Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

futur-east":y6s9xvf1 je napisao(la):
A tek ruski pisci, slikari arhitekti. Ma niko kao Rusi...
Btw, ma koliko se Srbi dicili prijateljstvom sa bratskom Rusijom, prosecni Rus pojma nema o Srbima, za njih smo jedna velika nepoznanica...Ako te pita Rus odakle si, i kazes mu ajde probaj da pogodis, Slaven sam kao i ti, prvo ce mu pasti na pamet Bugari, pa Cesi, pa Poljaci, ma kazace sve mogucezemlja, Srba nikako da se sete....
priajteljstvo sa Rusima je vestacko, politicko, nemamo mi mnogo zajednickoga. Trebali bi vise raditi na prijateljstvu sa komsijama tipa Bugarima i Hrvatima (a ne ratovati sa njima)..

Otisao sam daleko od teme, znam, ai vise me ovi rusofili smaraju...


о чему ти причаш...као да ико зна нешто о малим земљама. амери поготово...а силе су нас одавно завадиле са бугарима и хрватима. силе и ми сами.

futur-east, тролчина си класична.
 
Ako je po željezničkom PS-u, ova vozila treba da nas služe bar 20-30, možda i 40 godina. Šta god da se uzme sad, za tih 20 godina će postati demode i u tehničkom i u dizajnerskom pogledu. Sve je stvar ukusa, meni npr. naše električne lokomotive (rađene prije 30-50 godina) izgledaju moderno i danas. Inače "kockasta" vozila se u principu koriste za brzine i do 200km/h - koliko će eona proći dok neko napravi prugu te klase kod nas, ne znam. Informiso sam se u međuvremenu šta je sve potrebno da bi se napravila pruga za preko 160km/h i gotovo sam stopostotno uvjeren da to čudo u Serviji nikada neću vidjeti.
 
Mi da dočekamo da ove glavne pruge (Niš, Bar...) idu 120 km/h i na konju smo ;)
Za 160 km/h ćemo se načekati, kao što kažeš nekoliko eona :)
 
Jednog dana mozda i zavrse ovaj kredit sa rusima :D


sallae2;89867034":23gejxvq je napisao(la):
Потписан споразум о модернизацији српске железнице

МОСКВА – Генерални директор Железница Србије Милован Марковић и председник Железница Русије Владимир Јакуњин потписали су данас у Москви Споразум о реализацији пројеката у сфери изградње и модернизације железничког саобраћаја у Србији.

Споразумом је предвиђена изградња неколико нових зелезничких колосека и обнова старих, а реализација пројеката требало би да почне крајем текуће године, након потписивања уговора руске и српске владе о детаљима међудржавног кредитирања.

`` Имамо укупно пет пројеката. Два су у вези изградње нових железничких пруга, а остали се тичу модернизације и санације постојеће инфраструктуре. Реч је о око 400 километара железничке мреже. Максимални рок за завршетак радова је пет година``, рекао је Јакуњин након потписивања споразума.

Према речима Марковића, у плану је
- изградња једног колосека пруге Ваљево-Лозница у дужини 68 километара,
- изградња другог колосека пруге Београд-Панчево у дужини 16 километара, као и
- реконструкција пруге Београд-Бар у дужини 200 километара и
- обнова шест деоница на коридору 10 у дужини 111 километара.

`` Пројектом је обухваћен и програм набавке дизел моторних возова у вредности 100 милиона долара. Кредит Руске Федерације за реализацију свих пројеката износи 800 милиона долара, а учешће српске стране је 15 одсто``, рекао је Марковић.

Јакуњин је нагласио да је споразумом дефинисано да ће са 30 одсто радника и материјала учествовати српска страна, а са преосталих 70 одсто руска.

Танјуг
објављено: 27.03.2012.
 
Prokop će graditi naše firme ,bilo bi glupo da to rade Rusi ,mi smo u visokogradnji daleko bolji od njih..
 
vucko":3i60rjn5 je napisao(la):
Stefan1;87882672":3i60rjn5 je napisao(la):
prekjuče novi DMV na pruzi ispod Kalemegdana...

Nov-voz-2312012-1.jpg


Nov-voz-2312012-2.jpg


Na žalost, voz je crko! Od pre neki dan je van voznog stanja zbog ozbiljne defektaže na menjaču.
Sreća naša, pa je u garantnom roku i da će Nemac (!?, prosto neverovatno da se to njima dogodi, ali eto...) da otkloni kvar.
Nisam siguran da se ova vest pojavljuje u medijima, verujem da će pilićarske stranke maksimalno da zloupotrebe ovu vest.
Ovo automatski znači pomeranje isporuke preostalih zbog vanrednog pregleda
 
Elem na ovom okruglom stolu pominju i elektrifikaciju pruge između glavne i beograd dunav ?!?!?


pa da li su oni normalni.

oni gledaju samo iz jednog ugla, tj. ugla železničara a ne gledaju iz ugla da bi se uklanjanjem pruge mnogo više dobilo. a tu neku trasu bi trebalo pokriti metroom, ili tramvajem i imali bi isti ako ne i bolji učinak.
 
Pa i tramvaj ide električnom prugom :)

Šalu na stranu, pričaju li samo o delu od glavne do Dunav stanice, ili skroz do Pančevačkog mosta? Pošto je bilo priče da električna mreža ne može da prođe ispod rege mosta..
 
Како је овај тред стигао о двадесете стране са недостајућим "е" у наслову?
 
Započet 2009, sad je 2012..

Verovatno je išao prugom :)
 
Moravac":3hueitx0 je napisao(la):
... Nisam siguran da se ova vest pojavljuje u medijima, verujem da će pilićarske stranke maksimalno da zloupotrebe ovu vest.
Ovo automatski znači pomeranje isporuke preostalih zbog vanrednog pregleda

Pa neće se puno pojavljivati u medijima - vladajućima ne odgovara da je pompezno najavljeni voz budućnosti poklekao nakon par dana eksploatacije (problematično je i to što ga prethodnih 6 meseci nisu više testirali, nego je manje-više čamio po depoima, osim za vreme obuke mašinovođa, a onda su ga pustili u saobraćaj i očas posla je otkazao). Problematično je i to što su ga uveli u vozni red, a da za njega nisu imali rezervu ako defektira.
"Pilićarske stranke" se neće oglašavati jer su (većim delom) takvog usmerenja da su u neverici da nešto što je rusko može da otkaže - pa ne bi to da promovišu (mora neko da ih obavesti da je otkazao nemački deo u ruskom vozu, pa se možda ipak "osokole").

Sve u svemu bolje i da ostale garniture zakasne malo, ali da ne otkazuju u prvih 10 dana eksploatacije.
 
Evo vam ga E,zanovetala nijedna :D

Zeleznice ne odustaju od ideje da poteraju bg voz od glavne preko dunav stanice za karbarumu ili tako nesto,stvarno nemaju kontakt sa realnoscu.
 
Vučko, a zašto bi železnica forsirala priču BG voza kad to valjda organizuje grad?
 
Koliko se secam to je pricao gospodin Kantar iz direkcije za saobracaj grada Beograda koji je zaduzen za BG voz.Nek me isprave drugi ako gresim,to je bilo na proslogodisnjem mixeru.
 
Kantar se zalaze da se postojeci koridor oko Kalisa ne ukine skroz vec da se iskoristi za gradski prevoz, bez obzira koji ce tip prevoza tuda ici, tramvaj ili voz. BG:voz za sada tuda nije planiran.

Meni se cini da su u Zeleznicama Srbije napokon shvatili da oko Kalisa vozovi vise nece ici ali sa druge strane zele da zadrze stanicu Beograd-Dunav.

To donekle i ima smisla, ta bi stanica postala Beogradska severna zeleznicka stanica za daljinske veze sa Banatom i Rumunijom, nalazi se blizu centra grada a vozovi ionako usput prolaze kroz Z. St. Pancevacki Most sto omogucava vezu sa BG:vozom.

Elektrificiranje pruge od P. mosta do Dunav Stanice bi omogucilo da do nje idu EMV i da tamo okrecu. Za sada moze da sluzi kao baza za DMV.

Takva organizacija ide u prilog totalnom razdvajanju zeleznickih sistema, Banatski tunel ostao bi posvecen iskljucivo gradsko/prigradskoj zeleznici i mogao bi da primi vozove na svakih 3/4 min.

Zadrzavanje stanice Dunav ne bi smetalo urbanom razvoju podrucja luke Beograd, ali zato prugu od stanice Dunav preko dorcola do Glavne treba obavezno skloniti i uvesti tramvaj, ili bilo koji drugi vid prevoza koji ne zahteva ogradjivanje trase.

Na Karaburmi je bila predvidjena lokoteretna stanica koju treba zaboraviti jer tuneli vise nece sluziti za standardni zeleznicki saobracaj vec za gradsko/prigradski. Posto vec postoji prikljucak sa Banatskog tunela ka Karaburmi, moze da se napravi komad pruge preko Ade Huje negde do depoa Karaburma i jedna stanica BG:voza tamo za Visnjicu/Mirijevo/Karaburmu.

Sa tim novim krakom mogli bi da imamo 2 jake linije bg:voza sa taktovima po 8/10 min Batajnica-P.Most/Krnjaca/Ovca i Resnik-Karaburma

A onda jednog lepog dana 3. liniju na istocnom kraku (Kaludjerica) i slicno dupliranje takta na NBGD-Zemun

68_beogradski-zeleznicki-cvor-2.png
 
zidar":14z2as73 je napisao(la):
ali zato prugu od stanice Dunav preko dorcola do Glavne treba obavezno skloniti i uvesti tramvaj
Zašto skloniti prugu kad na postojeću možeš uvesti tramvaj/LRT i prethodno je elektrificirati.
 
Super ideja za dunav stanicu,svidja mi se.

Ja bih ubacio od brankovog mosta i beton hale da ide do dunav stanice ili pancevca neki people mover,to jest manji tramvaj.Bilo bi slatko i turisticki,a i ovako nema prevelike potrebe za vecim vozilom.I to bi mogli na jednom koloseku bez ogradjivanja da odrade,a da na stanicama bude dupli kolosek pa da se tu mimoilaze.

i040_parry1.jpg
 
Siniša":avuupb5u je napisao(la):
zidar":avuupb5u je napisao(la):
ali zato prugu od stanice Dunav preko dorcola do Glavne treba obavezno skloniti i uvesti tramvaj
Zašto skloniti prugu kad na postojeću možeš uvesti tramvaj/LRT i prethodno je elektrificirati.

Na to sam i mislio :kk:
Treba skloniti zeleznicki saobracaj kako pruga ne bi nila ogradjivana sto je u suprotnom neophodno,
a uspostaviti tramvajsku trasu na postojecim sinama ili nekim novim, svejedno.
 
Vrh