Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

зна ли неко нешто о вагонима што су одвежени из Топчидера данас?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441772#p441772:1svll1a0 je napisao(la):
JohnnyLee » 22 Mar 2017 01:43 pm[/url]":1svll1a0]зна ли неко нешто о вагонима што су одвежени из Топчидера данас?
Putnicki? Oni idu na kasaciju u INOS u Makisu. Sad da li svi ili ce jedan broj da pretekne od surove sudbine videcemo.
 
Михајловић уручила уговоре за 86 младих машиновођа
НИШ, 22. марта (Танјуг) - Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, уручила је данас у Нишу уговоре за 86 машиновођа који су добили посао у предузећу "Србија карго" и поручила младима да се школују, јер ће на железници за њих бити посла.

"Захваљујући спроведеним реформама у железници, време је да после рационалнизације кренемо да запошљавамо нове раднике. То говори не само о доброј перспективи ове компаније, већ и колико посла има "Србија карго", рекла је Михајловић и најавила да ће идуће године бити запослено још 40 младих машиновођа, чиме ће бити решен дугогодишњи проблем недостатка ових кадрова, наводи се у саопштењу министарства.

Она је истакла да су све машиновође изабране на јавном конкурсу и пре запошљавања прошле обуку у овом предузећу. Према њеним речима, млади људи који су запослени у просеку имају 23 године, а до сада је просек година машиновођа био 50.

"Железница има велику будућност у Србији и биће потребно још квалитетних и високо образованих радника, пре свега машиновођа и осталог помоћног особља, али и саобраћајних машинских и грађевинских инжењера, као и стручњака из области електротехнике, телекомуникација и информатике.

Моја порука младима је: "Школујте се, завршите факултете и на железници ће бити посла за вас!"", поручила је потпредседница Владе и додала да је задатак државе да ради на стварању услова за запошљавање.

Међу 86 машиновођа, 10 је управо из Ниша, а запослене су и три жене. Једна од њих, Весна Милојковић, обратила се окупљенима и захвалила на пруженој шанси.

"Питали су ме како жена да буде машиновођа, мој одговор је - ако могу двоје деце да подигнем, могу и локомотиву да возим", поручила је она.

Мирољуб Јевтић, в.д. директор "Србија карго", рекао је да је ово највећи број машиновођа који је примљен ођедном и додао да ће ови млади људи управљати, између осталог, и са осам ових локомотива вредних 32 милиона евра за чију набавку "Србија карго" расписује тендер у априлу.

"Захвални смо Влади Србије на подршци, захваљујући којој набављамо нове локомотиве после 45 година", рекао је Јевтић и додао да су у том предузећу многе ствари покренуте управо после прошлогодишњег боравка Владе у Нишу.

Плате новозапосленим машиновођама плаћаће "Србија карго" из својих средстава, будући да ово предузеће од оснивања, у августу 2015, функционише без субвенција.

Михајловић је током посете Нишу обишла и локомотивски депо у којем "Србија карго" самостално ремонтује дизел локомотиве, коришћењем сопственог знања и ресурса, уместо да плаћа ремонтерима. На тај начин, "Србија карго" на свакој поправљеној локомотиви уштеди око 30 милиона динара.

Веома похвално.
 
Cena jedne kineske lokomotive za EPS je mislim oko 2 miliona EUR, a Srbija kargo namerava da plati jednu lokomotivu 4 miliona EUR...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441803#p441803:1f9q674b je napisao(la):
mvbg1 » 22 Мар 2017, 16:04[/url]":1f9q674b]Putnicki? Oni idu na kasaciju u INOS u Makisu. Sad da li svi ili ce jedan broj da pretekne od surove sudbine videcemo.

вероватно. други су ми јавили, па рекох да питам. ок, хвала +
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437121#p437121:vg4fvn7q je napisao(la):
JS 026 » Thu Mar 02, 2017 11:42 am[/url]":vg4fvn7q]Ako misle na vagone koje remontuje FSV Gosa,tesko da ce ih pustiti u saobracaj u aprilu.Mozda u aprilu 2020.Ko zna,mozda ih puste u saobracaj kao i ona dva EMV koja su poslali na remont u Zelvoz,dok se firma raspadala.Pisao sam vec,Gosa je u velikim problemima,uz velike muke remontuju Z1 vagone,kako ce modernizovati ove kusete,bice zanimljivo-svakako.
A u vezi sa ovim http://rs.n1info.com/a236856/Vesti/Vest ... plata.html
 
Tako sto imamo 'iskusnog' ministra za rad, i jos iskusnijeg premijera koji vodi zemlju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OY1wZg3nwXE[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t-Uw-bLlzck[/youtube]
 
Апдејтоване примедбе и предлози за ред вожње.

Мој одговор једној од директорки, са којима сам се дописивао:
Hvala na dostavljenim podacima. Učinićemo sve u našim mogućnostima da olakšamo deci školovanje, ali i nastavnicima, i ostalim zaposlenima u Vršcu rad. Prethodne godine je usvojene naša primedba o potrebi za jutarnjim vozom za Vršac, i usvojili su da radnim danom postoji voz Vršac - Alibunar koji dolazi u Vršac u 7:25. Mi sami smo tada predlagali da ranojutarnji voz ide iz Pančeva za Vršac i dolazi pre 7:00, a nismo imali podatke o smenama u Vršcu.. U zvaničnom predlogu reda vožnje, već ranije smo predvideli polaske vozova koji dolaze u 6:40 i 12:40 u Vršac, i 13:30 i 19:50, i generalno red vožnje sa polascima svaka dva sata preko celog dana, a to je realno sa sadašnjim tehničkim sredstvima. Na osnovu Vaše primedbe, u zvaničnom predlogu, pomerićemo poslednji polazak u 20:30, ali ovaj ranojutarnji će ostati u 6:40 zbog Hemijske, koja nastavu počinje u 7:00, Gimnazije koja počinje u 7:30, industrije, i velikog dela zaposlenih u trgovini. Najviše bi želeli da, kao po celoj Evropi, regionalni vozovi idu na svakih sat ili pola sata, ali još smo daleko od toga. I ovo što imamo, a i što sada dajemo predlog da se unapredi je veliki napredak u našim uslovima.

А ово што ради Министарка је заиста корак напред, након два корака назад! Честитамо! На Вршачкој прузи која је у одличном техничком стању, са озбиљним токовима и робе и путника, са довољно расположивих средстава макар за путнички саобраћај, осакаћена је транспортна способност пруге укидањем смена у многим службеним местима ради по којег радника мање! Још 2016/2017 је могао бити примењен наш предлог са возовима свака два сата, у Србија возу су имали слуха, и додали Алибунар-Вршац за јутарњу смену у Вршцу, и Вршац-Београд око 8 ујутру, али руке су им везане са ограничењима по питању укрштавања, и потребе да се пропусти одређени број теретних возова.

Ако се захтева бољи рад са мање запослених, лепо, увести телекоманду, савремене СС уређаје у све међустанице, скретнице у бочној заштити 12 комада (може и 6, јер се већина практичних укрштавања врши у 3 Банатском новом селу, Алубунару и Уљми), али то кошта далеко више од отпремнина, без обзира што вишеструко враћа уложени новац! Иначе, за наш званични предлог, потребно је да се врати 24 сата дежурство отправника возова у све три поменуте међустанице.
 
Jel ima neko neke insajderske informacije po pitanju deonice Stara Pazova - Novi Sad? :D U tekstu nedavno je bilo da kreću u prvom kvartalu, ali vidim ništa se još ne dešava. :)
 
Не знам да ли ја нисам имао среће или је до „Србија воза“, али ове недеље су возови на прузи Београд – Нови Сад (– Суботица) дебело каснили. Могуће је да су нас на северу размазили.

У среду (22. марта) брзи 641 (некадашњи ИЦС 541), који из Новог Сада полази у 07:51, касни у доласку 80 минута. Ово би ваљда требало да буде један од најпоузданијих возова у Србији. Тужно је било гледати празну новосадску железничку станицу у време јутарњег шпица и људе који долазе до благајне и истог момента се окрећу и одлазе на аутобуску станицу. То је добро позната сцена из времена изузетног несаобраћања и маратонских кашњења возова. Притом, на колосецима стоје два празна „Штадлера“ (један ће кренути у 08:38 као брзи 745). Очигледно се може закључити да тај други „Штадлер“ није резерва, већ украс.

Пошто имам довољно времена и идем на Нови Београд, одлучујем да не путјем аутобусом, већ следећим возом – брзим 745. Тај воз једино у називу има „брзи“ – стаје скоро свуда и на неколико места чека укрштавања по 5–10 минута тако да није ни чудо да од Новог Сада до Београда путује сат и 45 минута. Да ствар буде гора, у Инђији пустари се зауставља и стоји 5–10 минута, нестаје струје, али кондуктер не налази са сходно да путнике о томе обавести. На крају некако стижемо на Нови Београд са свега неколико минута закашњења пошто је ред вожње прилично растегнут.

У повратку, намеравам да идем брзим 342 у 11:48 са Новог Београда. Долазим на станицу око 11:15, кад оно стиже РЕ 3402, који је требало да крене у 10:28. Дакле, више од 45 минута кашњења. Ја сам имао среће, али не и људи који су циљано ишли на тај воз.

У суботу (25. марта) путујем брзим 343 од Новог Сада до Београда (главне). Пре поласка на станицу на сајту „Србија воза“ видим да воз не касни. Док сам долазио до станице, видим да касни 14 минута. На благајни нас, наравно, нико о томе не обавештава. Док нас 40–50 чека брзи 343, у 15:08 полази РЕ 3405 за Београд Центар. Брзи 343 долази у Нови Сад око 15:20 и у Чортановцима престиже РЕ 3405. На Нови Београд стижемо у 16:40 и онда добрих 10 минута чекамо да би брзи 754 стигао са главне до Новог Београда. За то време (око 16:45) долази РЕ 3405 и одлази до Прокопа. На главну коначно стижемо око 17:05 са више од 40 минута закашњења.

У повратку, путујем брзим 760 (полази у 23:20 са главне, а у 23:31 са Новог Београда). На Новом Београду нас 40–50 се смрзава и тек око 23:35 нас обавештавају да ће воз каснити око пола сата. Воз долази око 00:15 (45 минута касни у поласку) и буквално се пуни до последњег места. У Нови Сад стиже око 01:30 (30 минута касни у доласку).

Не знам да ли ово све ово био сплет несрећних околности, али ми се чини да толика кашњења нису баш случајност. Чисто да се разуме, не возим се нашом железницом од јуче. Памтим и времена када је ишао један препун вагон од Новог Сада до Београда, када је било дупло мање полазака, када се са разгласа једино могло чути „воз изузетно не саобраћа“ или „обавештење о кашњењу воза“. Понадао сам се да ће ови нови возови омогућити да возови макар иду на време, ако не могу већ много брже, да ће особље постати услужније, али очигледно вук длаку мења, али ћуд никада. Џаба нам нове брзе пруге, станице и сва остала инфраструктура, када систем лоше функционише, када се пруга не одржава, када „Србија возу“ нису битни путници.

Извињавам се на овако дугачкој поруци, али желео сам да ово поделим са вама. Волео бих и да нам мвбг1 објасни шта су узроци оваквих кашњења јер бисмо онда ми путници имали више разумевања у оваквим ситуацијама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441832#p441832:2g1lwz94 je napisao(la):
spatiotecte » 22 Mar 2017 07:37 pm[/url]":2g1lwz94]Koje su to 8 novih lokomotiva koje se nabavljaju za 32 miliona evra?

Bilo koji EU proizvod jer sve imaju otprilike takvu cenu osim Škode koja je jeftinija za ceo milion.

Škoda nudi najbolji odnos cena-kvalitet s obzirom na naše potrebe. Potreban nam je veći broj novih lokomotiva jednog tipa radi zamene postojećeg voznog parka, uvođenja novih međunarodnih destinacija za intermodalni prevoz robe (uslov da budu višesistemske), za nove kapacitete što zbog elektrifikacije postojećih, što zbog gradnje novih električnih pruga.

Drugim rečima treba nam nova serija lokomotiva u više podserija na istoj bazi koja će vremenom zameniti ASEA licence (i 441/444 i 461).

Osim 541 logično je da na istoj bazi kasnije naruče jednosistemsku 442 za domaći saobraćaj. Ona bi zamenila vremenom većinu starih i podmirila potrebe na naknadno elektrifikovanoj mreži.

Pod racionalizacijom mreže podrazumeva se ukidanje bar 800km neelektrificiranih pruga, elektrifikaciju bar 300km postojećih neelektrificiranih kao i gradnju potpuno novih električnih pruga a u kombinaciji sa rastom obima prevoza jasno je da se javljaju potrebe za potpuno drugačijom strukturom voznog parka koja se odlikuje po velikom broju novih električnih lokomotiva.

Ne može to biti neki tako mali broj u nekom doglednom periodu. Zbog toga moraju voditi računa o tome šta sada naručuju u maloj seriji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441852#p441852:2g1lwz94 je napisao(la):
Stomatolog » 22 Mar 2017 08:35 pm[/url]":2g1lwz94]Cena jedne kineske lokomotive za EPS je mislim oko 2 miliona EUR, a Srbija kargo namerava da plati jednu lokomotivu 4 miliona EUR...

Dobro ipak je višesistemska. Mislim da je 3 miliona (cena Škode) za naše prilike prihvatljiva cena s obzirom na to da smo primorani da nabavljamo lokomotive iz razvijenih zemalja. Juge više nema. Sa druge strane 4 miliona je luksuziranje čak i kada je višesistemska lokomotiva u pitanju. 2 miliona već izaziva sumnju u kvalitet, posebno kada je u pitanju lokomotiva snage 7000kW.

http://www.zelpage.cz/zpravy/7824?oddil=1&lang=en

^^^Nudi Škoda više verzija ali nema jednosistemske. To bi moralo posebno da se traži.
 
Ima li istine u ovome ili su samo izbori?

17547033_1336062023096575_6932901552144463564_o.jpg


slika preuzeta iz fb grupe Udruženje ljubitelja železnice, slikano u Vršcu kod ž.stanice
 
Kakvi klosari, pa nije im to tata dao pare da kupe vozove pa da se sad hvale...
A ako produzi Srbija voz liniju bice super.
 
90% je samo kampanja. I to vrlo podla, ako se priča iz glave. :bash:
E, sad, ako bi bilo trunke istine, neka neko odgovori na sledeća pitanja:
1) Mogu li ruske garniture da staju na Vukov spomenik i Karađorđev park (pošto je ustanovljeno da Štedleri ne mogu)?
2) Kako bi putnici koji ne koriste Bus Plus prolazili rampe na ovim stajalištima?
3) Da li se radi nešto po pitanju protivpožarne zaštite u tunelima?

Ovi iz Udruženja ljubitelja železnica su zapenili i traže prvo elektrifikaciju... :roll: :roll: :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442931#p442931:jor8rtib je napisao(la):
DzonTravolta » 28 Мар 2017, 14:01[/url]":jor8rtib]1) Mogu li ruske garniture da staju na Vukov spomenik i Karađorđev park (pošto je ustanovljeno da Štedleri ne mogu)?

Штедлер може на Карађорђев парк, не може на Вуков споменик. 711 може на оба, јер је под отприлике исте висине као код РВР-а

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442931#p442931:jor8rtib je napisao(la):
DzonTravolta » 28 Мар 2017, 14:01[/url]":jor8rtib]2) Kako bi putnici koji ne koriste Bus Plus prolazili rampe na ovim stajalištima?

покажеш карту чувару код рампе, и пусти те да прођеш
 
Kao i uvek, odgovor od jedne od najobaveštenijih osoba na forumu ;)
Inače, sada sasvim objektivno, dobro bi bilo. Linija je vrlo isplativa, a iz BG-a do VŠ se stiže otprilike za isto vreme kao i busom, plus bi ovo stajalo na frekventnim mestima.
Naravno, uz potpunu ogradu da je ovo verovatno samo kampanja.
 
Vrh