Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Brzina od Rakovice prema Makisu park B je sa 20 km/h na sat vec odavno. Ono sto je problem jeste da je samo jedna tunelska cev za saobracaj dok je ova desna zatvorena jer je 661 dizelka iskocila iz sina pre vise od 2 meseca. Po knjizici reda voznje od Rakovice prema Jajincima je brzina 70 km/h. Veliki je problem sto signali ne rade uopste na nekim stanicama BG cvora tipa Surcin. Ostruznica i Jajinci. Sto se tice beogradske obilaznice tu bi mogli sve stanice da srede i da postave MMI sistem za upravljanje signalima i skretnicama jer je ovaj sadasnji beskoristan ne radi nista.
 
Када се толико наши бусају у јуначке груди, за брзину 200км/с, сад ћемо ми, ево какве су брзине у једној земљи са много јачом економијом, највећом густином насељености у Европи, где возовима конкурише најгушћа мрежа аутопутева у Европи, а макар ван градских подручја нема већих потешкоћа да се у равници реконструише (или изгради нова) пруга за веће брзине.
496px-Baanvaksnelheden.png

Дакле, највећи део мреже 130км/с-140км/с.

Извор слике Википедија.
 
али имају тај један правац за велике брзине. нама је 140-160 плафон
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437540#p437540:2518qixo je napisao(la):
Pendolino » 04 Mar 2017 03:00 pm[/url]":2518qixo]Nama je trenutno 100km/h plafon, osim između Pazova.
I Paraćin-Jagodina.
 
Примећујете ли просек техничке брзине? Мрежа пруга за брзине преко 140км/с је незнатна, али је просечна техничка брзина преко 120км/с.

У Србије је 62км/с. Средња брзина путничких возова око 43км/с, а најбржи брзи возови су просечно око 60км/с.
 
Pendolino":2vg1p027 je napisao(la):
Već imaju Rumuniju i Bugarsku za te stvari. Mislim da mi više nismo ni u kakvim strateškim planovima EU. Nismo više ni slepo crevo, postali smo dobroćudni tumor.
Moram da repliciram na ovaj post, bez obzira sto je diskusija trenutno otisla u nekom drugom pravcu.

Misljenja sam da je na nama dal cemo biti slepo crevo ili zemlja kroz koju prolazi bitan zeleznicki koridor.

Strategije su jedno, ali bez obzira na razne strategije, zivot nas je naucio da su ljudi i kompanije izuzetno pragmaticni i trzisno orijentisani.
Ako je nemacki kapitalista bio spreman da svoju proizvodnju izmesti na druge kontinente zarad veceg profita, sumnjam da ce robu transportovati kuda je skuplje.
A cena, pored faktora plata i troskova (a i tu smo nazalost konkutentni) zavisi i od terena.
A teren kroz karpate nekako ne smatram pandanu pomoravlju.

Tako da, kao sto rekoh...
Sve je na nama. Kako se postavimo, tako ce nam i biti.
A ako nastavimo da zanemarujemo zeleznicki transport (kao sto to uglavnom radimo) onda nam je nebitno i da nas EU svrsta u top 5 prioriteta po pitanju zeleznice.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437581#p437581:15f0xbix je napisao(la):
laki72 » 04 Mar 2017 10:09 pm[/url]":15f0xbix]
Strategije su jedno, ali bez obzira na razne strategije, zivot nas je naucio da su ljudi i kompanije izuzetno pragmaticni i trzisno orijentisani.
Ako je nemacki kapitalista bio spreman da svoju proizvodnju izmesti na druge kontinente zarad veceg profita, sumnjam da ce robu transportovati kuda je skuplje.
A cena, pored faktora plata i troskova (a i tu smo nazalost konkutentni) zavisi i od terena.
A teren kroz karpate nekako ne smatram pandanu pomoravlju.

Tako da, kao sto rekoh...
Sve je na nama. Kako se postavimo, tako ce nam i biti.
A ako nastavimo da zanemarujemo zeleznicki transport (kao sto to uglavnom radimo) onda nam je nebitno i da nas EU svrsta u top 5 prioriteta po pitanju zeleznice.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Već sam jednom ranije replicirao nekome na konstataciju da je priča o koridoru 10 završena kada je most kod Vidina završen.
Medjutim,ma koliko nas sada prevoz tereta železnicom zaobilazio preko Rumunije i Bugarske zbog manjih ili nikakvih carinskih formalnosti,kada se stanje železničke infrastrukture kod nas popravi eto opet privatnih operatera na koridoru 10. Jer,zabole privatnika da li se njegov voz prevlači prugama koje su na teritoriji EU ili kroz tamo neku Srbiju ako mu je kud i kamo jeftinije i brže ova druga opcija. Čak šta više,ovaj trenutni obim prevlačenja kargo vozova preko naše teritorije nije zanemarljiv i već polako prevazilazi tehničke mogućnosti Srbija karga zbog nedostatka voznih sredstava(lokomotiva) i mašinovodja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438364#p438364:39kx2th1 je napisao(la):
Stomatolog » 08 Mar 2017 09:25[/url]":39kx2th1]B92, 8.3.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1237654

Srbi čekali obilaznicu 27 god: Krajem marta...

Ipsilon krak, odnosno obilaznica oko Subotice koja je počela da se gradi pre 27 godina, biće kompletno završena u 2019, kaže ministarka Zorana Mihajlović.

"Ova vlada završiće Ipsilon krak koji je, verovali ili ne, počeo da se gradi pre 27 godina", rekla je Mihajlovićeva posle obilaska radova na toj deonici.

Ona je navela i da "svi su obećavali kako će da završe obilaznicu oko Subotice koja treba da poveže dva granična prelaza Horgoš i Kelebiju, ali mi ćemo to da završimo".

Mihajlovićeva je za Televiziju Subotica, nakon obilska radova na ovoj deonici koji su bili blokirani četiri godine, rekla da su krajem prošle godine počeli radovi na "Ipsilon kraku".

"Do kraja marta biće završen deo od raskrsnice sa Bikovačkim putem do petlje Subotica Jug", precizirala je ona.

Mihajlovićeva je navela i da će do kraja jula biti "završen i deo od Somborskog do Bačkotopolskog puta u dužini od pet kilometara"

"U budžetu za sledeću i 2019. godinu obezbedićemo 1,8 milijardi kako bi se kompletno završio Ipsilon krak", rekla je Mihajlovićeva.

Govoreći o pruzi Beograd – Budimpešta koja će proći kroz Suboticu, Mihajlovićeva je navela da početak radova na prvoj deonici od Beograda do Stare Pazove očekuje u maju.

"Za izgradnju deonice od Novog Sada do granice sa Mađarskom pregovori treba da budu završeni do kraja godine", rekla je Mihajlovićeva, a preneo njen kabinet.

Ona je najavila da će Srbija zajedno sa Mađarskom da radi na smanjenju vremena koje se provede u čekanju na granici.

"Trenutno je zadržavanje za putničke vozove 30-35 minuta, za teretne 90-180 minuta i predlog je da se formira zajednička granična stanica što će prepoloviti vreme zadržavanja", rekla je Mihajlovićeva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437509#p437509:1cunh7mi je napisao(la):
Karlo del Ponte » 04 Mar 2017 11:34 am[/url]":1cunh7mi]Када се толико наши бусају у јуначке груди, за брзину 200км/с, сад ћемо ми, ево какве су брзине у једној земљи са много јачом економијом, највећом густином насељености у Европи, где возовима конкурише најгушћа мрежа аутопутева у Европи, а макар ван градских подручја нема већих потешкоћа да се у равници реконструише (или изгради нова) пруга за веће брзине.
496px-Baanvaksnelheden.png

Дакле, највећи део мреже 130км/с-140км/с.

Извор слике Википедија.

ma da, uskoro ih prestižemo

p.s. a jesi li nekad bio u holandiji?
 
Izvor: Novosti.rs

Od leta putnici u modernim vagonima
04%20(5)_620x0.jpg

DO leta bi sa srpskih pruga konačno trebalo da nestanu kompozicije išarane grafitima, s pohabanim i isflekanim sedištima u vagonima. U Fabrici šinskih vozila "Goša" u Smederevskoj Palanci uveliko se radi na modernizaciji kola koja će narednih meseci zasijati novim sjajem. Na spisku za remont je 25 vagona čija će unutrašnjost biti potpuno zamenjena.

Preduzeće "Srbija voz" izdvojilo je 210 miliona dinara iz sopstvenih sredstava za uređenje vagona koji saobraćaju na međunarodnim relacijama.

Pomoćnik generalnog direktora za komercijalne poslove i marketing "Srbija voza" Zoran Stevanović napominje da će kola imati bolje grejanje i mnogo kvalitetnije osvetljenje. Kako kaže, obim radova je takav da će posle remonta garniture izgledati i funkcionisati kao u novim kolima. Vagoni će spolja biti u sivim tonovima, dok će unutrašnjost biti u crvenoj i plavoj boji.

- Imamo 10 kola sa sedištima visokog komfora koja će biti presvučena, a biće obnovljeni i podovi - objašnjava Stevanović.

- Što se tiče enterijera, većina materijala će biti zamenjena, kao i oprema i tehnika. U devet kola sa ležajevima najveći je obim radova, jer se skida sve iz unutrašnjosti, pa čak i uređaji. Ostaju samo kostur i šasija, tako da ćemo posle radova dobiti praktično nova kola. To su udobni kušeti koji u dnevnoj vožnji mogu da se koriste za sedenje, a sedišta mogu i da se obore. Oni saobraćaju na linijama ka Baru, Ljubljani i Budimpešti.

U planu popravki je i šest kola za prevoz automobila kojima će biti produžen vek.

Stevanović smatra da će planiranim popravkama biti značajno unapređen kvalitet usluge ovog javnog preduzeća.

- Zaokružili smo proces nabavke vozila iz ruskog kredita i u saobraćaju imamo 21 garnituru elektromotornih vozova - navodi Stevanović.

- U saobraćaj je pušteno i 27 novih dizel-motornih vozila, a ranije ih je nabavljeno 12, tako da ih sada ukupno na našim prugama ima 39. Posle ovog remonta od 25 kola, ostaće nam još samo 16 starih elektromotornih vagona, od kojih devet saobraća u "BG vozu" a ostali na relacijama do Pančeva, Niša i Požarevca.

U "Srbija vozu" se nadaju da će u narednom periodu preurediti i te kompozicije. Kako kažu, u toku su pregovori sa gradom Beogradom o tome da se, uz pomoć sredstava EBRD, garniture prilagode potrebama prevoza u gradskoj železnici.

VRAĆA SE POVERENjE

OD KADA su uvedene nove kompozicije, kupljene iz ruskog kredita, povećao se broj putnika, naročito u regionu Vojvodine - tvrdi Stevanović. - Dešava se da u Novom Sadu ljudi stoje u redu petkom da kupe karte. Naš cilj je da imamo više putnika i na drugim relacijama. Nadamo se da ćemo modernizacijom vagona to i postići i da ćemo vratiti poverenje putnika.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... m-vagonima
 
To jeste dobra vest, ali postavlja se pitanje kako naterati ljude da primarno koriste vozove umesto drumske alternative?
Ako ti od Niša do Beograda vozom treba pet sati, a busom dva/dva i po sata, o čemu tu da se priča? Ako ti do Zrenjanina busom treba sat i po, a vozom skoro tri sata (pritom sa zabačene stanice), o čemu tu da se priča? Iako postoji razlika u ceni, to nije bez razloga.
Ključ svega je da se obnavljaju pruge i moraju brže da se rade.
A na ovu priču oko zamene garnitura BG voza možete da zaboravite. Što bi grad učestvovao u kupovini nečega što će u roku od odmah stradati.
 
Показало се да није баш тако. Чак и на веома лошим пругама, попут оне између Краљева, Крушевца и Сталаћа, путника има, јер је Србија сиромашна земља и разлика у цени је веома убедљив аргумент за њено становништво.

Нишка пруга коју помињеш је мени омиљен пример мањка искоришћености и прихода због слабе понуде и још горе организованости и прилагодљивости српских железница. Не иде воз до Ниша пет сати како пишеш, осим путничког, који даље од Јагодине из Београда не би требало ни да вози. Иде око четири сата - а највеће успорење је управо где не би смело да га буде, од Ресника до Главне станице. Из Раковице би путовање до Ниша, међутим, трајало мало више од три и по сата, али авај, штадлер у Раковицу не може... Али може да се заустави на бившем стајалишту Кнежевац, које је, штавише, одлично повезано са целим јужним делом Београда линијом 37. За буквално трећину Београда, Кнежевац је веома прихватљива опција за путовање ка Нишу.

Са стајањем у Кнежевцу, путовање брзим возом на нишкој прузи је временски конкурентно чак и до Велике Плане, где аутобус иначе има највећу предност, јер до Београда не стаје нигде, а вози искључиво аутопутем (сат и 35 наспрам сат и 15 минута).
Али, треба извадити руке из дупета и главу из земље и привремено, до оспособљавања станице Раковица, заустављати брзе возове у Кнежевцу. Ето, велика наука, за Нобелову награду.

Уосталом, имаш нову пругу Београд - Панчево, а колико путника за Панчево? Зашто? Па, "фактор Овча", јбг.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438440#p438440:ppegep2d je napisao(la):
Igor » Sre Mar 08, 2017 2:49 pm[/url]":ppegep2d]Izvor: Novosti.rs

Dešava se da u Novom Sadu ljudi stoje u redu petkom da kupe karte.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... m-vagonima

Petkom u Novom Sadu red na ž.s. postoji u zadnjih 20 godina, da ja znam, mozda i duze. Cuj, "desava se". Prvi red u modernoj istoriji...
 
Meni deluje da je mnogo 140 000e za remont unutrašnjosti jednog vagona. Jeste da se vadi sve kako su rekli i stavlja sve novo ali za 140 000e možete kupiti trosoban stan u centru Beograda manje više. U ove vagone će staviti verovatno nešto najnižeg ili srednjeg kvaliteta tako da mi za pod, zidove, krevete i farbanje deluje da je premnogo dati tolike pare.
 
jedan novi vagon kosta par miliona evra, tako da 140k za kompletno sredjivanje nije neka prevelika cifra. otud tolika popularnost motornih garnitura, dobije se ceo voz po ceni dva vagona

EDIT: presmesna je izjava da preduzece koje godinama unazad grca u dugovima daje 210miliona "iz sopstvenih sredstava". nikad necu reci nista protiv obnove zeleznickog voznog parka, kao ni infrastrukture, i smatram da drzavna transportna preduzeca ne moraju nuzno da posluju sa dobitkom da bi bila uspesna, ali populizmu nikad kraja...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438484#p438484:z51n4ani je napisao(la):
Biciklistkinja » 08 Mar 2017 04:53 pm[/url]":z51n4ani]Meni deluje da je mnogo 140 000e za remont unutrašnjosti jednog vagona. Jeste da se vadi sve kako su rekli i stavlja sve novo ali za 140 000e možete kupiti trosoban stan u centru Beograda manje više. U ove vagone će staviti verovatno nešto najnižeg ili srednjeg kvaliteta tako da mi za pod, zidove, krevete i farbanje deluje da je premnogo dati tolike pare.

Kad bi znao da jedan vagon vredi milion evra onda ga ne bi uporedjivao sa trosobnim stanom u Beogradu.
 
Ono o čemu sam ja govorio je samo činjenica da Železnice moraju da porade malo na svom marketingu. Kad god se sa nekim društvom dogovaram da putujemo negde po Srbiji (ili u bliži komšiluk), a ne idemo automobilom, kad neko potegne voz kao ideju, prva reakcija je: "JAAAAOJ, PA TO JE SPOORO, IDEMO BUSOM!".
Dok se ne srede pruge, treba pucati na priču o ceni, bezbednosti i udobnosti.
 
Kod njih marketing ne postoji to je problem ili je zaglavljen u proslom vjeku
 
Srb kargo saradjuje sa njima, tako da zeleznica ima koristi od Neltovog terminala...
Jedino kad dodju privatnici ako im ,,otmu" ovaj posao!
 
Са горњег линка:

„Intermodalni transport je sinonim za ekonomično, efikasno i ekološki održivo globalno kretanje svih vrsta roba. Mi u Neltu težimo da naše poslovanje bude prepoznato upravo po ovim atributima. Novim setom logističkih usluga koje pokrećemo aktiviranjem intermodalnog terminala našim klijentima omogućićemo smanjenje logističkih troškova, ali doneti i brži, sigurniji i kvalitetniji transportni servis. Redovni nedeljni železnički transport kontejnera u uvozu i izvozu na relaciji luka Rijeka-Nelt Dobanovci je prvi od servisa koje stavljamo na raspolaganje tržištu. Za društvo i državu bitan je efekat smanjenja emisije štetnih gasova i rasterećenje drumske infrastrukture.“ izjavio je Ivan Milićević, menadžer operacija i razvoja NELT LSP

Сад нека ми неко каже да приватни сектор, какав је да је, није бољи од државних партијских јазбина, које само по сили закона називају себе фирмама.
Па, наша пошта (ЈП "Кркобабић") сагради дистрибутивни центар у Земуну без прикључка на железничку мрежу?!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438440#p438440:h3rs5kxt je napisao(la):
Igor » 08 Mar 2017 02:49 pm[/url]":h3rs5kxt]Izvor: Novosti.rs
Od leta putnici u modernim vagonima

Ovaj članak mi je interesantan jer praktično daje invertar šta je od upotrebljivih putničkih voznih sredstava preostalo u saobraćaju u Srbiji:
* 39 savremenih dizel-motornih vozova (Metrovagonmaš)
* 21 savremena elektromotorna garnitura (Štedler)
* 16 starih elektromotornih garnitura (RVR), 9 na BG Vozu i još 7 na međugradu
* za međunarodne vozove (Bar, Ljubljana, Budimpešta) ove godine sa remonta dolazi 10 vagona sa sedištima, 9 vagona sa ležajima i 6 autovagona
* još meni nepoznat broj neremontovanih vagona koji su još uvek upotrebljivi za saobraćaj

Ima li još nešto, ili je to manje-više današnji Srbija Voz?
 
Vrh