Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Svašta se obećava kako se bliže izbori, pa i:
"Ona (Zorana Mihajlović) je istakla da je u prethodne dve godine Vlada Srbije uložila 600 miliona dinara u održavanje puteva u Čačku, a 1,8 milijardi dinara u čitav Moravički okrug. Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je dodala da je u planu i modernizacija i rekonstrukcija pruge Stalać-Kraljevo-Požega, dužine 135,7 km, za brzine vozova do 120 kilometara na čas i elektrifikacija deonice Stalać-Kraljevo".
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1239037

Čak i da je ovo istina, što bi bilo naravno dobro, mislim da ima prioritetnijih deonica širom Srbije.
 
8.6.2016. je izašao popis 20 deonica u Blic-u koje će biti ukinute, među njima je i deonica Kruševac - Kraljevo.
Ministarka Zorana Mihajlović istu deonicu pre 6 meseci ukida, a danas najavljuje rekonstrukciju i elektrifikaciju.
Pre 6 meseci je najavljivala i ukidanje pruge Rimski šančevi - Orlovat, a ovih dana je spominju kao transportnu prugu za opasne materije.
Smešno...

PhxktkqTURBXy82YTg0N2M2ZmNmODIzMzdiMmRhMzhkOTBjNjliZGZhMS5qcGVnkpUCzQMUAMLDlQLNAdYAwsM


Blic, 8.6.2016.
http://www.blic.rs/komentar/ekonomija/b ... ga/yspq6y0
 
To sam i ja primetio. No, ako malo proguglaš vesti koje se tiču te pruge (a koje su se pojavljivale u drugoj polovini 2016), videćeš da je država izgleda implicitno odustala od gašenja tog dela, jer su se građani i privrednici bunili.
Elektrifikacija je, po meni, nužnija pruzi kroz Šumadiju umesto ovde, gde bi rekonstrukcija za sada bila dovoljna.
 
Da, ali zovem je šumadijska, zato što su je neki već tako nazivali, a i lepo zvuči.
Meni je nezamislivo da je četvrti najveći grad u Srbiji slepo crevo svih koridora.
 
Dakle ovo je šou, ovde se apsolutno ne zna ko pije a ko plaća.
Nije samo ministarka smehotresna da najavljuje rekonstrukciju i elektrifikaciju deonice koja se ukida.
I gradski urbanista Beograda Milutin Folić bi da rekonstruiše pravac Pančevo - Zrenjanin - Novi Sad koji je na karti isto viđen za ukidanje. On bi, pak, da ukine Savamalsku prugu u Beogradu i da je zameni obilaznim pravcem Pančevo - Beograd od preko 160 kilometara, koji je već toliko raspadnut da ne iznenađuje da je na gornnjoj karti markiran za ukidanje.
Ka Kosovu ukidaju prugu do administrativne linije na Merdarama, a iza Merdara je velikodušno ostavljaju (kao da bi im ičemu i služila). Naravno Gospodar bi paralelno da gradi autoput ka Merdarama, možda taman može da koristi koridor bivše pruge tamo gde je zgodno.

Nema tog ruskog kredita koji može da zapuši rupe u njihovoj neorganizovanosti i bezidejnosti...
 
Pančevo-Zrenjanin ima smisla, ta pruga je prespora, a potreba postoji.
Za Zrenjanin-Novi Sad ne znam kakve su komercijalne potrebe.
Zapravo, cela ona priča oko ukidanja je ispala daleko farsičnija od svih priča oko rekonstrukcije.

Što se gosn Klabera tiče, umesto što priča o stvarima koje ga se ne tiču, on bi mogao da se potrudi oko toga da se reši pitanje prolaska dizelki kroz Vračarski tunel, ne bi li banatske linjije stigle do Prokopa.
 
Valjda bi logičnije bilo elektrifikovati prugu kroz Banatsku ravnicu koja ide za Rumuniju, najveću i najjaču državu jugoistočne Evrope i kojoj bi najviše odgovarala železnička veza za Italiju preko nas.
Jel to logičnije, ili da se igramo dizel isparenjima u najdubljoj železničkoj stanici cele Evrope?
 
DzonTravolta,

pa rekli su da će koristiti prugu Novi Sad - Orlovat za transport opasnih materija iz Pančeva ka Novom Sadu i železničkom koridoru X.
Direktna pruga Zrenjanin - Novi Sad koliko ja znam ne postoji, osim ove preko Orlovata.


stanislaw,

meni isto nije jasno šta čekaju sa elektrifikacijom pruge ka Rumuniji i Bugarskoj.
 
Pa dobro, naravno, ali hajde sad: šta je iz ugla države realnije: da poteže elektrifikaciju pruge od 100 km, ili da "skrati" posao i privremeno pusti dizelke do Prokopa...
 
Ja sam prethodnih godina onako spontano očekivao da će neko jednostavno pustiti dizel teretne vozove kroz Vukov spomenik, makar noću i "rešiti" pitanje pruge oko Savamale i Kalemegdana bez uloženog dinara.
Međutim, to se jednostavno nije desilo, a i par forumaša je kategorički pisalo da je to jednostavno isključeno.

Nisam iz te struke i ne razumem šta su tu nepremostivi problemi, ali prosto zdravorazumski nagađam, kad bi to bilo moguće tek tako uraditi bez nekakvih ozbiljnih rizika, neko bi to već odavno pustio. Dakle, ili je u železnicima neko dovoljno jak, silan i drzak da minira Beograd na Vodi Projekat od Nacionalnog Značaja, ili prosto postoje ljudi koji ne žele sebi da dopuste nekakvu veoma skupu blamažu i/ili tragediju.
Ovo drugo mi naravno deluje daleko logičnije. A ako neko zna i razume više, slobodno neka objasni.
 
Sta ima da se objasnjava sto vec nije nacrtano objasnjeno ranije cisterne ne smiju u tunele kraj price
Pruga oko kalisa treba za vangabaritne transporte i vojne potrebe
 
Ja sam svojevremeno ovako zamisljao transformaciju pruge oko kalisa, ilustrovanu na detalju ulaza u tunel kod beton hale...



Transformacija u 3 faze kojom bi se na trasu postepeno uveo drumski i putnicki sinski saobracaj a izbacio teretni.
 
A ne, kola su vrlo bitna, jer u mom paklenom planu sam jos predvidio i izmjestanje bulevara V Bojovica iz prostora Kalemegdana, potpunu rekonstrukciju vanjskih bedema i unistenih bastiona a onda, posljedicno, drumska veza Dorcola i SA treba da ide kroz tunel trasom danasnje pruge.

U tom slucaju bi se i Karadjordjeva rasteretila i imala vezu samo sa Francuskom ulicom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439205#p439205:n2862o8e je napisao(la):
DzonTravolta » 11 Mar 2017 09:47 pm[/url]":n2862o8e]
Čak i da je ovo istina, što bi bilo naravno dobro, mislim da ima prioritetnijih deonica širom Srbije.
Нема приоритетније пруге у Србији од ове (пруга Панчево - НС је намирена). Централна Србија је са припадајућим градовима сод кључне важности по ову државу и њен народ. Оног дана када економски и транспортно докусуримо централну, западну Србију и Шумадију судбина овог народа је запечаћена.
 
Sudbina je zapečaćena onog trenutka kad smo pristali da radimo i gradimo šta i gdje nam kreditori kažu.
 
Вероватно отварање нечега, а шинобус "преправљен"..
 
Mислио сам да је у питању онај "МОТ 410", али сад видим да је овде четвороделоно ветробранско стакло, а да је МОТ има троделно. Биће пре да је прави шинобус 812 само прерађен.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439999#p439999:3ijmf9ln je napisao(la):
tragac » 14 Mar 2017 11:38 pm[/url]":3ijmf9ln]Kolika je širina ovih šinobusa? Izgledaju mi šire od ostalih voznih sredstava.

Cini ti se da su siri ovi sinobusi zato sto su zapravo nizi od ostalih voznih sredstava.
 
Vrh