Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kolega2357":poiksgeq je napisao(la):
Sto opet ne znaci da se ne moze bar malo preci brzina. :D

Pa nigde se ne gleda da se brzina ogranici na max. sto ta pruga moze/podrzava, nego se ostavlja luft od 10%... Tako da tehnicki ako se pusti za vmax 160 km/h znaci da moze komotno 170 km/h da se idi i da voz nece iskociti itd., ali sa razlogom je ogranicena na toliko ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389550#p389550:2i2c5wrt je napisao(la):
spatiotecte » 02 Jun 2016 09:41 pm[/url]":2i2c5wrt]Mvbg1, hvala na slikama iz upravljacnice i na objasnjenjima oko APB-a.
Pruga je uradjena kao sto znamo za brzine do 167km na cas. A da li je geometrija koloseka uradjena za 200 ili cak mozda vise jer vidim pravac i krivinu sa veoma velikim radijusom?


Ево, и то је једна од мојих замерки. Ја сам против неке популистичко-естрадне приче о пругама за велике брзине у Србији, али, ако се на главној прузи у земљи већ прави потпуно нова траса, мимо постојеће, ако се "пеглају" кривине, самим тим и откупљује земљиште, плаћају (скупи) пројекти, онда сам мишљења да геометрија колосека треба да буде за 250 км/сат, што је за земље ове величине, насељености, распореда насеља и сл. - трајно решење. У прво време би пруга била опремљена за брзине до 160 на сат.

Написано се посебно односи на будуће нове деонице пруге на Коридору 10 Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана и Сталаћ - Ђунис, које су изузетно скупе за коју год брзину да их правиш, превасходно јер укључују тунелчине од по четири километра. А тунел је и најјефтинији кад је најједноставније геометрије, тј. са најмањим кривинама. Уосталом, сви ови мегатунели који се праве по Европи раде се за 250 км/х и за мешовити, робно-путнички саобраћај.

Таквим развојем бисмо за око деценију могли добити пругу Београд - Ниш са неколико краћих деоница за 250 км/х и "остатком" за 140-160 км/х, што је мање-више стандард који, рецимо, данас постоји на најважнијој прузи у Аустрији, Беч - Салцбург (она се константно се дограђује да би једног дана била 250 на сат целом дужином).
На жалост, колико сам упознат, и две поменуте, скупе деонице се планирају за 160 км/сат.
 
Подржавам Пантографа. Најрационалније је на дуже стазе држати се идеје о 250 km/h. Јер "сутра" ако се определимо за такве брзине мораће мо све изпочетка.
 
Још нисмо добили одговор када ће нова деоница бити оспосбљена за пројектовану брзину?

А за геометрију трасе је Пантограф апсолутно у праву. Међутим, то захтева дугорочно планирање али ми на жалост већ 70 година живимо у државама за једнократну (зло)употребу.
 
Mozda na deonici od Jagodine do Paracina i moze geometrija da dozvoli brzine za 200-250km/h jer postoji samo jedna krivina izmedju stajalista Gilje i mosta preko Morave.Ne znam kolikog je poluprečnika ali sigurno dozvoljava brzine vece od 160km/h.

E sad,posto smo mi jos uvek veoma siromašna zemlja koja bi mogla da odrzava takvu prugu mislim da je trenutno plafon 160km/h koji mi mozemo da izguramo.
 
не знам на терену, али бих по снимку са Гугла рекао да ту може да иде 200, јер је 1.800 м минималан потребан пречник кривине за ту брзину, а по снимку бих рекао да има више (а 1.300 за нагибне возове)
 
Od danas saobraća sezonski voz Beograd - Bar
Od danas do 6. septembra na relaciji Beograd-Bar-Beograd saobraćaće večernji voz "Lovćen" koji iz stanice Beograd polazi u 20:10, a iz stanice Bar za Beograd u 19 časova, saopštilo je Preduzeće "Srbija voz".

Taj voz će imati kola sa sedištima, kola za spavanje, kola za prevoz praćenih automobila, kao i spavaća i salon kola iz sastava nekadašnjeg "Plavog voza".

Cena karte od Beograda do Bara u jednom smeru za odrasle je 31,8 evra za prvi razred i 21 evro za drugi razred, dok je cena povratne karte 57,6 evra za prvi i 42 evra za drugi razred.

Za decu do šest godina ne plaća se karta ukoliko se ne zahteva mesto, a sa mestom se plaća se 50 odsto od cene vozne karte i puna cena sedišta ili ležaja, kao i za decu od šest do 14 godina.

Cena ležaja u turističkoj kabini u jednom smeru iznosi 15 evra, u dubl kabini 20 evra, a u singl kabini - uz koju mora da se kupi i karta za prvi razred, je 45 evra. Uz kupljene karte za ležaj mora se kupiti i vozna karta.

http://www.021.rs/story/Info/Srbija/136 ... a-Bar.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389647#p389647:398noy9q je napisao(la):
Čika Brana » Fri Jun 03, 2016 1:14 pm[/url]":398noy9q]Подржавам Пантографа. Најрационалније је на дуже стазе држати се идеје о 250 km/h. Јер "сутра" ако се определимо за такве брзине мораће мо све изпочетка.

I ovako ce sve morati da se radi ispocetka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389654#p389654:2jbmed0b je napisao(la):
mvbg1 » 03 Jun 2016 12:29 pm[/url]":2jbmed0b]Mozda na deonici od Jagodine do Paracina i moze geometrija da dozvoli brzine za 200-250km/h jer postoji samo jedna krivina izmedju stajalista Gilje i mosta preko Morave.Ne znam kolikog je poluprečnika ali sigurno dozvoljava brzine vece od 160km/h.

E sad,posto smo mi jos uvek veoma siromašna zemlja koja bi mogla da odrzava takvu prugu mislim da je trenutno plafon 160km/h koji mi mozemo da izguramo.
file.php

Ovde se vidi da je radijus preko 3000 metara i trebala bi geometrija na tom delu da bude za 250 km/h ali tu jos ulaze i drugi parametri za tu brzinu (nagib zastora i razmak izmedju oba koloseka)
 
Za geometriju se i ja slazem kad vec radis novo onda odradi za buducnost i naravno da je lepo u buducnosti imati pruge za 250/300 km/h, ali zaboravljate i da mnogo bogatije zemlje od nas dizu koridore na 160 km/h (primer Ceska) jer prosto im je skupo sve preko toga, a nisu toliko velika zemlja (kao sto nismo ni mi), pa da im trebaju HS pruge! OK radio bih i ja geometriju za 200 km/h, al budimo realni ako kod nas na vecini koridora bude 160 km/h nama vise od toga ne treba! HS pruge nece ni u budcnosti biti nesto puno jeftinije nego sada... Nije problem izgraditi samu prugu, al odrzavanje tu puno kosta!
 
Нико и не помиње да се сада, нити у наредној деценији или дуже, иде на брзине од 200 км/х+. Само да се мало другачијим исцртавањем потпуно нових траса (кад их већ цртамо и правимо) обезбеди да, једном, не морамо поред нове пруге да правимо још новију, јер је то бацање пара.
 
Не знам зашто спомињете брзину од 160 када се очигледно овом новом трасом иде само 100 км/х? А када ће 160, изгледа да се не зна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389798#p389798:n35gaj1z je napisao(la):
Пантограф » Sub Jun 04, 2016 10:23 am[/url]":n35gaj1z]Нико и не помиње да се сада, нити у наредној деценији или дуже, иде на брзине од 200 км/х+. Само да се мало другачијим исцртавањем потпуно нових траса (кад их већ цртамо и правимо) обезбеди да, једном, не морамо поред нове пруге да правимо још новију, јер је то бацање пара.

To sam i rekao da podrzavam, kad se vec gradi nova trasa :kk: Samo da se ne treba zaletati za 250 km/h...
@delija Pa to je ZS, gde se zuris :laugh: U zadnje vreme ni jedan remont koji je uradjen nije projektovana brzina u prkasi zazivela! Mozda bude ovde, ali cisto sumnjam da ce dopustiti 160 km/h! Ne bi me cudilo da vmax bude 120 km/h, a objasnjenje ce biti nemamo sredstva za vise (naravno imamo Flirtove, ali kazem ne bi me cudilo).
 
Та инертност железница, изговори, курцобоља, бирократија...Је онако шлаг на торти због којег ми се посебно диже коса на глави Дакле сви грађани Србије се задуже, дају лову за ремонт за одређену брзину пруге а онда неки ћата то све обесмисли - јер тако је у могућности и заболе га да се испуни смисао целог пројекта. А потоње одржавање је посебна прича.

Почињем све више да заступам идеју приватизације по сваку цену целокупног железничког система. Па и нека плаћамо више карте и нека се гасе неисплативе линије. Барем нећемо бити сведоци оваквог немара на главном пружном правцу који је од животне важности за Србију.
 
Nije tu samo do cata u ZS-u problem, tj. cate su tu najmanji krivci! Neka procedura mora da se ispostuje...
Znaci kada se odradi deonica treba da prodje podbijacica, pa da se simulira prelazak odredjenog bruta da se ,,slegne pruga", merna kola, pa da podbijacica ponovo podbije i vrati ako treba negde kolosek i to je to. E sad to je idelano stanje. Medjutim kod nas se prvenstveno remonti odrade ofrlje, pa nista od ovog ne pomaze! Tj. pomaze ali ima mnogo drugih problema.
Gradjevinski su generalno remonti iz Ruskog kredita odradjeni dobro, ali SS uredjaje(signalno sigurnosni) je radio ZS! E tu se javlja problem, negde su vec pocupani kablovi zbog kradje (cak je i to dosta kasnilo sa izgradnjom), ne radi APB, pruzni prelazi... Projektovana brzina automatski nemoguca!
Ovaj remont Gilje - Paracin isto gradjevinski deluje dobro, ali ko zna dal sve ostalo stima :mrgreen: dal su prosla merna kola, dal se slegla pruga itd. Batajnica - N.Pazova je isto gradjena za 160 km/h, al zbog problema za km danas se ide 100 km/h. Merna kola su u kvaru, nista se ne popravlja vec godinama na tom prvacu... Vec tu pomalo trese i treba dovesti kolosek u perfektno stanje!
Znaci veci je problem u samom ZS-u koji nema pare ni za osnovno, nego u catama! Catama je posao da se drze propisa, jer ako se ne drze oni prvi stradaju...

Problem je kod nas sto nema kontrole izvrsenih radova (mada deo je radio i sam ZS tako da je obesmisljena sama ,,kontrola"), sto se na vrhu odlucuje sta ce se raditi - struka se ni ne pita. Remont barske pruge ce raditi na najboljem delu (izuzev Stepojevca gde se pruga rasapla), a tamo gde je remont nepohodan nema ni govora u skorije vreme - cata tu nista ne moze...
 
Дакле јесу ћате у питању јер целокупни управљачки кадар у ЖС јесу или би бар требали да буду ћате.

И зато кажем - приватизација па нек се пушимо и ми они али бар ће нечије фотеље зависити од квалитета система. Овако влада општа курцобоља.
 
Čekaj pa ne mogu svi biti ćate? :mrgreen: Il si ćata, il direktor - kako je sad pa to isto? Za mene je ćata administartivni radnik, direktor je nešto sasvim drugo ili neko ko vodi neki sektor... Poenta je da ćata ne može ni protiv propisa, ni protiv sistema! On radi šta mu se kaže... A što kažeš da je on lenjivac, pa to nije njegov problem - nego onog ko ga kontroliše! On se ponaša onako kako mu se dopušta...
Za gore pomenute remonte nisu ćate krive, nego kompletan sistem u ŽS tj. opšte rasulo, a ko kontroliše sistem? Ćate? Ne bih rekao...
A šta bi ti privatizovao od železnice, koje sisteme? Infrastrukturu, putnički, kargo? I šta bi time dobio? Baš me zanima... Opšta kur**** jeste prisutna, ali šta bi dobio privatizacijom? Sem što kurcobolje ne bi bilo?
 
Dok kondukteri još uvek ne pišu karte i stavljaju novac u džep (to sada rade i pod video nadzorom u novim garniturama), zaboravite na modernizaciju i napredak železnice.
 
A kako se stiče pravo na rad u ŽS? U 90 posto slučajeva rođenjem u porodici železničara, ostalih 10 posto učlanjenjem u partije. Ima tu gomila odgovornih ljudi koji vole železnicu ali ima i likova koji se opijaju po stanicama u radno vreme i briga ih za sistem. Takve bi trebalo najuriti bez otpremnine i naterati ih da vrate stanove koje su stekli parazitiranjem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851:2utp2wav je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":2utp2wav]
A šta bi ti privatizovao od železnice, koje sisteme? Infrastrukturu, putnički, kargo?
СВЕ бих приватизовао у ЖС сем инфраструктуре али би зато у случају лошег одржавања исте држава била дужна да плаћа пенале приватној компанији. Уколико до тога дође пенали би били наплаћени имовином свих директора и чланова владе Србије.

Ако ни то не функционише онда и све главне правце под концесију па кад већ нећемо да бринемо о својој имовини, има ко хоће.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851:2utp2wav je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":2utp2wav]I šta bi time dobio? Baš me zanima... Opšta kur****** jeste prisutna, ali šta bi dobio privatizacijom? Sem što kur***** ne bi bilo?
Добио бих бољу услугу и мање порезе пошто више не би народ морао да плаћа нерад и јевашлук читавих јавних система као што су железнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389879#p389879:272j3hhe je napisao(la):
tragac » Sub Jun 04, 2016 5:20 pm[/url]":272j3hhe]A kako se stiče pravo na rad u ŽS? U 90 posto slučajeva rođenjem u porodici železničara, ostalih 10 posto učlanjenjem u partije. Ima tu gomila odgovornih ljudi koji vole železnicu ali ima i likova koji se opijaju po stanicama u radno vreme i briga ih za sistem. Takve bi trebalo najuriti bez otpremnine i naterati ih da vrate stanove koje su stekli parazitiranjem.
Ja sam završio srednju 1996, trogodišnju za konduktera, pa sam posle položio prijemni ispit i upisao za otpravnika vozova, dve godine davao razliku predmeta i vanredno završio za 4 stepen, 2002 upisao Višu železničku, diplomirao 2004, i od tada nikada nisam prošao nijedan konkurs, niti se zaposlio na železnici. U diplomi piše Inženjer železničkog saobraćaja, tj nigde ne vredi, možeš da obrišeš d... sa njom.

Svi koji su imali vezu (otac, stric, tetka, deda, ujak) + učešće sindikata su se zaposlili. Uopšte nije bitno da li si imao dobre ocene, da li si bio dobar student, važno je samo da neko stoji iza tebe. Oni koji su bili među najboljima na studijama, ili nisu u zemlji ili rade posle prekvalifikacije u drugim firmama. E zato je ova zemlja došla tu gde je došla.

Od 1993 kondukteri stavljaju pare u džepove i ne pišu karte. Gledao sam svojim očima dok sam išao u školu, kad sam završio školu ista priča. Dođoše i garniture sa video nadzorom, i oni i dalje ne pišu karte. U četvrtak ispred mene kondukter uze novac od čoveka koji je ušao u Brzanu kod Lapova i ide do Laništa i čovek ispred kamera stavi pare u džep. Najsmešnije je to kad se pojave revizori, svi kondukteri znaju i pišu karte.

Sve se to radilo godinama, i mislim dok neko ne zaglavi u zatvor i ostane bez posla, ova priča će se i dalje dešavati.
 
Delija":1squk23d je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851 je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":1squk23d]
A šta bi ti privatizovao od železnice, koje sisteme? Infrastrukturu, putnički, kargo?
СВЕ бих приватизовао у ЖС сем инфраструктуре али би зато у случају лошег одржавања исте држава била дужна да плаћа пенале приватној компанији. Уколико до тога дође пенали би били наплаћени имовином свих директора и чланова владе Србије.

Ако ни то не функционише онда и све главне правце под концесију па кад већ нећемо да бринемо о својој имовини, има ко хоће.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389851#p389851 je napisao(la):
Politikolog » 04 Jun 2016 02:45 pm[/url]":1squk23d]I šta bi time dobio? Baš me zanima... Opšta kurcobolja jeste prisutna, ali šta bi dobio privatizacijom? Sem što kurcobolje ne bi bilo?
Добио бих бољу услугу и мање порезе пошто више не би народ морао да плаћа нерад и јевашлук читавих јавних система као што су железнице.
Kao sto su u Siriji naftna polja pod koncesijom, ali zato odbrana Sirije sve bolja i bolja. Upravo tako, kad ne mozemo mi ima ko moze :)
 
Vrh