[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389897#p389897:3f8szd2z je napisao(la):
Delija » Sub Jun 04, 2016 5:27 pm[/url]":3f8szd2z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851:3f8szd2z je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":3f8szd2z]
A šta bi ti privatizovao od železnice, koje sisteme? Infrastrukturu, putnički, kargo?
СВЕ бих приватизовао у ЖС сем инфраструктуре али би зато у случају лошег одржавања исте држава била дужна да плаћа пенале приватној компанији. Уколико до тога дође пенали би били наплаћени имовином свих директора и чланова владе Србије.
Ако ни то не функционише онда и све главне правце под концесију па кад већ нећемо да бринемо о својој имовини, има ко хоће.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851:3f8szd2z je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":3f8szd2z]I šta bi time dobio? Baš me zanima... Opšta kur****** jeste prisutna, ali šta bi dobio privatizacijom? Sem što kur***** ne bi bilo?
Добио бих бољу услугу и мање порезе пошто више не би народ морао да плаћа нерад и јевашлук читавих јавних система као што су железнице.
Kako moze usleg loseg odrzavanja infrastrukture ZS infra da placa penale privatnicima, kad je to njena imovina? To sto kazes je nelogicno! Zna se koja je brzina, mi ti garantujemo da tom brzinom mozes proci i to je to, to sto je tu 30 km/h to je nas problem. Ako neces da vozis niko te ne tera, idi na BG, RO... Slobodno trziste na kome i mi gubimo ako ne popravimo pruge. Jedini penali se mogu platiiti ukoliko se nesto desi (ispadne sa sina, kasnjenje tj. nepotrebno zadrzavanje). Da treba da postoji odgovornost slazem se, al ti ode u drugu krajnost!
A sad o privatizaciji? Ko bi kupio ZS putnicki i Kargo? OBB, DB? Aha boli ih ona stvar, kad ce uskoro da se liberazlizuje ovde trziste i mogu bukvalno dzabe da naprave svoju kompaniju... Uzmu koliko im treba radnika, placaju trase Infri i resena stvar. E onda bi kupio neki tamo ,,bizmismen"... I zasto bi u opste iko kupovao putnicki prevoz kad nema nikavu racunicu? Ajd Kargo jos i ima neku kintu, al opet je jeftinije sacekati jos malo pa napraviti svoju firmu. Nije da mi prevozimo 100 miliona t robe mesecno...
Eeee a ko bi uzeo to u koncesiju? Mozda bi glavni prvaci i imali zainteresovane, a sta bi sa ostatkom Srbije? Ugasio ili dopustio da tu ZS pravi gubitke? Shvatite da je svuda u svetu zeleznica od javnog znacaja, nije joj cilj da bude profitabilna (sem prevoza robe) zato su karte i pristupacne svima (OK sem HS vozova!). Sta fali liberalizaciji trzista i dopustiti svima po istoj naknadi da voze? Pa ko hoce magistralne pravce slobodno...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389952#p389952:3f8szd2z je napisao(la):
JohnnyLee » Sub Jun 04, 2016 11:14 pm[/url]":3f8szd2z] јер чак и у Британији, где све возе приватне компаније, постоје субвенције, које у просеку износе 2 фунте по путовању, односно 12 пенија по путничком километру (19 динара по садашњем курсу). имате
овде детаљан извештај о финансијком резултату, да не тупим
Niko ne spori da se mogu subvensionisati i privatnici koji drze neku liniju, ali ako ce se subvencionisati kao do sad ZS, zar stvarno mislis da ce neko doci da radi ovde? Desice nam se scenario kao u Rumuniju gde vozi sve i svasta tj. razni krsevi pokupovani po celoj Evropi od strane privatnika i drze svega po neku liniju... Cena logicno ne moze da isplati voznju, jer nismo mi bogati kao Britanija pa da iko daje subvencije kako treba (tu mislim i na opstinu, grad, pokrajinu - sa izuetkom BG-a)... Ovako makar ZS deluje u sluzbi gradjana tj. javnoj sluzbi, vozi na linijama koje niko drugo ne bi pokrivao, a zaradjuje na nekim drugim (NS, Vrsac). Sa ovim sta dobijaju od drzave dobro i da idu!
Nemam ja nista protiv privatnika, ali ne bih dopustio nekome da ima monopol jer su i Britanci skontali da nije bas sve bajno kako se cinilo, niko drugi u Evropi nakon toga nije otisao tako daleko sa privatizacijama...
Zdrava konkurencija protiv ZS-a je ok, ali shvatite da ni komlet ZS ne treba da bude profitabilan (kao sto nije ni ceo DB, OBB, SNCF)!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389965#p389965:3f8szd2z je napisao(la):
Пантограф » Sub Jun 04, 2016 11:52 pm[/url]":3f8szd2z]
U sadašnjem modelu je, međutim, "kurcobolja" dvostruka: Železnicama Srbije obično treba više godina, a često i nekoliko decenija, da pokrenu čak i isplativ posao (primer: iole adekvatna linija za Vršac uvedena je 30-ak godihna posle remonta pruge koji je omogućio da ona radi bez gubitaka).
Nije bas sve tako bajno, a koliko je kriv ZS vise je kriva drzava koja svom preduzecu (vlasnistvu) nije davala ni dinara, pa nisu ni imali sa cim da voze! A nakon remonta isli su tu sinobusi i imali su solidnu popunjenost, medjutim to je vozilo i tada bilo prevazidjeno! Kako su krenuli oni da ispadaju logicno ljudi se vise nisu ni vracali zeleznici, dok im nije pruzena adekvatna usluga. Sa novim vozovm poceli su da se vracaju i putnici....
Nije da ZS tu nije hteo da vozi i da ga je bolela ona stvar, nego nije imao sa cim...