Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

ја, заправо, подржавам Делију. приватизацијом би се заиста побољшао квалитет вожње (чисти, уредни и нови возови и вагони) чиме би се путници вратили у возове. мана, порасле би цене карата, али и то може да се покрије кроз субвенције. јер чак и у Британији, где све возе приватне компаније, постоје субвенције, које у просеку износе 2 фунте по путовању, односно 12 пенија по путничком километру (19 динара по садашњем курсу). имате овде детаљан извештај о финансијком резултату, да не тупим
 
nacuo sam neke planove da se dugorocno planira privatizacija putnickog i karga, te da bi samo infrastruktura ostala u drzavnom vlasnistvu.

svakako bih se slozio sa delijom, prodati, kad nismo u stanju da vodimo racuna o necemu tako bitnom. neka 51/49 privatizacija savesnom novom vlasniku bi bila idealna (po uzoru na jat, samo bez muljanja)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389957#p389957:2ze8f9hu je napisao(la):
arapski investitor » Sun Jun 05, 2016 12:29 am[/url]":2ze8f9hu]nacuo sam neke planove da se dugorocno planira privatizacija putnickog i karga, te da bi samo infrastruktura ostala u drzavnom vlasnistvu.

svakako bih se slozio sa delijom, prodati, kad nismo u stanju da vodimo racuna o necemu tako bitnom. neka 51/49 privatizacija savesnom novom vlasniku bi bila idealna (po uzoru na jat, samo bez muljanja)

Prvo ce Kargo biti prodat u to sam uveren jer donosi novac za razliku od Srbija voza.
 
Sta taj krs od vagona su slali za rusiju nego

Prvi sezonski voz BG-BAR krenuo - prazan
Miroslava Brkic , Mateja Beljan , | 04. 06. 2016 - 22:48h

Prvi sezonski voz koji je juče trebalo da krene iz Beograda do Bara u 21 sat, nije otišao iz stanice. Tako je večerašnji voz koji je iz Beograda krenuo u Bar, takođe u 21 sat, postao prvi ove sezone.

df5da34c48d91a88f443cd98a0d8549b.jpeg


Iako je u redu vožnje na sajtu uredno pisalo da voz iz Beograda kreće 3. juna za Bar, taj voz nikad nije pošao. Međutim, voz koji je večeras išao za Bar, krenuo je potpuno prazan i 12 minuta poranio.

Voz Beograd - Bar na tabli polaska vozova ima sada tri termina, jedan jutarnji i dva u večernjim satima.

Ali, novi polazak u 21.10 prekriven je lepljivom trakom na oglasnoj tabli na stanici.

3fd6cfbc6d34abcb82d2d3dff496f5a4.jpeg


Jutarnji polazak, kao i prvi večernji otkriveni su na oglasnoj tabli, a na sajtu Železnica Srbije piše i termin ovog noćnog polaska.

16efa54448cece91b31ea1b85802cd8c.jpeg


Stanica je večeras bila pusta, a voz je sa pet vagona, otputovao praznih sedišta.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/prvi-s ... an/pr1gtpy
 
Ja podržavam privatizaciju svega u Srbiji što ima veze sa biznisom. Naša država bi i nakovanj pokvarila, a, ako vredi nešto novca, onda bi bogami to i namerno uradila, makar morala da izmisli drvenu furunu.

Kao što napisa čovek, u Evropi postoji mnogo neprofitabilnih železničkih linija na kojima rade privatni operateri - uz subvencije. Račun i kod nas i tamo stiže istome na naplatu (državnom budžetu, tj. građaninu), samo što građanin tamošnji dobije i nešto zauzvrat od železnice.

Takođe, pošto je privatna kompanija uvek zainteresovana da radi, tj. da zarađuje, ona će uvek biti raspoložena da otvori neku liniju, samo ako političari hoće da plate. Dakle, ostaje jedna karika "kurcobolje" koju treba slomiti.
U sadašnjem modelu je, međutim, "kurcobolja" dvostruka: Železnicama Srbije obično treba više godina, a često i nekoliko decenija, da pokrenu čak i isplativ posao (primer: iole adekvatna linija za Vršac uvedena je 30-ak godihna posle remonta pruge koji je omogućio da ona radi bez gubitaka).
 
O5 lupetanje i neinformisanost Blic-a. 1342/1343 je auto voz koji ne saobraća. Zato je i prelepljen na info tabli. Kakvo spinovanje boze dragi. Ne ide mi u glavu zašto to rade. :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389977#p389977:hiouz25b je napisao(la):
mvbg1 » Sun Jun 05, 2016 2:09 am[/url]":hiouz25b]O5 lupetanje i neinformisanost Blic-a. 1342/1343 je auto voz koji ne saobraća. Zato je i prelepljen na info tabli. Kakvo spinovanje boze dragi. Ne ide mi u glavu zašto to rade. :bash:

Popili malo vise vinjaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389897#p389897:3f8szd2z je napisao(la):
Delija » Sub Jun 04, 2016 5:27 pm[/url]":3f8szd2z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851:3f8szd2z je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":3f8szd2z]
A šta bi ti privatizovao od železnice, koje sisteme? Infrastrukturu, putnički, kargo?
СВЕ бих приватизовао у ЖС сем инфраструктуре али би зато у случају лошег одржавања исте држава била дужна да плаћа пенале приватној компанији. Уколико до тога дође пенали би били наплаћени имовином свих директора и чланова владе Србије.

Ако ни то не функционише онда и све главне правце под концесију па кад већ нећемо да бринемо о својој имовини, има ко хоће.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851:3f8szd2z je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":3f8szd2z]I šta bi time dobio? Baš me zanima... Opšta kur****** jeste prisutna, ali šta bi dobio privatizacijom? Sem što kur***** ne bi bilo?
Добио бих бољу услугу и мање порезе пошто више не би народ морао да плаћа нерад и јевашлук читавих јавних система као што су железнице.

Kako moze usleg loseg odrzavanja infrastrukture ZS infra da placa penale privatnicima, kad je to njena imovina? To sto kazes je nelogicno! Zna se koja je brzina, mi ti garantujemo da tom brzinom mozes proci i to je to, to sto je tu 30 km/h to je nas problem. Ako neces da vozis niko te ne tera, idi na BG, RO... Slobodno trziste na kome i mi gubimo ako ne popravimo pruge. Jedini penali se mogu platiiti ukoliko se nesto desi (ispadne sa sina, kasnjenje tj. nepotrebno zadrzavanje). Da treba da postoji odgovornost slazem se, al ti ode u drugu krajnost!
A sad o privatizaciji? Ko bi kupio ZS putnicki i Kargo? OBB, DB? Aha boli ih ona stvar, kad ce uskoro da se liberazlizuje ovde trziste i mogu bukvalno dzabe da naprave svoju kompaniju... Uzmu koliko im treba radnika, placaju trase Infri i resena stvar. E onda bi kupio neki tamo ,,bizmismen"... I zasto bi u opste iko kupovao putnicki prevoz kad nema nikavu racunicu? Ajd Kargo jos i ima neku kintu, al opet je jeftinije sacekati jos malo pa napraviti svoju firmu. Nije da mi prevozimo 100 miliona t robe mesecno...
Eeee a ko bi uzeo to u koncesiju? Mozda bi glavni prvaci i imali zainteresovane, a sta bi sa ostatkom Srbije? Ugasio ili dopustio da tu ZS pravi gubitke? Shvatite da je svuda u svetu zeleznica od javnog znacaja, nije joj cilj da bude profitabilna (sem prevoza robe) zato su karte i pristupacne svima (OK sem HS vozova!). Sta fali liberalizaciji trzista i dopustiti svima po istoj naknadi da voze? Pa ko hoce magistralne pravce slobodno...


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389952#p389952:3f8szd2z je napisao(la):
JohnnyLee » Sub Jun 04, 2016 11:14 pm[/url]":3f8szd2z] јер чак и у Британији, где све возе приватне компаније, постоје субвенције, које у просеку износе 2 фунте по путовању, односно 12 пенија по путничком километру (19 динара по садашњем курсу). имате овде детаљан извештај о финансијком резултату, да не тупим

Niko ne spori da se mogu subvensionisati i privatnici koji drze neku liniju, ali ako ce se subvencionisati kao do sad ZS, zar stvarno mislis da ce neko doci da radi ovde? Desice nam se scenario kao u Rumuniju gde vozi sve i svasta tj. razni krsevi pokupovani po celoj Evropi od strane privatnika i drze svega po neku liniju... Cena logicno ne moze da isplati voznju, jer nismo mi bogati kao Britanija pa da iko daje subvencije kako treba (tu mislim i na opstinu, grad, pokrajinu - sa izuetkom BG-a)... Ovako makar ZS deluje u sluzbi gradjana tj. javnoj sluzbi, vozi na linijama koje niko drugo ne bi pokrivao, a zaradjuje na nekim drugim (NS, Vrsac). Sa ovim sta dobijaju od drzave dobro i da idu!
Nemam ja nista protiv privatnika, ali ne bih dopustio nekome da ima monopol jer su i Britanci skontali da nije bas sve bajno kako se cinilo, niko drugi u Evropi nakon toga nije otisao tako daleko sa privatizacijama...
Zdrava konkurencija protiv ZS-a je ok, ali shvatite da ni komlet ZS ne treba da bude profitabilan (kao sto nije ni ceo DB, OBB, SNCF)!


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389965#p389965:3f8szd2z je napisao(la):
Пантограф » Sub Jun 04, 2016 11:52 pm[/url]":3f8szd2z]
U sadašnjem modelu je, međutim, "kurcobolja" dvostruka: Železnicama Srbije obično treba više godina, a često i nekoliko decenija, da pokrenu čak i isplativ posao (primer: iole adekvatna linija za Vršac uvedena je 30-ak godihna posle remonta pruge koji je omogućio da ona radi bez gubitaka).
Nije bas sve tako bajno, a koliko je kriv ZS vise je kriva drzava koja svom preduzecu (vlasnistvu) nije davala ni dinara, pa nisu ni imali sa cim da voze! A nakon remonta isli su tu sinobusi i imali su solidnu popunjenost, medjutim to je vozilo i tada bilo prevazidjeno! Kako su krenuli oni da ispadaju logicno ljudi se vise nisu ni vracali zeleznici, dok im nije pruzena adekvatna usluga. Sa novim vozovm poceli su da se vracaju i putnici....
Nije da ZS tu nije hteo da vozi i da ga je bolela ona stvar, nego nije imao sa cim...
 
Па, комунисти би рекли "све се може кад се хоће", што баш и није тачно када говоримо о могућности да брзи воз за Бар отпутује на Месец, али какав-такав воз може да се набави, ако се жели. Пример су популарне "швеђанке". Немаш за ново - узми половно. А за то је сигурно било пара 1989, 1998...

Ево, да имају пословног њуха, по истом принципу као за Вршац (дизелка донекле вози под жицом, шта да се ради док не купимо хибриде) већ би отворили линију Београд - Шабац.
 
Tacno kazes, ali odakle zeleznici pare? Bilo da kupi novo, bilo polovno... Znaci drzava (kao vlasnik) je tu kriva sto nije nabavljala nova sredstva!
Jer gledajmo ovako, za kompletan ZS (infra, putnicki, kargo) subvencija za 2015. godinu je malo manje od 90 miliona eura (kazem komplet posto nije jos izvrsena podela, pa i Kargo je tu bio ukljucen iako on ne bi trebao da dobija subvencije). 21 Stadler je placen 100 miliona evra! :mrgreen: ajmo na polovno: Ako se ne varam posrednicka firma je svedjanke (DMV 710) platila oko 250.000 evra po komadu, pa je onda preprodala ZS-u sa Sarancicem na celu za ,,malo" vecu cenu. Uzeto je 10 svedjani, znaci 2,5 miliona evra im je realno cena, iako je ZS platio vise - a oni bez drzave te pare nemaju... Samo po optuznici Sarancic je ostetio preduzece za 1,24 miliona evra, jer su napumpali ,,malo" cene (+ mislim da su tu bile ukljucene i lokse 644 koje su kupljenje od SZ-a)!
 
Meni je najtužnije što u tim preskupuim Štadlerima ne putuje više od desetak ljudi u većini slučajeva. Država treba da poradi na promociji sopstvene železnice, posebno sada kad imamo moderne vozove a i mnogo pravaca se modernizuje.
 
Da drzava godisnje ulozi u infra i putnicki prevoz
150 mil evra 65 mil evra za utezanje infastrukture i pravljenje veza koje fale 65 mil za putnicki prevoz vozila vagone a 20 mil za plate i lagano skidanje zaposlenih
 
tragac":30tysqkk je napisao(la):
Meni je najtužnije što u tim preskupuim Štadlerima ne putuje više od desetak ljudi u većini slučajeva. Država treba da poradi na promociji sopstvene železnice, posebno sada kad imamo moderne vozove a i mnogo pravaca se modernizuje.
Nisu preskupi, al nisu ni jeftini. Prosto cena je tolika za EMV na zapadu, moze na istoku da se nadje jeftinije, al sto ne platis na mostu, platices na cupriji :D
Mi smo jos i dobro prosli sa njima, sto se cene tice... Shvatite da samo jedna lokomotiva vredi od 4 miliona pa nadalje!
Pa sve zavisi gde ti putujes, ka NS su puni Stadleri (nekad idu i 2 spregnuta zajedno), za Kraljevo ide prazan... Ali uglavnom su dobro popunjeni!

direktor":30tysqkk je napisao(la):
Da drzava godisnje ulozi u infra i putnicki prevoz
150 mil evra 65 mil evra za utezanje infastrukture i pravljenje veza koje fale 65 mil za putnicki prevoz vozila vagone a 20 mil za plate i lagano skidanje zaposlenih
Eh direktore kad bi oni ulozili ove pare...
Mada mislim da je ovo malo za plate! Oko 14 milijardi dinara(oko 110 miliona evra) je trebalo kad su bili zajedno, da kazemo da sad treba pola (jer Kargo se ne subvencionise, mada opet on ne nosi pola!), sto znaci da treba 60 miliona evra samo za plate! Kad bi stvarno ulozili 150 miliona evra godisnje to bi se i videlo, ovako je samo prezivlajvanje...
 
Dzaba se prica ovde od remontima pruga za velike brzine kada Zeleznice Srbije to ne zele da urade vec se prica samo pusta za javnost. Njih ne zanima geometrija koloseka i ostalo sto se radi da bi se postigle velike brzine. Oni ce i dalje da stoje na pricama za 120 km/h pod izgovorom da nemaju vozila za te brzine. Infrastruktura Zeleznice Srbije je jedna banana kompanija oni nemaju ni pristojne racunare u stanicama sa kojih se upravlja signalima i skretnicama. Sta drugo da kazem da se negde koristi Windows 98. :D
 
Slazem se, prosto mi smo na svom maximum od 120 km/h :bash: sve preko toga je za nas nepojmivo...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390021#p390021:1ydprrjm je napisao(la):
Kolega2357 » Ned Jun 05, 2016 12:01 pm[/url]":1ydprrjm]Infrastruktura Zeleznice Srbije je jedna banana kompanija oni nemaju ni pristojne racunare u stanicama sa kojih se upravlja signalima i skretnicama. Sta drugo da kazem da se negde koristi Windows 98. :D
Koje su to stanice gde se upravlja skretnicama i signalima preko racunara, a da su pritom krs racunari?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390022#p390022:15wdli1s je napisao(la):
Politikolog » Sun Jun 05, 2016 1:05 pm[/url]":15wdli1s]Slazem se, prosto mi smo na svom maximum od 120 km/h :bash: sve preko toga je za nas nepojmivo...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390021#p390021:15wdli1s je napisao(la):
Kolega2357 » Ned Jun 05, 2016 12:01 pm[/url]":15wdli1s]Infrastruktura Zeleznice Srbije je jedna banana kompanija oni nemaju ni pristojne racunare u stanicama sa kojih se upravlja signalima i skretnicama. Sta drugo da kazem da se negde koristi Windows 98. :D
Koje su to stanice gde se upravlja skretnicama i signalima preko racunara, a da su pritom krs racunari?

Evo uzecu primer Batajnicu tu cas cas ne radi ali tu nije toliki problem jer ima fizicki pult gde se moze upravljati signalima i skretnicama.
 
U Batajnici moze da se upravlja skrektnicama i signalizacijom racunarom? Ja jedino znam za stanicu Dimitrovgrad da ide preko racunara, u ostalim stanicama ide pultom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390027#p390027:3ukolukd je napisao(la):
Politikolog » Sun Jun 05, 2016 1:29 pm[/url]":3ukolukd]U Batajnici moze da se upravlja skrektnicama i signalizacijom racunarom? Ja jedino znam za stanicu Dimitrovgrad da ide preko racunara, u ostalim stanicama ide pultom...

Pa moze nije Dimitrovgrad jedina stanica. MMI uredjaje ce svuda stavljati ima ih Prokop vec sada. Takodje Prokop ima samo mogucnost da se preko racunara upravlja signalima i skretnicama nema pulta. Prokop ima dodatne fukncije moze da se unapred isprogramira na racunaru davanje signala i pomeranje skretnica takodje mogu se balize programirati u Prokopu na primer i ako ima zeleno svetlo moze programirati baliza da ne sme da je prodje sa vise od 20 km/h.
 
E ovo nisam primetio, znaci u ptokopu ima baliza?? Nisam gledao lepo Na pragovima, gde se jos postavljaju ili nemora to kod nas ;-) xaxaax
 
Kolega2357":5sumzbg1 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390027#p390027:5sumzbg1 je napisao(la):
Politikolog » Sun Jun 05, 2016 1:29 pm[/url]":5sumzbg1]U Batajnici moze da se upravlja skrektnicama i signalizacijom racunarom? Ja jedino znam za stanicu Dimitrovgrad da ide preko racunara, u ostalim stanicama ide pultom...

Pa moze nije Dimitrovgrad jedina stanica. MMI uredjaje ce svuda stavljati ima ih Prokop vec sada. Takodje Prokop ima samo mogucnost da se preko racunara upravlja signalima i skretnicama nema pulta. Prokop ima dodatne fukncije moze da se unapred isprogramira na racunaru davanje signala i pomeranje skretnica takodje mogu se balize programirati u Prokopu na primer i ako ima zeleno svetlo moze programirati baliza da ne sme da je prodje sa vise od 20 km/h.

OK mi je za Prokop da moze (komplet nova oprema), al kad sam zadnji put bio u Bataji to nije moglo... Niti znam da je moglo u nekoj drugoj stanici, al ajde moguce da ja gresim... Ja jedino znam da se tako radi u Dimitrovgradu. Ti kazes stavljace, sto znaci da sad ne moze? Nego je to moguce u buducnosti, na to mislis?
Jel mozes da pojasnis ovo boldovano programirati balizu? Nije mi jasno na sta mislis...
 
MMI sistem se postepeno ugradjuje u svim stanicama. Koje su posednute otpravnikom vozova. U Beogradskom čvoru MMI sistem upravljanja imaju stanice: Batajnica,Novi Beograd,Prokop,P.Most,Krnjača,Ovča,Pancevo glavna.
Objasni mi Kolega za ove kontrolne balize i prelaz preko njih sa 20km/h. Ja za to nzm.
 
mvbg1":11uk9llb je napisao(la):
MMI sistem se postepeno ugradjuje u svim stanicama. Koje su posednute otpravnikom vozova. U Beogradskom čvoru MMI sistem upravljanja imaju stanice: Batajnica,Novi Beograd,Prokop,P.Most,Krnjača,Ovča,Pancevo glavna.
Objasni mi Kolega za ove kontrolne balize i prelaz preko njih sa 20km/h. Ja za to nzm.

Hvala na odg :kk: Priznajem da nisam bio dugo, pa nisam znao da su poceli da ugradjuju...
A i mene zanima ovo za balize...

Pozdrav
 
Ja stvarno ne znam sta bi se postiglo privatizacijom zeleznice, osim potpunog unistenja i ovakvog putnickog saobracaja kakav sada postoji? Da li bi se brzine na prugama povecale? Da li bi u roku od sedam dana postavi APB gde god ne dostaju, pa onda umesto 100km/h isli 160, da li bi pruzni prelazi bili denivelisani,da li bi stanice odjednom postale super kul moderne...? Pa ne bi, jer je to deo infrastrukture. Osim ako se ne misli prodaja infrastrukture u paketu??? Ako se misli samo prodaja putnickog i teretnog transporta, koja je svrha prodaje kada privatnici i drugi operateri mogu vec sada da voze po nasoj prugi? Sta bi se time dodatno dobilo dobilo? Da nemamo ni jedan putnicki voz, vec samo teretne i da budemo u plusu, nema vise subvencija? Kul, kako smo samo pametni. Ajmo to odmah.

Umesto privatizacije, treba dovesti profesionalan menadzment umesto partijiskih kadrova, otpustiti visak zaposlenih u kancelarijama, uvesti strize kontrole u depoima, vozovima, da se spreci bilo kakva kradja ili unistenje imovine koja odnosi veliki deo novca, taj novac uloziti u optemu i sredsva za ciscenje da makar cisti i uredni budu vozovi, investirati u makar polovne vagone i remontovati postojece recimo na standar vagona Z1 (kima sistem, vakumski toaleti, automatska vrata...), kupiti par visesistemskih loksi, da moze ZS da bude operater za kargo i u drugim zemljama... Za ovo sve nam ne treba privatizacija. Imali smo i takav odgovorni menadzment recimo nekadisnji direktor ZTO Novi Sad, Mr Gerhard Burbah. Da ne govorim koliko je lose i opasno privatizovati nacionalne resusre kao sto je zeleznica, EPS, vodovod, telekomunikacije itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390039#p390039:sjc4ue60 je napisao(la):
mvbg1 » Sun Jun 05, 2016 2:01 pm[/url]":sjc4ue60]MMI sistem se postepeno ugradjuje u svim stanicama. Koje su posednute otpravnikom vozova. U Beogradskom čvoru MMI sistem upravljanja imaju stanice: Batajnica,Novi Beograd,Prokop,P.Most,Krnjača,Ovča,Pancevo glavna.
Objasni mi Kolega za ove kontrolne balize i prelaz preko njih sa 20km/h. Ja za to nzm.

Dok su bili radovi u Prokopu bila je lagana voznja (ako gresim ispravi me) iz pravca Rakovice na levoj strani ne na desnoj na ulazu u Prokop sa 20 km/h. Isao sam stalno sa makisancen za Staru Pazovu i nazad i kada je god isao sa 30 km/h preko balize ulaznog singala odmah je poceo da koci. Ono sto znam je da su to ceske balize.
 
Vrh