Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Bitno je da Zeleznice Srbije napokon shvate da je jedini nacin da neka linija zaista zazivi ne samo niska subvencionisana cena karte vec prvenstveno POUZDANOST.

Umesto da se nove DMV garniture rastrkaju po celoj zemlji kako bi svakome ugodili, bolje je otvarati jednu pojednu pouzdanu i komfornu linijiu. Neka to bude za pocetak BGD-Vrsac sa eventualno po nekim polaskom do Temisvara, jedna garnitura, pa dve pa cetiri, sa jednim DMV u vrucoj rezervi, kada se postigne pouzdani takt 1h i linija zazivi, onda se prelazi na sledecu, recimo Sabac-Ruma ili neka druga u Vojvodini ili oko Nisa.

BG:voz je pokazao da u ovoj zemlji moze da se uspostavi pouzdana taktna linija, jeste da je nacelno kontrolise grad ali je operativa i dalje ZS.

Infrastruktura vec postoji, mozda je dotrajala ali nije da mora da se prave trase iz pocetka. Nije Srbija velika, uz malo volje pouzdan zeleznicki saobracaj moze da poveze vise od pola stanovnika sa 5/6 linija i onih predvidjanih dvadesetak DMV i par EMV i klasa na elektrificiranim prugama.

Neka dodele liniji BGD-Vrsac jos par DMV pa da se pokaze bolja od autobusa, zatim uspostavljamo EMV takt 1h na relaciji BGD-NS a onda lagano dalje...
 
Sve je to OK, samo računaj da dok god su brzine takve kakve su sad (oko 40km/h, bolje relacije idu do 60km/h), putnici će ići na autobus. Što bi se neko mlatio do Vršca dva i po sata, ako može sat i po; mlatiće se samo ako je cijena karte debelo niža.
Brzine će biti sve niže i niže, jer pruge imaju svoj vijek trajanja, tako da bez obnova i remonta istih neće biti uslova za prevoz, džaba vozovi. Da nema autoputa, ne bi autobusi mogli do NS za 1h15min, a do Niša 3h15min. Ovo vrijeme na relaciji BG-NS ostvaruju i kršine Kulatransa - trik je u putu kojim se vozi, a ne u autobusu.
 
Krkane, zato ove garniture i idu za Vršac gde nema autoputa i gde je trenutnih dva sata vozom uporedivo sa sat i po busom :) inače bi bilo besmisleno poslati ih za Zrenjanin..

Ima li uopšte tehničkih mogućnosti za putnički voz od Šapca do Loznice? Pruga prolazi kroz dosta velikih sela..
 
спојиво јесте, али је пруга, колико ја знам, у катастрофалном стању
 
futur-east":28hzbvd7 je napisao(la):
Ali opet, treba biti optimista, pa reci, valjda sa kupovinom ovih dmv, stvari idu nabolje, i ipak se nesto pomera unapred.
proslost je bila jako losa, samo da se setim one kreature sarancica, koji je dobro znao kako da sebi napuni dzepove, a menadzmentu pokupuje poprilican broj novih automobila....takva garnitura nije razmisljala o klijentima--putnicima... :bash:

Ide na bolje, ali presporo. Šta je bila poslednja krupnija stvar? Rekonstrukcije stanica u Pazovama itd. A koliko je od tad do ovih DMV-ova prošlo? Mislim da će još toliko da prođe do kupovine EMV-ova.

That's not good enough.
 
Da nisu kupljeni DMV-ovi,ovo bi se jedino koristilo do vrsca sto bi opet bilo napredak posto zadnje 3 godine nisu radili vozovi.

Theo_hand_train-1.jpg
 
JohnnyLee":109thvom je napisao(la):
спојиво јесте, али је пруга, колико ја знам, у катастрофалном стању

Znam da je iza Loznice ka Zvorniku sa pruge pokradeno sve što je moglo da se odnese, ali ne znam za ovaj deo, znam da trenutno nema vozova ni po redu vožnje, a nešto nisam siguran da bi bilo isplativo gurati DMV od Rume do Šapca jer bi dosta odmarao. Pa da se produži koliko god, ima kabine s obe strane i ne mora da okreće..
 
jlaki":1v4pqpub je napisao(la):
futur-east":1v4pqpub je napisao(la):
Ali opet, treba biti optimista, pa reci, valjda sa kupovinom ovih dmv, stvari idu nabolje, i ipak se nesto pomera unapred.
proslost je bila jako losa, samo da se setim one kreature sarancica, koji je dobro znao kako da sebi napuni dzepove, a menadzmentu pokupuje poprilican broj novih automobila....takva garnitura nije razmisljala o klijentima--putnicima... :bash:

Ide na bolje, ali presporo. Šta je bila poslednja krupnija stvar? Rekonstrukcije stanica u Pazovama itd. A koliko je od tad do ovih DMV-ova prošlo? Mislim da će još toliko da prođe do kupovine EMV-ova.

That's not good enough.

U potpunosti se slazem sa tobom, sve je to jako slabo. Pa ni sama ta kupovina (koja se rastegla) emv-ova i lokomotiva nije dovoljno. Npr., bilo bi lepo uvesti spratne vozove kao sto su to uvele ceske zeleznice, a imaju ih sve ostale moderne eu zeleznice..
 
@Futur-East
futur-east":1rw3lorn je napisao(la):
povodom pustanja ``super modernog`` dmv-a u saobracaj, moram da kazem sledece. Citao sam neke informacije o siemens desiro-u na wikipediji, i dosao do podatka da ih je bugarska jos davne 2006-te kupila-25 jedinica za 67 miliona evra. Ako se to poredi sa kupovinom ovih ruskih ``masina``, na osnovu cega su rusi jeftiniji?? pretpostavljam da je bila diskusija ovde o tome ovde, ali ipak voleo bih da mi neko objasni.
Ako se uzme u obzir da dmv desiro imaju mnoge evropske zemlje, pa i one poput Bugarske, Rumunije, Slovenije..., a zemlja Srbija se odlucuje za ONO, pitam se sta je razlog takvoj odluci??? Ocito politika (da nas podrze braca Rusi), posto uzeti tako nesto neprovereno, ruzno, zastarelo, nema veze sa logikom. I onda se ljudi dive tome..stvoru.... Ociti dokaz koliko je ovo zaostala zemlja. P ovde na forumu mnogi hvalospevi u vezi tog voza, stvarno se pitam gde im je mozak!!!
Ako ``zaostali`` Bugari uzimaju onakvu masinu jos pre 6 godina, a Srbija uzima vozi koji deluje kao da je projektovan krajem 80-ih, koji je mozak doneo odluku da kupi ONO.
Sta je sledece, emv proizveden u severnoj koreji???

P.s. svaka cast na kupovini caf-a, u tom slucaju jos uvek sam u shoku, kako su mogli da uzmu nesto onako ultramoderno i super udobno....a znajuci da i rusi proizvode tramvaje!!!!!
На сам тендер су се јавили само шпански КАФ, хрватски Гредељ, словачки ЖОС Врицки и руски Метровагонмаш. Тендер је био за 10 дизел-моторних возова, за 43 милиона швајцарских франака. Бодовање је било 90% цена, 4% рокови испоруке, 6% техничка подобност. Цена је била толико повољна да се понуда проширила на још две композиције.

Водеће светске компаније, Сименс, Алстом, Бомбардие, Хјундаи уопште нису ни хтеле да учествују на тендеру, јер не желе да се бакћу са ситним пословима (мање од 25 гарнитура).

Није релевантно судити о квалитету руске робе на основу холивудских филмова и хладноратовске пропаганде. За разлику од Балканаца, Русија има традицију научно-културно-техничке баштине, јак образовни систем, високо уважавање стручњака и поштовање у друштву. То је нешто што су одувек неговало, развијало, чувало од стране и царева, и бољшевика, и олигарха. Науке попут савремене економије, савременог менаџмента, маркетинга, истраживања тржишта, ергономије се развијају у Русији тек последњих 20-так година, а на тим пољима су постигли углавном далеко већи напредак него било који Балканци.
Железнички саобраћај заузима посебно високо место у Руском друштву. Генерални директор РЖД Владимир Јакунин је личност тек нешто мањег утицаја од премијера. Кашњење возова и метроа у Русији је реткост. Постоји 9 универзитета железничког саобраћаја, а управо су Руси држе светски рекорд за дизел вучу.

Да се вратим на РА-2, који смо ми купили. Метровагонмаш је први пут произвео дизелмоторни као отплату Совјетског дуга Мађарској. Воз је био набуџен од делова који су се уграђивали у метро возове, и било је потребно много преправки. Али данас, то је најпоузданије возило на Мађарским железницама. На основу тог искуства, почели су за своје потребе да праве РА-2. На крају су се појавили на тендеру код нас и победили најповољнијом ценом. Осим тога што нису нископодни, ни по чему озбиљно не заостају за светским произвођачима. Велики оправак, као већи захват, уследиће тек након 1.200.000 километара, или 7-10 година. Балканци (Бугари, Румуни, Грци) су се прилично унесрећили са куповином возила светских произвођача, због скупог и захтевног одржавања.

На слици је РА-1, дизел првенац ове фабрике.
6341001_Esztergom.jpg

http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html
 
Karlo del Ponte":wo0ztpnf je napisao(la):
@Futur-East
futur-east":wo0ztpnf je napisao(la):
povodom pustanja ``super modernog`` dmv-a u saobracaj, moram da kazem sledece. Citao sam neke informacije o siemens desiro-u na wikipediji, i dosao do podatka da ih je bugarska jos davne 2006-te kupila-25 jedinica za 67 miliona evra. Ako se to poredi sa kupovinom ovih ruskih ``masina``, na osnovu cega su rusi jeftiniji?? pretpostavljam da je bila diskusija ovde o tome ovde, ali ipak voleo bih da mi neko objasni.
Ako se uzme u obzir da dmv desiro imaju mnoge evropske zemlje, pa i one poput Bugarske, Rumunije, Slovenije..., a zemlja Srbija se odlucuje za ONO, pitam se sta je razlog takvoj odluci??? Ocito politika (da nas podrze braca Rusi), posto uzeti tako nesto neprovereno, ruzno, zastarelo, nema veze sa logikom. I onda se ljudi dive tome..stvoru.... Ociti dokaz koliko je ovo zaostala zemlja. P ovde na forumu mnogi hvalospevi u vezi tog voza, stvarno se pitam gde im je mozak!!!
Ako ``zaostali`` Bugari uzimaju onakvu masinu jos pre 6 godina, a Srbija uzima vozi koji deluje kao da je projektovan krajem 80-ih, koji je mozak doneo odluku da kupi ONO.
Sta je sledece, emv proizveden u severnoj koreji???

P.s. svaka cast na kupovini caf-a, u tom slucaju jos uvek sam u shoku, kako su mogli da uzmu nesto onako ultramoderno i super udobno....a znajuci da i rusi proizvode tramvaje!!!!!
На сам тендер су се јавили само шпански КАФ, хрватски Гредељ, словачки ЖОС Врицки и руски Метровагонмаш. Тендер је био за 10 дизел-моторних возова, за 43 милиона швајцарских франака. Бодовање је било 90% цена, 4% рокови испоруке, 6% техничка подобност. Цена је била толико повољна да се понуда проширила на још две композиције.

Водеће светске компаније, Сименс, Алстом, Бомбардие, Хјундаи уопште нису ни хтеле да учествују на тендеру, јер не желе да се бакћу са ситним пословима (мање од 25 гарнитура).

Није релевантно судити о квалитету руске робе на основу холивудских филмова и хладноратовске пропаганде. За разлику од Балканаца, Русија има традицију научно-културно-техничке баштине, јак образовни систем, високо уважавање стручњака и поштовање у друштву. То је нешто што су одувек неговало, развијало, чувало од стране и царева, и бољшевика, и олигарха. Науке попут савремене економије, савременог менаџмента, маркетинга, истраживања тржишта, ергономије се развијају у Русији тек последњих 20-так година, а на тим пољима су постигли углавном далеко већи напредак него било који Балканци.
Железнички саобраћај заузима посебно високо место у Руском друштву. Генерални директор РЖД Владимир Јакунин је личност тек нешто мањег утицаја од премијера. Кашњење возова и метроа у Русији је реткост. Постоји 9 универзитета железничког саобраћаја, а управо су Руси држе светски рекорд за дизел вучу.

Да се вратим на РА-2, који смо ми купили. Метровагонмаш је први пут произвео дизелмоторни као отплату Совјетског дуга Мађарској. Воз је био набуџен од делова који су се уграђивали у метро возове, и било је потребно много преправки. Али данас, то је најпоузданије возило на Мађарским железницама. На основу тог искуства, почели су за своје потребе да праве РА-2. На крају су се појавили на тендеру код нас и победили најповољнијом ценом. Осим тога што нису нископодни, ни по чему озбиљно не заостају за светским произвођачима. Велики оправак, као већи захват, уследиће тек након 1.200.000 километара, или 7-10 година. Балканци (Бугари, Румуни, Грци) су се прилично унесрећили са куповином возила светских произвођача, због скупог и захтевног одржавања.

На слици је РА-1, дизел првенац ове фабрике.
6341001_Esztergom.jpg

http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html


Tvoj post mi deluje kao neka vrsta pro ruske propagande. Sve sto dodje iz Rusije, dobro je. Taj madjarski voz mi deluje kao neki metro voz sa manjim staklima...
Samo kad pogledam ovaj hrvatski novi dmv, muka me uhvati, kad ga poredim sa ovim ruskim stvorem. Hrvat em je niskopodni, em mu je dizajn 30 godina unapred, u poredjenju sa rusom.
I onda se pitam, zasto se nije pregovaralo sa hrvatima, kompenzacija, srpski autobusi, za hrvatske vozove, imalo bi vise smisla, nego dovesti ovo rusko ruzno cudoviste na srpske pruge.. (izvinjavam se ako sam preostar..)
 
Takodjer, Karlo del Ponte, ako ti Rusi vec o savremenoj ekonmiji, neka malo nauce i o dizajnu, posto su tu debelo zaostali..........
Bas kao i njihovi rivali Amerikanci, gledam ovde u Kanadi, sve sto je Amer proizveo a da se kotrlja na kotacima je uzasno loseg dizajna, od automobila, vozova, metro vagona, autobusa, kamiona...sve su to preruzne kutije. Dizajn los, a tek neki detalji tipa, sirene na vatrogasnim kolima, to toliku buku stvara ( u poredjenju sa evropskim), da pomislim, od ovoga mozes da ogluvis..
Rezime, pojma nemaju Rusi i Ameri o inzinjeriji, tu su evropljani (pre svih nemci) i japanci (i korejci), bez premca...
I svi koji uzmu neki proizvod (automobil, voz, kamion, bus, itd..) koji ne potice iz tih zemalja, debelo pogrese, jer uzimaju ruznu, nekvalitetnu robu...
 
било би најбоље када би ми сами произвели ДМВ за нашу железницу, као што су Хрвати урадили, али од тога још неко време нема ништа
 
JohnnyLee":yl440n22 je napisao(la):
било би најбоље када би ми сами произвели ДМВ за нашу железницу, као што су Хрвати урадили, али од тога још неко време нема ништа


Hm, ne bih rekao da je to najbolja opcija. Kad se vidi kako su nekvalitetni domaci autobusi....
Jednostavno, ako nisi za nesto, nemoj to da radis, radi ono u cemu si najbolji, a kupuj od najboljih ono sto ti ne mozes da uradis. To je smisao medjunarodne trgovine.
Usavrsi se u onom u cemu si najbolji, i to ponudi svetu, i to dobro naplati. Bas kao to Nemci rade sa svojim
automobilima, i inzinjerijom. Nisu oni za modnu industriju, prehrambenu ili slicno.
To treba i Rusi da shvate, ako ne mogu da dostignu nivo najboljih, neka se ostave toga....a ne te svoje poluproizvode nuditi siromasnima.
Jer, kaze se, nisi dovoljno bogat da kupujes skart...
 
@ Karlo, ne bi se slozio sa tvojim postom. Naucno-tehnicka dostignuca su im degradirana. Kako je bilo pre, ne znam, ali tako je danas. Najbolji primer za to je da se pogledaju komponente ovog voza, i da se vidi koliko tu ima uvoznih komponenti. Jako mnogo i to sve glavno. Skeptican sam i prema svim tim fakultetima i istazivackim centrima njihovim. Konkretno za oblast koja mene najvise interesuje i kojom se bavim, arhitektura, samo u Moskvi imaju 4 fakulteta ili instituta kako ih oni zovu, a svi rade kao da se nista nije promenilo od 1980. To se moze i videti po aktuelnoj arhitekturi. Jako su zatvoreni, ne gledaju da uce od drugih, vec samo od sebe, sto je apsurd, jer se konstantno vrte u krug. Tuzno je ali istinito, da nemaju naftu i gas, retko sta osim oruzja bi imali da izvezu. O dizajnu mislim da nemoram ni da govorim. Generalno njihov moto je 'samo da sljaka' i potpuno je neverovatno da se neobaziru na potrebe samog korisnika, tj putnika, da njemu ugode, olaksaju, vec je po pravili 'sta oces, ne kisnes, ne smrzavas se, a sad jos oces i niskopodan da bude, pa jos i klimu, pa cak i da bude tih, ma nemoj'. Tako je u svemu.
Ono sto je dobro, to je sto je njihova vlada uvidela koliko tehnicko-tehnoloski zaostaju i da moraju nesta pod hitno da urade. Pa je tako pod pokroviteljstvom politicara, sklopljen sporazum o saradnji izmedju Alstoma i Transmas holdinga. Cilj toga je trasfor tehnologije. Na ovoj slici se vidi kolika je razlika izmedju ruskih tramvaja i ovog u saradnji sa alstomom.
http://img-fotki.yandex.ru/get/6101/109481923.7f/0_7dbbd_c3b3edf1_orig
Isto su uradidili i vezano za vojnu industriju, kupovinom francuskih desantnih brodova Mistral, od kojih ce se 2 praviti u Rusiji.
Da ne bude bas sve crno, rusi su imali projekat i prototip brzog voza 250km/h, koji je zaustavljan i kupljeni su od simemsa kompozicije.
rus_sokol_train_testrink_600.jpg

razvojni centar rubin http://www.ckb-rubin.ru/en/company_profile/history/1982_2011/
http://en.wikipedia.org/wiki/Sokol_(train)
i simensov "sapsan"
RussiaTrain.jpg
 
Pa ovaj na slici i jeste prerađen. Dizajn je u mnogome stvar ukusa, ali i najbolji dizajn pada u vodu ako mašina zakaže, pa ne ide.
Ujesen 1999. sam, kao svjež brucoš, svaki dan vozom putovao za Novi Sad. Prvi dio puta je bio šinobus, pa presjedanje na klasiku. Voz nije zakasnio ni jedan jedini minut u tih dva mjeseca! Šta mi je poslje značilo što su mjesto šinobusa uvedene Brene, kad nisu išle redovno.
U najpovoljnijoj situaciji, mi ćemo koridorske pruge remontovati narednih 10, vjerovatno i svih 20 godina. Dok pravac BG-Vršac dođe na red, proći će sigurno 20, možda i 30 godina. Kakvo god vozilo dovedemo na tu prugu, isto će otići u rashod ne vidjevši novog kolosjeka i pravog održavanja.

Nego, pruga prema Vršcu ne prolazi kroz mnogo naselja. Pitanje je koliko će uopšte putnika biti na tom pravcu. Znam da se autobus lomata po selima na tom potezu, valjda da bi što više putnika pokupio.
Za uvođenje neke taktne, a pouzdane i brze, linije najlogičnijim se čini BG-NS pravac. Trebalo bi samo ispuniti dva preduslova: voz se ne zaustavlja nigdje između i prioritet mu je iznad prioriteta ostalih vozova. Mislim da bi takt od 90 minuta profunkcionisao, bez da se radi išta na infrastrukturi.
 
Воз између Панчева и Вршца стаје на седам станица, плус све оне од Панчева до БГ-а. Нема ту превише становника, па се и мени целодневни такт од 60 минута до Вршца чини превише оптимистичним. Могло би у шпицу (нпр 5 - 8 и 14 - 18), а да остали поласци буду ређи, на два сата рецимо. Наравно, ту је и опција продужавања линије до Темишвара.
 
Danas imate 22 autobusa do Vršca, između 5:30 i 22 sata.

Nema mesta za satni takt, ali sigurno ima za nekoliko vozova, za više nego što su ova dva. Recimo da bi polasci na 2 sata bili dovoljni, uz to da se neki produži do Temišvara, ako postoji interesovanje s rumunske strane. Dosta ljudi koristi temišvarski aerodrom i direktan voz bi im dosta značio.

A i mogao bi DMV da odmeni železnički autobus Beograd - Vršac s kog se trenutno prelazi na voz za Bukurešt..

EDIT: Krkane, ne znam kakvo je sad stanje na pruzi i koliko je lošije nego pre nekoliko godina, ali sećam se da je pre 5 godina voz Avala išao za tačno sat ipo po redu vožnje sa stajanjem na nekoliko stanica (Novi Beograd, Zemun, Stara Pazova, Inđija) i vrlo retko je grešio. Doduše, on je imao najviši prioritet, dok nisam siguran kakvo bi bilo stanje sad kad imamo BG voz..

Jeste od onda sigurno došlo do propadanja pruge, ali ćemo valjda uskoro da dobijemo novi železnički most u NS, što će skratiti put za nekoliko minuta, pa računam da sveukupno neće biti toliko lošije stanje da takt od sat ipo ne može da se izvede. Ali opet, nek je i sat i 45 minuta koliko ide autobus starim putem, udobnost je neuporediva, a i cena je više nego konkurentna..
 
Na konferenciji zeleznica srbije pre neki dan pomenuse da vec imaju probleme sa zapadnim krakom bg cvora jer su im sve cesci konflikti bg voza pa zato predlazu da se posle pancevackog mosta i pruge do panceva rade jos 2 koloseka od zeleznicke NBG do Batajnice.
 
Au brate to mi zvuči kao veliki trošak. Jedino ima smisla ako Novi Beograd postane i terminalna stanica za vozove iz tog pravca
 
I jeste trosak,mada nije ekstreman,jedino se radi o tome sto ce morati novi tunel da se probije.

Ali vidi cemu 4 koloseka.To je da na 2 ide regionalni i medjunarodni saobracaj a na 2 lokalni to jest bg voz.

I to apsolutno nema veze sa time da li je glavna stanica NBG ili prokop jer su opet potrebna 4 koloseka.
 
Dupliranje pruge do Bataje je neminovnost a cak je i predvidjeno GUP-om

raduje me sto se to u zeleznici spominje i da su izgleda ukapirali sta su prioriteti (i zaboravili Prokop :) )

Kao sto je uspesna izgradnja mosta na Adi dokazala da se sve moze, samo je pitanje volje ( i para :rolleyes: ), tako je BG:voz pokazao da zeleznicki saobracaj i u nasim prilikama moze biti i te kako brz i pouzdan.

Linija NS-BGD je logicni nastavak ove price a takt 1h moze da se uspostavi vec danas.
 
@medjutim
Evo u ruci držim zvaničnu knjigu reda vožnje stanice MAS Novi Sad. Nabrojao sam 54 polaska za BG autoputem, i 32 polaska starim. Ko direktno putuje za Beograd, uopšte ne ide starim putem - nema nikakve koristi od tog putovanja, ni u vremenu, ni u novcu.
Koliki je broj direktnih putnika NS-BG od ukupnog broja putnika u ovim silnim autobusima, te koliko se ljudi trenutno preveze (i) vozom, ne znam.

Trenutno svi vozovi, pa i Avala, imaju niži prioritet od BG:voza, tj. čekaju ukoliko se strefi da im se na bilo koji način ukrsti put sa istim na potezu Batajnica - Novi Beograd. Brzi voz, ukoliko ima sreće da ga ništa ne zaustavi, može preći NS-BG za 1h25min (brzi, ako je sve po PS-u, stoji samo u Inđiji i Staroj Pazovi). Prešao je ljetos jedan vanredni (Exit voz), koji nije stajao nigdje između i imao sreću da se nije nigdje ukrštao, ovu relaciju za oko 1h15min, to je otprilike limit trenutno, štono kažu po "stanju puta i uslovima saobraćaja". Ovoliko je otprilike potrebno i autobusu kad ide autoputem.
Teoretski bi, sa dva para vozova, koji bi imali najviši prioritet i nigdje usput ne bi stajali (visok prioritet ovog voza bi bio logičniji nego za BG:voz, jer ionako ne stoji nigdje usput), pri čemu bi voz na NS strani kretao oko 15min ranije nego onaj iz BG,trebalo da može da se uspostavi veza na svakih 90 minuta iz oba pravca (sa vremenom putovanja oko 75min). Razlog zašto na 90min, a ne na sat vremena, je što ne postoji dvokolosječna pruga dalje od Pazove, pa bi problem bilo ukrštanje; puštanjem voza iz NS nešto ranije dobilo bi se to da bi se vozovi ukrštali uvjek na dvokolosječnom dijelu pruge. E sad, lako je u teoriji, ipak je to međunarodni koridor...
 
futur-east":2v72utec je napisao(la):
Hm, ne bih rekao da je to najbolja opcija. Kad se vidi kako su nekvalitetni domaci autobusi....

ок Канађанине, контам да не миришеш баш источне производе, а ни наше по свему судећи.
и Икарови бусеви нису толико лоши колико ти мислиш, него их дунстери у ГСП-у не одржавају како треба (кад навратиш у Београд, ако и навраћаш, погледај Ластине и Веолијине Икаре, па ће ти бити јасно)

futur-east":2v72utec je napisao(la):
Usavrsi se u onom u cemu si najbolji, i to ponudi svetu, i to dobro naplati. Bas kao to Nemci rade sa svojim
automobilima, i inzinjerijom. Nisu oni za modnu industriju, prehrambenu ili slicno.
To treba i Rusi da shvate, ako ne mogu da dostignu nivo najboljih, neka se ostave toga....a ne te svoje poluproizvode nuditi siromasnima.

nekom-treba-citav-vek.jpg
 
Vrh