la):
Јел се зна који модел добијамо? Ја се надам Флирту :D

највероватније Флирт, па који год, јер им је он главни производ за регионални и ИЦ саобраћај. GTW се првенствено користи за локални, RS1 је шинобус. једина варијанта која може да улети је KISS, али тешко, с обзиром да је декер. њега би могао град да наручи када и наручивао (већ га користи Цирих за С-бан)

Šomi nemoj da misliš da ti nesto loše protivrečim, al ja se nadam da je Kiss u pitanju...jer pre jedno dve godine sam bio u Švajcarskoj, u Cugu (Zug) neke tri-četri nedelje i u Lokarnu dve nedelje, i vozio sam se i jednim i drugim...i mnooogoooo mi je bolji Kiss i što se tiče unutrašnjeg enterijetera, i udobnosti sedišta i sveukupno na mene je ostavio mnogo bolji utisak od Flirt-a. U Flirtu u kom sam se vozio sedišta su bila nalik ovima u novim tramvajima kod nas, dosta plastična i neudobnija :? ...dok u Kiss-u foteljičine brate, gore kao neki separei imaju... znaci full :D Takođe, u Flirtu ima samo jedan razred i to 2. (drugi), dok u Kiss je kombinovano, ima i prvi ali veći deo je drugi razred. E i ne znam da li si možda obratio pažnju na broj osovina koliko ima Flirt a koliko Kiss. Na slikama što si postavio Flirt ima jednu osovinu između dva vagona, dok kod Kiss-a nije tako, svaki vagon ima po dve osovine i on trpi manje opterećenje što je bolje i još jedna njegova prednost.

E sad za ovo što kaže JohnnyLee...mislim da se u Švajcarskoj ovi Flirt vozovi uglavnom saobraćaju unutar kantona (kao lokalni), dok Kiss-evi su više namenjeni međukantonalnom saobraćaju. Kiss-om sam putovao na relacijama: Cug-Cirih, Cug-Lucern, Cirih-Ženeva, Cug-Belincona, Belinzona-Mendrisio (s tim da je ovo bio voz iz Ciriha koji ide ili do granice sa Italijom ili do Milana, ne sećam se tačno), dok sa Flirt-om samo na relaciji Belinzona-Locarno (znači u lokalu, unutar regiona - kantona). E sad za ono u vezi grada, pre mi se čini da bi grad mogao da naruči Flirt nego Kiss kada bi naručivao.
 
JohnnyLee":3dwlt7hb je napisao(la):
не знам шта си ти тамо укуцавао, али сам ја израчунао да на крају изађе 886.160.830,74 (месечна рата 14.769.347,18 а укупна камата 86.160.830,74)

iznos kredita od 920M$, učešće od 120M$, kamatu i rok...
 
Uf sto volim ova deker vozila! Fenomenalni su mi,kad bi samo ovi nasi slepci njih uzeli!!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... RABe_511_Tössmühle.jpg/1280px-SBB_RABe_511_Tössmühle.jpg\

Na zalost, na wikipediji pise da su svajcarci narucili 50 jedinica za 1 milijardu CHF ,sto mu dodje oko 20 miliona po jedinici, a ovi nasi hoce da kupe 25 jedinica za 120 miliona chf , sto mu dodje jedvA 5 miliona po jedinici. Ne znam sta mozemo da kupimo za te pare?
 
Manjan":35fe74kt je napisao(la):
E sad za ovo što kaže JohnnyLee...mislim da se u Švajcarskoj ovi Flirt vozovi uglavnom saobraćaju unutar kantona (kao lokalni), dok Kiss-evi su više namenjeni međukantonalnom saobraćaju. Kiss-om sam putovao na relacijama: Cug-Cirih, Cug-Lucern, Cirih-Ženeva, Cug-Belincona, Belinzona-Mendrisio (s tim da je ovo bio voz iz Ciriha koji ide ili do granice sa Italijom ili do Milana, ne sećam se tačno), dok sa Flirt-om samo na relaciji Belinzona-Locarno (znači u lokalu, unutar regiona - kantona). E sad za ono u vezi grada, pre mi se čini da bi grad mogao da naruči Flirt nego Kiss kada bi naručivao.
имаш на сајту Флирта, Чеси су поручили неколико комада за ИЦ саобраћај. седишта зависе само од намене возила. ето, Кис је у Швици намењен међукантоналном саобраћају, док би за то код нас био намењен Флирт, који би имао онда другачија седишта и унутрашњи распоред
 
@Мањан
Ја бих исто волео двоспратног, али не знам да ли би наши узели тако нешто. Подједнако су лепи и волео бих да га видим код нас, али можда је боље узети Флирт јер је сигурно јефтинији и тиме добијамо више нових возила.
Иначе, то што Флирт има мање постоља је њега предност, а не мана јер у случају искакања из шина спречава гомилање вагона и тиме повећава безбедност
Ево искакања из шина при пуној брзини са тим постољима
13_110219110703534_67_000_apx_470_1_1.jpg

accident052000.jpg

И без њих
Eschede1.jpg
 
@Somi303
Ova poslednja slika je nezgoda kada se oplata točka (ili kako se već to kaže, mi ovde nemamo takve točkove, a posle ovoga ni oni) otkačila i zabila kroz pod vagona, i počela da ore prugu. Sve bi bilo u redu da nisu naišli na skretnicu koja je bila otvorena za prolaz pravo. Kada je prošao vagon koji je vukao ovo gvožđe on je njime okrenuo skretnicu na sporedni kolosek. Kako je brzina bila 220km/h voz se raskinuo.
Lokomotiva i prvih par vagona do kritičnog su nastavili dalje (na slici levo od mosta), a ostali su iskliznuli iz skretnice i naleteli na stub nadvožnjaka.
Vrlo nespecifična nezgoda po kojoj se ne treba generalizovati.

...da se vratimo na temu:
Za stvarnu modernizaciju sistema ŽS je neophodno da se završi reorganizacija firme.
Bez toga svaka dalja priča nema nikakav smisao, a novi vozovi će završiti kao oni španski u Bosni.


Od brzih pruga (po novoj klasifikaciji Vmax >250km/h) za duže vreme u Srbiji nema ništa.

Na pruzi na koridoru X od Šida do Niša, namenjenoj za mešoviti saobraćaj, može da se podigne brzina na 160km/h.
Kako je veći deo ove pruge projektovan za 120km/h nisu potrebna značajno veća sredstva za160km/h od onih koja bi trebala za njeno vraćanje u staro stanje iz 1990.

Do Velike Plane je najverovatnije jeftnije graditi novu dvokolosečnu prugu nego sanirati postojeće trase, i ta deonica nije jeftina, ali je ipak neophodna.
Dupli kolosek ima smisla samo još na trasama Iđija-Novi Sad P.Most-Pančevo, Trupale-Crveni Krst, Ćićevac-Đunis i nigde više.

Ostale krake i ostale magistralne pruge modernizovati i podići brzu gde god je to moguće.
Ne mora svuda da se radi „kapitalni remont“. Sada je 21. vek i postoji 1000 rešenja za sanaciju.
Tender se može raspisati i na način „mi dajemo toliko i toliko, a vi napišite šta možete da uradite za te pare“

Eletrifikacija do Vršca i Dimitrovgrada, kao i možda Lapovo-Kraljevo-Stalać.
Lokalne i pruge bez saobraćaja renovirati.

Gradnja novih trasa je vrlo upitna u svetlu smanjenja i gašenja saobraćaja na lokalnim prugama.
Neka samo završe tu legendarnu deonicu od Valjeva do Loznice.

I naravno čvorovi:
- dovršetak BŽČ, potpuni prelazak na Prokop kao glavnu putničku stanicu, uz sve dodatne radove
- rekonstrukcija čvora Novi Sad, jačanje prigradskih linija
- reorganizacija Niškog, u prvom redu premeštanje Pirotske pruge iz centra grada, jačanje prigradskih linija


Šta će nam ti lepi vozovi ako je pruga u raspadu, ako je osoblje neraspoloženo za rad, ako su stanice prljave,...?
 
Знам шта се десило и намерно сам ту слику ставио. Трећи вагон је "упалио" скретницу, ударио у стуб надвожњака и срушио исти, али пошто воз није имао та Јакобс постоља остали вагони су се само гомилали и то је разлог за велики број жртава. Да је воз имао та постоља број жртава би био много мањи. Пошто кажеш да генерализујем, ево ти још слика које потврђују оно што сам рекао.
Amtrak_crash.jpg

cumbria-train-460_1013940c.jpg

svTRAIN_wideweb__470x299,0.jpg

681308-south-africa-train-crash.jpg

На жалост има пуно примера..
 
да поделим и овде

JohnnyLee":3qtbeiqa je napisao(la):
коначно сам урадио комплетан регионални саобраћај. црна линија на сликама су ИЦС и међународни возови. ИЦС би, за почетак, саобраћале шестоделне гарнитуре (дужина 150м). касније, како ИСЦ буде напредовао, може да се набави још гарнитура које би се купловале у дуже возове. линије ИЦС-а би биле:
Суботица-Београд-Ниш (ЕМВ)
Београд-Пријепоље (ЕМВ)
Београд-Крагујевац (ДЕМВ)
Нови Сад-Београд-Краљево (ЕМВ)
Београд-Вршац (ДМВ)
Београд-Ниш-Димитровград(-Врање) (2хЕМВ, купловани Београд-Ниш-Београд)
плус на све ово по једна резервна ЕМВ, ДЕМВ и ДМВ у Београду.
ЕМВ=6
ДЕМВ=2
ДМВ=2
укупно=10 ИЦС гарнитура

у регионалном саобраћају би саобраћале четвороделне ЕМВ гарнитуре, четвороделне, троделне и дводелне ДМВ гарнитуре (ДМВ4, ДМВ3 и ДМВ2).

идемо редом:

Срем:
две ЕМВ гарнитуре за Шид за саобраћај Шид-Инђија (купловано) где се потом одвајају, једна за Нови Сад а једна за Београд. две гарнитуре Нови Сад-Београд и једна ДМВ3 гарнитура Руми за саобраћај до Бање Ковиљаче.укупно 3 ЕМВ и једна ДМВ3 гарнитура плус једна резервна ЕМВ у Инђији и ДМВ3 у Руми.

Бачка:
две ДЕМВ Новом Саду за потребе НС-Воза (Сремски Карловци-Кисач и Сремски Карловци-Маглић), једна ДМВ3 гарнитура Нови Сад-Тител и Нови Сад-Зрењанин. две ДМВ3 гарнитура за потребе СУ-Воза (Бајмок-Хоргош-Кањижа, Суботица-Сегендин и Суботица-Сента-Кањижа). две ДМВ4 Сомбору за линије Сомбор-Суботица-Сента, Сомбор-Богојево-Оџаци-Нови Сад. и две ЕМВ за линију Нови Сад-Суботица. укупно две ЕМВ гарнитуре, две ДЕМВ, три ДМВ3 и две ДМВ4 гарнитуре плус једна ДЕМВ и ДМВ3 у Новом Саду, и по једна ДМВ3 у Сомбору и Суботици.

Банат:
две ДЕМВ гарнитуре Београду за Београд-Вршац и Београд-Кикинда. две ДМВ4 Белој Цркви (Вршцу) за Бела Црква-Панчево, Бела Црква-Темишвар и Бела Црква-Кикинда. две ДМВ2 Кикинди за собраћај Кикинда-Суботица и Кикинда-Жомбољ. једна ДМВ3 Зрењанину за Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Ковин. укупно две ДЕМВ, две ДМВ4, једна ДМВ3 и две ДМВ2, плус две резервне ДМВ4 Панчеву и једна ДМВ3 Вршцу и једна ДМВ2 у Зрењанину.

Западна Србија
три ЕМВ гарнитуре Лазаревац-Златибор, три ЕМВ Ваљево-Врбница, две ЕМВ Прибој-Бијело Поље, једна ДМВ2 Ваљево-Лозница, једна ДМВ2 Краљево-Звечан, две ДМВ4 Пожега-Краљево-Сталаћ, две ДМВ4 Ужице-Краљево. две ускоколосечне ДМВ3 Ужице-Вишеград. укупно 8 ЕМВ, 2 ДМВ2, 4 ДМВ4 и 2 ДМВ3 ускоколосечне плус две резервне ЕМВ у Пожези, по један ДМВ2 и ДМВ3 у Краљеву и један ДМВ2 у Ваљеву и једна ускоколосечна ДМВ3 у Ужицу.

Источна Србија
три ЕМВ Младеновац-Ниш, једна ЕМВ Смедерево-Пожаревац и Смедерево-Лапово, две ЕМВ Лапово-Сталаћ и Сталаћ-Ниш. три ДМВ3 Лапово-Крагујевац, једна ДМВ4 Лапово-Чачак, по две ДМВ3 Ниш-Прахово и Књажевац-Мала Крсна, по један ДМВ2 Зајечар-Прахово и Лапово-Ресавица. укупно 6 ЕМВ, 7 ДМВ3, један ДМВ4, два ДМВ2 плус две резервне ЕМВ и по један ДМВ2 и ДМВ3 у Лапову и два ДМВ2 у Зајечару.

Југоисточна Србија
6 ЕМВ НИ-Воз (по три Житковац-Нишка Бања и Лесковац-Нишка Бања) и два ДМВ4 НИ-Воз Дољевац-Сврљиг. две ЕМВ Ниш-Димитровград, по једна ЕМВ Лесковац-Прешево и Врање-Куманово. два ДМВ3 Куршумлија-Ниш и један ДМВ3 Куршумлија-Лесковац. укупно 10 ЕМВ, два ДМВ4 и три ДМВ3 плус два ЕМВ (Ниш и Врање) и један ДМВ3 у Дољевцу.

укупно возних средстава:
ЕМВ=36
ДЕМВ=5
ДМВ2=12
ДМВ3=22
ДМВ4=13
ДМВ3 ускоколосечан=3
укупно=88+3

ДМВ2 су постојећи Метровагонмаши 711. од истог произвођача можемо да набавимо ДМВ3 и ДМВ4 гарнитуре од руског кредита (праве их). Штедлер је, као што знате, добио тендер за набавку 25 ЕМВ гарнитура, и може да се договори набавка још 11 ЕМВ и 5 ДЕМВ. ускоколосечне гарнитуре исто могу да буду Штедлерове (Stadler SPATZ).

овде није укључен БГВ јер ово није тема посвећена њему
 
Somi303":127w9fa6 je napisao(la):
На жалост има пуно примера..

Znaci zato ljudi kamenuju ove nove vozove, nisam ni znao koliko su opasni :lol:

Ovi nasi sa 20-40km/h su potpuno bezbedni. Bar je taj aspekt OK :)
 
Пендолино,
Куда би ишла нова пруга за Велику Плану? Дуж Аутопута?

За све: зна ли се којих то шест деоница на Коридору 10 ће бити обновљено руским кредитом, да можемо да анализирамо колика је корист?
 
Osamdesetih je crtana neka trasa.

Znam da je ideja bila da se uradi za to vreme brza putnička pruga za 160km/h.
Zbog klizišta na obe strane radila bi se potpuno nova trasa koja bi bila jednokolosečna, sa perspektivom dupliranja.
E sad gde bi tačno išla nemam pojma.
Putnički "PT" i teretni saobraćaj bi zadržao sadašnji režim.

Od tada je prošlo skoro 30 godina, i svašta se promenilo.
Neka priča koja postoji je da se uradi bajpas od Malog Požarevca do Mladenovačke pruge, negde u podavalskom kraju.

Trasa koja prati auto-put je lakša, ali svejedno bi morala da se radi potpuno nova dvokolosečna pruga bez prolaska kroz naselja, sa neke 4 stanice + Mala Krsna.

Glavni problem je deo kod Ralje, i to je sigurno deonica koju bi morali da srede. Da li će to i uraditi, veeeeliko je pitanje, jer mnogo košta.

Druga je Gilje-Ćuprija-Paraćin, koja je već ugovorena i most na Velikoj Moravi se zida u veliko.

Treća bi bila Ćićevac-Braljina + dupli do Đunisa, sa izbegavanjem Stalaća (vidi neku kartu).

Četvrto bi mogao da bude desni kolosek (ka Zagrebu) na deonici do Šida. Levi je manje-više gotov.

Peto dupli kolosek za Novi Sad.

Šesto Kapitalni remont pruge Novi Sad- Subotica.

Sedmo Elektrifikacija Niš-Dimitrovgrad.

Osmo Sanacija Niš-Vranje

...i naravno čvor Beograd
...i čvor Niš, sa dupliranjem pruge Trupale-Crnevni krst, i sa izmeštanjem Pirotske iz centra
 
@ Pendolino
Jel imate neku informaciju, sta se planira sa stanicama Beovoza, da li ce da ih naprave upotrebljivim. Ko ce da bude operater. Koji su rokovi izgradnje pojedinih stanica. Narocito me zanima stanica Krnjaca Most. Poz.
 
Vrh